De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Adobe Premiere - Transitions

    Ik ben begonnen met Adobe Premiere..

    Volgende week gaat een vriend van me trouwen, en daarvoor gebruiken we 2 identieke digitale camcorders.. Is wel zo makkelijk om een leuke montage te maken Om te oefenen ben ik begonnen met het monteren van een vakantievideo.

    Nou.. Het lukt me dus om de beelden te capturen naar DV. Knippen en plakken lukt me ook wel aardig.. Muziekje eronder zetten is al helemaal geen moeite. Transitions toevoegen lukt ook.. Maar dan..

    Die transitions verschijnen niet in de eindfilm!! Ik snap niet wat ik verkeerd doe, en op internet kan ik al helemaal niets vinden over dit probleem. Zou dit aan de hardware kunnen liggen of is het de software?

    Of misschien doe ik het wel helemaal niet goed.. Dat kan ook.

    Ik zet die transitions in de timeline, en als ik dan de properties bekijk, dan doen ze het gewoon zoals ze moeten.. Maar in de eindfilm verschijnen ze gewoon niet..

    Kan iemand me helpen?

    Greetz,
    Berry
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  2. #2

    Standaard

    Heb je eerst een preview gemaakt van datgene wat je allemaal op de tijdbalk hebt gezet (transities, geluid etc.).?
    mijn collectie
    HT set: Nad T742, Nad 916 eindversterker, Kef HT2005.2 speakers, Philips 32" 100Hz Breedbeeld, Philips DVD speler

  3. #3

    Standaard

    1) Hoe exporteer je je bestand?

    2) Zie je de transitions wel als je 'scrubt' (positiemarker aan het begin zetten en op enter drukt), zeg maar een preview in premiere?

    3) Probeer eens de standaard transition, uit m'n hoofd is dat 'effects'/'video transitions'/'Dissolve'/'cross dissolve'. Werkt dat wel?

    Tip: dit is overigens DE site voor Adobe producten, prima forum en geweldige tutorials: http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/index.htm.
    Daarnaast is de 'community' buitengewoon behulpzaam als je vragen stelt...

  4. #4

    Standaard

    Ik heb niet zoveel verstand van Adobe Premiere maar als Avid editor kan ik je wel vertellen dat je bij de meeste (huis, tuin en keuken) editing software je de effecten vaak eerst moet renderen voordat je ze ziet als je de timeline afspeelt.
    Bij Final Cut Pro staat er in het menu Sequence een functie Render en Render All, bij de Avid Media Composer zit dat onder Clip.
    Ik weet niet hoe dat bij Adobe Premiere zit, maar ik denk dta die ook wel zoiets heeft.

  5. #5

    Standaard

    Overigens een kleine tip m.b.t het gebruik van 2 camera's: zorg er voor dat de witbalans van beide camera's hetzelfde is! Anders krijg je enorme kleurverschillen te zien in de footage!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •