Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    voetnootje :
    laserdisc is voorgesteld in 1972 (!) en op de markt gekomen in 1978

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Duyts
    voetnootje :
    laserdisc is voorgesteld in 1972 (!) en op de markt gekomen in 1978
    Dat is toch de "beeldplaat" van Philips? Die had ook een soort "pick-up-arm" met daarin de laser.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #28

    Standaard

    Dit was mijn 1e dvd speler (maar dan champagne kleur). Ideaal gezien ik meer dan 200 LD platen had..


  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Het uitlezen van een CD/DVD en de rest van dat digitale tuig is een analoog proces. Je stuurt een lichtbundel en kijkt naar de weerkaatsing. Dat 'kijken' doe je met een veredelde fotocel die een hoog signaal afgeeft als ie licht terug krijgt(geen putje) en een laag signaal als ie niets ziet (putje). Dit wordt later weer door een A/D omzetter omgetoverd naar een stream:01010101110011100101, bewerkt door de computer en aan het einde van het verhaal hoorbaar gemaakt (D/A omzetter).

    Het is alleen een beetje vaag geworden. De fotocel en de A/D omzetter zitten waarschijnlijk tegenwoordig in één chippie ingebouwd en zo lijkt het allemaal één grote digitale toverdoos.
    Dat weet ik allemaal, mijn vraag was hoe het uitlezen van het analoge videosignaal op een cd-video/laserdisc (dus niet cd of video-cd) dan gebeurt met die laser.
    Oooohh...dat is dus niet met die putjes als op de CD et al? Dan heb ik me vergist... Scuzi!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Duyts
    voetnootje :

    cdi is volledig leesbaar op een pc (de games en applicaties) maar zijn gewoon niet compatibel . het is zoals novell programma's op nt proberen te runnen
    Jammer, maar het verhaal is me nu wel duidelijk. Thanks!

  6. #31

    Standaard

    Je stuurt een lichtbundel en kijkt naar de weerkaatsing. Dat 'kijken' doe je met een veredelde fotocel die een hoog signaal afgeeft als ie licht terug krijgt en een laag signaal als ie niets ziet.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 05-03-2009 om 15:24

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •