De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ninth Gate, The [DVD]

    Ninth Gate, The [DVD]

    The Ninth Gate is gebaseerd op het gelijknamige verhaal van Arturo Pérez-Reverte. Roman Polanski heeft er een gedegen thriller van gemaakt.

    Lees dit artikel

  2. #2
    Ad van Kessel
    Guest

    Standaard Ninth Gate DVD

    Dit is dus de eerste DVD die ik terug heb gebracht naar de winkel!

    1) Hoewel op de doos staat dat ie NL ondertiteld is, is hij dat niet! Geen menu-optie, en dmv software inschakelen werkt niet.

    2) Het beeld is slecht MPG-geencodeerd. Bij grotere vlakken "pulseert" het beeld ongeveer 2x per seconde, wat enorm storend is, zeker in spannende scenes. Dit ligt aan de MPG-encoder die door de maatschappij is gebruikt, het is een bekend probleem. Maar ja, die encoders zijn duur, dus...

    Wees gewaarschuwd!

    P.S. de regio 1 versie schijnt technisch wel goed te zijn, met veel extra's. Maar geen ondertiteling...

  3. #3

    Standaard Re: Ninth Gate DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ad van Kessel
    Hoewel op de doos staat dat ie NL ondertiteld is, is hij dat niet! Geen menu-optie, en dmv software inschakelen werkt niet.
    Dan moet je een andere regioversie gehad hebben, want als je naar de screenshots kijkt bij de recensie, zie je toch duidelijk Nederlandse ondertitels.

  4. #4

    Standaard

    Ja, ik heb hem ook en er staat toch echt NL-ondertiteling op. Alleen speelt hij in het menu met veel problemen op mijn JVC, en ook vlak na de lagenwisseling heeft hij dat. Andere disc geprobeerd, hetzelfde probleem.
    Op mijn PS-2 doet hij het WEL perfect. Dus laat ik het maar zitten.

  5. #5

    Standaard

    Heel lang heb ik deze dvd links laten liggen, geheel ten onrechte vind ik nu.

    Een gedegen verhaal, goed acteerwerk van Johnny Depp, goede sfeer in het camerawerk en vooral de soundtrack jaagt je de kriebels in je lijf.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  6. #6

    Standaard

    ik vind deze film best goed, maar ik begrijp dat de dvd tegennvalt, dit is dan weer jammer.
    M'n DVD Collectie

    Clerks:
    Just because they serve you doesn't mean they like you.

  7. #7

    Standaard

    gister gekeken,

    vooral een hele LEUKE film, wat amusement betreft krijgt deze film van mij echt een hele hoge beoordeling, spannend sfeertje, mysterieus, Johnny Depp heel goed, net als de andere acteurs ook best sterk, het verhaal is heel interessant, muziek is mooi, speelt af in leuke achtergrondgebieden (Frankrijk & Portugal), leuke hotels en cafe's waar de hoofdrolspeler zich bevind, dus alleen maar positieve aspecten eigenlijk,

    alleen vond ik het einde en het verhaal dus uiteindelijk wat minder. niet de laatste minuut zeg maar, maar de minuten ervoor. begrijp me niet verkeerd hoor, zeker niet slecht, maar als dit wat beter (het is natuurlijk ook smaak van de kijker wat dan meespeelt) was uitgewerkt dan had ik het echt een hele leuke en goede film gevonden, vind het nu nog steeds een film die op DVD zeker de moeite waard is en ben dan ook zeker blij dat ik hem voor 10 euro onlangs bij de TP heb gehaald.

    uiteindelijk een 7 gegeven, wel een dikke, dus zo'n: 7

  8. #8

    Standaard

    Je moet ervan houden, en niet te veel actie verwachten... Maar Johnny Depp blijft een fantastische acteur, de film bevat prachtige muziek en is heel mooi gefilmd (die openingscredits!) en Roman Polanski heeft weer 's getoond wat-ie waard is. Kopen die handel!
    - Why won't you DIE? -

  9. #9

    Standaard

    leuk, spannend film had hem donderdag gekocht en gisteren gekeken 8)
    ik had the ninth gate voor een andere film gezien van jonny depp die ik op tv zag en leuk vondt, daarom heb ik het gekocht maar tot mijn verbazing was het die film niet die ik had gekeken maar tog vindt ik deze film heel goed en blij dat ik hem heb gekocht.......

  10. #10

    Standaard

    o ja, nu weet ik hoe die film heet die ik wou gaan kopen SLEEPY HOLLOW 8) .............heb gelijk besteld op internet........

  11. #11

    Standaard

    Net gekeken en vond de film erg goed spannend en een mysterieus sfeertje de hele film door, een echt aanrader, klein minpuntje is en is hier al eerder vermeld, het einde had misschien wat sterker gemogen, nu word er teveel aan je eigen fantasie overgelaten, vind ik persoonlijk altijd wat minder.........maar nogmaals hele sterke film, einde in mijn ogen iets minder maar is wel het aankopen waard.
    Grtz Ron

  12. #12

    Standaard

    De film vind ik wel oke, maar de muziek is prachtig (als je er van houdt natuurlijk). Echt een film waarvan de muziek beter is als de film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Ninth Gate, The
    The Ninth Gate is gebaseerd op het gelijknamige verhaal van Arturo Pérez-Reverte. Roman Polanski heeft er een gedegen thriller van gemaakt.

    The Ninth Gate is gebaseerd op het gelijknamige verhaal van Arturo Pérez-Reverte. Roman Polanski heeft er een gedegen thriller van gemaakt.
    btw ligt het nu aan mij of zie ik dubbel
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  13. #13

    Standaard

    Dit soort religieuze thrillers ligt precies in mijn straatje. Depp vind ik altijd sterk, maar wellicht dat voor deze film een andere, minder bekende acteur, een betere optie was geweest.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  14. #14

    Standaard

    Gisteren gezien, wat een goede film zeg. Hou wel van religieuze horror/thrillers. Het acteerwerk is top. Vooral Depp en Seigner doen het geweldig. Daarnaast is de film erg spannend met een mysterieus sfeertje, zit het verhaal goed in elkaar, ziet het er prachtig uit, is de muziek geweldig en vond ik het einde juist erg sterk. Hou wel van films waar je nog wel even over nadenkt na afloop.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Gisteren gezien, wat een goede film zeg. Hou wel van religieuze horror/thrillers. Het acteerwerk is top. Vooral Depp en Seigner doen het geweldig. Daarnaast is de film erg spannend met een mysterieus sfeertje, zit het verhaal goed in elkaar, ziet het er prachtig uit, is de muziek geweldig en vond ik het einde juist erg sterk. Hou wel van films waar je nog wel even over nadenkt na afloop.
    helemaal mee eens, alles klopt aan deze film.
    en Lena Olin ziet er op haar leeftijd ook niet verkeerd uit trouwens

  16. #16

    Standaard

    Een Polanski die ik al eerder had gezien en dit is ook zo'n titel die uit mijn beginverzameling afstamt. Nog altijd is de sfeer heel goed zoals ik wel gewend ben van Polanski. Het plot en de sfeer zelf heeft soms wel wat weg van één van zijn betere films, Rosemary's Baby, maar in The Ninth Gate is het allemaal minder leuk, sterk en is het einde niet bepaald goed gedaan. Met het begin en de opbouw verwacht je na het eerste uur meer dan dat er uitkomt. Had ik al eerder weg moeten doen, omdat deze vooral inhoudelijk te mager is. Niet zo zeer slecht, maar gewoon niet sterk genoeg en vooral na het eerste gedeelte wat minder. Maar als je op zoek bent naar een sfeervolle film, Depp of de duivel je interesseert (niet te letterlijk opnemen heh) is deze best wel genietbaar.

    6.5

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G Bekijk bericht
    Net gekeken en vond de film erg goed spannend en een mysterieus sfeertje de hele film door, een echt aanrader, klein minpuntje is en is hier al eerder vermeld, het einde had misschien wat sterker gemogen, nu word er teveel aan je eigen fantasie overgelaten, vind ik persoonlijk altijd wat minder.........maar nogmaals hele sterke film, einde in mijn ogen iets minder maar is wel het aankopen waard.
    Het einde is geheel in de stijl en volgens de 3 boeken, kijk maar eens naar de plaatjes tijdens de film...:wink:

    Een film die ik regelmatig kijk.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski Bekijk bericht
    Een Polanski die ik al eerder had gezien en dit is ook zo'n titel die uit mijn beginverzameling afstamt. Nog altijd is de sfeer heel goed zoals ik wel gewend ben van Polanski. Het plot en de sfeer zelf heeft soms wel wat weg van één van zijn betere films, Rosemary's Baby, maar in The Ninth Gate is het allemaal minder leuk, sterk en is het einde niet bepaald goed gedaan. Met het begin en de opbouw verwacht je na het eerste uur meer dan dat er uitkomt. Had ik al eerder weg moeten doen, omdat deze vooral inhoudelijk te mager is. Niet zo zeer slecht, maar gewoon niet sterk genoeg en vooral na het eerste gedeelte wat minder. Maar als je op zoek bent naar een sfeervolle film, Depp of de duivel je interesseert (niet te letterlijk opnemen heh) is deze best wel genietbaar.

    6.5
    Ik vind persoonlijk dit einde beter dan een andere en geheel volgens oude geschriften over de duivel. Er is al eens eerder over het einde gediscusieerd...wil je dan een niet uitziende, totaal verzonnen cgi monster?! Past totaal niet bij deze gedegen thriller.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Het einde is geheel in de stijl en volgens de 3 boeken, kijk maar eens naar de plaatjes tijdens de film...:wink:

    Een film die ik regelmatig kijk.
    Zo das lang geleden ik kan de film niet meer zo heel goed voor me halen, heb hem 1 maal bekeken en is in de dvd kast beland, zal hem weer is moeten bekijken........
    Grtz Ron

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G Bekijk bericht
    Zo das lang geleden ik kan de film niet meer zo heel goed voor me halen, heb hem 1 maal bekeken en is in de dvd kast beland, zal hem weer is moeten bekijken........
    Doen, zal je niet tegenvalen... naarmate je de film vaker bekijkt, zullen kleine dingen je meer opvallen. Ik vind het een erg goede thriller in ieder geval. Het is geen spetterende en snelle actie film maar zeer gedegen en ingetogen.
    Laatst aangepast door hstadman : 13-04-2009 om 11:45

  21. #21

    Standaard

    Toch wel 1 van m'n favorieten deze film. Depp speelt geweldig en wat een heerlijk sfeertje heeft deze film.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •