Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Brothers Grimm: Terry Gilliam's nieuwste luchtkasteel?

    Hmm.. vaag dat er over deze film nog geen thread is gestart..

    Na al het gedonder met de verfilming van The Man Who Killed Don Quixote (wat wel een erg leuke docu opleverde in de vorm van Lost In La Mancha) gaat het over een jaartje toch echt gebeuren: op 23 November 2005 zou Terry Gilliams eerste productie in ruim 7 jaar moeten uitkomen: The Brothers Grimm. Principal photography is 'redelijk' .. UHUM .. probleemvrij verlopen en de film bevind zich nu in post-productie: problemen met de studio daargelaten (wat eigenlijk 'default' lijkt te zijn bij een Gilliam-film ) kunnen we dan toch eindelijk weer eens genieten van een film van deze geweldige regisseur.

    De feiten:
    Terry Gilliam is currently working on the postproduction of his new feature film, The Brothers Grimm.

    The film follows the two brothers, Will and Jake Grimm, who make a living by persuading village communities about the existence of enchanted creatures and monsters. The picture was shot in Prague throughout summer and autumn of 2003, and a significant amount of post production work was required in 2004 - including editing, digital effects and work on the soundtrack. The movie has received two test screenings - both in an unfinished state; there is still some outstanding work to do on the picture.
    Lees meer op 'Dreams', de Gilliam-fansite: http://www.smart.co.uk/dreams/grimdev.htm
    Productiefoto's: http://www.thezreview.co.uk/news2/news594.htm

    IMDB






    Ik kijk wel erg uit naar deze film. Gilliams films liggen altijd onder vuur bij de critici maar mij heeft ie nog nooit teleurgesteld. Zelfs zijn 'minder goeie' films zijn nog altijd 1000x interessanter dan 99% van alle andere films die ieder jaar uitkomen.

  2. #2

    Standaard

    Heath Ledger heeft me nog niet kunnen overtuigen wat acteren betreft. Matt Damon vind ik een aardig acteur, niet echt meer dan dat. Benieuwd wat Gilliam met deze jongens gaat doen. Het zal visueel allemaal wel weer piekfijn in orde zijn. Brazil is een van mijn favoriete films en ook Gilliams andere werken weten me altijd te boeien. Ik heb er wel vertrouwen in en kijk er dus naar uit.

  3. #3

    Standaard

    ben ook heel benieuwd naar deze film. de cast doet mij ook niet echt watertanden maar heb genoeg vertrouwen in gilliam.

  4. #4

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Er mooie trailer... 2005 is nu al een goed filmjaar en kan alleen maar mooier worden.

  7. #7

    Standaard

    Lijkt me geweldig.

    A three!
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  8. #8

    Standaard

    Weet iemand of Gilliam er al in geslaagd is om het script voor Don Quixote terug te kopen?
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  9. #9

    Standaard

    Erg leuke trailer en ik merk dat ik wel weer eens zin heb in dit genre. Matt Damon komt in de trailer overigens wel erg veel aan bod, in tegenstelling tot Heath Ledger.

  10. #10

    Standaard

    Yes eindelijk weer eens een Gilliam film! En dan ook nog ergens dit jaar zn andere project Tideland. Hopelijk heeft de studio en die vervelende Weinstein gasten niet te veel invloed gehad op de (post) productie van Brothers Grimm. Iemand als Gilliam laat je OF zn eigen ding doen OF helemaal niks doen. Trailer ziet er goed uit en ben ook erg benieuwd zeker nadat de film zovaak van releasedata is verschoven. En natuurlijk met:

    MATTTTT DAMONNNN (Team America stem :P )
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  11. #11

    Standaard

    Een beetje schreeuwerige trailer maar een film van Terry Gilliam is altijd iets om naar uit te kijken. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Alleen de trailer belooft al heel veel, zag gister op mtv een stukje van the making of...... en het zag er echt geweldig uit,
    Waneer komt deze film eigenlijk uit in de bios in NL ??????
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Nancy

    Don,t point your finger at fucking crazy people!!!!!

  13. #13

    Standaard

    Het blad filmvalley heeft maar weinig goeds over de film te vertellen. Ik kijk er toch zeker naar uit de film zelf te zien.


  14. #14

    Standaard

    Inderdaad. Visueel ziet de film er al erg knap uit (Gilliam en CGI, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ) en het thema is wauw ^^ sprookjes met een thrillersausje ^^
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Het blad filmvalley heeft maar weinig goeds over de film te vertellen. Ik kijk er toch zeker naar uit de film zelf te zien.
    Tja, een oordeel dat ik zelf een beetje uit de lucht vond vallen. Het overgrote deel van de recensie gaat over de productie en dan volgen daarna een paar miniscule minpuntjes waarna de film doodleuk een 5 (toch?) krijgt. Beetje raar.

    Maar goed, ik ga de film zeker een eerlijke kans geven.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb de film inmiddels een week geleden gezien, en ik heb er het volgende over te zeggen:

    - De eerste helft van de film is enorm genietbaar en in alle opzichten geslaagd: leuke humor, op het Monty Python-achtige af zelfs, sfeervolle scènes (Roodkapje, Hansje en Grietje) en een leuk gebruik van CGI.

    - De tweede helft van de film: voortzetting van het verschrikkelijke verhaal dat naar het einde van de eerste helft wordt ontplooid, overdadige CGI met lelijke uitwerking, en de leuke humor die er als het ware is uitgezogen en vervangen wordt door iets dat een peuter nog kinderachtig zou vinden.

    "THE GRIMMI! THE GRIMMI!"

    Kortom: 6/10, voor de moeite die Gilliam in de eerste helft heeft gestopt...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  17. #17

    Standaard

    De recensies die ik vanochtend in de Spits en Metro las waren toch wel positief: beiden gaven 4 uit 5 sterren. Deze ga ik binnenkort toch zeker wel bekijken.

  18. #18

    Standaard

    vorige week gezien, bijzonder stijlvolle en vermakelijke film.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  19. #19

    Standaard

    Gisteren gezien, this dat de rest de film wou afkijken, anders was ik na de eerste helft de bios al uitgelopen.

    Wat een ongelooflijk slechte saaie film is dit zeg! Visueel is hij wel leuk, maar ik vond hem zo saai.

  20. #20

    Standaard

    Inderdaad, dat gevoel had ik ook. Na de eerste helft keerde alles gewoon, eigenlijk kan je het precieze moment waar de film saai wordt wel vernoemen.

    [spoiler:ccde7fbe31]Vanaf het stuk dat Gretl kakkerlakken uit de muur ziet komen[/spoiler:ccde7fbe31]
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  21. #21

    Standaard

    Erg leuke film. Zoals altijd bij Terry Gilliam's films zijn de beelden prachtig en het verhaal viel me na alle negatieve reacties ook behoorlijk mee (ik gok dankzij het oppoetsen van Ehren Krugers script door Gilliam en Tony Grisoni). Gelukkig worden de meer akelige aspecten van de sprookjes van de gebroeders Grimm niet geschuwd zodat het geen slap Disney-achtig gebeuren wordt (hoewel het einde daar wel heel dicht in de buurt komt)

    Misschien is The Brothers Grimm niet zijn beste film tot nu toe, daarvoor mist het verhaal toch de diepte die we van Gilliam gewend zijn, maar even vermakelijk als bijvoorbeeld Baron Munchausen is het zeker wel.


  22. #22

    Standaard

    Ik heb me vermaakt!
    5 minuten voor de pauze werd ik eruit gezogen door gebabbel van een stelletje (dat was wel even een rare ervaring), maar na de pauze gelukkig weer snel erin en verder genoten. Ook door de, in mijn ogen, leuke humor, maar ook de visuele pracht vond ik sterk.
    1.Serve the public trust, 2.Protect the innocent
    3.Uphold the law, 4.(Classified)

    Scheveningen....SCHEVENINGEN!!

  23. #23

    Standaard

    Visueel is de film een pareltje. Had eigenlijk ook niet anders verwacht van Terry Gilliam. De acteerprestaties zijn ook niet onaardig maar de film loopt gewoon niet lekker. Kan er niet echt de vinger op leggen maar werd geen enkele keer het verhaal ingezogen.

    Het einde vond ik erg OnGilliams...

  24. #24

    Standaard

    'From Acclaimed Director Terry Gilliam' zo vertelde de trailer ons... Terry Gilliam, is dat niet die cineast die ons sublieme meesterwerken als Brazil, Fear and Lothing en Twelve Monkeys heeft afgeleverd? Terry Gilliam, is dat niet die cineast met een onnavolgbare visuele stijl en een heerlijk gevoel voor humor. Ja, inderdaad, maar is die Terry Gilliam dan ook dezelfde regisseur van The Brothers Grimm? Helaas wel.

    Wat was deze film een teleurstelling voor me. Tenenkrommend heb ik me lopen ergen aan alles en nog wat. Het concept is origineel, maar daar blijft het bij. De humor is kinderachtig en ronduit zwak. Van enige chemistry tussen Damon en Ledger is geen sprake, en dus vervalt onmiddelijk de ruggegraat van deze film. De film handelt over magische verhalen, maar dat is nu net wat deze film mist: magie. Voor de aanvang van deze film zag ik de trailer van Harry Potter. Het onderstreepte (achteraf gezien) pijnlijk het ontbreken van magie in deze film. Gilliams sterkste kant, visuele genialiteit, blijft in deze film ook ver onder het gemiddelde. Standaardcomposities en cliche-camerabewegingen behoren doorgaans niet tot Gilliams oeuvre. Wat een ontluistering.

    Harvey Weinstein, 'baas' van deze film (en Miramax), krijgt doorgaans nogal wat kritiek te verduren. Hij zou menig filmisch meesterwerkje kapot hebben geknipt. Hoewel ik de man nooit helemaal zal vergeven dat hij MArty's Gangs of New York met meer dan een uur heeft kapot geknipt (en nog altijd geen director's cut ervan op dvd heeft uitgebracht), gaat deze kritiek hier niet op. Het falen van de film zit hem niet in de aanwezigheid van Weinstein, maar in een ongeinspireerde regie, zwak scenario en zwak acteerwerk. De vormgeving, ook al niet subliem, is het enige lichtpuntje. Weinstein treft dus volgens mij weinig schuld, en hij is natuurlijk niet alleen een boeman. Hij (en zijn studio) zijn verantwoordelijk geweest voor een aantal van DE cinematische parels van de afgelopen jaren. Bovendien heeft Scorsese's carriere onder Weinstein weer een boost gekregen, en ook Tarantino (en andere Groten) blijkt graag voor hem (en zijn studio) te werken.

    Gilliam, dat je me zo hebt weten te ontchoochelen. De film is niet de slechtste film die ik afgelopen tijd heb gezien, maar omdat Gilliams naam eraan verbonden is, ben ik wel het meest teleurgesteld in deze film. Ik heb gehoord dat Gilliams volgende film een low-budget is, en dat deze rond kerst zou moeten klaar zijn. Ik heb zo het gevoel dat Gilliam beter met lage budgetten zijn geniale virtuositeit kan uiten dan met megaproducties. Daarom verwacht ik toch weer een topGilliam. Na Don Quichote had ik meedelijden met hem, nu ben ik teleurgesteld in hem. Hij heeft dus wat goed te maken, maar dat zal hij (denk ik) ook wel doen met zijn nieuwe project.

    4/10 voor de zwakheid van de film, maar omdat ik het niet over mijn hart kan krijgen Gilliam een onvoldoende te geven en omwille van toch een paar kleine lichtpuntjes en geniale momentjes ([spoiler:54b9a8118c] de kikker bijvoorbeeld, de zelfbewuste, referentiele momenten, paar originele vondsten[/spoiler:54b9a8118c] (die allemaal al in de trailer werden prijs gegeven), een magere 5/10.

  25. #25

    Standaard

    Er zaten ontzettend veel dingen in deze film die ik gewoon heel erg tof vond. De manier waarop verschillende sprookjes samenkomen is geniaal echter de briljante dingen werden vaak vrijwel direct afgewisseld met ontzettend frustrerende humor. De verschrikkelijke sidekicks waren super cliche en ontzettend storend. Met name die italiaan was zoooooooooo slecht en irritant. Hij verneukt de hele film. Als de toon van de film serieus was gebleven met de extravagante tikjes dan was hij zeker een dikke 8 waard geweest. Maar het was gewoon een erg rommelig geheel waarbij men niet duidelijk leek te kunnen kiezen tussen serieus en parodie.

    Ik geef de film een 6je voor de moeite.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •