De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1
    schoenlapper
    Guest

    Standaard Verschil DVD-R(W)/DVD+R(W)

    Heb een DVD recorder gezien die ik wil hebben,nu kan deze alleen maar opnemen op DVD-R(W).
    Weet iemand het verschil tussen DVD-R(W) en DVD+R(W)?.

    Is het een minpuntje dat deze recorder alleen maar op DVD-R(W) kan opnemen?

  2. #2

    Standaard

    het verschil tussen - en + is klein en technisch. Van belang is dat 't ene aparaat mint en het andere plust. als ik het wel heb is min op 't moment de meest algemene (vgl. discussies decenia geleden over Video2000 versus Betamax en VHS, compatibiliteit is belangrijk).
    Is geen nadeel als de (af)speler het ook maar ondersteunt. Er bestaan ook wel drives die zowel + als - ondersteunen, maar dat lijkt mij de meerprijs niet waard.

  3. #3

    Standaard

    Dvd recorders kosten toch nog atijd aardig wat , dus zou ik ook de meerprijs voor + en - erbij nemen , onder het motto " als je iets doet doe het dan meteen goed " 8)

  4. #4

    Standaard

    Maakt eigenlijk niet zoveel uit hoor dat hij alleen DVD-R(W) kan opnemen. De spelers van JVC, Panasonic, Pioneer lezen ook allen maar DVD-R(W). Sony doet + en -, net zoals de nieuwste van Philips.
    Dus je opgenomen DVD's kunnen in 90% van de spelers worden afgespeeld.

  5. #5

    Standaard

    idd, de nieuwste hebben + en - maar als je moet kiezen zou ik voor + gaan. waarom? dunno. het verschil is volgens mij alleen van belang voor mierenn*****s

  6. #6

    Standaard

    +R zou een betere fout correctie hebben. Verder is de techniek achter +R beter uitgewerkt. Dit is oa. te zien doordat er al wel +R DL is en nog geen -r DL.

    Verder zitten er nogal verschillen bij editten achteraf. Bij +R kun je dingen toevoegen aan de schijf zonder dat dit invloed heeft op de afspeelbaarheid. Bij -R kan dit niet. -R moet namelijk afgesloten worden (finalized) voordat dat deze in een normale speler afgespeeld kan worden. Om achteraf nog te kunnen wijzigen moet de boel op een -R opgenomen worden in de zogenaamde VR-modus. Deze modus niet compatibel met de meeste spelers. Er zijn een paar spelers die deze VR schijven wel kunnen lezen maar deze zijn zwaar in de minderheid

    Prijzen van DVD-recorder zijn hard in prijs gedaald. Een nadeel van deze recorders (+ of - maakt niet uit) is de beperkte opname tijd bij goed beeldkwaliteit (niet meer dan 2 uur).

    Ook heb ik het idee dat je steeds minder -R schijven tegenkomt en de -R schijven die ziet zijn steeds vaker ook nog niet eens "kwaliteitsschijven" ook zijn -R verhoudingsgewijs duurder (vergelijk wel +R en -R van het zelfde merk en snelheid)

    De DVD/HDD recorder zijn in mijn ogen een veel interessante optie en kosten nu evenveel als een DVD-recorder een 0,5 jaar geleden

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •