Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 66 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verhoogd de FRS zijn prijzen met 10% door de Free-ID?

    Op de Star Wars pricewatch las ik de interessante theorie (was wel off-topic, vandaar deze thread) dat de FRS zijn prijzen van DVD's met 10% heeft verhoogd (met name nieuwe DVD's) om zo eigenlijk helemaal geen korting te geven met de FREE-ID kaart.

    Dit lijkt mij de non-sense, aangezien de FRS met concurrentie te maken heeft (nouja FRS heeft inmiddels een aardig monopolie in DVD en CD land). Ik weet niet of er enige ideen zijn over dit mogelijke complot van Hans van B.?

  2. #2

    Standaard Re: Verhoogd de FRS zijn prijzen met 10% door de Free-ID?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Op de Star Wars pricewatch las ik de interessante theorie (was wel off-topic, vandaar deze thread) dat de FRS zijn prijzen van DVD's met 10% heeft verhoogd (met name nieuwe DVD's) om zo eigenlijk helemaal geen korting te geven met de FREE-ID kaart.

    Dit lijkt mij de non-sense, aangezien de FRS met concurrentie te maken heeft (nouja FRS heeft inmiddels een aardig monopolie in DVD en CD land). Ik weet niet of er enige ideen zijn over dit mogelijke complot van Hans van B.?
    Bullshit! Vb. de prijzen zijn toch altijd afgerond geweest en heden nog; gemiddelde new release 19.99 / midprice 14.99.
    Tis nog niet zo dat bijv. Once upon a time in Mexico nu 21.99 kost!?
    - Ferris Bueller's Year Off! * Igby goes down *

  3. #3
    Mikeymo
    Guest

    Standaard

    je haalt het uitdeindelijk toch waar het het goedkoopste is...

  4. #4

    Standaard

    E21,99 zijn of waren:
    - the bourne identity s.e
    - pietje bell 2
    - the name of the rose
    - feestje
    - pitch black S.E
    - de kat

    e.a. dus zeg niet dat het niet gebeurd.

    ook zijn veel nieuwe films E25 die heel kort daarna weer richting E20 gaan....hero / secret window / last samurai etc

    C
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    E21,99 zijn of waren:
    - the bourne identity s.e
    - pietje bell 2
    - the name of the rose
    - feestje
    - pitch black S.E
    - de kat

    e.a. dus zeg niet dat het niet gebeurd.

    ook zijn veel nieuwe films E25 die heel kort daarna weer richting E20 gaan....hero / secret window / last samurai etc

    C
    Die heb ik dan ook elders gehaald, dus als dit een taktiek is dan snijden ze zichzelf in de vingers.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #6

    Standaard

    Ik stel de aankoop van nieuwe releases altijd een maand of 2-3 uit, na 2-3 maand is de prijs telkens aardig gezakt :wink: (kan soms meer dan 5€ verschil zijn)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Ik stel de aankoop van nieuwe releases altijd een maand of 2-3 uit, na 2-3 maand is de prijs telkens aardig gezakt :wink: (kan soms meer dan 5€ verschil zijn)
    True en na een jaar meer dan 10 Euro, zie Pirates of the Carrabean

  8. #8
    Mikeymo
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Ik stel de aankoop van nieuwe releases altijd een maand of 2-3 uit, na 2-3 maand is de prijs telkens aardig gezakt :wink: (kan soms meer dan 5€ verschil zijn)
    doe ik ook... en een geld dat je bespaart:

    Matrix Revolutions draaide een jaar geleden nog niet eens in de bios, was tijdenlang 24,99. Nu is hij 14,99 in de webshop van FRS. Prijsjerijk of Free-ID er over heen en je betaalt nog minder...

    Ik probeer de verleiding te weerstaan als een film net uit is... wachten loont

  9. #9

    Standaard

    Lijkt me onzin. FRS loopt niet voorop bij het aanbieden voor de laagste prijs, zeker niet bij nieuwe DVD's. Meestal worden de prijzen echter aangepast aan de concurrentie. Denk bijvoorbeeld recentelijk aan Passion of the Christ.
    En bij Star Wars zou ik ook gewoon wachten op de dag van release. FRS zal dan echt wel de prijs naar beneden doen als de Blokkers, de Kruidvaten, Trekpleisters en dergelijke een lagere prijs vragen.
    Uiteindelijk bepaalt de markt de prijzen, niet mijnheer Breukhoven.

  10. #10

    Standaard

    Het gaat wel om een andere winkel Music Store, deze winkel werkt ook met een soort van klantenpas. Maar ik heb toch echt het idee dat daar de prijzen een stuk hoger worden gehouden hierdoor. Iemand die weet hoe dat zit?
    Roy aka Kakihara

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy K.
    Het gaat wel om een andere winkel Music Store, deze winkel werkt ook met een soort van klantenpas. Maar ik heb toch echt het idee dat daar de prijzen een stuk hoger worden gehouden hierdoor. Iemand die weet hoe dat zit?
    Nee valt wel mee, ik heb Clockwork Orange en 2001 A space odessey daar voor 9,99 gekocht.

    Sommige DVD's zijn echt duur, je moet daar echt kijken of er een koopje tussenzit.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy K.
    Het gaat wel om een andere winkel Music Store, deze winkel werkt ook met een soort van klantenpas. Maar ik heb toch echt het idee dat daar de prijzen een stuk hoger worden gehouden hierdoor. Iemand die weet hoe dat zit?
    Nee valt wel mee, ik heb Clockwork Orange en 2001 A space odessey daar voor 9,99 gekocht.

    Sommige DVD's zijn echt duur, je moet daar echt kijken of er een koopje tussenzit.
    Tjah erg vaag want hier in Leek bij de Music Store zijn de dvd's erg duur. Zelfs oude titels reis ik liever voor naar Groningen, om ze daar te kopen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het een franchise filiaal is.
    Roy aka Kakihara

  13. #13

    Standaard

    Music Store zijn grotendeels Franchisers, sommige titels zijn daar extreem duur Final Fantasy digipack zag ik er liggen voor 34.99, bij de FRS 19.99, terwijl er ook vaak koopjes zijn de 3-disc CE van E.T kocht ik daar voor 14.99 en die lag bij de VL voor 44.95 Gewoon opletten dus :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    FRS heeft echt geen monopoly hoor. Sowieso ga ik voor iedere nieuwe titel eerst langs bij MM en anders ga ik wel rondshoppen bij andere winkels. Misschien dat het in kleinere steden wat moeilijker ligt maar in iedere middelgrote stad kun je toch best wel geld verdienen als je eerst rondkijkt voor je aanschaft.

  15. #15

    Standaard

    True dat is waar, er zitten meerdere winkels in Hoorn maar die zijn weer niet echt goedkoop. Music Store, FRS, V&D, Blokker holding (inclusief Bart Smit en Intertoys). Niet echt de beste plekken om DVD's te kopen.

  16. #16

    Standaard

    Bij de FRS gaan een heleboel titels latervaak de 3 voor 33 bak in;zag vandaag bv. Paycheck, Last Samurai en S.W.A.T. , dat zijn niet de minste dacht ik zo.
    Nu nog even wachten op Cold mountain en Mystic river.
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Ik stel de aankoop van nieuwe releases altijd een maand of 2-3 uit, na 2-3 maand is de prijs telkens aardig gezakt :wink: (kan soms meer dan 5€ verschil zijn)
    True en na een jaar meer dan 10 Euro, zie Pirates of the Carrabean
    POTC is zelf minder dan 1 jaar.

    Voorbeeld van scheur. Last Samurai en Paycheck zijn vanaf juni te koop. En idd al een tijdje zijn ze te vinden in de 3 voor 33 Euro baken.
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  18. #18

    Standaard

    Het zal me werkelijk een worst wezen welke prijs-strategien de veschillende dvd ketens/winkels hanteren.

    Ik kijk gewoon op pricewatch en met mijn eigen ogen waar een dvd het goedkoopste is en daar haal ik hem gewoon, of het nou de free is of het kruidvat of de V&D.

    En zoals zovelen koop ik bijna nooit meer een top-dvd op de dag van release , ik wacht ook rustig een prijsverlaging af.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  19. #19

    Standaard

    Ik doe eigenlijk gewoon hetzelfde als starbuck. Gewoon even in de pricewatch kijken en even vergelijk.nl gebruiken. Meestal komt er toch wel uit dat het bij de FRS met de Free-ID en prijsjerijk korting het goedkoopste is. Al is het voordeel de laatste tijd inderdaad misschien iets minder omdat ze nou inderdaad van die rare prijzen gebruiken.
    Four-Star Trader (236)

  20. #20

    Standaard

    Ik koop voortaan enkel dvd's bij MM of via internet bij dvdsoon.com om de dood eenvoudige reden dat ik een hekel heb als de dvd's eerst uit de verpakking gescheurd worden en soms door personeel eerst bekeken, met alle gevolgen van dien. Dan liever iets meer betalen (maar meestal zelfs veel voordeliger) voor een echt maagdelijke dvd uitvoering! Dit ook nog enkel voor de allergrootste releases die ik meteen wil hebben want anders ben ik echt een krent en wacht normaliter lekker tot de prijs naar een acceptabel niveau gezakt is. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #21

    Standaard

    Ik denk ook niet dat ze het verduren,de beste dvd's komen al erg snel in de 3 voor 33 actie en met PJR erbij kom je dan uit op €9,33 per dvd.

    Nu ik elke dag langs een FRS kom (station Zwolle) kan ik dus altijd ophalen (zonder zeurende ouders bij pakketjes thuis )maar de prijzen zijn meestal het goedkoopst bij de MM(waar ik ook elke dag KAN komen) of FRS.

    nee,het lijkt me sterk dat ze het erg verduren,of het moet wel verduurd zijn,maar daarvoor heel goedkoop zijn geweest.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lethal Kees
    Ik denk ook niet dat ze het verduren,de beste dvd's komen al erg snel in de 3 voor 33 actie en met PJR en free-id kom je dan uit op €9,33 per dvd.

    :
    Ik krijg in de free geen korting met mijn free-id op de 3-33 actie
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lethal Kees
    Ik denk ook niet dat ze het verduren,de beste dvd's komen al erg snel in de 3 voor 33 actie en met PJR en free-id kom je dan uit op €9,33 per dvd.

    :
    Ik krijg in de free geen korting met mijn free-id op de 3-33 actie
    Nee,dat is inderdaad niet zo.

    Maar ik bedoelde alleen even te zeggen dat de FRS al behoorlijk goedkoop is en alles al snel in de 3 voor 33 komt,en ik dus niet kan begrijpen dat ze 10% meer vragen. :wink:

  24. #24

    Standaard

    Lijkt mij niet.
    alle nieuw prijzen zitten vaak op de adviesprijs of vaak eronder.
    je kunt natuurlijk niet de advies met 10% verhogen en daarvoor verkopen. 8)

    dus, meestal hanteren ze de gangbare prijzen en vaak ook aanbiedeingen die aantrekkelijk zijn. :wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Lijkt mij niet.
    alle nieuw prijzen zitten vaak op de adviesprijs of vaak eronder.
    je kunt natuurlijk niet de advies met 10% verhogen en daarvoor verkopen. 8)

    dus, meestal hanteren ze de gangbare prijzen en vaak ook aanbiedeingen die aantrekkelijk zijn. :wink:
    Dat is dus precies het probleem van frs. Ze verkopen in het begin tegen adviesprijs terwijl anderen er meestal meteen dik onder zitten. Later hebben ze soms wel leuke aanbiedingen. Je kunt daarom dus beter voor de wat oudere titels bij frs kijken. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •