Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mensen met een grote collectie en de toekomst (Blue-Ray)?

    Ik heb expres een kleine collectie, niet alleen vanwege het geld, maar ook vanwege de toekomst.

    En die toekomst is niet ver verwijderd. Binnenkort wordt in 2005 Blue-Ray geintroduceerd, en HD-DVD ligt ook al op de loer. Als de films dan op blue-ray worden uitgebracht met betere beeld- en geluidskwaliteti, dan zullen velen toch een betere versie willen hebben, vooral de beeld- en geluidsfreaks.

    Dus waarom een grote collectie opbouwen? Sommige mensen hebben honderden DVD's, iets wat ik niet echt begrijp.

    Zullen die mensen niet balen als blue-ray uitkom? Het is namelijk een hele hoop geld om een grote collectie te vervangen.

  2. #2

    Standaard

    Maar waarom zou je dan een grote collectie opbouwen van Blue-Ray? Daarna komt toch weer een volgende generatie.

    Ik maak me er niet echt druk om. Mijn collectie is niet zo groot (ergens rond de 50 titels), vooral om financiële redenen. Ik zie 't wel. Voorlopig blijf ik nog effe genieten van m'n DVDtjes.

    - Marc
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  3. #3

    Standaard

    Op de Blue-ray spelers zal je waarschijnlijk ook dvd's kunnen afspelen. Ik blijf gewoon rustig dvd's kopen, beeld en geluid vindt ik niet zo heel belangrijk.

  4. #4

    Standaard

    Persoonlijk maak ik me hier ook niet al te druk over. M'n huidige collectie zal gewoon afspeelbaar blijven op de blue-ray spelers.
    Wél zal ik waarschijnlijk sommige titels opnieuw aanschaffen wanneer deze op blue-ray formaat uitkomen. Dit zullen er naar alle waarschijnlijkheid niet veel zijn, maar een aantal toch zeker wel :wink:
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MGdutch
    Op de Blue-ray spelers zal je waarschijnlijk ook dvd's kunnen afspelen. Ik blijf gewoon rustig dvd's kopen, beeld en geluid vindt ik niet zo heel belangrijk.
    Ja dat weet ik ook, maar het gaat me dus om het feit dat de film ook op BR DVD's worden uitgebracht. En de beeld en geluidsfreaks (audiofielen) zullen hun collectie inruilen voor een hoogwaardigere release. Maar sommige hebben zo'n grote collectie, dat gaat ze veel geld gaat kosten.

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat het vervangen van VHS ook veel geld heeft gekost.
    Misschien dat oude DVDs nog verkocht kunnen worden (als iemand ze nog echt kwijt moet wil ik ze wel overnemen :P ).
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  7. #7

    Standaard Re: Mensen met een grote collectie en de toekomst (Blue-Ray)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    <knip> Als de films dan op blue-ray worden uitgebracht met betere beeld- en geluidskwaliteti, dan zullen velen toch een betere versie willen hebben, vooral de beeld- en geluidsfreaks.<knip>
    Ja, dat is een leuke, aangezien ik nu ook al versie mét DTS koop terwijl ik ook al de "gewone" DD 5.1 versie heb. Je zou natuurlijk ook aan mijn verstandelijk vermogens kunnen gaan twijfelen :wink:

    Maar ik zou eerst wel eens willen zien hoeveel beter de kwaliteit van Blu-Ray is t.o.v. de huidige DVD. Als de oorspronkelijke transfer niet optimaal is dan maakt het niet uit op wat voor superieur medium zet. En de eerste Blu-Ray discs zullen waarschijnlijk gewoon de "oude" DVD transfer gebruiken.
    De zonet verschenen Star Wars DVD box zal een mooi referentie punt worden omdat deze ook helemaal digitaal is opgeslagen, gaan ze zeker ook op Blu-Ray uitbrengen.

    Maar voorlopig doe ik mijn DVD collectie niet weg en misschien dat ik inderdaad van een aantal top films ook weer de Blu-Ray versie ga aanschaffen.
    Echter de sprong van DVD naar Blu-Ray zal minder groot zijn dan Video->DVD.

  8. #8

    Standaard

    BlueRaydisc zal altijd compatible moeten zijn met de huidige dvd / cd schijfjes.. zoniet dan flopt de standaard.. voorbeelden al genoeg van nieuwe standaard die floppen (laserdisc, dat, cd-i)
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  9. #9

    Standaard

    Ik zie het probleem niet helemaal.
    Ik heb een grote collectie om bepaalde films (vooral oude films) nu en in de toekomst af te kunnen spelen. Toen ik begon met verzamelen had ik ook nog nooit gehoord van blue-ray of HD-DVD. Ik kan wel gaan wachten tot ik 80 ben. Dan is er vast een fantastisch medium van één schijfje of iets anders waarop mijn hele collectie past. Maar waarom wachten op de toekomst.
    Neemt niet weg dat ik nieuwe ontwikkelingen met grote belangstelling zal blijven volgen.

  10. #10

    Standaard

    Voordat Blu-ray voor de massa is, betaalbaar en met voldoende software zijn wij al een x aantal jaar verder. Moet het zelfs eerst nog maar eens zien of het doorbreken wil, consumentengedrag is niet altijd te voorspellen. Blijf dus gewoon lekker dvd's verzamelen. Zo slecht is dvd echt niet, zeker met goede apparatuur. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Voordat Blu-ray voor de massa is, betaalbaar en met voldoende software zijn wij al een x aantal jaar verder. Moet het zelfs eerst nog maar eens zien of het doorbreken wil, consumentengedrag is niet altijd te voorspellen. Blijf dus gewoon lekker dvd's verzamelen. Zo slecht is dvd echt niet, zeker met goede apparatuur. :wink:
    de meeste films worden nog niet eens optimaal op het medium dvd gezet. nog ruimte voor verbetering. toch zie ik blu ray met interesse tegemoed. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Ik vind de huidige video/audio kwaliteit van dvds best wel ok.
    Dus ik zal zeker niet direct men dvds vervangen.

    En ze kunnen buiten video/audio kwaliteit niet veel meer bieden.
    Men kan niet extras blijven toevoegen.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Voordat Blu-ray voor de massa is, betaalbaar en met voldoende software zijn wij al een x aantal jaar verder. Moet het zelfs eerst nog maar eens zien of het doorbreken wil, consumentengedrag is niet altijd te voorspellen. Blijf dus gewoon lekker dvd's verzamelen. Zo slecht is dvd echt niet, zeker met goede apparatuur. :wink:
    de meeste films worden nog niet eens optimaal op het medium dvd gezet. nog ruimte voor verbetering. toch zie ik blu ray met interesse tegemoed. :wink:
    Inderdaad laat maar komen, geen problemen mee!. Al heb je tegenwoordig ook waanzinnig mooie dvd's er bij zitten die er qua beeld echt bovenuit springen. Hopelijk zet die trend zich voort.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Ik vind de huidige video/audio kwaliteit van dvds best wel ok.
    Dus ik zal zeker niet direct men dvds vervangen.

    En ze kunnen buiten video/audio kwaliteit niet veel meer bieden.
    Men kan niet extras blijven toevoegen.
    Dit denk ik dus ook....en als de meesten geen blu-ray aanschaffen dan is dit gedoemd om te floppen

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Ik vind de huidige video/audio kwaliteit van dvds best wel ok.
    Dus ik zal zeker niet direct men dvds vervangen.

    En ze kunnen buiten video/audio kwaliteit niet veel meer bieden.
    Men kan niet extras blijven toevoegen.
    Dit denk ik dus ook....en als de meesten geen blu-ray aanschaffen dan is dit gedoemd om te floppen
    je zult wel moeten anders kun je de nieuwste films in 2006 niet meer bekijken!
    sony( columbia en mgm) begint in 2006 al met blu ray films.

    voordeel van blu ray is dat het wel oude dvd's kan afspelen maar je oude dvdspeler zeker niet de nieuwe! :wink:

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Ik vind de huidige video/audio kwaliteit van dvds best wel ok.
    Dus ik zal zeker niet direct men dvds vervangen.

    En ze kunnen buiten video/audio kwaliteit niet veel meer bieden.
    Men kan niet extras blijven toevoegen.
    Dit denk ik dus ook....en als de meesten geen blu-ray aanschaffen dan is dit gedoemd om te floppen
    je zult wel moeten anders kun je de nieuwste films in 2006 niet meer bekijken!

    voordeel van blu ray is dat het wel oude dvd's kan afspelen maar je oude dvdspeler zeker niet de nieuwe! :wink:
    Dat werd van zoveel gezegd....eerst zien, dan geloven

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Ik vind de huidige video/audio kwaliteit van dvds best wel ok.
    Dus ik zal zeker niet direct men dvds vervangen.

    En ze kunnen buiten video/audio kwaliteit niet veel meer bieden.
    Men kan niet extras blijven toevoegen.
    Dit denk ik dus ook....en als de meesten geen blu-ray aanschaffen dan is dit gedoemd om te floppen
    je zult wel moeten anders kun je de nieuwste films in 2006 niet meer bekijken!
    sony( columbia en mgm) begint in 2006 al met blu ray films.

    voordeel van blu ray is dat het wel oude dvd's kan afspelen maar je oude dvdspeler zeker niet de nieuwe! :wink:
    Ja, tuurlijk ja, in 2006 is iedereen ook al over op een blu-ray speler ter waarde van vele honderden, misschien wel duizenden euro's, om nog maar niet te spreken over de schijfjes, en ook hebben we allemaal dan een HDTV aangeschaft of gewoon een projector aangezien we anders toch geen reet aan Blu-Ray hebben.
    En dit komt natuurlijk omdat we in 2005 een invasie krijgen van Aliens die ons al dat mooie spul toestoppen aangezien we het toch niet kunnen betalen.

    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  18. #18

    Standaard

    Je zult toch eerst een flink duur scherm (of projector) aan moeten schaffen voordat je enig voordeel gaat zien. Het geluid wordt zo gauw niet beter, en anders kost je dat ook vele euro's. Voor het gewone publiek verandert er de komende jaren weinig, wat blue-ray betreft.

    edit: ik zie net dat Hare iets soortgelijks zei.

  19. #19

    Standaard

    Ik ben er zo een met een grote collectie (zie: http://www.intervocative.com/DVDColl....aspx/Stiebolt).

    Maar om het hele Blu-Ray (BR) verhaal maak ik me niet zo druk. Het bestaat niet (en daar wil ik serieus geld op inzetten) dat BR eenzelfde impact zal hebben als DVD t.o.v. VHS en/of de CD t.o.v. vinyl.

    VHS met al haar nadelen waaronder: het eeuwige spoelen (boetes bij videotheken), bandbreuk, geen chapter-indeling, belabberde audio (en vaak video) kwaliteit en zo een half uurtje verder. DVD heeft om 1000-en-1 redenen de wedloop gewonnen.

    Grote omzetaantallen worden gehaald als een consument massaal een product in de armen sluit. Dit gaat met BR NIET gebeuren. Waarom? Heel simpel: de gemiddelde consument zal niet massaal z'n huidige collectie het raam uitgooien zoals bij VHS. Uitzonderingen zoals rottige video-transfers even snel op een schijfje gekopieerd en het dan als DVD verkopen daargelaten kan het er bij mij niet in dat iemand z'n LOTR schijfjes bij het grof vuil zit omdat er op BR een versie is die nagenoeg alleen met een oscilloscoop meetbaar beter is.

    Wat ik wel verwacht is een soort van 'evolutie'; DVD zal min of meer gefaseerd uit de schappen verdwijnen en worden vervangen door BR.

    Uitsluitend mensen met een chronisch geldoverschot en/of de puristen zullen al hun huidige titels gaan vervangen door BR. Waarschijnlijk zul je hetzelfde zien als met SACD t.o.v. CD. Al zal BR wel een snellere 'vervangingsslag' ondergaan omdat er eenvoudigweg veel meer data op een schijf gezet kan worden en dat is voor de fabrikanten wel zo prettig. Of je een product op 4 of op 2 of zelfs 1 schijf kan zetten is nu eenmaal beduidend goedkoper.

    Concreet: ik ben zeer benieuwd naar BR en zal als een van de eersten waarschijnlijk een speler kopen, een paar titeltjes vervangen en als het even kan alle nieuwe titels op BR kopen. Waarschijnlijk zal zelfs dit 'gedrag' in den beginne 'uitzonderlijk' zijn. Tot op het moment, zoals al eerder genoemd, dat BR de de facto standaard is geworden...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  20. #20

    Standaard

    blu-ray gaat gewoon floppen. Weer een stom idee om iets beter te maken wat al goed is .. useless

  21. #21

    Standaard

    Eerst zien dan geloven, ik geloof namelijk nooit dat als alleen Sony en MGM starten met Blue-ray en de andere maatschappijen gewoon doorgaan met dvd-ondersteuning er een grote kans is dat het flopt zie philips met cd-i. Of ze moeten gelijk met betaalbare prijzen komen of het langzaam invoeren. Maarja het duurt nog een jaartje of 2 dus dat zien we dan wel weer.

  22. #22

    Standaard

    Ik ben ook nergens bang voor hoor. Laat maar komen die Blu-Ray.

  23. #23

    Standaard

    Teneerste zal men Blue Ray niet zo snel introduceren. Te snel nieuwe formaten schaad het consumenten vertrouwen en de wil om deze format te accepteren. In Europa is nog geen HD-TV, dus ook dan zal de blue-ray nog niet eens nodig zijn. De spelers zullen compatible blijven voor DVD's, het succes van de DVD is ook dat men er cd's in kan afspelen en niet vele spelers nodig heeft voor de audio en video.

  24. #24

    Standaard

    Ben ook niet bang voor Blu-Ray. Voordat die standaard weer volledig is geaccepteerd zijn we weer een aantal jaren verder!
    Four-Star Trader (236)

  25. #25

    Standaard

    De DVD resolutie is mooi genoeg om goed van de huidige films te kunnen genieten. Als je wacht op de toekomst dan leef je in het verleden wat mij betreft wat na die BlueRay komt er weer iets leuks. Ik denk alleen dat het verschil meevalt. Ik bedoel VHS en VCD zijn niet veel storender bij het bekijken van een film dan DVD kwaliteit.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •