Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De Heineken Ontvoering (2011)

    Er zijn plannen om de ontvoering van Freddie Heineken te verfilmen, volgens een bericht van www.idtv.nl :


    IdtV Film verfilmt Heineken-ontvoering 07-07-2004

    IdtV Film werkt aan een film over de ontvoering van biermagnaat Freddie Heineken. Dat heeft producent Hanneke Niens van IdtV Film woensdag bekend gemaakt. De film is gebaseerd op openbare bronnen zoals krantenartikelen en op uitvoerige eigen research. Niens beklemtoont dat het geen feitelijke reconstructie van de ontvoering wordt, maar wel is geinspireerd op de gebeurtenis en op de groep toenmalige ontvoerders.
    Het scenario wordt geschreven door Kees van Beijnum, die eerder onder meer de scripts van De Passievrucht en De Ordening voor zijn rekening nam. De laatste film inspireerde zich losjes op het levensverhaal van de weduwe Rost van Tonningen. De Zwarte Weduwe dreigde vorige jaar met een rechtszaak om het maken van de film te voorkomen.
    De regie ligt in handen van Maarten Treurniet. Eerder maakte Treurniet veelgeprezen series als Pleidooi en Zwarte Sneeuw en de Karel Glastra van Loon-verfilming De Passievrucht. Hoofdrollen zijn nog niet bekend.

    Biermagnaat Freddie Heinkenen en zijn chauffeur Ab Doderer werden in 1983 ontvoerd. Zij zaten 22 dagen vast. Voor hun vrijlating betaalde het bierconcern destijds 35 miljoen gulden. Twee ontvoerders werden in 1984 gearresteerd door de Franse politie en in Nederland veroordeeld tot elf jaar cel. Een derde man vluchtte in 1985 naar Paraguay, maar werd een paar jaar geleden opgespoord en zit nog steeds zijn veroordeling uit. Ontvoerder Cor van Hout kwam begin 2003 om het leven bij een schietpartij in Amstelveen.

    De opnamen van de film moeten begin 2006 plaatsvinden
    Grappig, ik plaatste een tijdje geleden nog een bericht dat het me wel wat zou lijken om dit verhaal te verfilmen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #2

    Standaard

    Ik vind het helemaal top.. eerst krijgen we nog de Dominee, vervolgens De Heineken Ontvoerders, geniaal zou ik zeggen, als het nou net zo goed in elkaar gezet wordt als van god los ben ik ik blij!
    Waarom in de realiteit geloven, als ontsnappen er aan veel leuker is...

    mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het helemaal top.. eerst krijgen we nog de Dominee, vervolgens De Heineken Ontvoerders, geniaal zou ik zeggen, als het nou net zo goed in elkaar gezet wordt als van god los ben ik ik blij!
    Waarom in de realiteit geloven, als ontsnappen er aan veel leuker is...

    mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Ik vind het helemaal top.. eerst krijgen we nog de Dominee, vervolgens De Heineken Ontvoerders, geniaal zou ik zeggen, als het nou net zo goed in elkaar gezet wordt als van god los ben ik ik blij!
    Waarom in de realiteit geloven, als ontsnappen er aan veel leuker is...

    mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Mooi nieuws dit, het gaat weer de goede kant op met de Nederlandse film! Kijken Lex, of je ook de hoofdrolspelers goed hebt


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Berkhout
    Ik vind het helemaal top.. eerst krijgen we nog de Dominee, vervolgens De Heineken Ontvoerders, geniaal zou ik zeggen, als het nou net zo goed in elkaar gezet wordt als van god los ben ik ik blij!
    zo blij dat je het hier maar 3 x neer zet :wink:

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Mooi nieuws dit, het gaat weer de goede kant op met de Nederlandse film! Kijken Lex, of je ook de hoofdrolspelers goed hebt
    Zou gaaf zijn als Hidde Maas mee zou doen als één van de ontvoerders. Hij kan perfect een misdadiger neerzetten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #8

    Standaard

    Hevige schop omhoog..

    Weet iemand of er nog iets mee gedaan wordt? Dankzij de zaak Holleeder is deze zaak weer vol in de belangstelling.

    En Hidde Maas lijkt me trouwens niet een logische keuze, aangezien de ontvoerders eigenlijk nog maar broekies waren toenertijd.
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  9. #9

    Standaard

    we krijgen toch eerst nog bloedbroeders? over de samenwerking en ondergang van willem endstra en willem holleeder?
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  10. #10

    Standaard

    In de uitzending van Peter R. de Vries van vandaag zag ik een stuk over De Amsterdamse loods waar in 1983 Freddy Heineken en zijn chauffeur Ab Doderer gevangen zaten tijdens hun ontvoering. Nu is er srpake van dat die loods gesloopt gaat worden. Wat ik eigenlijk erg jammer vindt is voordat dit gebeurd er nooit een echte speelfilm is gemaakt over het gebeuren waar natuurlijk de orginele loods in voor zou moeten komen.
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 27-05-2007 om 21:46
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #11

    Standaard

    Ik zag het net em dat is inderdaad jammer.
    ik vond altijd dat Freddie al op een acteur leek. en heb 'm gevonden:

    Frits Lambrechts, die zou 'm wel kunnen spelen als er ooit een film komt.


  12. #12

    Standaard

    Ik vindt Pieter Lutz veel op heineken lijken.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Ziet er spannend uit! Lekker authentiek jaren 70 sfeertje ook

  15. #15

    Standaard

    Jaren '80
    Was het helemaal vergeten dat er een verfliming kwam. Ben wel benieuwd. Top dat Rutger Hauer de rol van Heineken speelt ondanks dat hij er niet echt op lijkt.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #16

    Standaard

    Laatst aangepast door DVD Watcher : 02-07-2011 om 11:59

  17. #17

    Standaard

    Met size 1 kunnen we ook gewoon lezen dat het hier gaat om de filmposter

  18. #18

    Standaard

    Haha, een The Godfather poster. Leuk gevonden!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #19

    Standaard

    Misschien een klein beetje off-topic,
    Via de (nieuwe) wolff bioscopen is nu een leuke actie m.b.t. de poster,
    als je via hun facebook pagina een voucher uitprint en die bij de bioscoop inlevert krijg je de poster
    gratis mee naar huis.

    meer info hier:
    http://www.wolff.nl/acties/gratis-po...ken-ontvoering

  20. #20

    Standaard

    Holleeder eist verbod film Heineken ontvoering



    Willem Holleeder wil via de rechter voorkomen dat de film De Heineken Ontvoering in de bioscoop komt. Hij heeft een kort geding aangespannen tegen de producent van de film, IDTV Film.

    Zowel de advocaat van IDTV, Jens van den Brink, als de civiele advocaat van Holleeder, Dieuwke Levinson-Arps, hebben het bestaan van de procedure woensdag bevestigd. Het geding dient voor de Amsterdamse rechtbank op 20 oktober.



    De film zou vanaf 27 oktober in de Nederlandse bioscoop te zien moeten zijn. Rutger Hauer vertolkt in de door Maarten Treurniet geregisseerde film de rol van Heineken. De juridische spoedprocedure vindt plaats in de gerechtsbunker in Amsterdam-Osdorp, wat betekent dat Holleeder zelf aanwezig zal zijn.

    Volgens advocaat Van den Brink gaat het om een principiële kwestie. „Het staat een filmmaker vrij om een film te maken over een misdaad, zeker als het om een van de meeste spraakmakende uit de recente geschiedenis gaat.”

    Holleeder stelt dat de weergave van de feiten 100 procent waarheidsgetrouw moet zijn, zegt Van den Brink „IDTV is het daar niet mee eens”, aldus de raadsman.

    Holleeder komt als personage in de film niet voor. De makers hebben zijn persoon samengesmeed met die van mede-ontvoerder Martin Erkamps.
    Holleeder zit momenteel het laatste deel van een gevangenisstraf uit die hem is opgelegd wegens de afpersing van enkele zakenlieden.

    Hij was in 1983 een van de ontvoerders van biermagnaat Alfred Heineken en diens chauffeur Ab Doderer. De beide slachtoffers werden wekenlang vastgehouden in een loods in het westelijk havengebied in Amsterdam.

    Advocate Levinson-Arps wil verder niets kwijt over de inhoud van Holleeders eis in het aanstaande geding. „Dat past niet in de processtrategie', aldus de raadsvrouwe. „Ik wil het volledig ter zitting aan de rechter laten.”

    Wel zegt Levinson een snelle uitspraak van de rechter te verlangen, omdat de film zeven dagen na de rechtszitting in omloop wordt gebracht.

    Regisseur Treurniet wilde woensdag niet reageren.

    Bron : Telegraaf.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 22-10-2011 om 22:17

  21. #21

    Standaard

    Hij komt dus toch gewoon uit, ben er wel benieuwd naar. Denk dat door de rechtzaak trouwens nog meer mensen op deze film af zullen komen.

    Holleeder verliest rechtszaak om Heineken-film
    http://www.nu.nl/film/2646103/hollee...eken-film.html
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  22. #22

    Standaard

    Waarom is de titel eigenlijk fout geschreven? 'Heinekenontvoering' is gewoon één woord.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Waarom is de titel eigenlijk fout geschreven? 'Heinekenontvoering' is gewoon één woord.
    Zo stond het op de site vermeld van waar het artikel afkomstig is, maar is aangepast

  24. #24

    Standaard

    Vandaag gezien. Erg spannend, waarheidsgetrouw en ook de art direction vond ik erg goed gedaan om het tijdsbeeld van 1983 op te roepen. Het einde vond ik alleen een beetje een anticlimax; alsof er meer zou gebeuren (en dat klopt, zie de geschiedenis) maar dat ze dat niet wilden verfilmen. er is ook geen epiloog oid dus dat vond ik wat onbevredigend. Verder zeker een aanrader; ook de score van Tom Holkenberg (das Junkie XL toch...??) vind ik erg goed de sfeer verhogen en de spanning wat op te voeren.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Vandaag gezien. Erg spannend, waarheidsgetrouw en ook de art direction vond ik erg goed gedaan om het tijdsbeeld van 1983 op te roepen. Het einde vond ik alleen een beetje een anticlimax; alsof er meer zou gebeuren (en dat klopt, zie de geschiedenis) maar dat ze dat niet wilden verfilmen. er is ook geen epiloog oid dus dat vond ik wat onbevredigend. Verder zeker een aanrader; ook de score van Tom Holkenberg (das Junkie XL toch...??) vind ik erg goed de sfeer verhogen en de spanning wat op te voeren.
    lijkt me een goeie film
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •