Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 68 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Bedankt.

    Ik dacht aan misschien de NEC 2510 A, omdat die ook Dual Layer schrijft, en op sommige plaatsen maar voor een 70-80 euro te verkrijgen is...

    bye

  2. #27
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Wel van tevoren goed beslissen of je een +RW of -RW brander wilt, of je ook dual layer wilt gaan branden, etc...
    En indien je daarover niet echt uitsluitsel hebt dan ga je gewoon voor Sony

    Maar technisch/logisch gezien lijkt dit me al vrij lastig, zo niet onmogelijk, aangezien een statisch menu geen duration/speelduur heeft, maar statisch blijft tot er een "user action" plaats vindt. (of eventueel een time-out functie: als de kijker "X" seconden lang niets doet, springt het menunaar speelfilm/chaptermenu/whatever).
    Dat klopt inderdaad, van zodra je geluid bij je menu wil, heb je als het ware een motion menu, zelfs al zie je ook niets echt bewegen. Er wordt dan namelijk een extra video stroom aangemaakt die de lengte heeft van het geluidsfragment dat je geselecteerd hebt. Eenmaal het geluidsfragment gedaan is begint alles dan weer opnieuw of kan je overgaan tot een statische prent zonder geluid.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Dat klopt inderdaad, van zodra je geluid bij je menu wil, heb je als het ware een motion menu, zelfs al zie je ook niets echt bewegen. Er wordt dan namelijk een extra video stroom aangemaakt die de lengte heeft van het geluidsfragment dat je geselecteerd hebt. Eenmaal het geluidsfragment gedaan is begint alles dan weer opnieuw of kan je overgaan tot een statische prent zonder geluid.
    Zelfs als er niets hoeft te animeren, heeft het gebruik van een (op een videostream gebaseerd) motion menu de voorkeur boven een layered menu met verschillende button states zoals een PSD. Een video + overlay reageert namelijk sneller op user actions zoals het selecteren van een andere button, dan dat een layered menu dat doet.

    (al gaan we hier wel off-topic, en zou deze discussie wellicht meer thuis horen in DVD Authoring software )

  4. #29
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Zelfs als er niets hoeft te animeren, heeft het gebruik van een (op een videostream gebaseerd) motion menu de voorkeur boven een layered menu met verschillende button states zoals een PSD. Een video + overlay reageert namelijk sneller op user actions zoals het selecteren van een andere button, dan dat een layered menu dat doet.

    (al gaan we hier wel off-topic, en zou deze discussie wellicht meer thuis horen in DVD Authoring software )
    Geen idee. Ik gebruik zelf namelijk altijd menu's die op een video stream gebaseerd zijn.

  5. #30

    Standaard

    Ik ben ondertussen al (via die tutorial video's) wat dingen aan het leren met Encore.
    Kan iemand me vertellen (want ik heb ze nog niet allemaal gezien, die tutorials) of je met Encore ook bewegende dvd menu's kan maken, maar in de zin dat je euhm, eigenlijk stukjes uit je filmpje als achtergrond plaatst? dat ik bv een montage maak uit mijn filmpje met enkele beelden, en wat muziek erop, en dat dat op de achtergrond speelt?

    En mocht het wel kunnen, kan iemand me zeggen hoe het moet, of waar ik het kan vinden hoe het moet?

    Danku zeer

    *bye**

  6. #31

    Standaard

    kijk eens op:

    http://www.wrigleyvideo.com/videotut...tut_encore.htm

    video in een menu werkt het zelfde als audio. Je gaat naar de eigenschappen van het menu, zet de muis op video, en klik. Sleep nu de muis naar de videobestand en klaar.

    Dit vind je met een voorbeeld voor audio op de site, maar video werkt dus hetzelfde. Wat ook wel mooi is, met photoshop bepaalde gedeeltes transparant houden. Dan krijg je het effect dat de video op bepaalde gedeelte van het menu speelt en sommige lagen stil staan.

    In een niet al te duur boek "encore dvd classroom in a book" kan je alle basis technieken leren, is wel een aanrader.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Dat klopt inderdaad, van zodra je geluid bij je menu wil, heb je als het ware een motion menu, zelfs al zie je ook niets echt bewegen. Er wordt dan namelijk een extra video stroom aangemaakt die de lengte heeft van het geluidsfragment dat je geselecteerd hebt. Eenmaal het geluidsfragment gedaan is begint alles dan weer opnieuw of kan je overgaan tot een statische prent zonder geluid.
    Zelfs als er niets hoeft te animeren, heeft het gebruik van een (op een videostream gebaseerd) motion menu de voorkeur boven een layered menu met verschillende button states zoals een PSD. Een video + overlay reageert namelijk sneller op user actions zoals het selecteren van een andere button, dan dat een layered menu dat doet.

    (al gaan we hier wel off-topic, en zou deze discussie wellicht meer thuis horen in DVD Authoring software )
    mark is de dvd-pro, die zou het dus moeten weten! :wink:
    het is inderdaad logischer om een overlay te pakken dan een layered. een klein menu laadt dus sneller dan een groot menu zoals een layered die vaak wel eens uit de klauwen zou kunnen lopen(veel lagen e.d.).

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Wel van tevoren goed beslissen of je een +RW of -RW brander wilt, of je ook dual layer wilt gaan branden, etc...
    En indien je daarover niet echt uitsluitsel hebt dan ga je gewoon voor Sony

    Maar technisch/logisch gezien lijkt dit me al vrij lastig, zo niet onmogelijk, aangezien een statisch menu geen duration/speelduur heeft, maar statisch blijft tot er een "user action" plaats vindt. (of eventueel een time-out functie: als de kijker "X" seconden lang niets doet, springt het menunaar speelfilm/chaptermenu/whatever).
    Dat klopt inderdaad, van zodra je geluid bij je menu wil, heb je als het ware een motion menu, zelfs al zie je ook niets echt bewegen. Er wordt dan namelijk een extra video stroom aangemaakt die de lengte heeft van het geluidsfragment dat je geselecteerd hebt. Eenmaal het geluidsfragment gedaan is begint alles dan weer opnieuw of kan je overgaan tot een statische prent zonder geluid.
    grapje? :wink:

    iedereen weet (althans de pc freaks) dat plextor HET merk is op cd- en dvd-brander gebied.

    verder, als je een goede en toch relatief goedkope brander wilt, kun je inderdaad eens kijken naar de NEC 3500 of naar een Lite-On SOHW-832S 8x (Retail, Dual-layer). deze zijn beide ook al dual(double) layer en kosten minder dan 80 euro. koop dan een retail omdat je dan voor een kleine meerprijs meteen officiele brandsoftware erbij krijgt. vaak een se van nero 6. :wink:

    het is echter nog wel even wachten op snellere media en double layer media.

    hoewel sommige A merk dvd-schijfjes gewoon op 6 of 8 speed kunnen branden, ondanks dat ze op 4 speed zijn gecertificeerd. :wink:

    met de name de schijfjes met de code: ricohjpn01
    zijn erg goed. deze worden in het algemeen gezien als een van de beste schijfjes van dit moment. deze code komt voor bij verschillende A-merken. Dit komt omdat ricoh voor verschillende A-merken schijfjes maakt. zo maken ze voor Philips, TDK, sony e.d. de schijfjes.

    kijk uit voor goedkope schijfjes. deze branden vaak niet goed of hebben een zeer beperkte levensduur/ houdbaarheid!

  9. #34

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties, ik apprecieer het enorm.

    Ik heb inderdaad ondertussen al een klein boekje gekocht van Adobe Encore, en het is waarschijnlijk niet hetzelfde als dat van jou, maar alles wat ik moet weten staat er in (denk ik, ik heb het nog niet uitgelezen, maar wel al paar keer in gebladerd, en paar dingen al gelezen) en ook duidelijk en nederlandstalig.

    Bedankt voor alle tips!

    **bye***

  10. #35
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    grapje? :wink:

    iedereen weet (althans de pc freaks) dat plextor HET merk is op cd- en dvd-brander gebied.
    Daar gaan we weer met de clichés

  11. #36

    Standaard ls

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman



    grapje? :wink:

    iedereen weet (althans de pc freaks) dat plextor HET merk is op cd- en dvd-brander gebied.

    Ik wil u wel toch eventjes mededelen dat plextor inderdaad HET merk was in 2001/2002 met als bijna enige hun burnproof. Nu anno 2004 zou ik niemand een plextor aanraden, hij is nog steeds duurder dan de rest, en al de branders van de concurrenten hebben nu dezelfde eigenschappen als de plextors. Enige wat plextor nog rest is een mooier design dan de goedkopere.
    Prijs/Kwaliteit NEC all the way ! Ikzelf heb een lite-on en hij doet alles wat ik vraag zonder problemen

  12. #37

    Standaard Re: ls

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vrallie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman



    grapje? :wink:

    iedereen weet (althans de pc freaks) dat plextor HET merk is op cd- en dvd-brander gebied.

    Ik wil u wel toch eventjes mededelen dat plextor inderdaad HET merk was in 2001/2002 met als bijna enige hun burnproof. Nu anno 2004 zou ik niemand een plextor aanraden, hij is nog steeds duurder dan de rest, en al de branders van de concurrenten hebben nu dezelfde eigenschappen als de plextors. Enige wat plextor nog rest is een mooier design dan de goedkopere.
    Prijs/Kwaliteit NEC all the way ! Ikzelf heb een lite-on en hij doet alles wat ik vraag zonder problemen
    Iets wat plextor, vooral op cd-rw gebied maar ook op dvd-rw gebied onderscheidend maakt is de lens.

    Daar waar de meesten plastic gebruiken gebruikt plextor nog altijd glas (voor zover ik kan nagaan althans).
    Dit is voor de thuis gebruiker, die zo nu en dan brandt niet zo interresant dat het een must is. Maar diegene die aan de lopende band branden, hopelijk niks waar auteursrechten opzitten die niet in uhun bezit zijn, hebben hier wel degelijk baat bij. Bij de dvd-rw is het een iets ander verhaal dan bij de cd-rw omdat plextor wel zelf de cd-rw maakt maar de dvd-rw inkoopt, en dan de lens spec. bij de "echte" fabrikant neer legt.
    Daarnaast is plextor altijd op zoek naar manieren om nieuwe technieken toe te passen. Ze zijn niet altijd de eerste of de snelste maar komen meestal wel als eerste met een echt werkende versie met die techniek. Op enkele niet nader te noemen missers na dan. Zo is Plextor de eerste met een fatsoenlijk werkende S-ATA brander.

    Ik heb geen aandelen plextor, nog werk ik in een pc zaak, bezit alleen een oude 12 speed cd-rw van creative welke des tijds door plextor gemaakt is (met glazen lens). Maar dat brandertje ligt nu in een la stof te happen.

    De vele dvd-branders die op dit moment op de markt zijn komen van in totaal 2 of 3 echte fabrikanten af. De merken maken zelf alleen nog de firmware, daar zit vaak wel verschil in maar na een aantal versies krijgen ze toch allen zeer vergelijkbare resultaten. Bij dvd branders bestaan er haast geen foute merken / modellen meer. Alleen verkeerde schijven en gebruikers.

    ps ook geen link met Hardware.info

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    grapje? :wink:

    iedereen weet (althans de pc freaks) dat plextor HET merk is op cd- en dvd-brander gebied.
    Daar gaan we weer met de clichés

    Lees alle reviews over dvd-branders maar eens! er is toch echt maar een die er met kop en schouders bovenuit steekt.

    iedereen moet verder zelf weten wat hij/zij koopt. :wink:

  14. #39

    Standaard Re: ls

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vrallie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman



    grapje? :wink:

    iedereen weet (althans de pc freaks) dat plextor HET merk is op cd- en dvd-brander gebied.

    Ik wil u wel toch eventjes mededelen dat plextor inderdaad HET merk was in 2001/2002 met als bijna enige hun burnproof. Nu anno 2004 zou ik niemand een plextor aanraden, hij is nog steeds duurder dan de rest, en al de branders van de concurrenten hebben nu dezelfde eigenschappen als de plextors. Enige wat plextor nog rest is een mooier design dan de goedkopere.
    Prijs/Kwaliteit NEC all the way ! Ikzelf heb een lite-on en hij doet alles wat ik vraag zonder problemen
    Iets wat plextor, vooral op cd-rw gebied maar ook op dvd-rw gebied onderscheidend maakt is de lens.

    Daar waar de meesten plastic gebruiken gebruikt plextor nog altijd glas (voor zover ik kan nagaan althans).
    Dit is voor de thuis gebruiker, die zo nu en dan brandt niet zo interresant dat het een must is. Maar diegene die aan de lopende band branden, hopelijk niks waar auteursrechten opzitten die niet in uhun bezit zijn, hebben hier wel degelijk baat bij. Bij de dvd-rw is het een iets ander verhaal dan bij de cd-rw omdat plextor wel zelf de cd-rw maakt maar de dvd-rw inkoopt, en dan de lens spec. bij de "echte" fabrikant neer legt.
    Daarnaast is plextor altijd op zoek naar manieren om nieuwe technieken toe te passen. Ze zijn niet altijd de eerste of de snelste maar komen meestal wel als eerste met een echt werkende versie met die techniek. Op enkele niet nader te noemen missers na dan. Zo is Plextor de eerste met een fatsoenlijk werkende S-ATA brander.

    Ik heb geen aandelen plextor, nog werk ik in een pc zaak, bezit alleen een oude 12 speed cd-rw van creative welke des tijds door plextor gemaakt is (met glazen lens). Maar dat brandertje ligt nu in een la stof te happen.

    De vele dvd-branders die op dit moment op de markt zijn komen van in totaal 2 of 3 echte fabrikanten af. De merken maken zelf alleen nog de firmware, daar zit vaak wel verschil in maar na een aantal versies krijgen ze toch allen zeer vergelijkbare resultaten. Bij dvd branders bestaan er haast geen foute merken / modellen meer. Alleen verkeerde schijven en gebruikers.

    ps ook geen link met Hardware.info
    Ik merk dat je zelf geen plextor hebt. Dan had je moeten weten dat plextor het enige merk op de wereld is dat mount rainier ondersteunt.!
    verder is er geen brander op de markt behalve plextor met 8!mb cache. wat voor voordelen dat heeft bij het branden kun je hopelijk zelf ook wel bedenken. :wink: verder is de processor load van plextor bij het branden maar zo'n 5%. bij andere merken soms wel 25-50% of hoger.
    firmware upgraden? geen probleem; file downloaden en gewoon installeren klikken. gaat allemaal automatisch. helemaal niet knoeien met diskettes die je moet voorbereiden voor dit proces en weer moet booten. :wink:
    Heb ik al gezegd dat je zonder problemen of gezeur een nieuwe brander THUIS krijgt bezorgd binnen 2 dagen. de kapotte wordt direct omgeruild voor een nieuwe. :wink: 2 jaar garantie i.p.v. 1 jaar garantie.

    Bij de dvd-rw is het een iets ander verhaal dan bij de cd-rw omdat plextor wel zelf de cd-rw maakt maar de dvd-rw inkoopt, en dan de lens spec. bij de "echte" fabrikant neer legt.
    je geeft zelf immers al aan dat de eisen aan een plextor veel hoger zijn. :wink:
    Ze laten alles aanpassen aan hun eigen hoge eisen. :wink:
    wat is er nu het meest belangrijk bij een brander? juist, DE LASER!
    verder is vaak naar voren gekomen dat plextor iets diepere putjes brandt dan andere merken waardoor de schijfjes langer beter leesbaar blijven.

    verder heb ik met mijn plextor cd-branders nog nooit een coaster gebrand. Ook zijn alle schijfjes die ik gebrand heb nog door alle cd-rom drives zonder problemen te lezen. menig schijfje is ettelijke jaren oud!

    Dit, terwijl ik links en rechts veel mensen hoor klagen over schijfjes die niet meer te lezen zijn e.d. :wink:
    lees maar eens de ervaringen van mensen met andere merk cd/dvd-branders. die gaan gillend terug naar plextor.

    Ik wil verder geen reclame maken. goede wijn behoeft geen..................

    I rest my case.

    voor de mensen die geen plextor zouden willen hebben;
    Ik hoor links en rechts goede ervaringen met lite-on. nec hebben ze zo nu en dan problemen mee. In veel tests komt duidelijk naar voren dat schijfjes die met de nec's zijn gebrand vaak veel meer crc2 errors bevatten dan met andere merken. Om de schijf dan nog goed te kunnen lezen heb je een drive nodig met een goede fout-correctie. Ook bestaat het risico dat hierdoor de dvd-schijfjes sneller niet meer te lezen zijn! Ze zijn lekker goedkoop maar zeker niet een van de beste! Van lite-on weet ik dat ze voor verschillende merken dvd-drives maken. Zo maken ze drives voor o.a. LG en SONY! Ik zou dan zeker voor lite-on gaan.

    genoeg off Topic!

  15. #40

    Standaard

    Sony heeft ook 8 MB cache writers, maarl aten we niet teveel offtopic gaan.

  16. #41

    Standaard Re: ls

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik merk dat je zelf geen plextor hebt.
    Eigenlijk heb je gelijk over dat off topic maar toch even:

    Dat ik niet in een pc winkel werk wil niet zeggen dat er niet meer dan 5 jaar gewerkt heb!

    Nee ik heb geen plextor, wel velen van verkocht (persoonlijk ken ik geen beter merk). Plextor 8mb cache? Nou de eerste modellen dus niet. Pas sinds kort hebben de modellen weer 8mb, net als enkele sonys benq's msi's en lite-ons en mogelijk nog tig merken.

    Plextor enige met DVD RW mount rainier?
    Dacht het niet.
    Oa. nec ND-2500A vanaf firmware 1.0M net als bij plextor zeer eenvoudig te installeren.
    Naast nec is er ook nog sony met hun DW-R56A firmware versie NDT1 en ook (mount rainier belanghebber) philips met hun DVDR1640 firmware versie MR11.

    Daarnaast kan ik je vertellen dat er vanuit de winkel veel branders retour zijn gegaan naar plextor, prima service naar de klant zelf, maar sommige klanten laten het toch liever door de winkel afhandelen.
    Kan gebeuren dat zo'n ding het om welke reden dan ook begeeft, daar niet van. Ik blijf bij mijn standpunt, welke misschien niet helemaal duidelijk was uit vorige post van mij. Plextor is goed, dan wel de beste, maar slechte merken zijn er eigenlijk niet meer (waar het om de nieuwe modellen dvd rw gaat). Maar door een vaak groot prijs verschil zou ik zelf alleen bij intensief gebruik mensen ten strengste aanbevelen plextor te kiezen. Bij minder intensief gebruik zijn de voordelige modellen van bijv. Lite-On net zo goed en half zo duur (soms nog minder dan half). Dan heb je misschien maar 1 jaar garantie (ps bij plextor valt slijtage niet zonder meer onder garantie, meerdere apparaten om die reden on gerepareerd retour gekregen) maar dan na dat jaar, als hij het dan al begeeft een nieuwer model aanschaffen. En dan nog voordeliger uit zijn. Zelf nog pas een misbaksel gehad met mijn nec 2500. De stop sprong door kortsluiting van waterkoker.

    Ik brand zeer weinig, alleen data backups, dus heb bewust niet voor een plextor gekozen. In mijn geval onnodig duur.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Sony heeft ook 8 MB cache writers, maarl aten we niet teveel offtopic gaan.
    Nu wel ja. plextor was weer eens de eerste! :wink:
    trouwens, zover ik kan achterhalen is plextor de enige met een dvd-brander die 8mb cache heeft! Laat ik die net toevallig hebben. :wink:

    specificaties sony:

    DRU-700A



    $ 159.99
    $30 mail-in rebate







    top of page


    Specifications • Write Speed:
    DVD+R Double Layer: 2.4X*** max.
    DVD-R: 1X, 2X, 4X, 8X (ZCLV)** max.
    DVD-RW: 1X, 2X, 4X** max.
    DVD+R: 2.4X, 4X*, 8X (ZCLV)** max.
    DVD+RW: 2.4X, 4X* max.
    CD-R: 8X CLV, 16X, 24X P-CAV, 32X, 40X** max.
    CD-RW: 4XCLV, 10X, 16X, 24X ZCLV** max.

    • Read Speed
    DVD-ROM (single layer): 12X CAV max.
    DVD-ROM (double layer): 8X CAV max.
    CD-ROM: 40X CAV max.

    • Random Access Time:
    130 ms (DVD 12X)
    135 ms (CD 40X)

    • Sustained Data Transfer Rate:
    16.2 MB/s max. (12X DVD-ROM)

    • Buffer Memory:
    2MB

    • Buffer Underrun Protection Technology

    • Supported disc format:
    DVD-ROM, DVD+R Double Layer, DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, DVD-Video CD, CD-DA, CD-ROM (XA), CD Extra, Video CD, Photo CD*, CD Text, multi-session


    Lite-on:

    SOHW - 1213S
    12x 4x / 8x 4x + 48x 24x 48x Half-Height DVD-Dual


    ATAPI / E-IDE Half-Height internal DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM combination drive
    SMART-BURN avoiding Buffer UnderRun Error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality
    SMART-X function adjusts CD-DA / VCD / DVD data extraction to a fastest allowable speed according to both data request rate from host and disk quality
    VAS® system reduce vibration and noise during recording and reading
    Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
    DVD read compliant : DVD single / dual layer ( PTP / OTP ), DVD-R ( 3.9 GB / 4.7 GB ), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
    CD read compliant : CD-DA, CD-ROM, CD-ROM / XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
    Support both 8 cm and 12 cm disc of CD and DVD family
    Conform to Orange Book : Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 ( 1x, 2x, and 4x ), Part 3 CD-RW Volume 2 : High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3 : Ultra Speed
    Supported transfer mode : PIO mode 4, DMA mode 2 and Ultra DMA mode 2




    DVD Family : Write DVD+R 12x ( 16200 KB/sec ) maximum by Z-CLV
    DVD-R 8x ( 10800 KB/sec ) maximum by Z-CLV
    ReWrite DVD+RW 4x ( 5400 KB/sec ) by CLV
    DVD-RW 4x ( 5400 KB/sec ) by CLV
    Read 12x ( 16200 KB/sec ) maximum by CAV
    Access time 160 ms



    CD Family : Write CD-R 48x ( 7200 KB/sec ) maximum by CAV
    ReWrite CD-RW 24x ( 3600 KB/sec ) maximum by Z-CLV in UltraSpeed disc
    Read 48x ( 7200 KB/sec ) maximum by CAV
    Access time 160 ms



    Buffer Size : 2 MB

    specificaties nec 3500:
    Dust protected enclosure

    Emergency eject

    IDE/ATAPI interface with UltraDMA 33 (max. 33 MByte/sec transfer rate)

    Internal 12/8cm CD and DVD drive (half form factor)

    Read Speed: 16x max. DVD-ROM and 48x max. CD-ROM

    Tray load mechanism supporting horizontal and vertical use

    Write Speed: DVD+R: 16 max., DVD+RW: 4x max., DVD+R9: 4x,. DVD-R: 16x max,. DVD-RW: 4x. CD-R: 48x max,. CD-RW: 24x max.

    Access Time (CD): 120 ms

    Access Time (DVD): 140 ms

    Audio: Digital-out and line-out at the back (MPC compatible)

    Burst Transfer Rate: PIO mode 4/Ultra DMA 33

    Cache: 2MByte

    Compatibility: MPC level 3, Multi Read, PC2001

    Dimensions (HxWxD): 148mm x 42mm x 190mm

    Interface: IDE/ATAPI

    Mechanism: motorized tray load mechanism for horizontal and vertical use

    Media/Mode Supported: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD0+R, DVD+R9, DVD+RW, DVD-Video, CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Audio, CD Extra, CD Text, CD-I Ready, CD-Bridge, Photo-CD, Video-CD, Hybrid-CD

    Transfer Rate Read CD: 48x CAV (max7200 kByte/s)

    Transfer Rate Read DVD: 16x CAV (max 22000 kBytes)

    Transfer Rate Write +R (CD): ./.

    Transfer Rate Write +R (DVD): 16x CAV (max 22000 kByte/s)

    Transfer Rate Write +R9 (CD): ./.

    Transfer Rate Write +R9 (DVD): 4x CLV (5500 kByte/s)

    Transfer Rate Write +RW (CD): ./.

    Transfer Rate Write -R (CD): 48x CAV (max. 7200 kByte/s)

    Transfer Rate Write -R (DVD): 16x CAV (max22000 kByte/s)

    Transfer Rate Write -RW (DVD): 4x CLV (5500 kByte/s)

    Trasfer Rate Write -RW (CD): 24x ZCLV (max 3600kByte/s)

    Weight: 1.0kg

    Writing Methods: DAO (disc at once), SAO (session at once), TAO (track at once) with zero gap, variable or fixed packet, multisession




    deze hebben toch echt MAAR een cache van 2 MB. of zullen jullie meer weten dan de firma's zelf? :wink:
    dit zijn hun nieuwste drives. en de access time van de plextors is veel lager dan al deze drives! hij leest dus alles veel sneller. :wink:


    Ikzelf heb 3 plextor branders; 2 cd-branders en 1 dvd-brander.
    alle drie branden ze zonder problemen. alle schijven zijn ook nog na jaren goed te lezen zonder fouten(cd).

    Mr. Parker.
    via een bios-update. bij plextor werkt het allemaal uit de doos zonder risico's je bios verkeerd te flashen. :wink:
    laat mij eens een test zien waar er niet bij gezegd wordt dat de nec's in het algemeen meer crc2 errors branden dan met name plextor of lite-on?!
    daarnaast heb ik veel reviews gelezen waarbij expliciet alleen de plextor dvd-branders als mount rainier drives worden aangegeven?! vanuit de doos!

    prijs: plextor 109 euro!
    prijs: nec 3500 90 euro!

    wow, zit daar veel prijsverschil in zeg. :wink:

    Ik weet wel wat ik in mijn pc's schroef. :wink:
    plextor! en mijn 2de keuze zou dan eventueel nog lite-on zijn! geen nec's.
    kom niet bij mij zeuren als na een paar maanden blijkt dat je dvd's niet meer te lezen zijn.

    iedereen moet trouwens zelf weten wat hij/zij koopt. zoals ik ook al eerder heb aangegeven. er zijn goede branders maar helaas nog betere. 8)

  18. #43

    Standaard

    Ik zal het kort houden, ik geef het op.
    (ach nog een korte opmerking daarna vind ik het echt best)
    Maar als alles bij plextor uit de doos werkt waarom dan nog vrij regelmatig een firmware update?

    Bijvoorbeeld bij de PX-708:

    V1.06
    Fixed Bugs: If DVD-R/RW medium is written by using the firmware version 1.05, a medium that cannot be recognized with some DVD devices may be created.
    V1.05
    Added: Support for newer DVD-R media. (Including support 2x/4x speed writing on 8x DVD-R media)
    Support for newer DVD-RW media. (Including support 2x speed writing on 4x DVD-RW media)
    Improvements: Write performance on DVD media.
    High Speed write performance on CD-R media.

    V1.05 improvements: Write performance on DVD media.
    Hij schreef schijnbaar niet zo lekker

    V1.06 Fixed Bugs: ..cannot be recognized with some DVD devices may be created.
    Ach een gebrade DVD hoef ik niet uit te kunnen lezen met een ander apparaat dan waarmee ik het brand.

    Genoeg erover Plextor is het, niks anders meer dan maar.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    trouwens, zover ik kan achterhalen is plextor de enige met een dvd-brander die 8mb cache heeft! Laat ik die net toevallig hebben. :wink:

    specificaties sony:

    DRU-700A
    Buffer Size : 2 MB

    deze hebben toch echt MAAR een cache van 2 MB. of zullen jullie meer weten dan de firma's zelf? :wink:
    Zucht...
    Er zit al een jaartje een Sony DW-U10A (OEM versie van DRU500) standaard in mijn G5. 8MB Cache. Period.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik zal het kort houden, ik geef het op.
    (ach nog een korte opmerking daarna vind ik het echt best)
    Maar als alles bij plextor uit de doos werkt waarom dan nog vrij regelmatig een firmware update?

    Bijvoorbeeld bij de PX-708:

    V1.06
    Fixed Bugs: If DVD-R/RW medium is written by using the firmware version 1.05, a medium that cannot be recognized with some DVD devices may be created.
    V1.05
    Added: Support for newer DVD-R media. (Including support 2x/4x speed writing on 8x DVD-R media)
    Support for newer DVD-RW media. (Including support 2x speed writing on 4x DVD-RW media)
    Improvements: Write performance on DVD media.
    High Speed write performance on CD-R media.

    V1.05 improvements: Write performance on DVD media.
    Hij schreef schijnbaar niet zo lekker

    V1.06 Fixed Bugs: ..cannot be recognized with some DVD devices may be created.
    Ach een gebrade DVD hoef ik niet uit te kunnen lezen met een ander apparaat dan waarmee ik het brand.

    Genoeg erover Plextor is het, niks anders meer dan maar.
    leuk geprobeerd maar die brander heb ik dus niet!

    goh, slechts update 1.06? bij de andere zit je al op veel hogere cijfers.
    Daarnaast probeert plextor zijn branders ook steeds beter te maken!

    vaak zijn de updates/firmware updates alleen maar media updates, zodat de drive automatisch de meest geschikte brandsnelheid uit de mediacode kan lezen!

    bij de andere branders zijn het (hot)fixes! :wink:

    Nogmaals, ik zeg duidelijk dat je helemaal vrij bent in het aanschaffen van een brander.

    het is voor mij geen toeval dat plextor zo vaak als beste branders uit de tests komen!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    trouwens, zover ik kan achterhalen is plextor de enige met een dvd-brander die 8mb cache heeft! Laat ik die net toevallig hebben. :wink:

    specificaties sony:

    DRU-700A
    Buffer Size : 2 MB

    deze hebben toch echt MAAR een cache van 2 MB. of zullen jullie meer weten dan de firma's zelf? :wink:
    Zucht...
    Er zit al een jaartje een Sony DW-U10A (OEM versie van DRU500) standaard in mijn G5. 8MB Cache. Period.
    mark heeft gelijk wat betreft de dru 500.
    het zou mij niets verbazen als ook dit niet een eigen sony drive is!
    sony maakt namelijk geen eigen drives meer!
    waarom gaat sony toch weer terug naar 2mb cache voor hun topmodel? simpel, omdat het geen sony is maar een lite-on drive!(zucht) en die hebben standaard GEEN 8 mb cache(zucht).

    genoeg off topic en uitgezucht. :wink:

    koop wat je wilt. ik weet wel wat ik wil. :wink: (zucht)

  22. #47

    Standaard

    Zucht...

    Niks geprobeerd, was gewoon algemene opmerking

    Bijvoorbeeld bij de PX-708:.... bla

    Algemeen: Elk merk, ook plextor, maakt fouten in hun modellen en firmwares.

    Waarom?

    Omdat het gemaakt, ontworpen etc., wordt door mensen.
    Lang leve Plextor...(en alle andere merken op aarde)

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Zucht...

    Niks geprobeerd, was gewoon algemene opmerking

    Bijvoorbeeld bij de PX-708:.... bla

    Algemeen: Elk merk, ook plextor, maakt fouten in hun modellen en firmwares.

    Waarom?

    Omdat het gemaakt, ontworpen etc., wordt door mensen.
    Lang leve Plextor...(en alle andere merken op aarde)
    dan maken de mensen bij plextor schijnbaar minder fouten dan bij andere merken.

    het gaat erom wat gemiddeld terugkomt aan kapotte drives etc. bij plextor is dat gewoon erg weinig.althans ik heb nog nooit wat hoeven ruilen.
    Ik ben ook niet degene die steeds zit te janken als hun back-ups niet meer te lezen zijn. nog nooit een onleesbare schijf gebrand ook alle schijfjes van jaren terug kan ik zonder problemen lezen.
    bij kennissen om mij heen hoor ik vaak klachten over het niet meer kunnen lezen van de schijfjes terwijl dat probleem niet in mijn woordenboek voorkomt.
    bij harddisks bijv. heb je ook 2 merken die beduidend minder schijven terugkrijgen:
    western digital en maxtor. dit wordt gepubliceerd en kun je ook uitzoeken.
    beide onder de 1% uitval per jaar en de andere fabrikanten beduidend hoger. simpel toch!

    je krijgt mij echt niet zover dat ik mijn plextors ga omruilen voor bijv. nec's.

    waarom zeur je nauw zoveel? als je geen plextors wilt lig ik daar niet wakker van. koop wat je wilt. neem de problemen op de koop toe. zo simpel is het. :wink:
    laat mij eens 1 review/test zien waarbij de plextor drives niet als 1 van de beste uit de bus komen?! overtuig me. zal wel erg lastig worden frees ik.
    laat eens een test zien waarbij de nec's minder crc2 errors branden dan bijv. plextor of lite-on?! ik heb dit tot nu toe van jouw nog niet gezien!

    met andere woorden het verhaal dat de nec's net zo goed zijn als een plextor kun je niet staven met tests! Andersom wel!

    Ik ook bekijk eerst verschillende tests om tot de beste dvd-brander te komen. nu heet het toevallig plextor. als uit de tests naar voren zou komen dat het een ander merk zou zijn zou ik die kopen, zo simpel is het!


    graag weer on topic!

    het ging namelijk over het maken van menu's op dvd.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    ...het ging namelijk over het maken van menu's op dvd.
    Mathieu Ghekiere (de starter van de thread)
    kwam zelf met de vraag over advies in brander...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    ...het ging namelijk over het maken van menu's op dvd.
    Mathieu Ghekiere (de starter van de thread)
    kwam zelf met de vraag over advies in brander...
    Hij zelf kan toch ook allerlei tests opzoeken op internet bijv. en zelf voor HEM de beste drive uitzoeken/kiezen!

    Ik heb persoonlijk nu eenmaal de beste praktijk ervaringen met plextor branders(een heleboel forummers met mij schijnbaar omdat zij ook vaak plextor aanbevelen boven andere merken). daar mag iemand geheel anders over denken en kan het merk kopen wat hij/zij wil.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •