Pagina 24 van 30 EersteEerste ... 14202122232425262728 ... LaatsteLaatste
De resultaten 576 tot 600 van 739 worden weergegeven.

Discussie: Ghibli films

  1. #576

    Standaard

    Tja, het 'vreemde' is dat de beste Ghibli's (naar mijn mening dan, maar die mening delen veel anderen) nog niet in NL zijn uitgekomen... Waaronder dus de 4 die jij hierboven noemt maar ook bv. Laputa: Castle in the Sky :x :sad:

    Pom Poko is onlangs uitgegeven in NL met subs dus (zelf nog niet gezien).
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  2. #577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bashandje Bekijk bericht
    Hoi mensen,

    ik heb eigenlijk een vraag aan jullie:

    Nu tales from earthsea er zachtjes aan aan zit te komen, heb ik nog eens gekeken naar mijn "enorme" ghibliverzameling: spirited away en howl's moving castle (zowel dvd als cd... jaja, echte fan :P )

    maar even serieus: Ik zou nog graag een paar films willen kopen, maar ik kan er geen enkele meer vinden met Nederlandse ondertiteling.

    Betekent dat dat ik niet hard genoeg zoek? Of moet ik nog geduld hebben? Of komt er helemaal niets qua Nederlandse ondertiteling?

    Het gaat om de films:

    - princess mononoke
    - my neighbour totoro
    - porco rosso
    - nausicaa

    Niet dat ik de Engelse taalvaardigheid niet beheers, maar ik vind het gewoon een stuk fijner weglezen in het Nederlands...

    Uhm... Hopelijk hebben jullie goed nieuws voor me
    Nausica heb ik twee jaar geleden gekocht. Ik dacht de nederlandse versie. Maar ik twijfel. misschien is het de UK editie. Gekocht in een nederlandse boekhandel.Zeker niet mijn favorite Gibli. My neigbour totoro vind ik dan wel weer helemaal geweldig! Echt erg leuk om te zien. Zo een lieve warme film!

  3. #578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BJM Bekijk bericht
    Nausica heb ik twee jaar geleden gekocht. Ik dacht de nederlandse versie. Maar ik twijfel. misschien is het de UK editie. Gekocht in een nederlandse boekhandel.Zeker niet mijn favorite Gibli. My neigbour totoro vind ik dan wel weer helemaal geweldig! Echt erg leuk om te zien. Zo een lieve warme film!
    Beide (Nausicaa en My Neighbour Totoro) zijn hier nog niet uitgebracht...
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  4. #579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen Bekijk bericht
    Beide (Nausicaa en My Neighbour Totoro) zijn hier nog niet uitgebracht...
    straks thuis kijken Maar ik denk dat ik een regio 2uk versie heb dan!

  5. #580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bashandje Bekijk bericht
    Hoi mensen,

    ik heb eigenlijk een vraag aan jullie:

    Nu tales from earthsea er zachtjes aan aan zit te komen, heb ik nog eens gekeken naar mijn "enorme" ghibliverzameling: spirited away en howl's moving castle (zowel dvd als cd... jaja, echte fan :P )

    maar even serieus: Ik zou nog graag een paar films willen kopen, maar ik kan er geen enkele meer vinden met Nederlandse ondertiteling.

    Betekent dat dat ik niet hard genoeg zoek? Of moet ik nog geduld hebben? Of komt er helemaal niets qua Nederlandse ondertiteling?

    Het gaat om de films:

    - princess mononoke
    - my neighbour totoro
    - porco rosso
    - nausicaa

    Niet dat ik de Engelse taalvaardigheid niet beheers, maar ik vind het gewoon een stuk fijner weglezen in het Nederlands...

    Uhm... Hopelijk hebben jullie goed nieuws voor me
    Je kunt je ondertussen vermaken met de volgende 2 titels:

    - The Cat Returns
    - The Castle of Cagliostro (Geen Ghibli, wel Miyazaki)

    Die zijn allebei in nederland verkrijgbaar.

    Daarnaast kan ik je de R2UK "Studio Ghibli Collection" aanraden. Dat zijn naar mijn mening de beste Ghibli uitgaves (na de R2JP uiteraard). Deze hebben geen nederlandse subs, maar dat engels lezen went heel snel. Bovendien zijn de engelse subs vaak beter.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  6. #581

    Standaard

    Hey allemaal,

    bedankt voor jullie reactie!
    Nu weet ik iig dat ik niet onnodig op zoek hoef te gaan naar deze filmversies met Nederlandse subs.

    Trouwens wel een goede tip van "the cat returns", "The Castle of Cagliostro" en "Pom Poko"!

    En tja, dat Engels went idd wel; ik heb het al met andere dvd's mogen ervaren. Dus zo erg baal ik nu ook weer niet

    Nu ik hier toch ben...
    Ik heb redelijk kritische verhalen gehoord over Tales from earthsea... Maar volgens mij gaat dat toch een redelijke film zijn, toch?

  7. #582

    Standaard

    iemand nog een adresje waar Laputa en Nausicaa te koop zijn?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #583

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    iemand nog een adresje waar Laputa en Nausicaa te koop zijn?
    Uhm, cdwow?

    http://www10.cd-wow.net/detail_resul...ct_code=240652

    http://www10.cd-wow.net/detail_resul...subcat=region2
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  9. #584

    Standaard

    bedoelde eigenlijk waar ze goedkoop zijn

    cdwow had ze lang op regio 3 voor onder een tientje, maar heb te lang gewacht, nu zijn ze er niet meer...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    bedoelde eigenlijk waar ze goedkoop zijn

    cdwow had ze lang op regio 3 voor onder een tientje, maar heb te lang gewacht, nu zijn ze er niet meer...
    14 voor Laputa valt mee, vooral met een kortingslinkje/bonnetje erbij

    Ik snap niet dat Nausicaa nog zo duur is daar...
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  11. #586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen Bekijk bericht
    14 voor Laputa valt mee, vooral met een kortingslinkje/bonnetje erbij

    Ik snap niet dat Nausicaa nog zo duur is daar...
    vind het nog aan de dure kant, laatst waren ze 9 dollar p/s maar stomme ik was te traag !
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #587

    Standaard

    beide zijn trouwens 11,99 bij blahdvd.com

    ff kijken of ze het originele audiospoor hebben

    edit; ja dus! besteld voor 11,99 p/s!
    Laatst aangepast door Coen P. : 10-05-2007 om 12:58
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #588

    Standaard

    Duur?! relatief, de engelse en nederlandse versies zijn een stuk duurder dan de regio 3 varianten. Een tijdje terug had play.com ze in de aanbieding voor 15 euro, ook sommige dubbel dvd's en heb ik er een aantal aangeschaft. Ik heb nu regio 1 en regio 2 dvd's van ghibli, beide zijn erg goed van kwaliteit.

  14. #589

    Standaard

    precies,

    relatief duur, normaal is iets boven 10 euro een nette prijs maar als je weet wat die regio 3 gekost hebben dan is het wel weer duur... (ben ik nog te volgen )

    Welke zijn verder nog grote aanraders?

    Heb Spirited Away, Grave of the Fireflies en Princess Mononoke al.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #590

    Standaard

    Kwalitatief zijn de R3 versies ook wel een stuk minder. Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken bij blahdvd, want ik mis er ook nog een paar.

    @Coen: Porco Rosso misschien? Of "Pom Poko". Hoewel ik die laatste persoonlijk een stuk minder vond.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  16. #591

    Standaard

    ik hou niet echt van de kinderachtige films, er mag/moet een volwassen en interessant verhaal in zitten...

    dus liever met mensen dan dieren in de hoofdrol...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    ik hou niet echt van de kinderachtige films, er mag/moet een volwassen en interessant verhaal in zitten...

    dus liever met mensen dan dieren in de hoofdrol...
    kiki, porco rosso.

  18. #593

    Standaard

    Dieren zijn geen definitie voor kinderachtig. Bewijs: Totoro, Bambi, Princess Mononoke, Ratatouille, Bugs Life, Pom Poko, the Old Mill and so on and on...

  19. #594

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Dieren zijn geen definitie voor kinderachtig. Bewijs: Totoro, Bambi, Princess Mononoke, Ratatouille, Bugs Life, Pom Poko, the Old Mill and so on and on...
    True, dieren in films kunnen niet echt als bepalende factor dienen tussen volwassen- en kinderfilms en zijn dus niet per definitie kinderachtige verhaaltjes maar bv. Totoro is, ondanks dat het prima te genieten is door volwassenen, best een kinderfilm en daarom niet echt in het straatje van Coen passend (denk ik )

    @ Coen: gefeli met je verse aankopen
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  20. #595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen Bekijk bericht
    True, dieren in films kunnen niet echt als bepalende factor dienen tussen volwassen- en kinderfilms en zijn dus niet per definitie kinderachtige verhaaltjes maar bv. Totoro is, ondanks dat het prima te genieten is door volwassenen, best een kinderfilm en daarom niet echt in het straatje van Coen passend (denk ik )

    @ Coen: gefeli met je verse aankopen
    thx!

    volgende op de lijst wordt waarschijnlijk Howl's moving castle!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #596

    Standaard

    Net Whisper of the Heart gezien, moet zeggen dat ik wel op wat meer gehoopt had. Het verhaaltje is degelijk en na een tweede kijkbeurt wellicht iets beter te waarderen maar verder wel vrij tam en soms wat saaiig. Ook miste ik de kenmerkende en vooral wonderschone ghibli-sound in deze film... Hij blijft wel in mijn collectie hoor :smile:
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  22. #597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen Bekijk bericht
    Net Whisper of the Heart gezien, moet zeggen dat ik wel op wat meer gehoopt had. Het verhaaltje is degelijk en na een tweede kijkbeurt wellicht iets beter te waarderen maar verder wel vrij tam en soms wat saaiig. Ook miste ik de kenmerkende en vooral wonderschone ghibli-sound in deze film... Hij blijft wel in mijn collectie hoor :smile:
    Jammer om te horen dat Whisper of the Heart je tegengevallen is. Hetgene dat jij als "vrij tam en soms wat saaiig" beschouwd is juist de kracht van deze film. In mijn ogen is het een van de beste
    coming-of-age verhalen ooit gemaakt, vol van kracht en nieuwsgierigheid. Ik kan geen film bedenken die zo lief en oprecht is als "Gefluister van het Hart" .

    Dit is geen film met een duidelijk plot, maar een film over ontdekking en het opdoen van ervaring, en het leren je zelf op de proef te stellen. Met romantische delen, maar niets dat in de buurt komt van films die vol zitten met clichés (over proms, populariteitswedstrijden en jocks). Deze jonge "geitjes" struikelen rond, proberend om het beste van hun eigen emoties steek te houden, en gevoel te kwetsen zijn soms het onvermijdelijke resultaat. Waren er maar meer films zo eerlijk.

    Ik zou zeggen: laat de fim eens bezinken, kijk hem over een half jaar nog eens. Ik ben benieuwd of je de film dan beter kan waarderen. Voor mij persoonlijk ben ik de film alleen maar beter gaan vinden.

    Voor wat betreft de Ghibli-sound die jij mist, dit is eigenlijk geen Ghibli-sound, maar eerder een soort Miyazaki-sound. Van Nausicaa tot Howl's Moving Castle (en ook de nu nieuwe te maken Gake no ue no Ponyo), alle films van Miyazaki hebben soundtracks gemaakt door Hisaishi Joe en deze zijn inderdaad altijd magisch. Feitelijk is het dus eerder een Hisaishi Joe sound, maar ja.... In ieder geval is het zo dat alle overige Ghibli films soundtracks hebben die gemaakt zijn door andere componisten. En gezien Whisper of the Heart niet door Miyazaki geregisseerd is, heeft ie dus ook niet die typische sound. Wel was Miyazaki trouwens verantwoordelijk voor het script, storyboard en was hij ook de producer van Whisper. De regie was echter in handen van de helaas overleden Yoshifumi Kondo (bekend van zijn zeer belangrijke rol bij het maken van Kiki's Delivery Service, Grave of the Fireflies, Princess Mononoke en Only Yesterday).

    Voor de liefhebbers, hieronder een foto uit mijn collectie van original cel art van Whisper. Oja, en wat exclusieve water color art van Miyazaki's nieuwe film Gake no ue no Ponyo.





  23. #598

    Standaard

    Even tussendoor voor de mensen die nog ghibli's zoeken, de regio 2 collectie uit de UK zijn op het moment bij de FAME in amtersdam 15 euro. Heb er zelf twee aangeschaft(only yesterday en een andere waarvan ik de naam even helemaal vergeten ben(Horus prince of the sun ofzo?))

    Is er al bekend wanneer tales of earhtsea hier uitkomt of in de bios gaat draaien?

  24. #599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever Bekijk bericht

    Jammer om te horen dat Whisper of the Heart je tegengevallen is. Hetgene dat jij als "vrij tam en soms wat saaiig" beschouwd is juist de kracht van deze film. In mijn ogen is het een van de beste coming-of-age verhalen ooit gemaakt, vol van kracht en nieuwsgierigheid. Ik kan geen film bedenken die zo lief en oprecht is als "Gefluister van het Hart" .

    Dit is geen film met een duidelijk plot, maar een film over ontdekking en het opdoen van ervaring, en het leren je zelf op de proef te stellen. Met romantische delen, maar niets dat in de buurt komt van films die vol zitten met clichés (over proms, populariteitswedstrijden en jocks). Deze jonge "geitjes" struikelen rond, proberend om het beste van hun eigen emoties steek te houden, en gevoel te kwetsen zijn soms het onvermijdelijke resultaat. Waren er maar meer films zo eerlijk.

    Ik zou zeggen: laat de fim eens bezinken, kijk hem over een half jaar nog eens. Ik ben benieuwd of je de film dan beter kan waarderen. Voor mij persoonlijk ben ik de film alleen maar beter gaan vinden.

    Voor wat betreft de Ghibli-sound die jij mist, dit is eigenlijk geen Ghibli-sound, maar eerder een soort Miyazaki-sound. Van Nausicaa tot Howl's Moving Castle (en ook de nu nieuwe te maken Gake no ue no Ponyo), alle films van Miyazaki hebben soundtracks gemaakt door Hisaishi Joe en deze zijn inderdaad altijd magisch. Feitelijk is het dus eerder een Hisaishi Joe sound, maar ja.... In ieder geval is het zo dat alle overige Ghibli films soundtracks hebben die gemaakt zijn door andere componisten. En gezien Whisper of the Heart niet door Miyazaki geregisseerd is, heeft ie dus ook niet die typische sound. Wel was Miyazaki trouwens verantwoordelijk voor het script, storyboard en was hij ook de producer van Whisper. De regie was echter in handen van de helaas overleden Yoshifumi Kondo (bekend van zijn zeer belangrijke rol bij het maken van Kiki's Delivery Service, Grave of the Fireflies, Princess Mononoke en Only Yesterday).
    Hey, bedankt voor je reactie en uitleg over de soundtracks Had eigenlijk van te voren nauwelijks gelezen over het verhaal en verwachtte (onterecht) iets anders/ fantasierijkers. Waarom ik daar vanuit ging weet ik ook niet echt, misschien na het zien van Nausicaa, My Neighbour Totoro, Laputa, Spirited Away, Grave of the Fireflies, Princess Mononoke en Howl's Moving Castle had ik die verwachting. Ik denk ook dat de film bij de tweede keer beter bevalt, het was ook zeker geen slechte film!
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  25. #600

    Standaard

    De 4 disc versie van Tales Of The Earthsea is inmiddels ook te bestellen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 24 van 30 EersteEerste ... 14202122232425262728 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •