Pagina 2 van 28 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 688 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    5 groepen:
    - Speelfilms
    - Klassiekers (alles voor 1970)
    - Animatie
    - Special Interest
    - Muziek
    ... iedere groep alfabetisch
    Jij hebt toch zo'n 300+1 Sony wisselaar? Zoekt dat nog een beetje handig; ik heb geen idee hoe je navigeert in zo'n ding.
    Maar die groepsindeling werkt voor mij ook het beste. Nu is mijn collectie nog redelijk overzichtelijk, maar toch orden ik ze ook zo. Mijn muziek-cd's staan ook in groepen verdeeld.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  2. #27

    Standaard

    Hi.

    Ik heb een soort boeken kast met 6 lagen ik gebruik 5 lagen voor DVD's en de onderste voor wat CD's en MD's.
    Me DVD's staan op soort doosje en maatschappij.
    ben nu zover dat ik me DVD's naar achteren moet schuiven en de boxen ervoor moet zetten, met de voorkant schuin naar voren gericht, een soort tentoonstelling

    me kast is nu vol, en moet er een andere bij zetten, maar dan sta ik voor een dilemma, ik wil niet nog zo'n kast in de woonkamer zetten, dus moet ik er 1 boven neerzetten en er titels inzetten die al wat ouder zijn of al een paar x bekeken zijn.

    Moeilijk.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Me DVD's staan op soort doosje en maatschappij.
    Dan heb je zeker een gemakkelijke stoel bij je DVD kast staan. Als je volgens de laatste tellingen nu over de 300 stuks gaat, zal het wel een klus zijn om er een op te zoeken...
    Of heb je een fotografisch geheugen voor dat soort dingen ? Ik zou dus echt niet kunnen onthouden wie een film heeft uitgebracht, laat staan in welk doosje het zit. Ik heb al moeite met de acteurs en regiseur...
    Maar goed dat ze bij de videotheek niet zo gesorteerd zijn
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jason Bourne
    Hee Alex wat staan er bij jou in de categorie special interest.
    Special Interest = Documentaires enzo... National Geographic, IMAX, Walking with Dinosaurs etc..
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jason Bourne
    ik zag op dvdreport dat je de godfather box had gewonnen, nog gefeliciteerd.
    Dank voor de felicitatie, maar het gaat hier om een toevallige naamgenoot...
    Mocht ik alsnog een GF-box thuiskrijgen, dan verloot ik 'm op het forum...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Jij hebt toch zo'n 300+1 Sony wisselaar? Zoekt dat nog een beetje handig
    Yep.. werkt op zich zeer acceptabel, al werkt het nogal traag wanneer je d.m.v. de Disc-browser je collectie moet doorzoeken.
    Ik heb mijn collectie in z'n geheel ingevoerd in DVD-Profiler. Deze lijst gebruik ik dan ook regelmatig om een film in mijn wisselaar te lokaliseren. De nummers 1 t/m 300 zitten in de wisselaar en de rest staat op de plank erboven...

  6. #31

    Standaard

    Ik heb ze op soort doosje staan en op type film, maar ik hou me hier niet strikt aan. Austin Powers 1 heb ik nog in zo'n CD-achtig doosje terwijl deel 2 in zo'n zacht doosje zit. Ze staan toch naast elkaar. Soms is het ook moeilijk als een film ondere meerdere noemers valt.

    Vroeger stonden mijn CD"s allemaal op volgorde van aanschaf, maar op een gegeven moment kon ik ze niet meer vinden, nu heb ik ze op alfabet (niet iedere nieuwe CD meteen, want dan blijf ik schuiven). Ook heb ik ze allemaal genummerd en de ruggetjes voorzien van een wit papiertje met titel en artiest. Zo is het uniform en makkelijk zoeken.

    Helaas zitten niet alle DVD's in dezelfde soort doosjes. Het door elkaar zetten van de doosjes geeft toch een beetje een chaotische indruk.

  7. #32

    Standaard

    Ik heb mijn DVD's op genre staan.. Het blijft soms moeilijk een genre eraan te geven, maar zo vind ik ze wel snel terug!
    Alle Warners staan ook apart, allemaal hetzelfde doosje! Staat wat mooier ook.

    Heb ook alles in een Excel file staan waar welke DVD staat!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  8. #33

    Standaard

    Goh, wat is iedereen hier verbazingwekkend netjes!

    Ik heb mijn DVD's (ca 130) "gewoon" in een kast staan, op een volstrekt willekeurige volgorde, alleen de DVD's die ik nog niet gezien heb staan bijelkaar.
    Ik vind dit zo best wel makkelijk, als ik me verveel en zin heb om een DVD te bekijken, speur ik langs de kast en kom zo wel een of andere tegen !!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Yep.. werkt op zich zeer acceptabel, al werkt het nogal traag wanneer je d.m.v. de Disc-browser je collectie moet doorzoeken.
    Luxe probleem zullen we maar zeggen...
    Wat je eigenlijk zou moeten hebben is zo'n Philips Pronto. Kun je voor elke film een knoppie maken en je eigen indeling maken. Is wat aan de prijzige kant, maar ik kan al niet meer zonder. En dan heb ik niet eens een wisselaar, maar 5 remote's op de tafel wordt je ook gauw zat...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  10. #35

    Standaard

    die van mij staan wel op alfabetische volgorde, nu maakt het mischien niet zoveel uit want vergeleken bij sommigen van jullie is mijn dvd-collectie maar klein (29 dvd,s).

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    zo'n Philips Pronto. Kun je voor elke film een knoppie maken
    Staat al in de planning... ... Ik vind alleen de kleuren-versie nog een 'beetje' te prijzig...

  12. #37

    Standaard

    hmm ik heb een godfather box gewonnen op altijdwinnen.nl
    maar ik heet geen Alex

  13. #38

    Standaard In een kast???

    Mijnes liggen overal door het huis verspreid...

  14. #39

    Standaard

    Bij mij staan ze ook willekeurig door elkaar.

  15. #40

    Standaard

    Je ramt gewoon een paar spijkers naast je TV, (niet er in), dan hang je daar de schijfjes aan, en je gooit alle doosjes gewoon weg. Da's alla Herman Brood.

    't wordt alleen lastig als de muziek cd's en dvd's door elkaar raken.
    Mogen onverdiende goedheid en vrede u ten deel vallen.....

  16. #41

    Standaard

    Bij mij is het zeer simpel. 1 plank leeg met +/- 10 DVD's

  17. #42

    Standaard

    Mijn dvd's staan op alfabet, met de THE er vanaf gestripte dus The Bonecollector staat bij de B.
    Met een collectie van 130 DVD's is dit wel handig.

    Bovendien heb ik een zelfgeschreven database programma waarin ik de belangrijkste informatie, tijd, titel en hoofdrollen bij hou. Ook heel belangrijk aan wie ik ze uitleen, want anders weet ik dat echt niet meer.

    Alleen T2 Ultimate, The Godfather Collection + de 2 dubbel DVD's van Metallica (Cunning Stunts en S&M) staan boven op mijn tv als "pronkstukken".

  18. #43

    Standaard

    Het uitlenen van DVD's wil ik tot het minimum beperken.

    Het is natuurlijk wel makkelijk dat iemand zoals ik een berg DVD's heb en dat dan iedereen lekker bij je komt lenen, nou dikke mik.
    alleen me vader en een zwagertje mag lenen en voor de rest niemand. die 2 alleen omdat ze zelf ook DVD's kopen en dat ik ook van hun kan lenen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #44

    Standaard

    ja ik heb ook pas 1x een dvd hoeven uit te lenen. Maar ik kon moeilijk nee zeggen omdat het weer zo'n vriendje van me zusje was (ik ken hem zelf ook goed). Me zusje belooft dan dingen zonder het aan mij te vragen.

    Ik heb nog een vraag trouwens. Hoe weet je nou als je Gladiator bijvoorbeeld aanschaft (heb hem al) dat het de special edition is of de gewonen want volgens mij lijken die verrek op elkaar. maar ff in het algemeen, hoe je een speciale editie van een gewone kan onderscheiden.

  20. #45

    Standaard

    Ik heb onder mijn TV een plank waar een hele rits DVD's staan. Een zelfde lengte heb ik ook nog in een gesloten kast. Daar staan mijn Friends-boxen en de DVD's van mijn vriendin. (Films a la The Horse Whisperer.)

    Onder mijn TV staan de DVD waar ik het meest trots op ben. (Trots is een vreemd woord al je het over producten hebt die je in elke DVD-toko kan kopen..)
    Vele vinden het geen gezicht al die bonte covers in het zicht maar voor mij is het een etalage van mijn smaak qua films..

    Wat betreft een sortering: Alle films van Jim Carrey prijken naast elkaar. That's it!

  21. #46

    Standaard

    Heb ze zoveel mogelijk op maatschappij en dan op alfabet staan. Heb ze allemaal verspreid over 3 planken en kom ook ruimte te kort
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  22. #47

    Standaard

    Hij staat nu nog op alfabet, maar dat komt omdat ik maar 45 DVD's heb, ik denk dat ik het over een tijdje in categorieen indeel

  23. #48

    Standaard

    Mijn dvd's zijn niet bepaald op alfabet geordend, ze staan meer in volgorde van aankoop. Mijn nieuwste dvd's staan helemaal rechts en mijn oudste helemaal links. Ik kan tot nu toe mijn dvd's makkelijk terugvinden, maar dat kan ook komen omdat ik nog niet zo'n grote collectie heb.

  24. #49

    Standaard

    Mijn dvd's staan in deze volgorde:
    distributeur>genre>acteur/release jaar/sequel/enz.
    Dus alles van bijv. 20th century staat bij elkaar en dan op genre geschikt en daarna op het verband wat ze met elkaar hebben, bijv. als het delen van een trilogie zijn.
    En dat dan voor iedere distributeur opnieuw.
    Kunnen je het nog volgen?

    mijn collectie

  25. #50

    Standaard ilovegirls

    heel simpel...alle Fox's, DreamWorks' enzenz...bij elkaar, wordt heel mooi als je er veel hebt

Pagina 2 van 28 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •