Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    DVD op een PC hoeft absoluut geen drama te zijn.

    Ik speel m'n dvd's af op een relatief verouderd systeem. Een Pentium III 550 MHz met een ASUS V3800 TNT2 Ultra videokaart.
    Daarbij gebruik ik WinDVD en TvTool om het beeld goed uit de tv-out te krijgen. Via de S-VHS uitgang is mijn pc gekoppeld aan een Loewe Xelos 82cm tv.

    Ik heb inmiddels diverse dvd spelers geprobeert maar de kwaliteit van mij PC configuratie doet absoluut niet onder aan die van een gemiddelde dvd speler.
    Het koste me wel wat werk om alle instellingen helemaal goed te krijgen, zowel de tvout als WinDVD, maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden.

    Uiteraard maakt de TV erg veel uit want op de Loewe ziet het er een stuk beter uit dan op m'n 19" Eizo monitor.

  2. #27

    Standaard

    Wat is dat TV tool, kun je daar iets meer over vertellen... En krijg jij wel beeld tot aan de randen van je TV, die van mij geeft als ik de monitor over zet naar TV een niet beeldvulend computerscherm (dat ik ook via de beeldinstellingen niet kan vergroten). Heb ook een veel donkerder beeld als ik DVD afspeel in vergelijk met TV programma's...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Wat is dat TV tool, kun je daar iets meer over vertellen... En krijg jij wel beeld tot aan de randen van je TV, die van mij geeft als ik de monitor over zet naar TV een niet beeldvulend computerscherm (dat ik ook via de beeldinstellingen niet kan vergroten). Heb ook een veel donkerder beeld als ik DVD afspeel in vergelijk met TV programma's...
    Als je de tv-out van een videokaart gebruikt om het beeld van je PC op een normale TV te krijgen dan is TvTool eigenlijk onmisbaar.

    Je kunt hiermee de tvout in overscan mode zetten waardoor films wel beeldvullend op je tv komen, zonder zwarte randen rechts en links.

    Je kunt ook de kleuren/helderheid/contrast instellen en nog veel meer. Wat ook makkelijk is zijn de shortcuts zodat je snel tussen monitor en tvout kunt schakelen.

    Op de site is ook een truuk te vinden je de NVidia drivers in 768x576 kunt krijgen. Met een beetje rommelen kun je een prima beeldkwaliteit halen die duidelijk beter is dan hardware decoders en zeker niet onder doet voor een standalone speler.

    Registreren kost €10,- dus echt niet duur.

    (nee ik heb geen belangen in tvtool maar ben gewoon een enthousiast gebruiker )

  4. #29

    Standaard

    bedankt voor de tip. prachtig programma. heb nu dan welliswaar vol scherm (zonder randen), maar nu is "de afbeelding" te groot. hij loopt (aan alle kanten) als het ware van mijn scherm af. hoe krijg je nu dat fullscreen monitor precies fullscreen tv is (heb een 4:3 tv) ? zal wel aan mij liggen maar monitorbeeld (iiyama 17") is nog steeds veel beter dan tv beeld (72 cm. Philips Real Flatscreen Matchline)

  5. #30

    Standaard

    Dat is nou eigenlijk de werking van overscan. Als je naar een gewone tv uitzending kijkt dan zie je nooit het hele beeld. Er wordt dus meer uitgezonden dan je in werkelijkheid ziet.

    De reden dat dit gedaan wordt is omdat niet alle tv's precies gelijk zijn. En omdat door veroudering van een tv het beeld in de loop der jaren wat kan verschuiven. Zou je dus het beeld precies passend maken voor een type tv dan zie je op een andere tv lijnen bij de randen.

    Je kunt het beeld wel beter krijgen met die resize functie. dan kun je het window van een bepaalde applicatie op maat maken.

    Een standalone dvd speler zal ook altijd een iets groter beeld genereren dan je in werkelijkheid ziet.

  6. #31

    Standaard

    ik heb dat resized al geprobeerd, maar dat is nog een verrekte lastige klus om het precies op maat te krijgen. en aangezien ik nog een demoversie heb, knalde hij er na 10 minuten uit en kon ik weer opnieuw beginnen. ondanks alles heb dan nog steeds een minder beeld als op mijn monitor... zal nog veel moeten sleutelen, maar bedankt voor dit programma...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens-Jan
    De kwaliteit van de tv-output op GeForce 2 kaarten is beduidend lager dan op bv. een kaart als Matrox G400/450/550 of Ati Radeon.
    De beeldkwaliteit vd GF2 is zoiezo een stuk lager dan van Matrox/Ati.
    Wil je dus het beste beeld, neem dan een kaart vaneen van deze merken.
    Laurens-Jan,

    Ik geloof dat je iets door elkaar haalt. Zoals je in de review ( http://www.rivastation.com/ti-cards_e.htm ) kan lezen zie je dat het de TV-out chip is die probleem geeft.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moes


    Als je de tv-out van een videokaart gebruikt om het beeld van je PC op een normale TV te krijgen dan is TvTool eigenlijk onmisbaar.

    Je kunt hiermee de tvout in overscan mode zetten waardoor films wel beeldvullend op je tv komen, zonder zwarte randen rechts en links.

    Je kunt ook de kleuren/helderheid/contrast instellen en nog veel meer. Wat ook makkelijk is zijn de shortcuts zodat je snel tussen monitor en tvout kunt schakelen.

    Op de site is ook een truuk te vinden je de NVidia drivers in 768x576 kunt krijgen. Met een beetje rommelen kun je een prima beeldkwaliteit halen die duidelijk beter is dan hardware decoders en zeker niet onder doet voor een standalone speler.

    Registreren kost €10,- dus echt niet duur.

    (nee ik heb geen belangen in tvtool maar ben gewoon een enthousiast gebruiker )
    TV Tool is absoluut een vereiste als je je irriteert aan de balke, zelf heb ik liever de balken, in mijn geval blijft de kwaliteit van het beeld beter.

  8. #33
    Urvin Wernink
    Guest

    Standaard Neem Realmagic Hollywood Plus

    Ikzelf gebruik voor mijn TV-uit de H+. De TV-uit van deze kaart verslaat elke tv-uit van elke normaal gangbare videokaart. Ik heb verschillende videokaarten bekeken en stuk voor stuk is de beeldkwaliteit daarvan stukken slechter. Vooral tv-uit van de GForcex zijn vreselijk. Ati is redelijk en Matrox benadert de H+. En ik durf zelfs te beweren dat de tv-uit van de H+ in veel gevallen de vergelijking aankan met goede stand-alone spelers uit de middenklasse. Vergeleken met een standalone Plipsen vond ik dat ik minstens even goed beeld had.

    Het grote voordeel van de H+ is ook dat je tegenwoordig ook DivX kunt afspelen via je H+ en de bijbehorende uitstekende tv-uit. Een goedgemaakte DivX is iets/veel beter dan VHS kwaliteit.

    Via de digitale uitgang van de H+ naar mijn DD decoder + versterker heb ik ook het genot van meerkanaals geluid.

    Configuratie
    AMD Athlon XP 1600+
    ECS K7S5a met LAN
    512 MB DDR
    2x 20 Gig RAID Maxtor
    13 Gig IBM
    Realmagic Hollywood Plus
    Soundblaster Live! Value
    Abit Hotrod 100 IDE RAID controller
    Promise Ultra100 TX2 IDE controller
    MSI GForce3-Ti200
    3Com 905 NIC
    16x40 Aopen DVD
    24x12x40 LiteOn rewriter
    17" CTX monitor

  9. #34

    Standaard Re: Neem Realmagic Hollywood Plus

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Urvin Wernink
    Configuratie
    AMD Athlon XP 1600+
    ECS K7S5a met LAN
    512 MB DDR
    2x 20 Gig RAID Maxtor
    13 Gig IBM
    Realmagic Hollywood Plus
    Soundblaster Live! Value
    Abit Hotrod 100 IDE RAID controller
    Promise Ultra100 TX2 IDE controller
    MSI GForce3-Ti200
    3Com 905 NIC
    16x40 Aopen DVD
    24x12x40 LiteOn rewriter
    17" CTX monitor
    Jezus tering ook weer zo'n superconfiguratie!!! (alleen al GeForce3 is meer dan fl 1000,-)
    Wanneer heb je die samengesteld, gisteren ofzo?? Alles is vet nieuw!! Heb wel bewondering ervoor hoor!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •