De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.

Discussie: La Meglio Gioventù

  1. #1

    Standaard La Meglio Gioventù

    Heeft iemand die film gezien, en wat vond je ervan?
    Ik heb die besteld op dvd bij vanleest maar ik heb die nog altijd nie aangekregen...
    In Studio Leuven speelt die nog altijd, dus ge kunt hem daar ook gaan kijken, maar ik heb geen goesting voor 6 uur in een filmzaal te gaan zitten

  2. #2

    Standaard

    ik heb hem vandaag thuis gekregen, behalve enkele kreuken is er niks aan

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    -up-
    Iemand moet toch bereid zijn om over die film te praten....

  5. #5

    Standaard

    Uiteraard. Maar daar moet iemand eerst wel de tijd voor nemen. 6 uur is erg lang. Heb de eerste 1,5 uur een tijd geleden gekeken alweer en die vond ik erg goed
    De tijd vloog daar ook van voorbij. Maar aangezien ik de helft alweer vergeten ben zal ik die binnenkort weer opnieuw moeten kijken, voordat ik de rest wil afkijken. Maar tot zover; prima 8)
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #6

    Standaard

    Ik ga 'm vandaag helemaal zien, ben benieuwd.
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  7. #7

    Standaard

    Goede film, verveelt geen moment en heeft een goede mix van drama en humor, net als het leven eigenlijk, want daar agat het allemaal over. Mooie opnames op verschillende locaties ook.
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  8. #8

    Standaard

    Ik heb hem net bekeken, en wat een fenomenale zes uur cinema. Deze kroniek is zonder twijfel mijn persoonlijke top-vijf aller tijden binnen gestormd. Nooit heb ik iets als dit gezien. Wooden en superlatieven schieten mij tekort. Deze film is pure kunst. Geweldige personages, subliem acteerwerk en prachitge beelden, locaties en muziek. We volgen twee broers gedurende 40 jaar en je gaat met de familie meeleven.
    Ik was diep bedroefd toen deze film was afgelopen, want het had van mij nog wel zes uur mogen duren. Weinig films weten het leven zo te vatten als dit Italiaans meesterwerk. Forget Hollywood (op een aantal meesterwerken na), want de kleine onafhankelijke cinema uit Europa en Azie is de laatste jaren, artistiek en commercieel, weer aan een opmars bezig.
    Deze film vormt daarin een hoogtepunt. Ik ben verliefd geworden op de personages, de gebeurtenissen en de locaties. Zelden gezien, maar de onbekende namen in cast en crew hebben meesterlijk werk afgeleverd.

  9. #9

    Standaard

    Ik sluit me volledig aan bij de post hierboven

    Prachtig stukje cinema! Ik ga hem binnenkort weer eens kijken
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  10. #10

    Standaard

    ik heb 'm al een tijdje thuis liggen en nog steeds niet gekeken toch binnenkort maar eens een keer aan beginnen dan...
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  11. #11

    Standaard

    Een prachtige meeslepende film. Een film zoals het leven in het echt is. Een afwisseling van ontroering, geluk, humor, tegenslag, kwaadheid enz. Het acteerwerk is van grote klasse, de film is geschoten op zeer mooie locaties en de muziek is perfect.

    Deze film duurt bijna 6 uur, maar van mij had hij nog veel langer mogen duren.

    Dit is een van de toppers uit mijn collectie, die zeker vaker in mijn dvd-speler terecht zal komen.

  12. #12

    Standaard

    Ook ik ben zeer te spreken over deze prachtige Tv-film.
    Een prachtig meeslepend drama over ene italiaanse familie door de Italiaanse geschiedenis heen. De acteurs spelen zo overtuigend dat het serieus lijkt op momentopnames uit hun werkelijke leven. Ik heb de film op de gok gekocht, maar hij behoort nu al tot mijn favorieten. Werkelijk prachtig, ik kan hem iedereen aanraden, eens wat anders dan de standaard Hollywood-meuk.
    Nieuwste aanwinst: Serpico LE, Rome (Wooden Box), Foyle's War Seizoen 1&2

  13. #13

    Standaard

    Ik heb ooit eens de eerste drie uur gekeken toen die op tv waren. De week daarop zouden de 2e drie uur komen, maar die heb ik toen gemist.
    De eerste drie uur waren zo om, was spannend, mooi, ontroerend en wat niet al meer. Van mij hadden ze de tweede drie uur er zo achteraan mogen uitzenden. Had ik gewoon rustig doorgekeken. Geweldige film, vind alleen de dvd nog wat duur, anders had ik hem allang gekocht.
    "...I was watching a movie with a friend. I fell in love with the actress, she was playing a part that I could understand."
    Neil Young in "A Man Needs a Maid"

  14. #14

    Standaard

    Heb de 4 afleveringen opgenomen... dus binnenkort ga ik deze wel eens bekijken, ben zeer benieuwd.

  15. #15

    Standaard

    Heb die vier delen op TV gekeken deze vakantie.
    De film duurt even, maar dan heb je ook wat zal ik maar zeggen

  16. #16

    Standaard

    Ik denk dat dit misschien wel de beste film ooit is die uit Italië is gekomen. Zoals de hierboven genoemde mensen al zeggen. Het duurt even maar dan heb je wel wat. Ik wil zelfs zover gaan dat je de film in één adem uit kan kijken. Een reis door de geschiedenis van Italië, doorspekt met schitterende beelden en prachtige muziek. Het verhaal is uitstekend en je wordt direct erin gezogen. Je kan haast niet anders dan meeleven met de personages. De opeenvolging van enorm sterke scenes maken deze film echt tot een meesterwerk. Grappige scenes, ontroerende passages, met andere woorden: de soms zo mooie maar ook beenharde realiteit. Jammer, het mocht van mij nog wel een paar uur langer duren. La Meglio Gioventù is eigenlijk niet in woorden te beschrijven. GAAT DIT ZIEN

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Ik denk dat dit misschien wel de beste film ooit is die uit Italië is gekomen.
    Dat denk ik niet

    Maar absoluut een heerlijke zes uur!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI*
    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Ik denk dat dit misschien wel de beste film ooit is die uit Italië is gekomen.
    Dat denk ik niet

    Maar absoluut een heerlijke zes uur!
    NIET Vertel/... :wink:

  19. #19

    Standaard

    Vreselijk saai drama. De eerste drie uur waren niet om door te komen en daarna wordt het iets beter. Maar het is allemaal zo fantasieloos gefilmd. Alles binnen het krijtlijntje, nul, komma nul durf of orginaliteit. Waardeloze cinema. Snap niet dat iedereen hier als een blok voor valt. Ken vele betere series. Niet alleen van de BBC maar ook van de VPRO.

    Enorm overschat boeketreeks filmpje. (Maar ach, die boekies zijn ook erg populair)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Vreselijk saai drama. De eerste drie uur waren niet om door te komen en daarna wordt het iets beter. Maar het is allemaal zo fantasieloos gefilmd. Alles binnen het krijtlijntje, nul, komma nul durf of orginaliteit. Waardeloze cinema. Snap niet dat iedereen hier als een blok voor valt. Ken vele betere series. Niet alleen van de BBC maar ook van de VPRO.

    Enorm overschat boeketreeks filmpje. (Maar ach, die boekies zijn ook erg populair)
    Duidelijk. Wat is jou nummer één film uit italie?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI*
    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Ik denk dat dit misschien wel de beste film ooit is die uit Italië is gekomen.
    Dat denk ik niet

    Maar absoluut een heerlijke zes uur!
    NIET Vertel/... :wink:
    Nou ik denk dat ik alleen maar Otto E Mezzo of Federico Fellini te zeggen of velen zullen het al met me eens zijn. En dat terwijl ik nog amper Italiaanse cinema gezien heb. Nee, dit is absoluut niet het beste wat ooit uit Italië is gekomen.

    Leuk hoor, ik heb me prima vermaakt met La Meglio Gioventú, maar we moeten wel even reëel blijven... :wink:

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Vreselijk saai drama. De eerste drie uur waren niet om door te komen en daarna wordt het iets beter. Maar het is allemaal zo fantasieloos gefilmd. Alles binnen het krijtlijntje, nul, komma nul durf of orginaliteit. Waardeloze cinema. Snap niet dat iedereen hier als een blok voor valt. Ken vele betere series. Niet alleen van de BBC maar ook van de VPRO.

    Enorm overschat boeketreeks filmpje. (Maar ach, die boekies zijn ook erg populair)
    Ik ben het hier roerend mee eens, zou het zelf niet beter hebben kunnen verwoorden. Gelukkig ben ik een keer niet de enige dissident
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #23

    Standaard

    Waarom is La Meglio Gioventu zo interessant? Ik moest hem eerlijk gezegd ook eerst met mijn vriendin kijken (die italiaans heeft gestudeerd) om te zien wat hier boeiender aan is dan aan een gemiddeld drama dat wel lekker wegkijkt. Ik vond overigens die 6 uur helemaal geen lange zit, het blijft interessant.

    Maar wat er dus echt boeiend aan is, is de geschiedenis van Italie die op de achtergrond een rol speelt. Het is misschien wat dat betreft wel te vergelijken met Forrest Gump. Je ziet zo veel dingen gebeuren, maar daarvoor moet je dus wel een beetje kennis hebben van de Italiaanse geschiedenis. Ik vond het een belevenis (en dat heb ik niet zo snel bij een film/serie).
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  24. #24

    Standaard

    Echt een geweldige film. Heel integer gefilmd en geacteerd, en heel boeiend verteld. Het verhaal is totaal niet "high concept" en in een bepaalde zin zelfs documentaire-achtig, maar wat er gebeurde hield mij voor 200% geboeid. Het heeft denk ik te maken met de geraffineerde manier waarop het verhaal verteld wordt maar vooral ook met de unieke karakters die in de film voorkomen en de overtuigende manier waarop ze neergezet worden door de acteurs. Ook wordt er (ondanks de soms dramatische gebeurtenissen) vrijwel geen melodrama toegepast maar ontroeren gebeurtenissen op een hele eerlijke en herkenbare manier. Wat dat betreft is La Meglio gioventù een ontzettend volwassen, intelligente en integere film.

    Als geheel is deze film dus een enorme aanrader. Als je van geïnspireerd familiedrama houdt dan mag je deze eigenlijk niet missen.

  25. #25

    Standaard

    Binnenkort eens aan beginnen! Ook zo'n dvd/serie waar ik maar niet aan toekom.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •