De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dark Side of the Moon (Pink Floyd) in 5.1-mix, ... (verzoek)

    Hallo,

    Toen ik voor mijn HT een surroundversterker heb gekocht heb ik ook 'Dark Side of the Moon' van Pink Floyd gekocht. Ik had hem al, maar deze bevatte ook een 5.1-mix en dat leek me prachtig.
    Jammer genoeg kunnen noch mijn CD-speler, noch mijn PC, noch mijn DVD-speler overweg met SACD (Super Audio CD).

    Kan iemand voor mij de 5.1-tracks overzetten op Dolby5.1 of DTS op VCD of DVD-video (dat kan mijn DVD-speler wel aan, kan ik altijd zonder beeld dvd spelen en zo de originele 5.1-mix toch horen)?

    qua gedoe over copyright... dit is zeker mijn 5e exemplaar van dit album: 1e LP, 2e LP (wegens slijtage), 3e CD, 4e DVD (serie classic albums), 5e deze 5.1-versie. Verder is dit natuurlijk wat in de auteurswet bedoeld wordt met een 'kopie voor eigen gebruik'

    Garoetjenz

    A3aan

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij valt SACD nog niet te 'backuppen'. Dus je zal -net als ik- moeten wachten tot je een SACD-speler hebt aangeschaft.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco van Knotsenburg
    Volgens mij valt SACD nog niet te 'backuppen'. Dus je zal -net als ik- moeten wachten tot je een SACD-speler hebt aangeschaft.
    Je kunt wel ieder kanaal analoog opnemen en vervolgens weer samenvoegen (op de een of andere manier). Ik denk echter dat je behoorlijk wat ervaring moet hebben met opname apparatuur, wil je dit voor elkaar krijgen. Erg omslachtig dus en dat is precies wat Sony en Philips voor ogen hadden uit kopieerbeveiligingsoverwegingen.

    Als je nog van plan bent een sacd speler te kopen, zou ik het doen. Ik heb er ook 1 sinds een maand en ik moet zeggen dat het geluid wel erg mooi is

    Ben je dit niet van plan en wil je van die sacd af, houd ik me aanbevolen :wink:
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •