De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: DVD-cover maten

  1. #1

    Standaard DVD-cover maten

    Ik ben op zoek naar van die artwork-manuals om ontwerpen te kunnen maken voor DVD-doosjes van dit type:



    ik zoek dus geen programma's die standaard hoesjes kunnen maken maar ik zoek de exacte afmetingen (en het liefste een voorbeeld-eps of pdf) die ik kan gebruiken voor ontwerpen in Adobe Illustrator of Photoshop

  2. #2

    Standaard

    27,6 bij 18.525 maten zijn in centimeters. Dat is iig zoals ik ze print!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #3

    Standaard Re: DVD-cover maten

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hope&SpiritProduction
    Ik ben op zoek naar van die artwork-manuals om ontwerpen te kunnen maken voor DVD-doosjes van dit type:



    ik zoek dus geen programma's die standaard hoesjes kunnen maken maar ik zoek de exacte afmetingen (en het liefste een voorbeeld-eps of pdf) die ik kan gebruiken voor ontwerpen in Adobe Illustrator of Photoshop
    even aanvullen, als je ze zelf wilt maken dan zou ik als ik jou was gewoon even een hoesje scannen dan weet je meteen hoe de echte afmetingen zijn. Anders kun je ook kijken op daproggers.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    27,6 bij 18.525 maten zijn in centimeters. Dat is iig zoals ik ze print!
    kun je mij wat meer vertellen over de vouwlijnen? waar moet de rug ongeveer komen?

    ik heb op dit moment geen DVD in mijn omgeving

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hope&SpiritProduction
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    27,6 bij 18.525 maten zijn in centimeters. Dat is iig zoals ik ze print!
    kun je mij wat meer vertellen over de vouwlijnen? waar moet de rug ongeveer komen?

    ik heb op dit moment geen DVD in mijn omgeving
    geen idee, moet je ff kijken op die site die ik net had gelikt, daar kun je er wel eentje vandaan halen, moet je ff kijken of je er een kan vinden met een duidelijk voor, achter en zij kant.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  6. #6

    Standaard

    Exacte afmetingen zijn volgens mij:

    274mm x 182 mm

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door phoenix4
    Exacte afmetingen zijn volgens mij:

    274mm x 182 mm
    Verschilt ook een beetje per doosje he! Je kan de orginele afmeting gebruiken van het orgineel dat je gebruikt (dus pak gewoon een willekeurige DVD) maar dan moet je een doosje kopen dan voor en achterkant dezelfde kleur is en continu. Dus niet dat het wordt onderbroken voor het plastic ding aan de binnenkant of het gedeelde aan de achterkant wat de schijf vast houd, dan maakt het namelijk niet zo veel uit of hij iets te kort of iets te lang is.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #8

    Standaard

    hier heb je een template voor een single size case (van dvdcoverart.com maar die is uit de lucht) als je deze opent in photoshop zie je de cover rug voorkant en achterkant.

    http://home.wanadoo.nl/roodakker/tem...gle 300dpi.zip

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •