De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Spdif

  1. #1

    Standaard Spdif

    Wil graag via "Soundblaster Live Value1024" naar een digitale aansluiting op de AV Amp. is dit zondermeer mogelijk of moet er dan aan de SB Live kaart wat veranderd worden ?
    Zoals ik het kan bekijken is op deze kaart geen digitale aansluiting aanwezig,iemand die hier meer vanaf weet ?

  2. #2

    Standaard

    Hier heb ik dus met mijn kaart ook al bij Creative naar geïnformeerd en helaas is dit niet mogelijk. Op de duurdere modellen wel, helaas zit je opgescheept met een budget-kaartje.
    Er is wel een dochterkaart verkrijgbaar met een digitale uitgang, maar ook deze doet het niet op budget-kaarten.... je zou nog een mailtje kunnen sturen naar Creative Labs, maar ik geef je weinig hoop.

  3. #3

    Standaard SPDIF

    Oke bedankt,ik krijg volgende week m'n nieuwe PC binnen,hier zit ook een SB-Live in maar dan de 5.1 versie, enig idee of het met die kaart wel lukt ?

  4. #4

    Standaard

    Met alle Lives moet het kunnen... bij de duurdere zit er een coaxial out op de bracket, helemaal bovenin.
    Voor de value moet je zelf een kabeltje maken, het moet zeker kunnen, deze functie zit niet "officieel"op de kaart.
    http://people.freenet.de/apslive/digital.html
    Voor meer info moet je maar even Googlen

    Bij de 5.1 kan het dus zeker.

  5. #5

    Standaard

    Ik herinner mij een schakeling in het vakblad Elektuur waarmee je op een Sound blaster live een (of misschien meerdere) digitale uitgang kan aansluiten. Alleen weet ik niet meer welke Elektuur dat was Misschien dat iemand anders dat even kan opzoeken.
    Jl ipv wbo Fmmfo !!!

  6. #6

    Standaard SPDIF

    Oke bedankt voor alle info,ga e.e.a wel eens proberen.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf een Soundblaster Live! 5.1 (bulk model) met digitale uitgang op de kaart. Zo’n kabeltje is zo gemaakt hoor.

    Benodigdheden:
    - 1 goed afgeschermd (dun) kabeltje;
    - 1 Mini-Jack plug (mono);
    - 1 RCA-plug (tulp);
    - 1 soldeerbout.

    Soldeer het hele zaakje aan elkaar, let daarbij goed op ‘+’ en ‘-’ anders gaat het niet werken. Let er ook op dat je de kabel niet te lang maakt, 2,5m werkt bij mij nog goed.

    Bij mij gaat de mini-jack plug achterin de SB Live 5.1. en de RCA-plug in de digitale (coaxiale) ingang van mijn Onkyo DS575X. Denk er even aan dat je de output van je SB Live even op ‘Digital Output only’ zet en de AC3-decoder op de SB Live 5.1 uitstaat.

    Wanneer je bovenstaande zaken goed hebt uitgevoerd kun je genieten van zowel Dolby Digital als DTS.

  8. #8

    Standaard SPDif

    Heb inmiddels kabeltje aangesloten van SB Live naar coax in op de amp,output van SB live staat op digital output only,maar hoe kan ik de AC3 decoder op de SB live uitzetten,kan dit in geen enkel menu vinden,alleen single dolby digital and PCM output of
    seperate dolby digital and PCM output heb beide geprobeerd maar helaas,geen geluid.
    Beide opties uitzetten gaat dus niet.

  9. #9

    Standaard

    Bij mijn SB Live 5.1 zit het programma audio HQ. Met dit programma kun je de instellingen van de SB instellen, zoals speakers, digital output only en ook dat de optie AC-3 decode uitstaat.

    Dit programma staat als het goed is op de installatie CD die je hebt gekregen bij je kaart. Via het configuratiescherm lukt het in ieder geval niet, dus je zult moeten terugvallen op dit programma.

    Vervolgens kun je PowerDVD op audio output Spdif zetten en dan moet het werken.

    Succes!

    Peter

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •