Pagina 15 van 39 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 951 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.com

  1. #351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Niet in België.
    oke, wist niet dat het om een Zuiderbuur ging ; dus alleen BTW daar, dat is een goede deal want hier dus €12.50 inklaringskosten

    mooi voorbeeld: bestelling gedaan

    Item(s) Subtotal: $31.97
    Shipping & Handling: $11.46
    -----
    Total Before Tax: $43.43
    Sales Tax: $0.00
    -----
    Total for This Shipment: 43.43

    zit dus net boven de €22, lag er dus TNT briefje in bus dat ik €18 mag betalen , dat komt dus op een belasting/onkosten van 57 % !!!

    ga ik dus niet betalen, ze mogen pakje terugsturen, opeten, vernietigen maar weiger dit soort absurditeiten te steunen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    oke, wist niet dat het om een Zuiderbuur ging ; dus alleen BTW daar, dat is een goede deal want hier dus €12.50 inklaringskosten
    Neen, we betalen alléén €10 inklaringskosten. Van BTW is er geen sprake.

  3. #353

    Standaard

    "Total for This Shipment: 43.43"

    Is wel ruim € 31.00 dus niet net boven € 22.00 !

  4. #354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    "Total for This Shipment: 43.43"

    Is wel ruim € 31.00 dus niet net boven € 22.00 !
    Verzendkosten tellen niet mee zolang het product zelf onder de 23 euro blijft, indien dat niet het geval is wordt er ook BTW op de verzendkosten aangerekend.

  5. #355
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ik ben er vroeger veel tegen gelopen en kwam daar niet enkel met die 10 euro van af.

    Intussen heb ik al enkele jaren niets meer buiten de EU besteld, of enkel maar via UPS/FedEx waar je altijd wel een douane afrekening krijgt met alles er op en aan. Als ik iets bestel buiten de EU zal het altijd onder de 23 euro limiet zitten.

    De Post rekent trouwens vaak ook 10 euro aan gewoonweg om het pakje te bekijken. Ze zijn daarom nog niet verplicht om het te taxeren, ze moeten het gewoon maar aangeraakt hebben.

    Kortom het is bijna een maffia daar. Ik ben al enkele malen achter mijn 10 euro gaan vragen bij de klantendienst voor pakjes onder de 23 euro limiet, telkens mijn geld terug gekregen, maar hoeveel doen er dat niet en is het pure winst uit oplichterij.

    Ik weet niet hoe het net werkt, maar ik denk zo: De Post ontvangt de pakjes uit het buitenland en maakt een voorsortering voor de douane. Deze kunnen of willen niet alles inklaren en geven een stuk terug, De Post krijgt deze stukken dus terug via een omweg en daar rekenen ze kosten voor aan, want ze zijn langs de douane geweest ook al doen zij er niets mee. Tenslotte staat er toch in koeien van letters op de Belgische douane website dat die 10 euro (of meer voor niet bPost afhandelaars) niet voor de douane is.
    Kristof bedankt voor de uitgebreide uitleg, weer wat geleerd. De keren dat ikzelf
    tegen de lamp ben gelopen zat 'k ruim boven de 22€, als dat niet het geval zou zijn
    dan ga 'k er ook wel achteraan bij De Post.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #356

    Standaard

    "Verzendkosten tellen niet mee zolang het product zelf onder de 23 euro blijft, indien dat niet het geval is wordt er ook BTW op de verzendkosten aangerekend".

    Volgens mij tellen verzendkosten altijd mee!

  7. #357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    "Total for This Shipment: 43.43"

    Is wel ruim € 31.00 dus niet net boven € 22.00 !
    bedrag is in $$ en verzendkosten worden niet meegerekend bij de bepaling of het bedrag €22 is; alleen als het bedrag boven de €22 worden de verzendkosten erbij opgeteld, waarom is voor mij een raadsel, betaal ik dan btw over postzegels, kerosine ???

    apart dat de Belgen geen btw (of het Belgische equivalent) hoeven te betalen, is dat niet verplicht vanwege de Europese Unie ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #358

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    bedrag is in $$ en verzendkosten worden niet meegerekend bij de bepaling of het bedrag €22 is; alleen als het bedrag boven de €22 worden de verzendkosten erbij opgeteld, waarom is voor mij een raadsel, betaal ik dan btw over postzegels, kerosine ???

    apart dat de Belgen geen btw (of het Belgische equivalent) hoeven te betalen, is dat niet verplicht vanwege de Europese Unie ?
    Ja, maar het is niet verplicht elk pakket te belasten, echter misbruiken postbedrijven de regels en vragen ze zelf voor elk pakket 10 euro, of daar btw op ingeklaard is of niet. Het kan zijn dat de douane die pakjes bekeken heeft en doorgeeft wegens niet interessant genoeg, en toch mag bpost daar 10 euro voor vragen.

    In principe is het onmogelijk dat je volgens de regels enkel maar tien euro moet betalen, er moet altijd btw bijkomen.

  9. #359

    Standaard

    Weet iemand wanneer amazon.co.uk het geld van je rekening/cc afschrijft? is dit gelijk nadat de bestelling geplaatst is, of op de dag van verzending?
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Weet iemand wanneer amazon.co.uk het geld van je rekening/cc afschrijft? is dit gelijk nadat de bestelling geplaatst is, of op de dag van verzending?
    dag van verzending

  11. #361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    dag van verzending
    oke, thanks
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  12. #362

    Standaard

    Keek net in mijn spam folder en ik zie ineens dit. Wat moet ik hier mee, want ik heb deze bestelling nooit gedaan. Moet ik amazon hierover mailen?
    De mail komt ook gewoon via order-update@amazon.com , dus dat lijkt ook gewoon het juiste adres. Erg vreemd dit!

    Heb direct mijn paswoord maar aangepast, want ik vertrouw dit niet.


    Your order has been successfully canceled. For your reference, here's a summary of your order:

    You just canceled order #194-436531-4957689 placed on February 16, 2012.

    Status: CANCELED

    __________________________________________________ ___________________

    1 of The Hangover Special Edition
    By: Rebecca James

    Sold by: Amazon.com LLC

    __________________________________________________ ___________________

    Thank you for visiting Amazon.com!

    ---------------------------------------------------------------------
    Amazon.com
    Earth's Biggest Selection
    http://www.amazon.com
    ---------------------------------------------------------------------

  13. #363

    Standaard

    Ik zou ze er wel over mailen voor de zekerheid want bij mij zit iig niet zo'n mail in de spamfolder.
    Houd er rekening mee dat het afzender adres helemaal niets zegt over de daadwerkelijke afzender, om daar meer over te weten te komen moet je kijken vanaf welke server het is verstuurd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #364

    Standaard

    dit adres heeft gmail aan. Dit is toch ook het adres wat amazon gebruikt met echte emails? Direct maar ff een mailtje typen, want dit klopt gewoon niet.
    fromorder-update@amazon.com order-update@amazon.com reply-to"order-update@amazon.com" <order-update@amazon.com>
    EDIT

    dit staat in de HTML versie van de mail



    Delivered-To: xxxx Received: by 10.100.116.10 with SMTP id o10cs4755anc; Thu, 16 Feb 2012 01:42:27 -0800 (PST) Received: by 10.229.75.139 with SMTP id y11mr1414788qcj.69.1329385347603; Thu, 16 Feb 2012 01:42:27 -0800 (PST) Return-Path: <lyalimark@coastweekly.com> Received: from at6423.tchile.com (at6423.tchile.com. [200.111.67.72]) by mx.google.com with SMTP id c8si2609324qcu.76.2012.02.16.01.42.26; Thu, 16 Feb 2012 01:42:27 -0800 (PST) Received-SPF: neutral (google.com: 200.111.67.72 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of lyalimark@coastweekly.com) client-ip=200.111.67.72; Authentication-Results: mx.google.com; spf=neutral (google.com: 200.111.67.72 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of lyalimark@coastweekly.com) smtp.mail=lyalimark@coastweekly.com Date: Thu, 16 Feb 2012 06:42:27 +0000 (UTC) From: "order-update@amazon.com" <order-update@amazon.com> Reply-To: "order-update@amazon.com" <order-update@amazon.com> To: "xxxx" <xxxx> Message-ID: <urn.correios.msg.d3051cb4ff0ae1b6466f93f2b263901b a01825fd4c@1769934177065.rte-svc-na-i-581570ea.us-east-8.amazon.com> Subject: Amazon.com - Your Cancellation (194-436531-4957689) MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/html; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 7bit Bounces-to: d3051cb4ff0ae1b6466f93f2b263901ba01825fd4c@bounces .amazon.com X-AMAZON-MAIL-RELAY-TYPE: notification X-AMAZON-RTE-VERSION: 2.0
    Laatst aangepast door Wieba : 16-02-2012 om 11:14

  15. #365

    Standaard

    Lijkt haast wel spam, heb zelf 2 mailtjes bekeken en ik krijg bij smtp.mail het volgende:

    smtp.mail=20120129.....821a851fb97@bounces.amazon. com
    smtp.mail=20120216.....d843560dffe@bounces.amazon. com

    En er staat ook nog permitted as sender bij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #366

    Standaard

    Had de hoop al bijna opgegeven, maar mijn bestelling van 4 weken geleden is eindelijk toch aangekomen. Mijn Amazon-bestellingen van het laatste half jaar werden allemaal binnen anderhalve week bezorgd, maar deze heeft weer eens een reis om de hele wereld gemaakt, zo lijkt het. Vreemd, vreemd, vreemd.

  17. #367

    Standaard

    Hier 1 bestelling nu bijna 3 weken, de andere van die dag gisteren binnen gekregen. Is toch ff wennen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #368

    Standaard

    Juist ja. Moest zojuist €17.06 bij betalen voor een pakket van Amazon. Ik had nog een box besteld van meer dan 40 dollar, dus ging er van uit dat die het was, maar het bleek om een compleet ander pakketje te gaan, namelijk 'Love Story' en 'Doctor Zhivago'. Order bedrag was:

    Music CD New: $21.48
    Shipping and Handling: $8.97
    Total: $30.45

    Maar ik dacht dat als het bedrag voor de blu-rays zelf onder de 22 euro zat (wat dit ruimschoots is) dat je dan sowieso nooit douane kosten hoeft te betalen, toch? De verzendkosten horen daar dan toch niet bij en worden pas bij het totale bedrag gerekend als het bedrag sowieso boven de 22 euro zit? Op deze manier zou je praktisch nooit iets kunnen bestellen in de VS. Ik neem aan dat je hier toch bezwaar tegen aan kunt tekenen? Weet iemand hier meer over?

    Weet ik in ieder geval weer waarom ik praktisch alles bij Planetaxel bestel, want dit soort belachelijk gedoe krijg ik grijze haren van.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #369
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mikael heb dat hier ook reeds een aantal maal gehad met amazon.com bestellingen,
    bedrag zonder verzendkosten zat onder de 22 € maar met verzendkosten erboven.
    En tja dat werd betalen.

    'k herhaal het, dat douane-spook is echt een russisch roulette spelletje.

    Planetaxel wordt waarschijnlijk zelfs weer wat interessanter want blijkbaar lagere
    verzend- en handling kosten nu het Axel Rewards systeem zijn afgeschaft. Heb er
    wel nog niet besteld sedert die afschaffing maar dat komt er wel van.
    Heb er trouwens ook nog een lekker voucher van 16,92 CAD liggen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #370

    Standaard

    Maar verzendkosten kunnen er toch niet bij gerekend worden? Ik importeer namelijk toch de blu-rays en niet de verzendkosten? Want als je bijvoorbeeld de priority verzendwijze van 25 dollar kiest dan zou je altijd per definitie douanekosten moeten betalen, ook al koop je iets van 1 dollar? Dat kan toch niet kloppen?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Op deze manier zou je praktisch nooit iets kunnen bestellen in de VS.
    Jawel, alleen ben je dan BTW verschuldigd en inklaringskosten van €12,50
    Het is nu eenmaal zo dat alleen binnen de EU sprake is van een vrijhandelszone, daarbuiten kunnen (en worden dus ook) allerlei restricties worden opgelegd ter bescherming van de eigen markt.

    De verzendkosten horen er echter inderdaad niet bijgerekend te worden, de vraag is alleen of amazon dan wel de juiste waarde op de verpakking heeft gezet want daar zal de douane (postNL) naar kijken.

    Die €12,50 krijg je volgens mij nooit terug, ook niet als je bezwaar terecht is, want postNL heeft nu eenmaal die kosten gemaakt (althans zo is de redenering).

    Om die reden bestel ik al enkele jaren enkel nog bij amazon UK. Die paar € verschil zijn mij het gedoe niet meer waard.

  22. #372

    Standaard

    Op de doos staat precies de juiste waarde, keurig opgedeeld. Ik ga het hier niet bij laten zitten. Ik zie dat er speciaal een adres vermeld staat op de bon waar je bezwaarschriften naar toe kunt sturen; wie niet waagt wie niet wint. Heb sterk het gevoel dat ze ook maar wat doen vaak in de verwachting dat verder toch nooit iemand aan de bel trekt.

    Bestellen in Engeland is natuurlijk niet echt een optie aangezien er heel veel niet uit is daar, dus je kunt simpelweg niet om de VS heen. Maar Planetaxel is een prima alternatief, want ik ben hier nu echt klaar mee.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Maar verzendkosten kunnen er toch niet bij gerekend worden? Ik importeer namelijk toch de blu-rays en niet de verzendkosten? Want als je bijvoorbeeld de priority verzendwijze van 25 dollar kiest dan zou je altijd per definitie douanekosten moeten betalen, ook al koop je iets van 1 dollar? Dat kan toch niet kloppen?
    grappig, heb dus vandaag precies hetzelfde: BR's voor $27 (dus onder de €22), verzendkosten $11.46, hebben die nozems bij post.nl dus gewoon een bedrag van €31 gerekend (dus incl verzendkosten), dus €18 extra kosten

    verzendkosten mogen alleen erbij gerekend worden als bedrag van items hoger is dan €22 (betaald blijkbaar ook btw over de distributiekosten)

    quote wikipedia:

    De belasting wordt geheven op de verwachte marktwaarde die aan een product wordt gegeven in elke stap van het productie- of distributieproces. Uiteindelijk wordt de btw betaald door de consument en door niet-btw-plichtige organisaties.

    echt belachelijk, kan ik weer bezwaar aantekenen om geld terug te krijgen, kost weer weken alleen maar omdat ze bij post.nl flink bezuinigen op goede mensen op de werkvloer terwijl ze de bestuurders doodleuk een salaris van ruim 2 ton geven voor 7 maanden werk en zelfs een loonsverhoging geven tot ruim 475.000 in 2013

    maandag maar even "vriendelijk" belletje plegen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Jawel, alleen ben je dan BTW verschuldigd en inklaringskosten van €12,50
    Het is nu eenmaal zo dat alleen binnen de EU sprake is van een vrijhandelszone, daarbuiten kunnen (en worden dus ook) allerlei restricties worden opgelegd ter bescherming van de eigen markt.

    De verzendkosten horen er echter inderdaad niet bijgerekend te worden, de vraag is alleen of amazon dan wel de juiste waarde op de verpakking heeft gezet want daar zal de douane (postNL) naar kijken.

    Die €12,50 krijg je volgens mij nooit terug, ook niet als je bezwaar terecht is, want postNL heeft nu eenmaal die kosten gemaakt (althans zo is de redenering).

    Om die reden bestel ik al enkele jaren enkel nog bij amazon UK. Die paar € verschil zijn mij het gedoe niet meer waard.
    kan toch niet zo zijn, dan kunnen ze dus vele malen per ongeluk onterecht inklaren, en als de mensen dan de moeite nemen om bezwaar aan te tekenen hoeven ze alleen de btw terug te geven en zijn ze €12.50 rijker per keer !!
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  25. #375

    Standaard

    Bij de Belgische post zijn deze streken ook bekend, telkens klacht indienen.

    En eigenlijk ook klacht indienen bij consumentenvereniging en de economische inspectie.

Pagina 15 van 39 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •