Pagina 31 van 38 EersteEerste ... 21272829303132333435 ... LaatsteLaatste
De resultaten 751 tot 775 van 949 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.com

  1. #751

    Standaard

    Door de vrije val van de Euro wordt het importeren van DVD's en Blu-rays uit het buitenland, en dan met name uit Amerika, zo langzamerhand steeds onaantrekkelijker. Inmiddels is de dollar bijna evenveel waard als de euro en door de invoerbeperkingen vanuit niet-EU landen (max. 22 euro, zonder verzendkosten), zit je bij een betere Blu-ray of DVD nu al gauw daar tegenaan of ga je er zelfs overheen. Jammer.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #752

  3. #753

    Standaard

    Heeft iemand wel eens met AmazonGlobal Expedited Shipping met een Import Fees Deposit iets besteld bij amazon.com?
    Ben benieuwd of dit nog tot verrassingen kan leiden mbt btw of invoerrechten?

  4. #754

    Standaard

    Enige verrassing kan zijn dat je geld terug krijgt, had ik laatst ook
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Enige verrassing kan zijn dat je geld terug krijgt, had ik laatst ook
    Bedankt voor je antwoord! Denk dat ik het maar op die manier ga doen, beter vooraf iets te veel, dan achteraf bij moeten betalen

  6. #756

    Standaard

    Stel nu voor dat ik iets bestel met een waarde van 50$. Amazon zegt bijvoorbeeld dat je 15$ aan import fees deposit moet bijbetalen. Wat gebeurt er als de item bv. 20$ goedkoper wordt op het moment van het verturen? Blijft de import fees deposit 15$ of moet je minder betalen omdat de item goedkoper is?

    Een tweede vraag. In Belgie moet je taksen betalen als de waarde boven de 22€ is. Maar als de waarde boven een bepaalde bedrag is, ik denk ongeveer 140€, dan zijn er extra onkosten die bijkomen bij de douane. Dat is wat ik heb kunnen lezen op de site van de belgische post. Wat gebeurt er dan met die import fees deposit? Zal je die extra onkosten nog moeten bijbetalen of is alles in die import fees deposit inbegrepen?

  7. #757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Stel nu voor dat ik iets bestel met een waarde van 50$. Amazon zegt bijvoorbeeld dat je 15$ aan import fees deposit moet bijbetalen. Wat gebeurt er als de item bv. 20$ goedkoper wordt op het moment van het verturen? Blijft de import fees deposit 15$ of moet je minder betalen omdat de item goedkoper is?

    Een tweede vraag. In Belgie moet je taksen betalen als de waarde boven de 22€ is. Maar als de waarde boven een bepaalde bedrag is, ik denk ongeveer 140€, dan zijn er extra onkosten die bijkomen bij de douane. Dat is wat ik heb kunnen lezen op de site van de belgische post. Wat gebeurt er dan met die import fees deposit? Zal je die extra onkosten nog moeten bijbetalen of is alles in die import fees deposit inbegrepen?
    In de omschrijving op Amazon.com staat dat je het teveel betaalde terugkrijgt, dit is peptalk blijkbaar ook overkomen.

    In Nederland gelden vergelijkbare grenzen, ik weet echter niet hoe amazon hiermee omgaat. Het makkelijkste is om het eens te proberen in het bestelproces, dan zie je het vanzelf
    en kun je altijd nog van de bestelling afzien.

  8. #758

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Stel nu voor dat ik iets bestel met een waarde van 50$. Amazon zegt bijvoorbeeld dat je 15$ aan import fees deposit moet bijbetalen. Wat gebeurt er als de item bv. 20$ goedkoper wordt op het moment van het verturen? Blijft de import fees deposit 15$ of moet je minder betalen omdat de item goedkoper is?

    Een tweede vraag. In Belgie moet je taksen betalen als de waarde boven de 22€ is. Maar als de waarde boven een bepaalde bedrag is, ik denk ongeveer 140€, dan zijn er extra onkosten die bijkomen bij de douane. Dat is wat ik heb kunnen lezen op de site van de belgische post. Wat gebeurt er dan met die import fees deposit? Zal je die extra onkosten nog moeten bijbetalen of is alles in die import fees deposit inbegrepen?
    Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat het bedrag iets lager zal zijn, of je krijgt later het teveel betaalde terug.
    Je krijgt nooit extra kosten meer, alles zit bij die fee inbegrepen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #759

    Standaard

    Bedankt Peptalk en tmvde.

    De douane vragen 12€ voor de douaneformaliteiten indien de waarde minder dan 150€ maar als het meer dan 150€ waarde is dan moet je 30€ betalen.
    Als de waarde tussen 22 en 150€ is dan betaalt je alléén BTW maar als het boven de 150€ is dan betaalt je nog extra douanerechten. Dat is wat ik kan lezen.

    De waarde van mijn bestelling zal ongeveer 211€ zijn. Als ik niet kies voor de import fees deposit, dan zou ik ongeveer 100€ moeten betalen als het niet meer is. Amazon vraagt alléén 47€. Dat is dus de helft van wat de douane zou vragen. Daarom had ik schrik dat de douane met extra kosten bij mij zou komen.

    Import fees deposit is dus zeer voordelig

  10. #760

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht

    Import fees deposit is dus zeer voordelig
    Weet je eigenlijk niet, want het pakket kan met de goedkoopste verzendoptie niet door de douane onderschept worden en dan zou je niet hoeven bij te betalen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #761

    Standaard

    Sinds een jaar of twee worden al mijn bestellingen zelfs voor iets meer dan 22€ onderschept door de douane van de Post. De laatste keer heb ik 27€ moeten bijbetalen voor een bestelling met een waarde van 45€. Ik heb zelfs één keer gehad dat de waarde van de douaneonkosten bijna evenveel was dan de waarde van de item. Je krijgt eigenlijk een brief maar zonder enige uitleg van hoe dat ze aan dat bedrag komen. Ik heb geprobeert om dat te berekenen maar ik kom altijd aan een lagere bedrag.

    Ik zou nu een bestelling willen plaatsen met een waarde van 235$ voor 6 items. Amazon vraagt 55$ als Import Fees Deposit. Dat komt op 9$ per item. Liever 9$ dan iedere keer in de 20€ te moeten betalen.

  12. #762

    Standaard

    Dát is inderdaad de dikke zever! De manier waarop de douane hun aanslag berekent lijkt op Russische roulette. Als er tenminste transparante tarieven waren waarmee je op voorhand kon weten hoeveel het zou kosten, zou je op voorhand kunnen rekenen wat de goedkoopste optie is, en uiteraard rekenen de douane en bpost erop dat je dat niet doet, zodat zij je kunnen afpersen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #763

    Standaard

    En nu dat de dollars sterker is zijn we snel boven de 22€.

  14. #764

    Standaard

    Mijn bestelling van het tweede seizoen van The 100 werd gisteren bezorgd en het hoesje van de blu-ray was beschadigd, dus ik neem contact op met de klantenservice of ze eventueel een reserve hoesje kunnen sturen. Krijg ik een mailtje terug dat ze de hele bestelling gratis opnieuw geplaatst hebben. Ik een mailtje terug dat dat niet nodig is en ik hier wel ergens een nieuw hoesje bestel. Weer een mailtje terug dat ik mijn mijn hele aankoop bedrag inclusief verzending en invoerrechten terugkrijg. Da's nog eens klantenservice!

  15. #765

    Standaard

    Dat hoeft nu ook weer niet, vind ik. Toch top van Amazon, hun klantendienst is echt voorbeeldig.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat hoeft nu ook weer niet, vind ik. Toch top van Amazon, hun klantendienst is echt voorbeeldig.
    Hoefde van mij ook niet. Ik had er zelf ook niet om gevraagd, ging mij alleen om een vervangend hoesje.

  17. #767

    Standaard

    Vandaag, voor het eerst in alle jaren dat ik bij Amazon USA bestel, een enkele, gewone Blu-ray ("A Special Day" uit de Criterion collectie) in een kartonnen doosje ontvangen i.p.v. in zo'n slappe bubbeltjesenvelop. Ik hoop dat dit niet eenmalig is, maar dat ze voortaan al hun Blu-rays en DVD's op deze manier gaan verzenden.

    IMG_6603.jpg
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #768

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vandaag, voor het eerst in alle jaren dat ik bij Amazon USA bestel, een enkele, gewone Blu-ray ("A Special Day" uit de Criterion collectie) in een kartonnen doosje ontvangen i.p.v. in zo'n slappe bubbeltjesenvelop. Ik hoop dat dit niet eenmalig is, maar dat ze voortaan al hun Blu-rays en DVD's op deze manier gaan verzenden.

    IMG_6603.jpg
    Ik ben verbaasd dat het de eerste keer is, maar het hangt er vanaf uit welk distributiecentrum ze het verzenden is mijn ervaring.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #769

    Standaard

    Als ik iets voor 178 euro (incl verzending) bestel bij amazon. Hoeveel douane kosten komen hier bovenop? En als ik voor expedited verzending kies komen er geen extra douane kosten overheen?

  20. #770

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Als ik iets voor 178 euro (incl verzending) bestel bij amazon. Hoeveel douane kosten komen hier bovenop? En als ik voor expedited verzending kies komen er geen extra douane kosten overheen?
    Zie de site van de Belastingdienst. En met expedited hoef je achteraf niet bij te betalen, want dat heb je vooraf al gedaan.

  21. #771

    Standaard

    Sinds kort zijn de verzendingskosten iets duurder geworden. Vanaf nu kan je ook de douanekosten op voorhand betalen met standard shipping. En iets wat ik vreemd vind bij standard shipping is dat het niet via de post verstuurd wordt maar door DPD met shipment details en dan nog in één week wat ik snel vind. Heeft iemand dezelfde ervaring met het feit dat het niet geleverd wordt door de post?
    Laatst aangepast door BASIL : 02-05-2016 om 12:24

  22. #772

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Sinds kort zijn de verzendingskosten iets duurder geworden. Vanaf nu kan je ook de douanekosten op voorhand betalen met standard shipping. En iets wat ik vreemd vind bij standard shipping is dat het niet via de post verstuurd wordt maar door DPD met shipment details en dan nog in één week wat ik snel vind. Heeft iemand dezelfde ervaring met het feit dat het niet geleverd wordt door de post?
    Ik heb even mijn laatste bestellingen gekeken en een nieuwe bestelling gemaakt, maar zowel Standard als Expedited zijn nog steeds dezelfde prijs als vorig jaar.

  23. #773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik heb even mijn laatste bestellingen gekeken en een nieuwe bestelling gemaakt, maar zowel Standard als Expedited zijn nog steeds dezelfde prijs als vorig jaar.
    Vreemd want tot een maand geleden moest ik voor een bestelling van 10 items ongeveer 28$ betalen aan vervoerkosten bij Standard shipping en nu is het ongeveer 35$.
    Ik heb gisteren weer een bestelling geplaatst met standard shipping en ik zie dat er weer shipment details zijn. Vroeger informeerden ze mij dat de bestelling tussen twee data's zou aankomen maar nu geven ze een exacte datum. En inderdaad, met mijn laatste bestelling is die op die datum aangekomen. Vreemd ervaring. Niet alleen dat maar vroeger moest ik een week of drie wachten en nu maar een dag of 10. En ten laatste is er ook "import Fees Deposit" bij de standard shipping. Ben benieuwd of dat zo zal zijn met de komende bestellingen. Zo ja, dan is dat een positieve verbetering.

  24. #774

    Standaard

    Dis is mijn eigen ervaring sinds een paar weken. Sinds het nieuwe systeem heb ik 6 bestellingen en allemaal zeer snel ontvangen (tussen 8 en 10 dagen maar meestal in 8 dagen) ontdanks de goedkoopste verzendingswijze. De duurdere verzendingskeuzen zijn dus overbodig want zelfs met de goedkoopste heb je ook "The track package". Ik betaal nu een paar tientallen cents meer per verzending maar de service is ook verbeterd.

  25. #775

    Standaard

    "Our policies have been revised. And we do not offer or honor the price match adjustments for any items except tv's"

    Ik had the blu-ray van Star Trek II - Director's cut besteld aan 22,98$. Sinds gisteren avond is hij in status "Preparing for shipment" en is hij 8$ goedkoper geworden. Ik vraag hen om de prijs aan te passen maar blijkbaar doen ze dat niet meer.

Pagina 31 van 38 EersteEerste ... 21272829303132333435 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •