De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuw menu/audio bij bestaande DVD...

    Om het maar meteen duidelijk te maken: Ik wil graag bij eigen opnames, opgenomen op dvd van camcorder of tv mbv een dvd-recorder nieuwe menu's maken. Standaard maakt zo'n dvd-recorder (dus zo'n stand-alone tv ding) een zeer saai / karig menutje.

    Ik heb ondertussen een beetje handigheid in Adobe premiere en encore maar dit gedeelte lukt me nog niet.
    Het probleem zit in de bron. De eigen opgenomen dvd's hebben de gebruikelijke .vob bestanden. Als ik die met premiere in leest krijg ik de melding dat het een onbekend type file is. Als ik ze met Encore inlees gaat het soms goed en soms vind hij alleen de audio bij de betreffende file terwijl er wel beeld bij is als ik die met bijvoorbeeld mediaplayer afspeel.

    Hoe kan ik nu, met behoud van de hoogst mogelijk kwaliteit, het beeld en geluid van de dvd afhalen om die in Encore in te laden en te voorzien van een nieuw audio spoortje en vooral van nieuw menu.

    Iemand tips, of is dit toch al te dicht bij het randje?

    Ps. het gaat echt om privé opnames en opnames van tv (zoals bijv. afscheid Hazes).

    * Edit: Het liefst heb ik dus een programma dat de *.Vob files omzet naar *.mpeg files zonder daadwerkelijk zwaar te encoderen of te coderen *

  2. #2

    Standaard

    Het is vrees ik te dicht bij het randje. Op zich is er aan jouw situatie niets illegaals, maar met dit soort programma's zijn ook minder frisse dingen te doen.

    Ik snap hoe vervelend je probleem is, maar helaas moeten we streng zijn en gooi ik hier een slotje op.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •