Pagina 138 van 139 EersteEerste ... 3888128134135136137138139 LaatsteLaatste
De resultaten 3.426 tot 3.450 van 3465 worden weergegeven.
  1. #3426
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobW Bekijk bericht
    ...Boeken die wél diep(zeer diep zelfs) op de materie ingaan is de Finding Lost-reeks, van Nikki Stafford. Elk seizoen wordt in deze serie aflevering voor aflevering besproken en we lezen meerdere analyses van haar kant. Tevens wordt er ingegaan op de filosofie, de gedachten, de boeken die gelezen worden etc etc etc...
    Bedankt voor de tip. Ik heb even op google books gekeken naar het eerste boek en dat ziet er wel interessant uit. Ook van het boek van seizoen 3 is een preview te zien.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  2. #3427
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik ben inmiddels begonnen aan een grote herkijk van Lost en het bevalt me prima! Met de boeken van Nikki Stafford erbij, blijken er toch nog een hele hoop zaken te ontdekken die mij de eerste keer absoluut ontgingen. Haar boeken vertellen soms kleine details zoals het Dharma logo op de buik van de haai (scene met Sawyer en Michael op het vlot) of de transcripties van het gefluister, maar ook fraaie analyses van de grotere verhaallijnen en de symboliek die overal om de hoek kijkt. Zo zijn er bijvoorbeeld de boeken die Sawyer leest. Nikki geeft in haar boeken korte uittreksels zodat je als kijker steeds beter begrijpt hoe die boeken perfect passen in de mythologie van de serie. Lost blijkt erg goed herkijkbaar, zelfs beter als ik verwacht had.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #3428

    Standaard

    Wij zijn op dit moment ook bezig met de herkijk. Het voelt alsof kijken voor de eerste keer, nu ik het voor het eerst in HD kijk. Het landschap wordt nu een personage an sich, schitterend!

    Nog een leuke hint in seizoen 2: Sayid en Hurley fixen een radio en ontvangen een signaal. Sayid zegt: 'It could come from everywhere.' Hurley reageert met: 'Or any time, dude'.
    Vervolgens hoor je dat stukje radio in een flashback-scene in seizoen 3. Met de kennis uit seizoen 4 en 5 is dit erg leuke foreshadowing.

    Verder erg leuk om met de boeken van Ms. Stafford mee te lezen. De analyses van de afleveringen worden in de latere seizoen veel langer (het boek van seizoen 6 is net zo dik als het boek van seizoen 1 en 2, 50 afleveringen tegenover 16 afleveringen) dus dan wordt het een tijdrovend klusje, maar het is zeker de moeite!

    Vooral haar zeer uitgebreide analyse van 'The End' en haar theorie over de onbeantwoorde vragen kan ik zeer goed waarderen.

  4. #3429

    Standaard

    De lost trailers blijvenfenomenaal. Elke keer als ik een trailer kijk, krijg ik weer kippenvel.

    Hier eentje die al fanatastisch is:

    http://www.youtube.com/watch?v=Rz1yHmUW05Y

    Zo zijn er duizenden van Lost..

    Binnenkort ook maar weer beginnen, kan er niet meer uithouden.. Ben nu verweg alles vergeten.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #3430
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik zit inmiddels al in seizoen 4! De serie blijkt net zo verslavend als destijds.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #3431

    Standaard

    krijg veel deja-vu's bij het kijken van deze serie, heel vreemd.
    wel spannend, interessante personages zit nu halverwege seizoen 4 en nog steeds is niet alles helemaal duidelijk...

  7. #3432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mattia dH Bekijk bericht
    krijg veel deja-vu's bij het kijken van deze serie, heel vreemd.
    wel spannend, interessante personages zit nu halverwege seizoen 4 en nog steeds is niet alles helemaal duidelijk...
    Na het zien van de serie ook niet.

  8. #3433

    Standaard

    Heb de serie nog nooit gezien, ben ongeveer een maand terug met seizoen 1 begonnen (Box voor prikkie aangeschaft) maar kom er niet echt doorheen. Ben bij aflevering 9, maar op één of andere manier kom ik niet echt in de serie. Ga wel doorbijten en seizoen afkijken maar kan nog niet enthousiast worden. Meer mensen last van?

  9. #3434
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Voor mij gold hetzelfde. Pas aan het einde van het eerste seizoen kwam ik echt in het verhaal en de personages. Daarna, vanaf seizoen 2, raakte ik echt verslaafd aan de serie en ging ik alle afleveringen bekijken, direct nadat ze beschikbaar kwamen. Toen de serie afgelopen was heb ik alle seizoenen op dvd aangeschaft en ben de hele serie voor een tweede keer gaan bekijken. Mede dankzij een aantal boeken van Nikki Stafford kreeg de serie voor mij nog meer diepgang door de uitgebreide informatie en uitleg over de personages, de namen, de symboliek, de filosofische/mytholigische en religieuze achtergronden etc.

    Smaken zijn verschillend, dus of de serie iets voor jou is, weet ik niet. Ik zou het in elk geval nog even volhouden.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  10. #3435

    Standaard

    Ik had dat de eerste keer ook, toen het op TV was, dat ik er niet echt in kon komen. Ik heb het toen een tijd niet gezien en pas tijdens seizoen 2 eigenlijk echt erin gekomen. Later per DVD alles gekeken.

  11. #3436

    Standaard

    Ik heb het juist omgedraaid. Toen de serie nieuw op dvd was keek ik zo een heel seizoen in een weekend af.

    Maar nu is het echt een worsteling om er doorheen te komen (ben de serie opnieuw aan het kijken met iemand die t nog niet helemaal gezien heeft). We zijn nu bij aflevering 5 van seizoen 3 en zijn al een aantal maanden bezig. Verschrikkelijk. Voor mij geen herkijkwaarde.
    **** me gently with a chainsaw.

  12. #3437

    Standaard

    Aan het einde van seizoen 3 kakt de hele serie in tot het dieptepunt in seizoen 4, waarna de boel weer opkrabbelt richting een goed 5e seizoen, om vervolgens in pure gekkigheid te eindigen bij het laatste seizoen..

  13. #3438

    Standaard

    De eerste aflevering die ik zag op tv was de seizoen 3 finale. Ik zag een scene dat een paar personages in een hele mooie omgeving rondliepen. Ik was wat anders aan het kijken en had geen idee wat het was maar ik dacht echt even dat het een documentaire o.i.d. was, haha. Pas later seizoen 1 op dvd gekocht. Eerste afleveringen boeiden me niet heel erg. Tweede helft van seizoen 1 kwam beter en ik keek er dan meerdere op een dag. Seizoen 2 vond ik ook sterk ( al ergerde ik me aan Mr Eko ), bij seizoen 3 zakte het wat in ; maar 4-6 waren weer van topkwaliteit al vond ik het einde wat simpel. Had er meer van verwacht.

  14. #3439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Aan het einde van seizoen 3 kakt de hele serie in tot het dieptepunt in seizoen 4, waarna de boel weer opkrabbelt richting een goed 5e seizoen, om vervolgens in pure gekkigheid te eindigen bij het laatste seizoen..
    Perfect omschreven

    Seizoen 5 was echt weer een stap in de goede richting.
    Seizoen 6.............vreselijk. Hoe kun je een fantastische serie in 1 keer om zeep helpen..........een prestatie op zich.

  15. #3440

    Standaard

    Dank voor de reacties, ga komend weekend weer enkele afleveringen kijken. Reacties op de serie toch vrij wisselend, misschien omdat in de tussentijd de standaard voor tv-series ook stuk hoger is geworden dan paar jaar geleden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, bijv. Sopranos).

  16. #3441

    Standaard

    Seizoen 1 afgerond, geef de serie nog maar een 7 via whatiwatch. Vind de geschiedenis van de karakters alleen maar afleiden, het haalt de snelheid uit de serie. Snap wel waarom het gedaan is, karakters uitdiepen, kijker leeft meer, etc. Maar vond het zelf alleen maar afleiden. Laatste twee afleveringen ging de spanning omhoog. Kan begrijpen nu wel begrijpen dat sommige mensen bij het uitkomen van de serie helemaal gek werden van het wachten om de volgende aflevering, want ze weten wel hoe ze cliffhangers diende te maken.

  17. #3442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Perfect omschreven

    Seizoen 5 was echt weer een stap in de goede richting.
    Seizoen 6.............vreselijk. Hoe kun je een fantastische serie in 1 keer om zeep helpen..........een prestatie op zich.
    Graag beargumenteren. Ik vond het laatste seizoen heerlijk.
    Het was een goede goede reflectie op alle personages en hun beslissingen in het leven. Ook geweldig om alle oude bekenden nog een keer terug te zien. De eind-scene met de grote reunie was misschien wat zoetsappig, maar gecombineerd met de sterf-scene van Jack een emotioneel hoogtepunt. Ook de verklaringen van Jacob over het 'waarom ze hier zijn' lagen in lijn van de serie.

    Al met al genoten van alle seizoenen!

  18. #3443

    Standaard

    Vanavond ga ik beginnen aan de allerlaatste aflevering. Ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke ontknoping. Maar omdat ik nog erg veel vragen heb die volgens mij nooit in één aflevering passen: duurt deze laatste aflevering soms extra lang?

  19. #3444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Vanavond ga ik beginnen aan de allerlaatste aflevering. Ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke ontknoping. Maar omdat ik nog erg veel vragen heb die volgens mij nooit in één aflevering passen: duurt deze laatste aflevering soms extra lang?
    Ja .

  20. #3445

  21. #3446

    Standaard

    Alleen gok ik dat al je vragen niet beantwoord zijn ....

  22. #3447

    Standaard

    Nee, dat heb je wel goed. Met het meeste kan ik leven echter is er één situatie die er toch wel uitspringt voor me:

    Wanneer het vliegtuig vertrekt zitten Lapidus, Miles, Richard, Sawyer, Kate & Claire daarin. De laatste drie waren echter al dood, zo bleek. Hoe kan het dan dat ze wel ontsnappen met drie 'niet-doden'?

  23. #3448

    Standaard

    Die conclusie betekent dat je het einde niet begrepen hebt.

    Ze waren niet al die tijd dood. Alles wat je gezien hebt is echt. Ze zijn later doodgegaan, op een punt in tijd die wij niet van iedereen gezien hebben. Dit blijkt uit onder andere het feit dat Hurley Ben een great number two noemt.
    Jack ging dus pas dood op het einde. Het afterlife begon pas hierna. De wond in zijn nek was dus ook van het mes van Flocke.

    De eind-scene met het vliegtuigwrak is door producers van ABC gemaakt en leverde alleen meer verwarring op.

  24. #3449

    Standaard

    Dat had ik er inderdaad niet van begrepen. Maar zo zijn er nog wel meer dingen die ik niet begrijp. Denk dat iedereen dat wel een beetje had.

  25. #3450

    Standaard

    Ik vond dit de meest verwarrende en anticlimactische serie ooit gemaakt.... Op Youtube staat ook ergens een montage vol met open eindes, onlogische en tegenstrijdige zaken..... Toen ik dat bekeek bekroop me een gevoel dat ik gedurende al die tijd naar quasi-interessante, opgeblazen onzin heb zitten kijken....

Pagina 138 van 139 EersteEerste ... 3888128134135136137138139 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •