De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kan een Dvd brander alles branden?

    Hallo,
    Ik overweeg mijn cdbrander te vervangen voor een DVD brander.
    Kan een DVD brander alles branden.
    Ik denk aan:
    kan de DVD branden Mp3´s branden
    gewone bestanden kopiêren op een cd
    alle dvd speelfilms kopiëren. Dus als ik een DVD speefilm koop of huur bij de videotheek, kan ik die kopiëren of zijn deze beveiligd?


    Ron

  2. #2

    Standaard Re: Kan een Dvd brander alles branden?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJvT61
    Hallo,
    Ik overweeg mijn cdbrander te vervangen voor een DVD brander.
    Kan een DVD brander alles branden.
    Ik denk aan:
    kan de DVD branden Mp3´s branden
    gewone bestanden kopiêren op een cd
    alle dvd speelfilms kopiëren. Dus als ik een DVD speefilm koop of huur bij de videotheek, kan ik die kopiëren of zijn deze beveiligd?


    Ron
    Ja, je kunt alles brander met een DVD-brander. Maar als je een kopie wil maken van een DVD, die je bijvoorbeeld in de videotheek haalt. Kan dit wel maar, je zult hem eerst naar een anderformaat (MPEG, AVI, DIVX enz.) moeten omzetten, want een DVD dit je koopt of huurt (waar dus films op staan) bevat meestal twee lagen. De branders op dit moment kunnen geen twee lagen brander. En hier door kun je dus niet, het gebrande DVD schijfje afspelen is een Stand-Alone speler. Maar wel natuurlijk op je PC. En met de kopieerbeveiliging heb je weinig te maken. Er zij zo veel DVD-Cracks, dit moet geen probleem zijn. Ik hoop dat ik hier mee je vraag heb beantwoord.

    Groetjes

  3. #3

    Standaard

    Maar als ik een DVD film omzet naar MPEG, of een AVI bestand is die film dan nog af te spelen op een stand alone DVD player (dus niet op je PC)?

    En, omdat je het hebt over 2 lagen op een dvd, dan zal het omzetten naar MPEG of Avi meer dvd's bevatten. Klopt dat?


    Ron

  4. #4

    Standaard

    Hey Ron,

    Dat ligt aan hoe je hem compresseerd, ik heb Rush Hour 2 Divx en dit is precies 1 cd. Hij is overgens prima kwaliteit.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJvT61
    Maar als ik een DVD film omzet naar MPEG, of een AVI bestand is die film dan nog af te spelen op een stand alone DVD player (dus niet op je PC)?

    En, omdat je het hebt over 2 lagen op een dvd, dan zal het omzetten naar MPEG of Avi meer dvd's bevatten. Klopt dat?


    Ron
    Prima ja’ maar niet goed, een beetje DIVX film die bij DVD in de buurt komt, heeft al snel zoon 2,1 GB nodig, en dan praten we niet over het verrotte stereobeeld. Dat zijn dus 3 CD en we praten over een film van ca. 120 min.. Nou moet ik wel zeggen dat ik nog al een zeikerd ben, dus ik ben al gouw niet tevreden.

    O ja, je kunt zonder DVD brander wel DVD kopieën kijken op je Stand-Alone speler. Door de geripte DVD naar MPEG om te zetten en deze op VIDEO-CD te branden. Hier voor heb je met een gewone PC (600 MHZ) een nacht voor nodig om van DVD raan MPEG om te zetten ca 9 uur. En dan heb ik het branden niet mee gerekt. Ik denk dus dat dit geen optie is.

    Groetje

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    Hey Ron,

    Dat ligt aan hoe je hem compresseerd, ik heb Rush Hour 2 Divx en dit is precies 1 cd. Hij is overgens prima kwaliteit.
    Waarom geld uitgeven aan een DVD-brander vraag ik me af, met een gebrandt DVD'tje verlies je kwaliteit, DivX zeg ik al helemaal niks over. Je kunt beter dat geld gebruiken om originele DVD's te kopen, dat staat toch ook veel mooier in je boekenkast?

  7. #7

    Standaard

    Je zou ook nog kunnen proberen de DVD te rippen, alle extra's, audiotracks en subtitles weg te gooien en de film terug op DVD te branden met alleen de engelse sounstrack en nederlandse subtitles. Heb je tenminste geen kwalteits verlies. Het is alleen de vraag of alles binnen die 4,7GB past.
    Een andere optie is om er zelf een flipper van te maken.

  8. #8

    Standaard

    Maar is dat het geld waard van een DVD-brander, ik koop ze lekker origineel, das toch veel leuker

  9. #9

    Standaard

    Ja ik vind het ook zonde. De dvd branders zitten ook pas in hun beginfase en zijn ook aardig aan de prijs. kan je beter voor dat bedrag dvd's kopen en dan tegen de tijd maar eens kijken of ze al een beetje gevorderd zijn. Overigens kost een lege dvd ook nog flink wat.

  10. #10

    Standaard

    Je kunt met programma´s als TMPEG encoder de bitrate van de DVD wel omlaag gooien, maar dat geeft natuurlijk niet zulke mooie resultaten als een 1:1 kopie. En dat is bij dual-layer discs nog niet mogelijk. Tenzij je natuurlijk het geluk hebt dat de film zelf op 1 laag past en de extra´s de rest innemen ofzo, maar bij nieuwere DVD´s komt dit steeds minder voor.
    Bovendien zijn recordable DVD´s nog zo duur dat het niet aantrekkelijk is om DVD´s te kopieren. Wel erg geschikt is dit voor home-videos ofzo, dan kun je je vakantiefilm terugkijken op je DVD-speler, maar voor films is het nog niet echt rendabel om te doen...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Wel erg geschikt is dit voor home-videos ofzo, dan kun je je vakantiefilm terugkijken op je DVD-speler, maar voor films is het nog niet echt rendabel om te doen...
    Dat is heel leuk, maar dan kun je toch net zo goed een videoband ervan maken?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •