De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Van MPEG naar dvd branden

    Hoe kan ik een MPEG bestand omzetten dat ik het als videobestand kan branden?

    Groetjes Deveny

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Ik voel een slotje komen
    Nou ik heb met mijn digitale camera een filmpje gemaakt en wil het nu branden op een dvd schijf met clone dvd. Is dit dan niet mogelijk?

  4. #4

    Standaard

    Tlempers dacht waarschijnlijk dat je 'n gedownloade film wilde branden... je kunt er beter even direct bijzetten dat dit niet het geval is. Enne, dit hoort meer op DVD Software of DVD op de PC thuis.

    ...kan je verder ook niet echt helpen

  5. #5

    Standaard

    Mijn verontschuldigingen! Ik dacht inderdaad dat je gedwonloade films wilde branden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Tlempers dacht waarschijnlijk dat je 'n gedownloade film wilde branden... je kunt er beter even direct bijzetten dat dit niet het geval is. Enne, dit hoort meer op DVD Software of DVD op de PC thuis.

    ...kan je verder ook niet echt helpen
    Ok bedankt ik ga verder zoeken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Mijn verontschuldigingen! Ik dacht inderdaad dat je gedwonloade films wilde branden.
    Gebakerd mannetje Hihihihi

  8. #8

    Standaard

    avi to mpeg = TMPGenc

    mpeg to dvd zelf kan met TMPGenc DVD author , kan met een ander programma ook maar ik ben jammergenoeg de naam kwijt

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vrallie
    avi to mpeg = TMPGenc

    mpeg to dvd zelf kan met TMPGenc DVD author , kan met een ander programma ook maar ik ben jammergenoeg de naam kwijt
    Bedankt!!!! XXX

  10. #10

    Standaard

    is voor ditzelfde iets in het Nederlands?
    het is voor mijn zwager die zijn vhstapes met vakantiefilms etc. wil overzetten op dvd, hij krijgt wel eerst een .avi bestand van 32GB dat heeft hij kunnen omzetten naar een mpg bestand van 3,x GB en dat heeft hij op dvd gebrand, maar het speelt niet in de stand-alone speler af, wel op de pc, dit is nl. niet de bedoeling en de beste man kent geen woord Engels, en ik ben geen leraar....
    is er nergens een freeware progje dat mpg naar dvd omzet? in het Nederlands dus graag....

    alvast bedankt voor het antwoord ook al zit ik hier niet op de juiste plek met deze vraag las ik zonet in antwoord op de ongeveer zelfde vraag 8)


  11. #11
    ivanildo
    Guest

    Standaard

    met dvdlab kun je mpeg over zetten naar dvd
    ( mediachange.com/dvdlab/. veel succes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scooper1961
    is voor ditzelfde iets in het Nederlands?
    het is voor mijn zwager die zijn vhstapes met vakantiefilms etc. wil overzetten op dvd, hij krijgt wel eerst een .avi bestand van 32GB dat heeft hij kunnen omzetten naar een mpg bestand van 3,x GB en dat heeft hij op dvd gebrand, maar het speelt niet in de stand-alone speler af, wel op de pc, dit is nl. niet de bedoeling en de beste man kent geen woord Engels, en ik ben geen leraar....
    is er nergens een freeware progje dat mpg naar dvd omzet? in het Nederlands dus graag....

    alvast bedankt voor het antwoord ook al zit ik hier niet op de juiste plek met deze vraag las ik zonet in antwoord op de ongeveer zelfde vraag 8)


  12. #12

    Standaard

    [quote="ivanildo"]met dvdlab kun je mpeg over zetten naar dvd
    ( mediachange.com/dvdlab/. veel succes[quote="scooper1961"]


    hoi,

    bedankt voor je antwoord, maar ik kan deze pagina niet oproepen.....
    heb ik iets verkeerds gedaan? ik heb div. manieren geprobeerd maar ik krijg steeds dat de pagina niet bestaat, of het moet geen website zijn die verwijzing?!

    kun je me nog 1 keer misschien de hele url geven? ik krijg het écht niet voor elkaar jammer genoeg....

    iniedergeval bedankt voor je antwoord....

    groetjes,
    Oscar
    scooper1961

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scooper1961
    kun je me nog 1 keer misschien de hele url geven? ik krijg het écht niet voor elkaar jammer genoeg....
    Hij was de helft vergeten... Gelukkig hebben we google.

    http://www.mediachance.com/dvdlab/dvdlabpro.html
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scooper1961
    kun je me nog 1 keer misschien de hele url geven? ik krijg het écht niet voor elkaar jammer genoeg....
    Hij was de helft vergeten... Gelukkig hebben we google.

    http://www.mediachance.com/dvdlab/dvdlabpro.html

    bedankt ik heb de website nu wel gelukkig, ga er ff kijken...
    enne google vindt het gevraagde niet, althans niets gratis....
    dat was eigenlijk de bedoeling....

    groetjes weer en nogmaals bedankt,
    Oscar
    scooper1961

  15. #15

    Standaard

    Een andere manier om een MPG1 /2 bestand om te zetten naar DVD is met Ulead DVD movie Factory 3.
    Zelf werk ik al een tijdje met dit pakket en de vakantiefilmpjes staan netjes op dvd. Met dit programma kan ook een net menu worden gemaakt.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henkje.doc
    Een andere manier om een MPG1 /2 bestand om te zetten naar DVD is met Ulead DVD movie Factory 3.
    Zelf werk ik al een tijdje met dit pakket en de vakantiefilmpjes staan netjes op dvd. Met dit programma kan ook een net menu worden gemaakt.
    dit betreft geen freeware Henk, mijn zwager zoekt een freeware programma, hij heeft pinnacle studio 8 en daarmee krijgt hij .avi bestanden en kan die omzetten naar .mpg welke .mpg type weet ik niet, maar alsie dat op dvd brandt die .mpg dan speelt het alleen op de computer af, niet in de dvd speler op de televisie, dus tja, misschien is er een plugin voor? ik werk niet met dat soort technieken en het is voor mij ook daarom niet makkelijk om te begrijpen wat en hoe het moet.....

    hopelijk is er iemand die iets weet wat freeware is, mijn zwager heeft niet zo veel geld om een nieuw programma aan te schaffen en kreeg studio 8 bij de video bewerkingskaart geleverd....
    wat overigens de Nederlandse versie betreft.....

    ik heb zelf Nero burning rom de nieuwste versie, is het daarmee misschien mogelijk?
    zoals ik al opmerkte ik werk niet met videobewerking, dus ik heb dat ook niet uitgeplozen, maar als dat mogelijk is, mijn zwager heeft ook Nero burning rom Nl dus dan zijn we er uit....

    hopelijk weet iemand het antwoord hierop....

    alvast hartelijke dank voor alle reacties van degene die me geantwoord hebben en nog gaan antwoorden...

  17. #17

    Standaard

    hoi ik heb http://indigen.free.fr/data/indigendivx.avi
    hier dit filmpje gedownload maar krijg het dus echt niet omgezet om op dvd te branden
    wie heeft dit ook geprobeerd ??

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scooper1961
    Henk, mijn zwager zoekt een freeware programma, hij heeft pinnacle studio 8 en daarmee krijgt hij .avi bestanden en kan die omzetten naar .mpg welke .mpg type weet ik niet, maar alsie dat op dvd brandt die .mpg dan speelt het alleen op de computer af, niet in de dvd speler op de televisie, dus tja, misschien is er een plugin voor?
    Mijn vader gebruikt ook Pinnacle Studio 8 en daarmee is het gewoon mogelijk om direct een DVD te maken!! Vraag me niet precies waar het zit, maar ergens ligt me iets bij dat de derde stap in dat programma heet "Maak film" (oid) en daar kun je voor zover ik weet direct kiezen voor het maken van een DVD: niets geen extra programma's of plugins nodig....

    Misschien kan iemand met Pinnacle Studio 8 het precies uitduiden???
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scooper1961
    Henk, mijn zwager zoekt een freeware programma, hij heeft pinnacle studio 8 en daarmee krijgt hij .avi bestanden en kan die omzetten naar .mpg welke .mpg type weet ik niet, maar alsie dat op dvd brandt die .mpg dan speelt het alleen op de computer af, niet in de dvd speler op de televisie, dus tja, misschien is er een plugin voor?
    Mijn vader gebruikt ook Pinnacle Studio 8 en daarmee is het gewoon mogelijk om direct een DVD te maken!! Vraag me niet precies waar het zit, maar ergens ligt me iets bij dat de derde stap in dat programma heet "Maak film" (oid) en daar kun je voor zover ik weet direct kiezen voor het maken van een DVD: niets geen extra programma's of plugins nodig....

    Misschien kan iemand met Pinnacle Studio 8 het precies uitduiden???
    dank voor je reactie Henk, hopelijk is er inderdaad iemand die het wel weet, ik heb al geruchten gehoord over Nero burning rom, daarmee zou het moeten kunnen maar mijn zwager heeft me nog niet de kopie gegeven om het uit te proberen zelf, mijn zwager heeft ook Nero in het NL dus dat zou ook een mooie oplossing zijn Henk, misschien dat je dat toevallig weet?

    iniedergeval iedereen weer bedankt voor de reply's en ik hoop nog op het "goede" antwoord....

    groet,
    Oscar

  20. #20

    Standaard

    Ikzelf heb ook pinnacle 8.
    Eerst zet je de film op de harde schijf.
    Daarna bewerk je de film
    Dan zet je hem om in mpeg2 (dvd) kwaliteit
    Ik gebruik dan het programma :sonic-my dvd om de mpeg2 bestanden op dvd te branden,met menuutje erbij.
    Hopelijk heb je hier wat aan!!
    Groetjes,peter
    this is my boomstick!!!

  21. #21

    Standaard Re: Van MPEG naar dvd branden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deveny68
    Hoe kan ik een MPEG bestand omzetten dat ik het als videobestand kan branden?

    Groetjes Deveny
    Ik gebruik hiervoor Tmpgenc, Tmpgenc dvd author, Tmpgenc ac3 plug-in (alle drie van PEGASYS Inc.) en Nero 6.

    succes ermee!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scooper1961
    Citaat Oorspronkelijk gepost door henkje.doc
    Een andere manier om een MPG1 /2 bestand om te zetten naar DVD is met Ulead DVD movie Factory 3.
    Zelf werk ik al een tijdje met dit pakket en de vakantiefilmpjes staan netjes op dvd. Met dit programma kan ook een net menu worden gemaakt.
    dit betreft geen freeware Henk, mijn zwager zoekt een freeware programma, hij heeft pinnacle studio 8 en daarmee krijgt hij .avi bestanden en kan die omzetten naar .mpg welke .mpg type weet ik niet, maar alsie dat op dvd brandt die .mpg dan speelt het alleen op de computer af, niet in de dvd speler op de televisie, dus tja, misschien is er een plugin voor? ik werk niet met dat soort technieken en het is voor mij ook daarom niet makkelijk om te begrijpen wat en hoe het moet.....

    hopelijk is er iemand die iets weet wat freeware is, mijn zwager heeft niet zo veel geld om een nieuw programma aan te schaffen en kreeg studio 8 bij de video bewerkingskaart geleverd....
    wat overigens de Nederlandse versie betreft.....

    ik heb zelf Nero burning rom de nieuwste versie, is het daarmee misschien mogelijk?
    zoals ik al opmerkte ik werk niet met videobewerking, dus ik heb dat ook niet uitgeplozen, maar als dat mogelijk is, mijn zwager heeft ook Nero burning rom Nl dus dan zijn we er uit....

    hopelijk weet iemand het antwoord hierop....

    alvast hartelijke dank voor alle reacties van degene die me geantwoord hebben en nog gaan antwoorden...
    Met Nero Vision is het mogelijk, net als met Nero Burning Rom
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •