Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 688 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Staan jullie dvd's op alfabetische volgorde in de kast?

    dat vroeg ik me af

  2. #2

    Standaard

    uiteraard

    (Alleen de muziek en autosport DVDs staan apart)



  3. #3

    Standaard

    Ruim 300 titels moet je op de 1 of andere manier wel ordenen wanneer je het overzicht niet wilt verliezen...

    5 groepen:
    - Speelfilms
    - Klassiekers (alles voor 1970)
    - Animatie
    - Special Interest
    - Muziek
    ... iedere groep alfabetisch

  4. #4

    Standaard

    Mijn pakweg 130 titels staan meer op volgorde van aankoop in de kast. Ik heb meestal wel een aardig idee welke DVD´s ik het laatste heb aangeschaft, dus ik kan de betreffende DVD redelijk snel opsporen.

  5. #5

    Standaard

    Die van mij op verschillende soorten verpakking...anders wordt het zo'n zootje!
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  6. #6

    Standaard Onder het motto, leuk om te weten

    Die van mij staan per filmmaatschappij en daarna per regio gesorteerd.

  7. #7

    Standaard

    Zoveel mogelijk op alfabet ja

  8. #8
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Die van mij inderdaad op alfabetisch. In de Exelfile die ik bijhou in mijn computer echter staat alles weggeboekt onder de regiseur. Je moet wel enige structuur aanbrengen in een collectie van 240 titels anders wordt het echt niets. In het begin had ik ze wel op volgorde staan van maatschappij, dat is ook wel een leuk gezicht maar uiteidndelijk zwaar onoverzichtelijk. Ruimte gaat zo langzamerhand wel een isseu worden.

  9. #9

    Standaard

    Niet op alfabet.

    Ik heb gelukkig een hele wand beschikbaar met planken. Meer als de helft van de dvd's kan ik dan ook met de inlay naar voren plaatsen.

    Ik plaats ze op genre.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  10. #10

    Standaard

    Op regisseur en genre.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #11

    Standaard

    Hee Alex wat staan er bij jou in de categorie special interest. Oh ja ik zag op dvdreport dat je de godfather box had gewonnen, nog gefeliciteerd.
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  12. #12

    Standaard

    ja dank je wel, aha veel hebben op regisseur geplaatst, interessant. Bij mij heeft dat nog niet veel nut dan moet ik eerst wat meer dvd's hebben. Als ik nu namelijk mijn dvd's op regisseur zet staan ze bij wijs van spreken nog op alfabetische volgorde

  13. #13

    Standaard

    OP label en dan labelnummer
    StarTrader

  14. #14

    Standaard

    Ach vergat ik helemaal je vraag te beantwoorden.
    Mijn dvd's staan ook op alfabet met een onderscheid gemaakt tussen muziekfilms en films die uit twee delen bestaan zoals jurassic park en the lost world, e.d.
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  15. #15

    Standaard

    aha interesting er zijn dus veel manieren waarop mensen hun dvd's schikken.

  16. #16

    Standaard

    aha, misschien doe ik dat ook nog weleens, de screambox staat er nu nog gewoon tussen namelijk en muziek dvd's heb ik niet

  17. #17

    Standaard

    Gewoon op alfabet. Iedere onderverdeling werkt voor mij toch minder overzichtelijk en werkt voor de visite nogal verwarrend.
    "Waarom staat American Psycho onder humor?"
    Abc blijft abc. Ik heb behoefte aan struktuur in deze chaotische wereld.
    Anders word ik gek

  18. #18

    Standaard

    ja in dat opzicht heb je gelijk, bij mij staan ze nu ook nog op alfabet

  19. #19

    Standaard

    Op zich op alfabet, maar aangezien ik ze nog niet op een plank heb staan hou ik de specials nog even apart. En de alfabetische volgorde wordt altijd volledig door de war gegooid door alle mensen die mijn dvd's bekijken. Ik zal toch een moeten vragen of ze het alfabet wel kennen

  20. #20

    Standaard

    lol ja, ik heb er ook de pest aan als je me zusje in mijn kamer is geweest, dan liggen m'n dvd's door het hele huis.

  21. #21

    Standaard

    Op kleur van de rug!
    van donker naar licht staat het mooist.

    Maar ik heb dan ook nog geen honderden dvd's zoals sommige van jullie
    Grtx,
    Edwin
    Well thank you very much! Can I be in charge for a while!?!

  22. #22

    Standaard

    op kleur van de rug zal best mooi staan ja.... maar dan moet je daar wel een makkelijke manier voor hebben om de kleursterkte uit te drukken.... ik neem aan dat je ze eerst op kleur en daarna van licht naar donker sorteert ?

  23. #23

    Standaard

    Ik heb er niet uitgebreid over nagedacht hoor. heb ze gwoon neergezet hoe ik hetmooi vind

    Je moet het zenk ik zo zien als je ze in zou scannen en ze zet ze op naar zwart wit dat van donker naar licht
    maar ik vind hte bijv. ook niet mooi als blauw en geel bij wijze van spreken om en om zouden staan. Dus gewoon een beetje spelen met de volgorde zodat het een beetje strak staat.
    Grtx,
    Edwin
    Well thank you very much! Can I be in charge for a while!?!

  24. #24

    Standaard

    Toen ik pas begon met mijn collectie had ik ze als top 25 staan dus de leukste dvd het eerst, maar dit wordt erg onoverzichtelijk als je er steeds meer krijgt
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  25. #25

    Standaard

    Ach iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten.... ik vind het zowieso een zootje als je er naar kijkt. Teveel kleuren, teveel rommelige kleine teksten, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Misschien zou het leuk zijn je muur met de mmoiste exemplaren te behangen, gewoon een frame aan de muur waar je ze in kan steken.... beetje mooie compositie.... is maar een idee hoor

Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •