De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: The Final Cut

  1. #1

    Standaard The Final Cut

    Ik zag deze trailer: http://www.apple.com/trailers/lions_gate/the_final_cut/

    laatst en de techniek die ze gebruiken leek wel een beetje op Minority Report. In ieder geval weer een thriller met Robbie Williams, geen comedies meer voor deze man?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb net de trailer even bekeken, ziet er in mijn ogen veel belovend uit.

    R. Williams heeft niet alleen comedies achter zijn naam hoor.
    Denk maar eens aan Awakenings (1990), Good Will Hunting (1997) en Patch Adams (1998). De laatase 2 bevatten wellis waar comische momenten maar zijn toch in hoofdzaak drama. Good Morning Vietnam ook overigens.
    Hoe verder we naar het heden komen lijken zijn rollen wel steeds meer serieus (lees niet comdie) te worden.

  3. #3

    Standaard

    Robin Williams speelt binnenkort weer in een (zwarte?) komedie: The Great White. Niet dat dat zo veel wil zeggen, want ik vond z'n laatste komedie (Death to Smoochy) tegenvallen. Hij was juist beter in de wat meer duistere/tragischere rollen. Voor mij reden te meer om naar The Final Cut uit te kijken. De trailer ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

    Enig idee wanneer we deze film in de lage landen kunnen verwachten?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #4

    Standaard

    Hier wat korte info over de film:

    In de toekomst kunnen mensen ervoor kiezen om hun ongeboren baby een chip te laten inplanteren. Deze chip registreert alles wat die persoon ziet en hoort tot aan z'n dood. Na het overlijden van de drager maakt een zogenaamde "Cutter" er een "rememory" van, ter lengte van een film, die bekeken wordt door de nabestaanden tijdens de begrafenis. Cutter Alan Hakman krijgt een chip in handen die erg gewild is bij een ex-cutter, die er alles aan doet om deze chip in handen te krijgen.

  5. #5

    Standaard

    Ver gezocht en vaag is wat bij me opkomt na het lezen hiervan, maar niet in negatieve zin...het lijkt me wel wat :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    De trailer ziet er erg goed uit. Lijkt me een goede film. Het verhaal interesseert me behoorlijk en Williams is bijna altijd een genot om naar te kijken. Ben benieuwd.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  7. #7

    Standaard

    Heb deze film vandaag gezien. Valt toch een beetje tegen had er veel meer van verwacht. Acteerwerk is goed op zich en de techniek opzich van het leven opnemen van mensen is interessant maar het verhaal zelf en hoe dit uitgewerkt is, is niet geweldig, saai zelfs.

  8. #8

    Standaard

    [spoiler:e2a1cf93a1]voor degene die deze film gezien hebben, wie is nou die vent aan het einde met die ketting om?
    is dat die Louis Hunt???????
    Ik snap er niks van[/spoiler:e2a1cf93a1]
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Nancy

    Don,t point your finger at fucking crazy people!!!!!

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de poster gezien en ik lees nu het plot, en ik kan me niet ontworstelen aan een staalblauwe eerste impressie vol technorubbish en debiele computerinterfacejes afgewisseld met gadgets en dus ook veel staal en moderne glazen gebouwen en zo, en dat spreekt allemaal niet van uitnemende originaliteit. Maar toch, ik zal een naar de trailer kijken en mn eerste impressie wellicht bijschaven. Niet dat jullie dat wat kan schelen, natuurlijk, maar wellicht weer voer voor een discussie.

    - edit - mogelijke spoilers voor mensen die de trailer niet willen kijken

    Hm, inderdaad, zelfs de pratende computer zit erin . Ik heb direct al mijn twijfels over het weergeven van herinneringen... Ik heb er vaker over nagedacht, ook met Minority Report toen, over hoe je een gebeurtenis kadreert en hoe het zit met focusdepth en camerastandpunten, nu is dat in dit geval 1stpersonperspectief, maar hoe bepaal je dan wat je kader afsluit? Zulke stomme dingen gaan mij dus dwarszitten en dan werkt de rest van de film niet meer. Overigens vraag ik me ook af waar de verhaallijn heengaat. Het ontdekken van dingen die niet ontdekt mogen worden, fijne mensen met grote geheimen en wat voor beslissingen neem jij als 'editor' van iemands leven, als weergave voor derden? Stel je trouwens voor dat je voor iemand die 75 wordt 75 jaar herinneringen moet uitpluizen, en editen, renderen, wegschrijven... mijn god.

    Ik denk dat het concretiseren van abstracte ideeën als herinneringen niet zo serieus genomen moet worden, daarom werkte Eternal Sunshine ook zo goed. Het is als het computer genereren van personen: probeer je een mens te maken, dan faal je altijd, omdat de variabelen ontelbaar en onberekenbaar zijn, maar maak je een hondje van klei, of een stokkepoppetje, dan heb je veel meer effect.

    Ik zit weer te zeiken zeker?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  10. #10

    Standaard

    Goede film. Spannend en geen standaard "vent ontdekt iets fouts bij de persoon waar hij mee bezig is en onthult een misdaad etc. etc". Verassend...

    Voor Nancy: [spoiler:9f1c621847]Hunt is dood, als Hackman heeft ondekt dat hij op 9 jarige leeftijd hem níet de dood in heeft gedreven bezoekt hij zijn graf en legt hij daar de ketting neer die hij bij het ongeluk nog had gepakt. Dan komt Fletcher die hem dood wil vanwege zíjn implantaat[/spoiler:9f1c621847].

    Ik hoop je hiermee iets verder te hebben geholpen.

    Grt. Deweb

  11. #11
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik vond het een goede spannende film. Alleen jammer dat hij niet zo lang duurde ( 1,5 uur ongeveer ) hij had van mij wel wat meer uitgediept kunnen worden.
    Williams acteert super, en t blijft een genot om die man bezig te zien.
    Alleen jammer dat ik Caviezel een sufferd vind :P

  12. #12

    Standaard

    Vandaag gezien en vond het een goede film. Echter was het niet exact wat ik ervan verwacht had. Verwachtte iets a la Minority Report. Maar dit gebeurde eigenlijk pas het laatste kwartiertje.

    Maar dat maakt de film er niet minder op. Het is zeker een boeiende film met geweldig acteerwerk van Williams en een interessant verhaalgegeven. Hele goede film met een zeer bekend muziekje. Kan hem alleen niet plaatsen, maar komt me erg bekend voor. Draagt overigens wel erg goed bij de sfeer van de film.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  13. #13

    Standaard

    Vooral het feit dat de film bewust enkele vragen op ons los liet, deed me hem goed bevinden. Al krijgen we er geen antwoord op en er werd ook niet echt meer op in gegaan. [spoiler:58827470c4]Is het zo dat herinneringen vervomen door bijvoorbeeld een schuldgevoel, of sturen we die onbewust / bewust bij? enz. [/spoiler:58827470c4] In 'The Final Cut' had misschien zelfs een film voor de eindejaarslijstjes gezeten. Dit was namelijk het perfecte materiaal voor Andrew Niccol. (Truman Show, Gattaca)

  14. #14

    Standaard

    Sneaker: De muziek is geheel eigen (ik heb de ost), maar dit soort muziek wordt vaker gebruikt voor thrillers.

    Esteban: Zo heb ik het nooit bekeken. Ik zal de film een derde maal kijken, en dan graag in discussie gaan.

    Grt. Deweb

  15. #15

    Standaard

    Idd een aardige film met een intrigerend gegeven. Alleen zet de film dit gegeven uit in een aantal plotlijnen, die naar mijn idee beter en vollediger uitgewerkt hadden kunnen worden. Het geheel voelt wat te haastig afgewerkt in vergelijking met andere "geheugenthrillers" als Minority Report en Eternal Sunshine.
    Uiteindelijk dus een redelijk geslaagde film waarin IMO meer gezeten had.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  16. #16

    Standaard

    Aardig filmpje met goed acteerwerk,het gegeven is leuk gevonden maar had zeker meer op kunnen leveren.De film was ook wat aan de korte kant om het wat meer uit te diepen.Ik moest trouwens een beetje aan One hour Photo denken,daar speelde Williams ook al z,on eenling in.
    Verwaxht dus geen hoogstaande film,maar voor de prijs waar je hem nu voor krijgt een aardige thriller.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  17. #17

    Standaard

    gisteravond gezien.
    door iedereen, behalve Williams, vreselijk SLECHT geacteerd imo... de kerel die Fletcher speelde vond ik ook niet lekker gecast. de rol pastte op de een of andere manier totaal niet bij hem had ik het idee.

    het idee van de film is erg cool. leuk bedacht. best origineel ook wel. maar de uitwerking liet toch te wensen over... te weinig diepgang in wat je te zien kreeg. te voorspelbaar en makkelijk gedaan. jammer...

    nee, geen toppertje wat mij betreft

  18. #18

    Standaard

    Tjooooongejongejonge.... Ik heb hem toevalig net zitten kijken, en hierboven is al te lezen wat ik ervan dacht voor ik hem zag, maar tjoooooongejongejonge... Iedereen die weleens met video werkt kán gewoon níét door deze nep heen kijken. Ik lach me zo vaak dood om idiote interfaces in films en nu hangen ze daar een hele feature aan op! Let voor de gein s op het allerlaatste shot. Dat kan dus niet. Dat iets niet kan is niet zo erg, maar daarmee schoppen ze wel even de hele plot omver.

    En ik kan niet begrijpen dat mensen blijven proberen menselijke ervaringen te vertalen naar beeld. Je kúnt niet filmen wat je ziet. Film is statisch en objectief, persoonlijke ervaringen zijn subjectief en om die reden onfilmbaar. Tenzij je de belevenissen van een robot filmt, die dingen ziet door een lensje. Dan heb je het al over een camera.

    Nee The Final Cut foolt mij niet.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    gisteravond gezien.
    door iedereen, behalve Williams, vreselijk SLECHT geacteerd imo... de kerel die Fletcher speelde vond ik ook niet lekker gecast. de rol pastte op de een of andere manier totaal niet bij hem had ik het idee.

    het idee van de film is erg cool. leuk bedacht. best origineel ook wel. maar de uitwerking liet toch te wensen over... te weinig diepgang in wat je te zien kreeg. te voorspelbaar en makkelijk gedaan. jammer...

    nee, geen toppertje wat mij betreft
    Die kerel die "Fletcher" speelde is: James Caviezel, is toch echt een aardig bekende acteur hoor :wink:

    Speelde o.a. ook mee in The Thin Red Line(Je zou em zowat wel kunnen beschouwen als de hoofdrolspeler), The Rock, G.I Jane en speelde "Jezus" in Passion of the Christ,

    On-topic
    Vond de film ook niet echt geweldig...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Die kerel die "Fletcher" speelde is: James Caviezel, is toch echt een aardig bekende acteur hoor :wink:
    Hij zei niet dat hij de acteur niet kende, hij zei dat hij het een miscast vindt...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Die kerel die "Fletcher" speelde is: James Caviezel, is toch echt een aardig bekende acteur hoor :wink:
    Hij zei niet dat hij de acteur niet kende, hij zei dat hij het een miscast vindt...
    juist

  22. #22

    Standaard

    1101 het is maar een film hoor, het is nep, het speelt zich niet in de werkelijkheid af.

    Voor als je het nog niet wist. :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •