De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Van Philips 711 naar Sony ???

    Beste Forum leden ik heb wat advies nodig over het volgende

    Ik heb momenteel de Philips 711 DVD-speler. Maar ik wil wat beters hebben, nou heb ik de STR-DB940 van Sony als Receiver. En daarom lijkt het mij verstandig om ook een Sony DVD speler te kopen. Omdat dit handig is voor het de bediening en omdat de klankkleur waarschijnlijk beter is. Ik heb namelijk het idee dat Philips en Sony niet echt super samengaan, als het gaat om klankkleur. Nu is mijn vraag, of dat mijn verbeelding is, of dat dit ook zo is. En als ik een speler van 450 euro (1000 gulden) koop van Sony. Zal dit dan ook een verbetering zijn als het gaat om geluidskwaliteit en als het gaat om beeldkwaliteit? Nou ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en of jullie mij kunnen helpen.

    Mijn budget is dus 450 Euro.

    Groetjes

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Sony is goed vindt ik (mijn mening)

    Dit heb er voor de rest nix mee te maken,maar
    moet het toch ff kwijt

    Ik wil mijn sony dvd verkopen,net nieuw,interresse ?
    mail dan timmergast@hotmail.com

    Verder succes met het uitspitten van info

  4. #4

    Standaard

    Das toevallig.
    Ik heb dezelfde receiver gekocht, heb ook een sony breedbeeld TV, maar heb dus ook een philips dvd speler (D950) deze heb ik destijds gekocht vanwege de ingebouwde decoder.
    nu ik hem in mijn receiver heb (de decoder) zit ik over het zelfde te twijfelen.
    Ik heb meerdere sony dvd-spelers gezien op dezelfde receiver en allemaal hadden ze beter geluid.
    Ook het beeld schijnt beter te zijn, alhoewel ik daar mijntwijfels over heb.
    Dus Papagaai-2, ik voel met je mee.
    Tyler isn't here, Tyler went away, Tyler's gone.

  5. #5

    Standaard

    Maybe I'm wrong, maar volgens mij heeft de keuze van een receiver of set luidsprekers een grotere invloed op de klankkleur dan een dvd-speler, zeker als de digital outs van de dvd-speler worden gebruikt, zodat de mogelijke beinvloeding van een DAC (Digital to Analog Converter) nihil is.
    De kwaliteit van de digital decoder in de receiver is dan wel van belang.
    Als je je dvd-speler ook veel als cd-speler wilt gebruiken via de analoge outs
    is de klankkleur natuurlijk wel van groot belang.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb zelf vorige week een Sony aangeschaft .

    En moet zeggen echt een geweldige speler hoop extra's perfect beeld/geluid en uitstekend bedieningsgemak!!!!

    Een vd betere keuzes...

    Dus echt een aanrader de Sony NS-400D

    StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat kwa audio de sony wel beter is maar kwa menu's en beeld is sony absoluut niet beter.

    T'is dus maar wat je belangrijk vind...

  8. #8

    Standaard IMHO

    Ik gebruik zelf ook al jaren Sony (behalve mijn AB en mijn Subwoofers, die zijn Philips). Ik ben ZEER tevreden.

    Het geluidsargument gaat denk ik niet op. De geluidskwaliteit tussen Philips en Sony ontloopt elkaar niet zoveel denk ik.

    Mijn smaak wordt op de tweede plaats vooral bepaald door het bedieningsgemak en het design.

    Met alle respect voor Philips-eigenaars, maar ik vindt het design van Philips gewoon NIET mooi, TV's gaan nog net, maar die audio apparatuur, ai ai..., om maar te zwijgen over de autoradio's aaaaghh!).

    Off topic:
    Over Sony's autoradiodesign ben ik ook niet echt te spreken, daarom gebruik ik al jaren de Pioneer P serie.

    LET OP: dit is MIJN mening en over smaak valt niet te twisten, dus Philips aficionados, talk to the hand...
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr Blonde
    Ik heb zelf vorige week een Sony aangeschaft .

    En moet zeggen echt een geweldige speler hoop extra's perfect beeld/geluid en uitstekend bedieningsgemak!!!!

    Een vd betere keuzes...

    Dus echt een aanrader de Sony NS-400D

    Nou mensen bedankt, ik denk dat ik toch maar een Sony-speler ga kopen. Ik hoor namelijk niet echt negatieve meningen over Sony. En ik doe het ook voor de bediening. Want al die Afstandsbedieningen ben ik echt zat. Voor een DVD te bekijken, heb ik er drie nodig. En dit irriteert mij dood. Dus ik ga toch voor Sony. En voor Mr Blonde Ik ga waarschijnlijk de DVP-NS400 B kopen. Ook goede verhalen over gehoord!

  10. #10

    Standaard

    He die papagaai-2

    De B versie is dezelfde als die ik heb maar dan de Zwarte uitvoering Dus zeker een goede speler veel plezier er vast mee

    Mr Blonde
    StarTrader

  11. #11

    Standaard

    Jongens ik wou even zeggen dat de DVD-speler van Sony de DVP-NS400. Zeer goed bevalt. Met alle respect maar de 711 van Philips. Is misschien wel een mooie speler maar haalt niet uit de DVD wat de NS400 er uit haalt. Echt een top speler, Super beeld (aanmerkelijk beter dan de 711) en een super geluid, zoals verwacht. Dit wou ik even mededelen.

    Groetjes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •