Pagina 14 van 39 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 951 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.com

  1. #326

    Standaard

    maar weer ff zeuren dat het lang duurt met een bestelling, dan komt hij morgen toch aan?

  2. #327

    Standaard

    Zeuren helpt ook al niet meer Maandag maar weer eens door de estimate heen voor de 3de keer op een rij. Begin dat weken wachten op je spullen aardig beu te worden....

  3. #328

    Standaard

    Hoe zat dat ook alweer met inklaringskosten/douanekosten? Krijg net een pakketje binnen waarvoor ik net geen €50 betaald hebt, maar toch kwamen er nog €21 aan inklaringskosten bij. Ik had ook m'n bestelling als 'gift' aangegeven.

  4. #329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Hoe zat dat ook alweer met inklaringskosten/douanekosten? Krijg net een pakketje binnen waarvoor ik net geen €50 betaald hebt, maar toch kwamen er nog €21 aan inklaringskosten bij. Ik had ook m'n bestelling als 'gift' aangegeven.
    zit dik boven de grens van €22 dus extra kosten klopt wel; vink zelf ook altijd gift aan maar Amazon zet nog steeds volledig bedrag op de doos

    Misschien moet je de boel ook met pakpapier (extra kosten) laten inpakken om de extra kosten te vermijden: heeft iemand dit al eens geprobeerd ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #330
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    Laatste keer dat ik inklaringskosten moest betalen was het pakketje helemaal niet open geweest.

  6. #331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zit dik boven de grens van €22 dus extra kosten klopt wel;
    Aha, ik dacht altijd dat dit flink meer was.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joshua Dago Bekijk bericht
    Laatste keer dat ik inklaringskosten moest betalen was het pakketje helemaal niet open geweest.
    Nee de mijne was ook nog dicht, maar de prijs stond inderdaad wel op de doos. Beetje apart.

  7. #332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Zeuren helpt ook al niet meer Maandag maar weer eens door de estimate heen voor de 3de keer op een rij. Begin dat weken wachten op je spullen aardig beu te worden....
    Ik bestel voorlopig ook niet meer bij Amazon USA. Ik weet niet op welke manier het naar Europa verzonden wordt, maar ik meen toch te weten dat er dagelijks meerdere vluchten vanuit diverse plaatsen in de Verenigde Staten naar Nederland plaats vinden. Of sturen ze de boel soms de andere kant op, via Japan, India, Egypte, Portugal enz.? Het is niet te hopen dat ze je bestelling met zeilmeisje Laura Dekker hebben meegegeven, want dan duurt het nog wel even . Nee, de laatste Blu-ray die ik bij Amazon USA besteld heb, is hier nooit aangekomen. Dat heb ik bij geen andere webwinkel ooit meegemaakt. Sterkte!

  8. #333

    Standaard

    Bizar, hier in Vlaanderen enkele bestellingen geplaatst de afgelopen maanden, en telkens ongeveer 10 werkdagen later zat het in de bus.

    Raar maar waar versturen ze 2 BD's altijd in een doos, ipv in zulke vouwverpakkingen die nog net in de brievenbus passen, en even goed beschermen.

    Ongetraceerde post verdwijnt nog best vaak in de handen van minder goed bedoelde postmedewerkers ergens in de ketting van de USA tot aan je brievenbus.

  9. #334

    Standaard

    mmm, probeer 3 BR titels te bestellen, verzendkosten komen op ruim $19: zijn normale titels verkocht via Amazon zelf: lijkt erop dat bij 2e en 3e titel geen $2.50 maar $6.50 verzendkosten worden berekend: neem aan dat het fout is, meer mensen dit opgevallen ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #335

    Standaard

    Heb je die optie verzenden wanneer beschikbaar soms aangevinkt staan?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heb je die optie verzenden wanneer beschikbaar soms aangevinkt staan?
    heb opties "Group my items into as few shipments as possible" en "Standard International Shipping (averages 18-32 business days)" aangevinkt...

    zou iemand misschien even kunnen checken of ze hetzelfde krijgen ? zal Amazon ook even mailen over dit probleem, toch wel vreemd..
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #337

    Standaard

    Ik heb het ook even geprobeerd Peter en ik krijg hetzelfde als jij:

    Items (3):USD 83.97
    Shipping & Handling:USD 19.44
    Total Before Tax:USD 103.41
    Estimated Tax To Be Collected:USD 0.00
    Order Total: USD 103.41
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb het ook even geprobeerd Peter en ik krijg hetzelfde als jij:

    thanks, reply van Amazon gekregen , net weer even gekeken en probleem is verholpen Amazon is toch wel erg goed met hun service
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #339

    Standaard

    Wat een service

    Ik had een bestelling geplaatst met 10 items waarvan 5 in stock waren. De 5 items die in stock waren waren boxes (Star Wars, Superman Anthology, Jurassic Park, V). Op het moment dat ik bestelde, werd er mij geinformeerd dat die 5 items samen zouden verstuurd worden. Ik was blij omdat ik maar één maal 10€ douaneonkosten zou moeten betalen. Maar nu blijkt dat ze dat in twee dozen gaan versturen. Ik weet de reden niet. Dat zou willen zeggen dat ik twee maal 10€ zou moeten betalen aan douaneonkosten.
    Ik heb een mail gestuurd om te vragen of ze alles in één doos zouden kunnen versturen maar in plaats van dat geven ze mij een korting van 25$ die ze terug op mijn visakaart gaan storten. Dit had ik nooit gevraagd. Maar ik waardeer hun geste. Dit is echt een service van éérste klasse.

    Door die geste ga ik verder een trouwe klant blijven.

  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Wat een service

    Ik had een bestelling geplaatst met 10 items waarvan 5 in stock waren. De 5 items die in stock waren waren boxes (Star Wars, Superman Anthology, Jurassic Park, V). Op het moment dat ik bestelde, werd er mij geinformeerd dat die 5 items samen zouden verstuurd worden. Ik was blij omdat ik maar één maal 10€ douaneonkosten zou moeten betalen. Maar nu blijkt dat ze dat in twee dozen gaan versturen. Ik weet de reden niet. Dat zou willen zeggen dat ik twee maal 10€ zou moeten betalen aan douaneonkosten.
    Ik heb een mail gestuurd om te vragen of ze alles in één doos zouden kunnen versturen maar in plaats van dat geven ze mij een korting van 25$ die ze terug op mijn visakaart gaan storten. Dit had ik nooit gevraagd. Maar ik waardeer hun geste. Dit is echt een service van éérste klasse.

    Door die geste ga ik verder een trouwe klant blijven.
    weet niet hou je aan €10 douanekosten komt maar dit klopt niet: is minimaal €12.50 (TNT inklaringskosten) + 19 % BTW over gehele bedrag
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  16. #341

  17. #342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Niet in België.

    Dat klopt niet, alles boven de 23 euro moeten kosten en btw op betaald worden, blijf je onder de 200 euro (ken het bedrag niet uit mijn hoofd) dan moet je geen invoerrechten betalen. Dat percentage hangt af van het soort ingevoerde product.

    Die regels zijn Europees gelijk, enkel de inklaringskosten verschillen per land en per aanbieder.

  18. #343
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dan ben je toch nog nooit tegen de douane-lamp gelopen Kristof ?

    Hier al drie maal en was toch echt 3 x 10€ en geen cent meer.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #344

    Standaard

    Kreeg trouwens vandaag een envelop met 1 BD via Sannd binnen, was voorheen altijd via postnl.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #345

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Dan ben je toch nog nooit tegen de douane-lamp gelopen Kristof ?

    Hier al drie maal en was toch echt 3 x 10€ en geen cent meer.
    Ik ben er vroeger veel tegen gelopen en kwam daar niet enkel met die 10 euro van af.

    Intussen heb ik al enkele jaren niets meer buiten de EU besteld, of enkel maar via UPS/FedEx waar je altijd wel een douane afrekening krijgt met alles er op en aan. Als ik iets bestel buiten de EU zal het altijd onder de 23 euro limiet zitten.

    De Post rekent trouwens vaak ook 10 euro aan gewoonweg om het pakje te bekijken. Ze zijn daarom nog niet verplicht om het te taxeren, ze moeten het gewoon maar aangeraakt hebben.

    Kortom het is bijna een maffia daar. Ik ben al enkele malen achter mijn 10 euro gaan vragen bij de klantendienst voor pakjes onder de 23 euro limiet, telkens mijn geld terug gekregen, maar hoeveel doen er dat niet en is het pure winst uit oplichterij.

    Ik weet niet hoe het net werkt, maar ik denk zo: De Post ontvangt de pakjes uit het buitenland en maakt een voorsortering voor de douane. Deze kunnen of willen niet alles inklaren en geven een stuk terug, De Post krijgt deze stukken dus terug via een omweg en daar rekenen ze kosten voor aan, want ze zijn langs de douane geweest ook al doen zij er niets mee. Tenslotte staat er toch in koeien van letters op de Belgische douane website dat die 10 euro (of meer voor niet bPost afhandelaars) niet voor de douane is.
    Laatst aangepast door kristofke : 04-11-2011 om 22:52

  21. #346

    Standaard

    Het gevaar van amazon is dat je nooit 100% zeker ben dat je bestelling in één doos zal krijgen. Ze hebben in de V.S. verschillende depôts en als je pech hebt dan wordt één item van de een depôt verstuurd en de andere item van de andere depôt. En in mijn geval is dat pech want het zijn allemaal items met een waarde van meer dan 23€.

    Nu heb ik een mail ontvangen dat het bedrag van 9$ gestord is op mijn visakaart. Maar daar ben ik niet mee ééns want 9$ is gelijk aan 6,5€ min de onkosten. En mijn extra douaneonkosten, die ik niet gevraagd heb omdat ik één bestelling geplaatst had om maar één maal 10€ te moeten betalen, hoger zal zijn dan die 6,5€.
    Nu ga ik afwachten wat hun antwoord zal zijn. Indien ze niets meer geven, dan ga ik daar geen zaak van maken. 6,5€ is beter dan niets.

  22. #347

    Standaard

    Kun je met zo'n bestelling dan niet beter de duurste verzendoptie nemen, dan weet je iig zeker dat je maar 1 keer de BTW en inklaringskosten betaalt en je hebt het met een dag of twee in huis.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Kun je met zo'n bestelling dan niet beter de duurste verzendoptie nemen, dan weet je iig zeker dat je maar 1 keer de BTW en inklaringskosten betaalt en je hebt het met een dag of twee in huis.
    Ik kan me vergissen maar ik denk van niet. Het zijn twee verzendingen met een waarde van 242$ in totaal. DHL zal mij twee maal de inklaringskosten aanrekenen omdat het twee apparte verzendingen zijn en nog extra de BTW. En BTW op 242$ is veel. Ik denk dat ik gemakkelijk 50€ in totaal zou moeten betalen.

  24. #349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik kan me vergissen maar ik denk van niet. Het zijn twee verzendingen met een waarde van 242$ in totaal. DHL zal mij twee maal de inklaringskosten aanrekenen omdat het twee apparte verzendingen zijn en nog extra de BTW. En BTW op 242$ is veel. Ik denk dat ik gemakkelijk 50€ in totaal zou moeten betalen.
    Als jij al direct die duurste verzendoptie aangeeft dan krijg je niet 2 keer inklaringskosten, want die kosten betaal je dan al vooraf aan amazon en die worden berekend voor 1 verzending lijkt me.
    Die BTW is wel veel dan ja, zeker als er de kans is dat je die nu niet hoeft te betalen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Nu heb ik een mail ontvangen dat het bedrag van 9$ gestord is op mijn visakaart. Maar daar ben ik niet mee ééns want 9$ is gelijk aan 6,5€ min de onkosten. En mijn extra douaneonkosten, die ik niet gevraagd heb omdat ik één bestelling geplaatst had om maar één maal 10€ te moeten betalen, hoger zal zijn dan die 6,5€.
    Nu ga ik afwachten wat hun antwoord zal zijn. Indien ze niets meer geven, dan ga ik daar geen zaak van maken. 6,5€ is beter dan niets.
    Probleem opgelost. Ik krijg wel de 25$.

Pagina 14 van 39 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •