De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zucchero: ZU & Co. - Live at the Royal Albert Hall [DVD]

    Zucchero: ZU & Co. - Live at the Royal Albert Hall [DVD]

    The Royal Albert Hall stond op 6 mei jl. in het teken van Zucchero en zijn vrienden.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Prima en snelle review ! Ben het er zeker mee eens dat een beetje Zucchero fan deze dvd blind aanschaft. Tenslotte krijg je er een hele rits andere top-artiesten 'gratis' bij.
    Heb deze dvd afgelopen zaterdag aangeschaft. Heb inmiddels het concert bijna helemaal gezien en dat vond ik erg sfeervol, goed gefilmd en het geluid was ook prima (op een paar momenten na; in 1 nummer dendert de subwoofer flink door en in een paar andere nummers merk je duidelijk dat het geluid uit de rear-speakers er in de studio is ingemixed).
    De 'Making of the Zu&Co album' extra vind ik een prima stukje info over een hele leuke cd. Voegt wel iets toe aan deze dvd
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad blind aangeschaft. Had van Zucchero een aftandse video van een optreden in Moskou, dat was alles.
    Prachtig concert, erg veelzijdig en afwisselnd, nergens een zwak moment. en barstensvol met zeer puike gastoptredens.
    AANRADER 8) 8) 8)
    Ben persoonlijk heel blij met de pracht DTS-track Mijn geluidsinstallatie stond zichtbaar te genieten. :wink: Valt me steeds op dat concerten in The Royal Albert Hall prima klinken (o.a. Robbie Williams, The Who, The Corrs, Sarah Brightman, etcetera) 8)
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  4. #4

    Standaard

    Denk dat ik deze ook wel aan m'n collectie ga toevoegen. Daarbij ook een voordeel dat deze is opgenomen in the Royal Albert, naar het schijnt hebben deze uitvoeringen altijd wel iets meer :wink: lijkt me in ieder geval een toppertje
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  5. #5

    Standaard

    Ik heb Suikerklontje denk ik al zo'n 10 keer live aan het werk gezien. De eerste keer 15 jaar geleden in het voorporgramma van Eric Clapton. Dat was ook direct de eerste en enige keer dat ik het voorprogramma meer indruk op me maakt dan de hoofdact. Met name het nummer Madre Dolcissima.

    Ik heb sindsdien een een enorme bewondering gekregen voor deze Italiaan. Hij maakt nog echte soul en blues muziek en dan ook nog eens gezongen in een prettige Italiaanse taal. Voordeel daarvan vind ik dat je daar lekker je eigen verhaal bij kan bedenken.

    Echter, het enige nadeel an Zucchero vind ik dat hij zo graag zoveel bekende vrienden wil hebben en dat ook zo graag wil laten zien/ horen. Zo heb ik onlangs ook de studioversie van bovengenoemde dvd gehaald en als je de originele versies gewend bent, vallen ze toch wel tegen en zijn ze op een enkele uitzondering na wel erg gladjes geproduceerd. Ik ben dan ook bang voor deze dvd. Maar, om de collectie compleet te houden zal ik ook deze halen.

  6. #6

    Standaard

    Heb de DVD gisteren na aanleiding van de review gekocht, en idd. de review is niet overdreven. Indien je van dit gerne houdt is het echt een toppertje. De DTS track is gewoon lekker, niet te zwaar maar gewoon zoals hij behoort te zijn.

    @Alexander: prima review!

    MegaStarTrader | mariner_blues@hotmail.com
    | Wishlist | Muziekdvd's, SACD en Superbits R2 zijn (bijna) altijd welkom....

  7. #7
    Frans43
    Guest

    Standaard

    sorry was even fout gegaan

  8. #8

    Standaard


    Goede revieuw en ja als fan is dit zeker een must om te hebben omdat het live materiaal al schaars is van zucchero.
    Heb m inderdaad blind gekocht omdat ik als fan alles wil hebben maar ja dat wil niet zeggen dat het geluid automatisch goed is.
    Maar dat is het hier zeker wel bij ,ligt ook aan de versterker die je hebt want die kan er nog afbreuk aan doen .
    eigenlijk is dit maar 1 ding voor mij ................................kippevel
    life is like a box of chocolate`s ,you never know what you get!

  9. #9

    Standaard

    Prima DVD. Toch weer zielig dat sommige mensen weer enen denken te moeten geven om het cijfer voor deze dvd omlaag te krijgen. Slaat echt nergens op. Trieste bedoeling. Dus geef ik deze dvd een 10 (dicht bij in de buurt wat het zou moeten zijn).

    Misschien een idee om voor de laagste waardering voor een dvd maximaal een 5 te kunnen geven (en dat ze dat cijfer voor de kwaliteit van de dvd en/of extra's zouden moeten geven houdt nagenoeg geen mens rekening mee zo te zien wat er soms voor cijfers worden gegeven).

    Voor b.v. lage prijzen van dvd's te vinden of wat de recencenten van dvd.nl van de kwaliteit van een dvd vinden kom ik hier nog wel maar dan houdt het ook op. Van mij part mag dit het weghalen als je er door beledigd voelt, ik word er niet warm of koud van en ik kijk er toch niet meer naar :wink:
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  10. #10

    Standaard

    Is echt een geweldige DVD op 2 nummers na dan. Ik ben niet gecharmeerd van Brian May, die weet 2 mooie nummers toch te verpesten.

    Alleen al de opening is al geweldig, en dan ook nog in de Royal Albert Hall. Is echt een geweldige zaal met super acoustiek
    May the force be with you

  11. #11

    Standaard

    Heb in Assen Zu & co gehaald. Dat is een 3 cd/dvd box, met een dubbel cd met duets en de dvd van het concert. En dat voor 20 euro. Bleek import te zijn, prachtig voor die prijs lijkt me zo.
    Dances With Wolves. I am Wind In His Hair. Do you see that I am your friend? Can you see that you will always be my friend?

  12. #12

    Standaard

    Ik vind het een prachtig concert en vooral dankzij de medewerking van andere artiesten.

    Minder blij wordt ik van de surroundmix. Die is naar mijn mening teveel gericht op de stemmen en instrumenten en geeft daarom totaal geen live-gevoel. Je hoort wel af en toe het publiek, maar dat zijn dan de einge momenten waar je het live-gevoel van krijgt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •