Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 74 worden weergegeven.

Discussie: Samurai films

  1. #1

    Standaard Samurai films

    ik zou wat meer goede Samurai films aan m'n collectie willen toevoegen en misschien kunnen jullie mij wat aanraden

    wat ik voorlopig al heb: KageMusha, Ran, Yojimbo, Hidden Fortress, Throne of Blood (de overige Kurosawa-films staan al op m'n verlanglijst), the Last Samurai

    wat ik nog zoek zijn goede films, een sterk vehaal en goede acteerprestaties vind ik belangrijk, mogen gerust oudere of zwart-wit films zijn

    heb een tijdje terug wat recensies van de oude Zatoichi films gelezen maar ben er nog niet zeker van om tot kopen over te gaan

    raad me gerust wat aan, liefst regio 2

  2. #2

    Standaard

    Er zit een hele toffe samurai van Miike aan te komen.
    Izo. Een remake van
    Tenchu uit 1969. De nieuwe Zatoichi van Kitano is ook erg tof.

  3. #3

    Standaard

    Zatoichi (nieuwe) en The Twilight Samurai komen binnenkort uit op r2nl.


    Zatoichi is een aanrader.

    Twilight Samurai schijnt ook heel goed te zijn.
    Ik heb de dvd al een tijdje, maar nog niet gezien.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  4. #4

    Standaard

    twilight samurai is zeker een aanrader.
    ook een mooie recente samurai is 'when the last sword is drawn'
    'samurai fiction' is een erg leuke ode aan de oude samurai films.

  5. #5

    Standaard

    Misschien dat je iets aan Shogun hebt?

    Geen topserie als het gaat om acteerwerk,maar het verhaal is mooi en de samurais spelen er ook een belangrijke rol in. De box is her en der voordelig te krijgen (Mediamarkt).

  6. #6

    Standaard

    When the last sword is drawn, dit is ook een mooie samurai film.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  7. #7

    Standaard

    Geweldige film, nog niet uitgebracht op dvd is die over een samurai die 500 jaar onder het ijs heeft gelegen en ontwaakt in New York, had hem vroeger origineel op de Betamax (als iemand dit nog iets zegt)

    weet iemand nog hoe dit heet?

  8. #8
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Zatoichi (nieuwe) en The Twilight Samurai komen binnenkort uit op r2nl.
    Zatoichi is al uit

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Misschien dat je iets aan Shogun hebt?

    Geen topserie als het gaat om acteerwerk,maar het verhaal is mooi en de samurais spelen er ook een belangrijke rol in. De box is her en der voordelig te krijgen (Mediamarkt).
    ik hou meer van Japans gesproken films als het over samurai's gaat

    'Twilight Samurai' schaf ik me waarschijnlijk wel aan evenals 'Azumi'

    de 'Samurai Trilogy' box lijkt me ook wat en ook Samurai Fiction (weet iemand waar ik deze kan kopen?)
    Lady Snowblood en Red Lion ben ik ook al op het net tegengekomen, heeft iemand deze al gezien en hoe waren die?

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    maar helaas geen regio2

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frestrobbe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    maar helaas geen regio2
    sja,
    als je een hoop samurai films wilt zien wordt het hoog tijd voor een regiovrije speler

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Net Gohatto, Lady Snowblood I en II binnengehad. Lady Snowblood zag er goed geremastered uit en is duidelijk de inspriratie voor Kill Bill I

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Net Gohatto, Lady Snowblood I en II binnengehad.
    hoe was Gohatto

  17. #17

    Standaard

    Een thread naar mijn hart. Een fantastisch genre !!! Samuraifilms. Heeft Kill Bill toch nog iets goeds opgeleverd, niet !!! Er zijn zoveel goede Samuraifilms. In China/Hong Kong zijn ook een aantal Swordplay films gemaakt die je zeker moet checken. Hero en Crtouching Tiger Hidden Dragon snapt iedereen wel, maar Swordmaster, Zu Warriors : Legend From The Mountain, of Moonwarriors waren ook erg sterk. Ninja In The Dragons Den, misschien ?

    Twilight Samurai wordt erg hoogewaardeerd. Ik heb de Japanse LE al een tijdje thuis, maar nog steeds niet gezien. Verder vond ik Azumi (let op de Japanse versie duurt langer) was erg stoer. The Last Samurai raakte mij diep van binnen, prachtige film !!! En Shogun is als The Last Samurai maar dan met een beter verhaal en meer, veel meer culturele diepgang. Het boek is ook een aanrader. Een cursus in Japanse Cultuur mag ik wel zeggen.

    Verder kun je niet om de Samurai trilogie heen, wil ik ook al een tijdje. Enb uiteteraard de films van Kurosawa, Seven Samurai, ]yojombo, Sanjuro, Hidden Fortress en helemaal Ran.

    Ok, ook ik hou me aanbevolen voor meer.........

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Heeft Kill Bill toch nog iets goeds opgeleverd, niet !!!
    heb Kill Bill nog niet gezien, wacht wel op de nieuwe cut met de twee aaneen

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Ok, ook ik hou me aanbevolen voor meer.........
    Kagemusha, fantastische Kurosawa-film

    Japanse Azumi duurt langer? geeft dat ook een bepaalde meerwaarde (zoals EE LOTR) of duurt hij gewoon wat langer :wink:

  20. #20

    Standaard

    Crouching Tiger heb ik al (en vind ik best goed) maar welke editie van Hero koop ik best? dacht dat die van een nederlandse filmmaatschappij niet zo'n goede uitgaves waren

  21. #21

    Standaard

    Heb ze wel gezien, maar wil inderdaad ook de film volledig, DTS en als het even kan de Japanse cut (die is met vlagen niet Zwart Wit zoals onze) Anyway in Dec zou ie compleet worden uitgracht.

    Hero, Ik heb de 2-disc uit Hong Kong, die is erg mooi. maar nog wel de 98 min versie, maar heeft als enige een full bitrate DTS ES van 1509 KBPS en dat is wel aan te raden. De tweede disc heeft geloof iik een kleine 3 uur aan extra's. En dat voor iets van 15 Euro.

  22. #22

    Standaard

    heb de gewone nooit gezien van Azumi alleen de 142 min versie, maar ik vermoed dat er in de rest van de wereld heel wat splutterscenes zijn uitgehaald.

    Een paar andere Swordplayfilms: Versus (Jap.) Bichumnoo (Kor.) & Musa : The Warrior (Kor.)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frestrobbe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Net Gohatto, Lady Snowblood I en II binnengehad.
    hoe was Gohatto

    Ik heb alleen nog de eerste half uur gekeken en het is redelijk goed. Ryuhei Matsuda, Tadonobu Asano en beat takeshi spelen erin. Ik hou je op de hoogte als ik de film heb afgekeken

  24. #24

    Standaard

    Shogun assassin is een goeie B-samurai Film (heeft gediend ter inspiratie voor Kill Bill) Denk ook aan de rest van de babycart serie, ook wel bekend als Lone Wolf and Cub serie. Een verstoten samurai die met zijn zoontje (in kinderwagen vol met zwaarden, messen en andere wapens) allerlei vijanden moet verslaan.
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frestrobbe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Net Gohatto, Lady Snowblood I en II binnengehad.
    hoe was Gohatto

    Ik heb alleen nog de eerste half uur gekeken en het is redelijk goed. Ryuhei Matsuda, Tadonobu Asano en beat takeshi spelen erin. Ik hou je op de hoogte als ik de film heb afgekeken
    I stay tuned :wink:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •