Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 82 van 82 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Het viel me op dat Napoleon eerder dit jaar in Duitsland op DVD is uitgebracht. Maar aan de lengte te zien lijkt dat dezelfde versie te zijn als de eerder uitgebrachte Australische versie.

  2. #77
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    De Duitse versie is inderdaad de beruchte Coppola-versie. Aan de korte kant en ook is de scène opbouw af en toe zeer onlogisch. Tot slot is de muziek van Carmine Coppola ook al niet geweldig.

    Op internet ben ik ooit een langere versie tegen gekomen met muziek van Carl Davis. Deze zit vele malen beter in elkaar, is veel logischer opgebouwd en hierin komt de genialiteit van Abel Gance ook veel beter tot zijn recht. Die versie, een door Kevin Brownlow gerestaureerde versie van een latere datum, is echt superieur aan de Australische en Duitse DVD release.

    Als je echt interesse hebt in allerlei zaken rond deze film, dan is het boek van Kevin Brownlow over deze film en zijn passie er voor een aanrader. Veel informatie en ook veel foto's van voor èn achter de schermen. Te koop via amazon.co.uk bij de Carl Davis Collection voor het luttele bedrag van £15,99. Bijgevoegd is een CD met muziek uit de film van Carl Davis.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #78

    Standaard

    Ik zet hem in ieder geval op mijn Amazon-wishlist. Bedankt voor de tip.

  4. #79

    Standaard

    Leuk dat dit topic weer opkomt. De afgelopen week weer wat vroege films gezien, onder meer Abel Gance's J'Accuse! uit 1919. Bijna 3 uur lang, af en toe even doorbijten - erg prekerig - maar zeker tegen het eind de overduidelijke virtuositeit van Gance als filmmaker.

    Ook Dryer's Du skal ære din hustru/ Master of the House uit 1925 gezien. Een huiselijk drama met opvallend feministische ondertoon. Vanuit historisch perspectief interessant maar verder niet heel boeiend.

    Tot slot Kurutta Ippeji/A page of Madness van Kinugasa uit 1926. Een fascinerende film over een man wiens vrouw is opgenomen in een gesloten inrichting. Kinugasa pakt elementen uit Frans impressionisme, Duits expressionisme en Russische Montage, voegt er een eigen Japans sausje aan toe en maakt er een op momenten overdonderend geheel van, zonder ook maar een keer gebruik te maken van tussentitels.

  5. #80
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Voor de liefhebbers van Abel Gance's Napoleon, deze is op 30 november te zien in de Royal Festival Hall (Soutbankcentre) in London. Het Philharmonia Orchestra onder leiding van Carl Davis verzorgt de live-muziek bij deze lange film. Ook de befaamde triptych-techniek (met drie projectoren) is aanwezig. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen van dit forum hier naar toe gaan. Je moet er anders wel snel bij zijn, het is al bijna uitverkocht. Voor meer info, zie de website van Southbankcentre
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #81

    Standaard

    Ontzettend zonde dat ik dit gemist heb: op 15 juni dit jaar is Napoleon vertoond in de Ziggo dome. Een vertoning met muziek vertolkt door een live orkest. Zie http://www.ziggodome.nl/event/420/Napoleon-

  7. #82

    Standaard

    Na al die jaren is het dan eindelijk zover: er komt eindelijk een blu-ray aan van de gerestaureerde versie van Napoleon. Zie https://www.amazon.co.uk/Napoleon-3-.../dp/B01J7WSDEQ

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •