Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 128 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ben er net naartoe geweest! (zit nu in de States)
    Aardige film, vond hem wel tegenvallen.. De sfeer was niet als vanouds (seizoenen 1/5) en De interactie tussen mulder en scully was ook niet meer wat het was... Verhaal was wel aardig, en als X-files fan was er wel genoeg te genieten..


  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikel Venhovens Bekijk bericht
    Ben er net naartoe geweest! (zit nu in de States)
    Aardige film, vond hem wel tegenvallen.. De sfeer was niet als vanouds (seizoenen 1/5) en De interactie tussen mulder en scully was ook niet meer wat het was... Verhaal was wel aardig, en als X-files fan was er wel genoeg te genieten..
    Hmz jammer. Was hier eigenlijk al wel een beetje bang voor....

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rottentomatoes
    Consensus: The chemistry between leads David Duchovny and Gillian Anderson do live up to The X-Files' televised legacy, but the roving plot and droning routines make it hard to identify just what we're meant to believe in. [33%] [average rating: 4,9]
    De critici vinden hem ook niet al te best.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ja joh, waarom niet (zie mijn woonplaats)
    Je moet er wat voor over hebben hè :razz:
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Je moet er wat voor over hebben hè :razz:
    Niet voor deze film, als ik geen unlimited pas had gehad, zou ik deze überhaupt niet gaan zien in de bios
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #106

  7. #107

    Unhappy

    film viel mij heel vies tegen.

    ik ben een groot x-files fan,maar niets te ontdekken van de originele x-files sfeer.

    bah

  8. #108

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen, zonder echt te spoileren, of het om een "monster" verhaal gaat of een gewone onverklaarbare zaak? Volgende week gaat hij eindelijk hier draaien, kijk er ondanks de vele negatieve reacties toch wel naar uit.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Kan iemand mij vertellen, zonder echt te spoileren, of het om een "monster" verhaal gaat of een gewone onverklaarbare zaak? Volgende week gaat hij eindelijk hier draaien, kijk er ondanks de vele negatieve reacties toch wel naar uit.
    geen van beide........

  10. #110

    Standaard

    Ik als echte X-files fan voel me verplicht iets te schrijven over deze film. De serie destijds op TV trouw gevolgd en nu op dvd van voor af aan. Natuurlijk was ik blij verrast toen deze film werd aangekondigd maar toch waren mijn verwachtingen niet hoog gespannen. En terrecht want dit was een lichte aanfluiting. Geen X-Files sfeer, niet het kleinste beetje mysterie, nergens spannend, geen interessante dialogen die ik gewend was, stomme toevalligheden Scully die in de auto zit en plots een nummer op een mailbox herkent en ook nog eens verbindt met een eerdere uitspraak van de helderziende , verplicht aanvoelend terugkomen op thema's uit de serie Samantha en hun kindje William enz. Het toppunt vond ik nog wel de totaal misplaatste en tenenkrommende 'kritische sneer' naar Bush waarbij ik bijna medelijden kreeg met G.W...
    Wat overblijft is een erg standaard thrillertje met (vervlogen?) helden Mulder en Scully en Skinner! , best teleurstellend wel...
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  11. #111

    Standaard

    The X-Files: I Want to Believe (Chris Carter, 2008 )
    Na jaren wachten was het dan eindelijk zo ver, de tweede X-Files film die uitkwam. Na de slechte verhalen van de afgelopen weken waren mijn verwachtingen helaas al niet al te hoog meer, maar zelfs dat kon niet voorkomen dat I Want to Believe een enorme teleurstelling was die de naam X-Files vakkundig onderuit heeft gehaald.

    Om direct maar even met het enige positieve punt van de film te beginnen, de chemie tussen Mulder en Scully is nog aanwezig na tien jaar. Voor fans voor de serie is het wel weer leuk om de twee samen op het scherm te zien en verder bevat de film ook wel de nodige leuke verwijzingen naar de serie. Dan komen we nu bij de mindere punten, laten we maar beginnen bij de grootste ergernis, het plot. Carter en consorten hadden er meerdere jaren voor nodig om tot een script te komen, dat inmiddels al vele malen herschreven was. Van te voren leek me dat een positief punt, achteraf bleek het drama alleen maar groter. Hoe kan je in hemelsnaam zo lang doen over een script dat aan alle kanten rommelt, oersaai is en niet eens lijkt op een verhaal uit de serie. Het ontbreekt totaal aan spanning, ook op de momenten dat die er wel zou moeten zijn en er zitten enkele totaal overbodige personages en verhaallijnen in. Verder zitten er naar mijn mening een aantal behoorlijke gaten tussen het einde van de serie en deze film. Het acteerwerk is matig, met uitzondering van David Duchovny, Gillian Anderson en Billy Connolly. Met name rapper Xzibit is een bevestiging van het cliche dat rappers niet kunnen acteren, daarbij komt ook nog eens dat zijn personage totaal overbodig was. Kortom een grote blamage, de film is helaas nog minder dan de minste aflevering uit de serie.

    Het doel dat Chris Carter met deze film voor ogen had, het werven van nieuwe fans voor de serie, is niet gehaald eigenlijk eerder het tegenovergestelde. Bioscoopbezoekers die de film hebben gezien zullen door dit drama niet de serie gaan volgen en bovendien geeft de film in mijn ogen niet een juist beeld van de serie. Het doet me pijn dit te zeggen, maar dit lijkt nu al de flop van het jaar te zijn…. 4.5

  12. #112

    Standaard

    Als mening zal ik mijn post van het andere forum mar even quoten, beter kan ik het niet verwoorden:

    Net gezien. Echt een zeer, zeer, zeer middelmatige dubbelaflevering uit een zeer matig seizoen (bijv 8 of 9).
    Bij het zien van de eerste film kon ik veel ambitie, enthousiasme en echt X files gevoel zien. De setting was groter, de intriges, de karakters en het algehele verhaal ook. De tweede film doet daar helaas geen recht aan. Het verhaal is middelmatig, de karakters zwak, de art direction, de setting en de regie totaal niet vernieuwend. Het teert op oude successen en een klein dampje aan nostalgie.
    Als ik dan terugdenk aan dubbelafleveringen als bijvoorbeeld Nisei/731 of Terma/Tunguska kan ik alleen maar zeggen dat alleen die twee al meer een bioscooprelease zijn dan deze.
    Ik vind het erg jammer want ik ben nog steeds een grote X file-fan en als ik oude aflveringen terugzie dan voel ik de sfeer nog steeds. Iets wat deze film, hoeveel verwijzingen dan ook, totaal niet bij me oproept.
    Jammer, gemiste kans en zeer matig van Chris Carter dat hij na zoveel jaar met dit op de proppen komt.....

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Als mening zal ik mijn post van het andere forum mar even quoten, beter kan ik het niet verwoorden:

    Net gezien. Echt een zeer, zeer, zeer middelmatige dubbelaflevering uit een zeer matig seizoen (bijv 8 of 9).
    Bij het zien van de eerste film kon ik veel ambitie, enthousiasme en echt X files gevoel zien. De setting was groter, de intriges, de karakters en het algehele verhaal ook. De tweede film doet daar helaas geen recht aan. Het verhaal is middelmatig, de karakters zwak, de art direction, de setting en de regie totaal niet vernieuwend. Het teert op oude successen en een klein dampje aan nostalgie.
    Als ik dan terugdenk aan dubbelafleveringen als bijvoorbeeld Nisei/731 of Terma/Tunguska kan ik alleen maar zeggen dat alleen die twee al meer een bioscooprelease zijn dan deze.
    Ik vind het erg jammer want ik ben nog steeds een grote X file-fan en als ik oude aflveringen terugzie dan voel ik de sfeer nog steeds. Iets wat deze film, hoeveel verwijzingen dan ook, totaal niet bij me oproept.
    Jammer, gemiste kans en zeer matig van Chris Carter dat hij na zoveel jaar met dit op de proppen komt.....
    Ben het ook helemaal met je eens, en ik kan er ook echt niet bij waarom de film nu in deze vorm is verschenen. Echt een aanfluiting voor de serie en dat nog wel van de hand van de geestelijk vader....

  14. #114

    Standaard

    Ik vond seizoen 8 en 9 nu niet echt slecht te noemen. 7 Vond ik het minste !
    Laatst aangepast door mjlfadriaans : 11-08-2008 om 18:48
    I find your lack of faith disturbing

  15. #115

    Standaard

    Mhhhhh en toch ondanks de "mindere" recensies, ga ik hem kijken.
    En toch stiekem hoop ik dat ze een deel 3 van de film maken (want Chris zei dat die dan verder borduurde op de Alien Conspiracy).

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SinClair Bekijk bericht
    Mhhhhh en toch ondanks de "mindere" recensies, ga ik hem kijken.
    En toch stiekem hoop ik dat ze een deel 3 van de film maken (want Chris zei dat die dan verder borduurde op de Alien Conspiracy).
    Nou als ze met een deel drie komen dan mag die wel tien keer beter zijn dat deze blamage, ik denk dat ze financiering ook lastig rond gaan krijgen na deze flop. Al brengt hij misschien wereldwijd nog wel aardig wat op omdat veel fans toch wel heen gaan.

  17. #117

    Standaard

    Heen gaan? Man ik koop x-files 2 onderbroeken in de hoop dat er een deel drie komt!

  18. #118

    Standaard

    Wellicht is het al genoemd, dan excuses, maar is deze film ook te volgen voor mensen die de X-Files nooit gevolgd hebben? Heb zelf wel wat afleveringen gezien, maar een vriendin van me niet, dus het is de vraag of het dan nog wel te volgen is.

    Alvast bedankt
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René Groen Bekijk bericht
    Wellicht is het al genoemd, dan excuses, maar is deze film ook te volgen voor mensen die de X-Files nooit gevolgd hebben? Heb zelf wel wat afleveringen gezien, maar een vriendin van me niet, dus het is de vraag of het dan nog wel te volgen is.

    Alvast bedankt
    De film is zeker wel te volgen voor iemand die de serie niet heeft gezien. Echter vond ik de enige aardige stukken in de film wel de scenes die voor de fans herkenbaar zijn, verwijzingen e.d.

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    De film is zeker wel te volgen voor iemand die de serie niet heeft gezien. Echter vond ik de enige aardige stukken in de film wel de scenes die voor de fans herkenbaar zijn, verwijzingen e.d.
    Bedankt, door de Pathe Unlimited pas toch maar kijken, voel ik me iets minder bekocht als ik de meeste meningen van de mensen hier deel
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  21. #121

    Standaard

    Heb zelf gelukkig ook een Unlimited pas

  22. #122

    Standaard

    Ik heb de serie ook nooit echt gevolgd, maar ik vond de film nogal warrig ongeacht de voorkennis. In die zin is het misschien voor niemand goed te volgen. Maar goed, dat is weer een ander verhaal
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik heb de serie ook nooit echt gevolgd, maar ik vond de film nogal warrig ongeacht de voorkennis. In die zin is het misschien voor niemand goed te volgen. Maar goed, dat is weer een ander verhaal
    Helemaal ideaal, dan snap ik het tenminste even veel als de X-Files kijkers hier
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  24. #124

    Standaard

    Geen goede reacties een matige (om het mooi uit te drukken) opbrengst. Ik hoop toch dat ze om de zoveel jaar een film gaan uitbrengen. Uit de reacties blijkt toch hoe sterk de Alien Mythology voor de X-Files waren. Het was dan iets dat uiteindelijk ontspoorde in de serie maar al vanaf het punt dat er werd aangekondigd dat het niks met de mythology had te maken, vreesde ik voor deze.
    Ze hadden beter een stand alone film gemaakt rond de Aliens. Tip voor nummer 3.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  25. #125

    Standaard

    Dat is ook wat er op de planning staat voor deel 3, als die er ooit komt. Ik heb hem ook pas gezien, maar ik heb me in tegenstelling tot velen hier prima vermaakt. Nee, het is geen goede film, maar voor een dubbelaflevering in de bios deed dit deel wat het moest doen voor mij. Het verhaal opzich vond ik echt prima te volgen. Ik ben twee jaar geleden begonnen met het herkijken van de serie en zit nu ergens in seizoen 7, dus sommige dingen kwamen voor mij een beetje als een verassing, maar ik begreep volledig wat er aan de hand was en de film bleef behoorlijk trouw aan de serie waar ik blij om was. Het feit dat de film niet probeerde om grootser te zijn dan de serie, maar eigenlijk gewoon in dezelfde pas verder ging vond ik een goede keus. Kortom, zelfs al is het als extra lange aflevering niet per se de sterkste uit de serie, prima enterainment met Mulder en Scully voor een lekker avondje x-files in de bios in plaats van op de bank.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •