De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Adobe Premiere crasht bij importeren

    Hoi jongens,

    Ik heb een probleem met Adobe Premiere. De situatie is als volgt;

    - Ik heb met een camcorder een 90 min lang durende 'film' gemaakt van een reis naar Lille

    - Ik heb deze film laten inlezen met NeroVision 2. Die film staat nu op mijn harde schijf als 4,3 GB grote file.

    - Gaandeweg kwam ik erachter dat er meer achter de horizon was dan een programmaatje van 20 euro (wat op zich erg goed werkte, voor dummies), en kwam ik dus achter het bestaan van Premiere.

    - Maar nu komt het; als ik deze file wil inlezen in Premiere, crasht ie. Ongeldige bewerking enz.

    => Wat is het beste om nu te doen? Situatie;

    - Ik heb 6 scenes. Deze scenes heb ik bewerkt, geedit en geknipt met Pinnacle Studio 9. Stuk voor stuk. Vervolgens heb ik deze bestanden geexporteerd naar een .mpeg bestanden. DVD compatibel. Ik heb dus 6 .mpeg bestanden van 200-600 mb.

    - Mijn idee was om deze bestanden dan met NeroVision 2 van achtergrondmuziek te voorzien. Ik ben ook fan geworden van dit progje door de makkelijke werking en de mogelijkheid om een Star Wars achtige intro te maken. Kan dit in principe ook met Premiere? Want met NeroVision is het niet echt bijster mooi geworden.

    - Met NeroVision 2 exporteer ik de uiteindelijke .mpeg bestanden dan naar een map in mijn harde schijf.

    - Vervolgens, als laatste, wilde ik met NeroVision2 een menuutje maken en alle .mpeg bestanden achter elkaar plakken als chapters.

    => Echter, ik heb gezien dat je veel meer kan. Om slechts een menuutje te maken met meteen al die chapters vind ik nogal amateuristisch. Ik wil graag, zoals in een film, "Play movie", "Scene selection" enz.
    Dit kan, geloof ik, met Adobe Encore.


    Maar, de uiteindelijke vraag is dus; ik kan mijn .mpeg bestanden niet importeren in Adobe, omdat ie dan crasht (einde verhaal). Heel jammer, maar het gaat me dus vooral om;

    - Een prof. menu maken.
    - Die Star Wars intro evt. mooier maken met Premiere. Kan dit?
    - Een mooie aftiteling toevoegen.
    - De 6 scenes importeren in Adobe Premiere.


    Wat moet ik doen?


    Heel hartelijk bedankt voor evt. reacties

  2. #2

    Standaard

    Hoi,

    Ik ben nu zelf al een tijdje aan het stoeien met Adobe Encore, kan er bij een vriend mee stoeien, scheelt voorlopig in de kosten.

    - Om te beginnen, comprimeer beelden pas op het aller aller laatst!
    Dus haal de beelden binnen met premiere edit ze, voeg titels toe etc. Laat de film dan als een geheel!

    - Laad deze hele film dan in Encore. Maak er een tijdlijn bij en geef op deze tijdlijn aan waar jij je hoofdstukjes wil, kunt zoals gebruikelijk tot 99 hoofdstukken gaan per "tijdlijn".

    - Met Encore kun je ook menu's maken, standaard zitten er al een hoop bij maar je kunt ze ook zelf met photoshop maken, even een voorbeeld file van encore openen in photoshop en dan het geheel van lagen na apen.
    Let er bij encore wel op dat je alles in de veilige marges houd. Anders kan een deel van je menu buiten beeld vallen.

    - De knoppen in de menu's kun je nu aan een aantal zaken koppelen.
    Als eerste kunje een knop laten verwijzen naar een volgend menu (denk in het volgende menu eraan om een knop terug naar het hoofdmenu te maken).
    Ook kun je een knop laten verwijzen naar een tijdlijn. Daarbij kun je ook aangeven bij welk hoofdstuk op die tijd lijn hij moet beginnen. (Dit is dus je scène in deling).
    Ook kun je met de knoppen je audiostream en subtitle stream selecteren.

    - Naast tijdlijntjes kun je ook een playlist maken. In een playlist kun je meerdere tijdlijn achter elkaar plaatsen. Ik zelf heb dit als volgt een keer toegepast. Ik ben op vakantie geweest en heb elke dag diverse foto's gemaakt. Ik heb van elke dag een tijdlijn met de foto's gemaakt. In een menu kon ik nu elke dag afzonderlijk bekijken en kwam na die dag terug in het menu. Door nu een playlist te maken en te koppelen aan een knop kon ik vervolgens ook alle dagen achter elkaar bekijken zonder in het menu de volgende dag te moeten aangeven.
    Het probleem van een playlist is wel dat er tussen de overgangen van de ene tijdlijn naar de ander een hapering kan / zal ontstaan waardoor het geheel wat minder mooi kijkt. Vandaar de hoofdfilm als een geheel houden en er in Encore hoofdstuk vlaggetjes bij zetten.
    Overigens mag je er ook meer hoofdstukken in maken dan dat je in je scene selectie menu zou willen zien.

    - Een van de grote plus punten van Encore is dat je 16:9 en 4:3 mooi kan combineren, en hij dit ook zo doorstuurt naar je tv / dvd speler.
    - Als je het wenst kun je met Encore ook nog een data map op je dvd branden. Zelf doe ik de foto's als jpg bestand er nog ij branden, de originele zijn toch altijd beter om af te drukken dan een of ander screenshot van de dvd.

    - Nadeel is dat alles zelf gedaan moet worden, veel minder / geen wizards zoals bij nero en etc..

    - Ander nadeel is de prijs.

    Aanrader is wel het video colletion suite.
    Dat is oa. Premiere, Encore, Audition (audio programma), Photoshop en After effects.

  3. #3

    Standaard Re: Adobe Premiere crasht bij importeren

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizzie
    - Een prof. menu maken.
    - Die Star Wars intro evt. mooier maken met Premiere. Kan dit?
    - Een mooie aftiteling toevoegen.
    - De 6 scenes importeren in Adobe Premiere.


    Wat moet ik doen?
    - Met Premiere kun je een simpel menu maken, met Encore is je eigen creativiteit de grens verwacht ik.
    - Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het kan vast, die Star Wars achtige intro met premiere.
    - Idem geldt vast voor de aftiteling.
    - Ik verwacht dat het probleem van importen in de gebruikte codec zit of zo. Maar nogmaals, zo min mogelijk comprimeren levert het beste resultaat!

    ps. In Encore kun je zowel CD's als DVD's maken (DVD zowel DVD5 als DVD9, als je brander het aan kan.)
    De transcode kwalitiet kun je in encore zelf bepalen, of automatisch laten bepalen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •