Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Clerks - The sequel (!)

    Bron: CNN, 30 augustus 2004

    Ten years after original, Kevin Smith plans 'Clerks' sequel

    LOS ANGELES, California (AP) -- Kevin Smith is making another convenience store run.

    The writer-director of "Dogma," "Chasing Amy" and "Jay and Silent Bob Strike Back" told the Associated Press on Friday that he has begun work on a sequel to "Clerks," his homemade indie classic from 1994.

    That $27,000 movie, shot at night in a store where Smith worked, chronicled the adventures of Dante and Randal, two guys who talk about life, death, sex and movies while working at neighboring stores.

    The sequel picks up 10 years later.

    "It's about what happens when that lazy, 20-something malaise lasts into your 30s. Those dudes are kind of still mired, not in that same exact situation, but in a place where it's time to actually grow up and do something more than just sit around and dissect pop culture and talk about sex," Smith said during an interview at his Hollywood office. "It's: What happened to these dudes?"

    A new 10th anniversary DVD of "Clerks" debuts September 7, and Smith said working on that three-disc set inspired him to write about what became of those characters.

    The sequel -- titled "The Passion of the Clerks" -- is set to begin shooting in January. Miramax Films, which turned the original into a cult-hit after buying it at the Sundance Film Festival, plans to distribute the follow-up.

    "It's funny, it's very raw, insanely foul-mouthed. In many ways it's the antithesis of 'Jersey Girl,"' Smith said, referring to his recent PG-13 comedy with Ben Affleck as the widowed father of a little girl.

    Smith is also writing the screenplay for a movie version of "The Green Hornet," but no longer thinks he will direct it. The "Clerks" movie has moved to the top of his to-do list.

    He said he called Jeff Anderson, who played the combative video-store worker Randal, and Brian O'Halloran, who was the besieged-by-strangeness convenience store employee Dante, to run the idea by them first.

    "Jeff was actually very protective of 'Clerks,"' Smith said. "Jeff was like, 'Are you sure you want to do this? That movie means a lot to people and do you want to go back?' I thought about it honestly, and it would seem chicken to not give it a shot just because I'm afraid of (messing) with the first film."

    So far, he said he has gotten only positive responses from the people who have read the script, so he decided to move forward with it. Both O'Halloran and Anderson are signed on, and Jason Mewes, will return as stoner Jay, the "hetero life-mate" of Smith's stoic Silent Bob.

    "I'm sure there will be naysayers who say, 'Oh my God, it's an opportunistic grab at a buck,' but it's not. We're doing it for nothing," Smith said. "We're going to do it insanely inexpensively. The budget will be somewhere between 250 grand and $5 million."

    The original was shot pre-dawn, and most of the actors worked for free and then went straight to their day-jobs with little or no sleep.

    "This time around we'll afford ourselves the luxury of nice 12-hour days," Smith said. "And people can get paid."
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  2. #2

    Standaard

    Blijkbaar is hij snel genezen van die andere soort films na Jersey Girl en gaat hij terug naar zijn roots. Hij zou geen films meer maken met Jay and Silent Bob onder andere maar die moeten wel terug komen lijkt me in het vervolg.

  3. #3

    Standaard

    Op filmfan staat het volgende:

    Clerks 2: The Passion of the Clerks verschijnt in het najaar van 2005 in de bioscopen.

  4. #4

    Standaard

    De eerste trailer is uit en ik moet zeggen dat het er veelbelovend uitziet.

    Geweldig hoe hij de draak steekt met zijn Jersey Girl


  5. #5

    Standaard

    GEWELDIG stom.. dat hij een vervolg maakt van clerks.
    Ik vind het een beetje mieterig, omdat Jersey Girl een flop was, meteen Jay and Silent Bob en de rest van de gang terug halen! En wel meteen met een vervolg.
    Ik ben groot fan van zijn films maar dit hoeft van mij niet.
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  6. #6

    Standaard

    Mja, een beetje heel erg lame. Clerks was een klassieker, dit wordt een ***, onnodige herhaling.

  7. #7

    Standaard

    De trailer is echt lachen, vooral de opening van de trailer!! Ik verwacht dat dit ook wel een goeie titel zal worden..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #8

    Standaard

    nieuwe teaser: http://www.clerks2blog.com/teaser/small.html
    Ik vind de eerste trailer toch beter.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    .
    ..
    ...


    Posters



    'A thing of beauty, is a joy forever'

  10. #10

    Standaard

    Hehe, ik ben zelf heeeel erg benieuwd naar dit vervolg. Ik heb nu eindelijk de 3disc van clerks binnen en de directors cut is een absolute aanrader (net zoals die van mallrats trouwens). Misschien is het artistiek gezien een beetje flauw om een vervolg te doen, maar volgens mij wordt deze film weer een bizarre ervaring, die ik niet wil missen.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  11. #11
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Geweldige trailer. Ziet er weer uit als het betere Kevin Smith werk.

    Nerd 1:One ring to rule them all.
    Nerd 2: One ring to find them.
    Randal: Oh Jesus

    Op pathe kon ik trouwens nog geen release date vinden voor Nederland. Jersey Girl heeft hier voor zo ver ik weet niet eens de bioscopen gehaald. Hoop dat Clerks 2 wel in de bios komt.
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  12. #12

    Standaard

    Ik heb zelf nog geen trailers gezien (die kijk ik nauwelijks) maar van m'n broer hoor ik dat ie grappig is. Ik ben erg benieuwd naar dit vervolg.. Ik vond de typische Kevin Smith films allemaal wel lachen, ik heb alleen Dogma nog niet gezien. Aan de andere kant ook wel een beetje jammer weer dat ie na z'n flops (die ik ook nog niet gezien heb, en dus geen oordeel over kan geven), toch weer terug gaat naar Jay & Silent Bob, om 't zo maar even te zeggen. Desondanks kijk ik hier toch weer naar uit, en zal 'm dan ook in de bios gaan zien (als ie tenminste uit komt).

    En Rosario Dawson bij de cast voegen is geweldig voor 't babe-gehalte :P. /me likes the poster :P.
    N/A

  13. #13

    Standaard

    Hear-say en geen smaak, nou nou :P
    Smith is niet voor niets de zoon van George heh...

  14. #14

    Standaard

    Voor de geinteresseerde: via http://profile.myspace.com/index.cfm...endid=89143187 , en een myspace account, kun je met je naam op de credits van Clerks II belanden. Samen met 10.000 anderen.Wees er snel bij, want sinds het afgelopen kwartier (is om 11 uur online gegaan) zijn er al een kleine 1000 mensen aangemeld.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  15. #15

    Standaard

    hey thanks voor de tip!
    zit er nu ook bij, worden er steeds meer met de minuut.
    staat nu op 1300 nog wat.


  16. #16

    Standaard

    Is er al een Nederlandse releasedate bekend?
    In Amerika is deze 21 Juli, ik hoop dat hij in Nederland niet lang daarna komt want ik ben hier dus al zeker 2 jaar op aant wachten!
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

  17. #17

    Standaard

    Lees net op IMDB dat de film behoorlijk positief onthaald is. Heeft momenteel ook een 8+.

    Ga zelf op de DVD wachten
    You are free to do as we tell you!

  18. #18

    Standaard

    Het is een erg vette film
    De dialogen zijn weer geweldig Ik vond het zelfs beter dan Clerks I. Wel jammer dat het einde een gevoel geeft van dat het is afgelopen met de New Jersey saga
    Anyways, ik kan niet wachten tot ie hier ook in de bios komt

  19. #19

    Standaard

    19 oktober! 19 oktober! Staat nog niet op de imdb, maar wel op de site van Pathe. (18 oktober staat voor België vermeld op imdb.)

  20. #20

    Standaard

    Geloof me maar als ik zeg dat dit de grappigste film van het jaar is....

    Onthoud al vast een woord: Pussytroll
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  21. #21

    Standaard

    trailers zijn lache,leuk om eindelijk eens een kevin smith film in de bioscoop te zien.

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ChesterLM
    Het is een erg vette film
    De dialogen zijn weer geweldig Ik vond het zelfs beter dan Clerks I.
    Sluit ik me volledig bij aan, ge-wel-di-ge film 8) 8)
    Co-StarTrader

  23. #23

    Standaard

    Ik ben zeer benieuwd!
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  24. #24
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patrick_h
    19 oktober! 19 oktober! Staat nog niet op de imdb, maar wel op de site van Pathe. (18 oktober staat voor België vermeld op imdb.)
    Inmiddels staat ie op 26 oktober gepland op de site van pathe. Veronica magazine gaf hem overigens 4 sterren.
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  25. #25

    Standaard

    Filmfocus meldt ook die datum:
    http://www.filmfocus.nl/films/20268-...he_Clerks.html. Verdorie, eindelijk weer eens een echte reden om voor mij naar de bios te gaan.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •