De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard screenshots Powerdvd....

    Hey, ik ben bezig met submenus voor mijn dvd, en daarom wil ik screenshots van mijn filmpje als achtergrond zetten in het dvd menu.
    En ik las hier dat jullie dat doen via Power DVD, dus heb ik dat gedownload, en ik heb de avi file geopend, en fotos genomen.

    Maar ze zijn te slecht van kwaliteit, echt veeeel slechter dan van jullie.
    Is dat omdat het van een avi file (mini dv dus) afkomstig is, en niet van een dvd, geschoten op film?
    Maar dan zou het in principe ook niet mogelijk zijn om mooie screenshots te nemen van bv. 28 days later (ook op mini dv geschoten...)
    dus lijkt het me eerder aan de instellingen te liggen...

    Mijn neef heeft de fotos in photoshop geopend, en hij ziet al lichtjes blokjes als hij ze groot genoeg zet als achtergrond, dus als ik het op mijn tvscherm zal zien, zal het zeker er lelijk uit zien.

    Ligt dit aan mijn instellingen van het programma?
    ik heb enkel veranderd dat als ik de frame neem, dat het Capture to File is... zijn er bepaalde instellingen die ik moet volgen?

    Dankjulliewel voor jullie raad en advies,
    Mathieu.

  2. #2

    Standaard

    Bij een aantal programma's, zoals PowerDVD kun je een aantal dingen instellen met betrekking tot het caputeren. Zo ook de kwaliteit / oorsprong. Je kunt vaak kiezen of je wil caputeren vanaf het afspeel venster (= afspeel formaat) maar ook kun je kiezen om te capturen vanaf oorspronkelijk formaat.

    Dat laatste kan al kwaliteits winst opleveren.

    Maar het kan ook liggen aan de oorspronkelijke kwaliteit van je film, kan ik niet verder behoordelen vanaf hier.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Matthieu, waarom exporteer je geen stills vanuit het videobewerkingsprogramma wat je gebruikt? Dan heb je iig bestanden die nog niet zijn aangetast door mpeg2 compressie. Laat die neef in Photoshop er een de-interlace filter overheen gooien en je hebt een prima background.

  5. #5

    Standaard

    Dankje!
    Ik heb dit net geprobeerd, en de screenshots lijken me wel beter te zijn.
    Ik moet ze wel nog doorsturen naar mijn neef.
    Bedankt voor de raad!
    Dom dat ik er zelf niet opkwam. Ahja Bedankt in ieder geval

  6. #6

    Standaard

    Ik heb ze net opgestuurd naar mijn neef, en hij zegt dat ze nu oké zijn.
    Dus bedankt voor de tip, alles is in orde nu!
    Mijn dvd begint vorm te krijgen
    bye**

  7. #7

    Standaard

    Tip: zet je beeld in power dvd FULL SCREEN voordat je een stillshot/capture maakt... zal schelen in de kwaliteit! Enne... stillshots maken kun je ook doen met je C-toets...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freddievtb
    Tip: zet je beeld in power dvd FULL SCREEN voordat je een stillshot/capture maakt... zal schelen in de kwaliteit! Enne... stillshots maken kun je ook doen met je C-toets...
    Als je met Full Screen een resolutie hoger dan 720x576 bedoelt, moet dat je dat zeker niet doen. Dan wordt het beeld geinterpoleerd en krijg je juist een grovere afbeelding. Het is zowiezo niet raadzaam om een screengrab van een dvd voor dit soort doeleinden te gebruiken omdat het beeld door mpeg2 compressie is aangetast. Altijd uitgaan van een zo hoog mogelijke kwaliteit van bronmateriaal als je er later nog bewerkingen aan wilt uitvoeren.

  9. #9

    Standaard

    Okee, allereerst: gebruik PowerDVD 4 of hoger!!! Als je crappy screenshots krijgt zit je waarschijnlijk nog te werken met versie 3 en die zuigt ezelballen.

    Ten tweede: zet de capture-instellingen ALTIJD op "original video source size". Als PowerDVD namelijk zelf gaat schalen krijg je sneller last van blokkerigheid.

    Bij 4:3 materiaal moet je nu de 720 x 576 pixels even herschalen (in Photoshop ofzo) naar 768 x 576 pixels om te compenseren voor de vierkante pixels. NTSC spul moet je even schalen naar 640 x 480.

    En bij 16:9 materiaal kun je schalen naar 1024 x 576, 720 x 405, of 853 x 480 om de juiste beeldverhouding te krijgen.

    Maar doe dit schalen dus niet met PowerDVD, maar met Photoshop, Paintshop Pro, Corel Photopaint, of een ander hoogwaardig programma om foto's mee te schalen. (Geen Windows Paint dus )

    NB: De hierboven gegeven resoluties zijn uiteraard voorbeelden. Je kunt het zo klein of groot maken als je zelf wilt. Maar hou wel altijd de juiste verhouding in de gaten... 4:3 of 16:9

    Ben je niet zo bedreven in het herschalen, dan kun je ook "current Window size" gebruiken in PowerDVD, maar let er dan op dat je het Window niet gaat zitten vergroten of verkleinen. Dan zijn de screenshots meteen in de juiste beeldverhouding. Alleen is er iets meer kans op blokvorming, omdat PowerDVD niet zo geweldig filtert bij het resizen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •