Pagina 20 van 28 EersteEerste ... 10161718192021222324 ... LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 688 worden weergegeven.
  1. #476

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20 Bekijk bericht
    Mijn meeste dvd's staan gewoon door elkaar heen, behalve:

    - vervolgen
    - Disney's
    - Hitchcocks
    - Tv series
    bij mij ook, maar het is dan ook maar een collectie van ~100 titels
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  2. #477

    Standaard

    Eerste scheiding is: MoC / Criterion Collection / de rest.
    MoC/Criterion Collection gaan natuurlijk op nummer.

    De rest verdeel ik als volgt: Azie / de rest / VS.
    Daarbinnen groepeer ik op regisseur.

  3. #478

    Standaard

    Alfabet, welliswaar verdeeld over meerdere kasten. Bevalt me toch altijd nog het best.

  4. #479

    Standaard

    Alles op alfabet, behalve wat uitgestald staat (maar dat staat ook een beetje apart van de rest)

    Het gaat hier om 222 titels.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  5. #480

    Standaard

    Heb ruim 500 titels verdeeld over 2 kasten. De ene kast is tot 1979 op alfabet en de andere kast vanaf 1980 op alfabet.

  6. #481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Ik heb alles geprobeerd en het staat nu op genre. Moet zeggen dat dit me toch wel het allerbeste bevalt. Het is niet het meest effectie, maar ik weet zelf precies wat voor films ik heb en waar ze staan, dus zo effectief hoeft het ook niet te zijn.
    me2

  7. #482

    Standaard

    alles staat gewoon op alfabet, behalve series en een paar dvd's, waar ik beeldjes van heb, die dus bij die respectievelijke dvd's staan

  8. #483

    Standaard

    Ik heb eigenlijk nog geen ordening, behalve dat m'n Criterion's en MoC's op nummer staan. Ik denk dat als ik tijd heb dat ik m'n DVD's op 'periode' of iets dergelijks in ga delen. Alfabetisch vind ik zo'n zinloze indeling, als ik een film uitzoek ligt dat puur aan m'n stemming en dan is het denk ik makkelijker om DVD's op categorieën als arthouse, klassiek hollywood en dergelijke te zetten.

  9. #484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Dan trap ik deze oude koe maar omhoog (op verzoek van 'n admin)....

    wederom de vraag, hoe films te stallen gaat hier om +- 700 dvd's, verdeeld over 4 benno's / 2 lange planken / laag kastje, sorteren op alfabet is al uit den boze daar ik weiger de hele collectie te gaan verschuiven als er 'n film met bijv. 'n letter A erbij komt
    Wat je kunt doen is het volgende:
    Zet op het einde van elke plank, of zomaar tussendoor een aantal lege DVD doosjes.
    (bijv. als je een paar DVD's verkoopt, niet meteen alles in elkaar schuiven, maar een leeg doosje ervoor in de plaats zetten).
    Als er dan een nieuwe DVD bij moet, haal je 1 zo'n leeg doosje weg en dan hoef je
    dus niet zoveel op te schuiven om die nieuwe DVD te plaatsen.
    Je kunt natuurlijk ook zorgen dat de planken niet vol zijn.
    Als je bij bijv. 10 planken op elke plank ruimte laat voor 10 DVD's, dan heb je voorlopig plek
    voor 100 DVD's voor dat je echt actie hoeft te ondernemen.

  10. #485

    Standaard

    op alfabetische volgorde, behalve een paar boxen & SE's

  11. #486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Ik heb eigenlijk nog geen ordening, behalve dat m'n Criterion's en MoC's op nummer staan. Ik denk dat als ik tijd heb dat ik m'n DVD's op 'periode' of iets dergelijks in ga delen. Alfabetisch vind ik zo'n zinloze indeling, als ik een film uitzoek ligt dat puur aan m'n stemming en dan is het denk ik makkelijker om DVD's op categorieën als arthouse, klassiek hollywood en dergelijke te zetten.
    Dit lijkt redelijk op mijn ordening. Criterions en MOC's bij elkaar, voor de rest nog wat grote regisseurs bij elkaar(Kubrick, Scorsese etc), een plankje muziek en tv series/boxen, en nog een plank niet gekeken. De rest staat op een paar planken bij en door elkaar. En dan ook nog in dubbele rijen dus die achterste zie ik nooit. Eigenlijk zou ik die eens moeten verkopen ofzo, maar om de een of andere reden doe ik dat toch niet.

  12. #487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Wat je kunt doen is het volgende:
    Zet op het einde van elke plank, of zomaar tussendoor een aantal lege DVD doosjes.
    (bijv. als je een paar DVD's verkoopt, niet meteen alles in elkaar schuiven, maar een leeg doosje ervoor in de plaats zetten).
    Als er dan een nieuwe DVD bij moet, haal je 1 zo'n leeg doosje weg en dan hoef je
    dus niet zoveel op te schuiven om die nieuwe DVD te plaatsen.
    Je kunt natuurlijk ook zorgen dat de planken niet vol zijn.
    Als je bij bijv. 10 planken op elke plank ruimte laat voor 10 DVD's, dan heb je voorlopig plek
    voor 100 DVD's voor dat je echt actie hoeft te ondernemen.
    bedankt voor de tip (en uiteraard alle anderen),

    ik heb doen besluiten dat ik toch op studio ga werken, mijn favo studio's (universal/wb/fox) in de mooiste kastjes, de restand verdeel ik wel over de rest (op studio), foto's volgen tezijnertijd (lees; 700 dvd's later)
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #488

  14. #489

    Standaard

    Ik heb alles op alfabet staat. Binnenkort wil ik het wel veranderen door alle tv-series en boxen enz op een aparte plank te zetten en alle keepcases verdeeld over 1 of 2 planken.

  15. #490

    Standaard

    Helaas is het bij mijn kast een grote wanorde, komt ook omdat eigenlijk niemand hier dvds weer terugplaatst op de plaats waar ze vandaan zijn gehaald.
    Ikran is not horse!

  16. #491

    Standaard

    ik heb alles nu nog op alfabet staan maar zit er over te denken om het op genre te ordenen..

  17. #492

    Standaard

    De mijne staan ook op alfabet, heb altijd al zo'n verlangen gehad om ze op genre te ordenen. Maar ik weet soms niet tot welk genre een bepaalde film hoort dus daarom ben ik er nog nooit op overgegaan.
    Dus mijn systeem is momenteel alfabetisch, behalve speciale edities die krijgen een plaatsje apart bovenop de kast of een rijtje apart in de kast. Mijn comicverfilmingen staan ook op zich alleen. Waarom weet ik niet eigenlijk. Series en muziekdvd's (die ik beide niet zo veel heb) staan op een rijtje alleen.
    Why are you wearing that stupid man suit?

  18. #493

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lien Bekijk bericht
    De mijne staan ook op alfabet, heb altijd al zo'n verlangen gehad om ze op genre te ordenen. Maar ik weet soms niet tot welk genre een bepaalde film hoort dus daarom ben ik er nog nooit op overgegaan.
    Zoiets moet je gewoon gevoelgdmatig doen. Ik had soms ook wel moeite, vooral of iets bijv. Aktie of Thriller is. Uiteindelijk heb ik gewoon een soort overige categoriën, namelijk Thriller en Drama, voor alle films waarbij ik niet direct denk aan een van de andere genres.

    Genres waar ik alles nu in kwijt kon zijn:
    Avontuur / Fantasy
    Science-Fiction
    Aktie
    Drama
    Thriller
    Rampenfilms
    Comic book verfilmingen
    LOTR staat apart
    Oorlog
    Mafia en Misdaad
    Arthouse (vooral QFC)
    Geschiedenis
    TV series

    Comedy en Horror heb ik vrijwel niet. Als ik al een comedy heb komt die vaak al snel bij drama en horrorachtige films als Alien en Saw staan bij thriller. Zo is er voor elke film wel een oplossing Ik zou de stap dus toch maar een keer nemen!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Zoiets moet je gewoon gevoelgdmatig doen. Ik had soms ook wel moeite, vooral of iets bijv. Aktie of Thriller is. Uiteindelijk heb ik gewoon een soort overige categoriën, namelijk Thriller en Drama, voor alle films waarbij ik niet direct denk aan een van de andere genres.

    Genres waar ik alles nu in kwijt kon zijn:
    Avontuur / Fantasy
    Science-Fiction
    Aktie
    Drama
    Thriller
    Rampenfilms
    Comic book verfilmingen
    LOTR staat apart
    Oorlog
    Mafia en Misdaad
    Arthouse (vooral QFC)
    Geschiedenis
    TV series

    Comedy en Horror heb ik vrijwel niet. Als ik al een comedy heb komt die vaak al snel bij drama en horrorachtige films als Alien en Saw staan bij thriller. Zo is er voor elke film wel een oplossing Ik zou de stap dus toch maar een keer nemen!
    Wel, binnenkort komt er nog een kast bij, misschien kan ik dan even een poging wagen als het me dan niet ligt kan ik ze nog altijd terug op alfabetische volgorde leggen.

    Alvast bedankt. :smile:
    Why are you wearing that stupid man suit?

  20. #495

    Standaard

    Een film heeft nooit maar 1 genre, en soms is het niet eens altijd duidelijk welk genre overheerst...dus op genre sorteren is sowieso al out of the question. Dan blijven dingen als Alfabet, kleur of grootte over .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Wat je kunt doen is het volgende:
    Zet op het einde van elke plank, of zomaar tussendoor een aantal lege DVD doosjes.
    (bijv. als je een paar DVD's verkoopt, niet meteen alles in elkaar schuiven, maar een leeg doosje ervoor in de plaats zetten).
    Als er dan een nieuwe DVD bij moet, haal je 1 zo'n leeg doosje weg en dan hoef je
    dus niet zoveel op te schuiven om die nieuwe DVD te plaatsen.
    Je kunt natuurlijk ook zorgen dat de planken niet vol zijn.
    Als je bij bijv. 10 planken op elke plank ruimte laat voor 10 DVD's, dan heb je voorlopig plek
    voor 100 DVD's voor dat je echt actie hoeft te ondernemen.
    En dan heb je op 700 titels maarliefst 300 lege doosjes...waar heb je die in godsnaam voor nodig ?
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  21. #496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau Bekijk bericht
    Een film heeft nooit maar 1 genre, en soms is het niet eens altijd duidelijk welk genre overheerst...dus op genre sorteren is sowieso al out of the question
    Het gaat daarom ook om je gevoel bij een film. Je hebt vaak wel een mening over een film of bijv. het thriller aspect overheerst of de drama. Verder kunnen bepaalde dingen zoals oorlog en sci-fi gemakkelijk bij elkaar gezet woorden. Als ik bijv. een aktiefilm in een scifi setting heb, komt ie zeker bij scifi. Het ligt er maar net aan hoe je het zelf wil doen. Het is iig niet zo dat op genre sorteren per definitie niet zou kunnen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #497

    Standaard

    Op letter. Alles van een letter staat bij elkaar, maar niet precies op alfabet.

  23. #498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau Bekijk bericht
    Een film heeft nooit maar 1 genre, en soms is het niet eens altijd duidelijk welk genre overheerst...dus op genre sorteren is sowieso al out of the question. Dan blijven dingen als Alfabet, kleur of grootte over .


    En dan heb je op 700 titels maarliefst 300 lege doosjes...waar heb je die in godsnaam voor nodig ?
    Hoe kom je bij 300 doosjes?

    En als je op het einde van elke plank ruimte vrij laat voor 10 DVD's hoef je dat niet
    met lege doosjes te doen, je kan er ook een boekensteun tegenaan zetten.

  24. #499

    Standaard

    Ik ga vandaag maar eens mijn dvd's op alfabet zetten. Kijken hoe me dat bevalt.

  25. #500

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20 Bekijk bericht
    Ik ga vandaag maar eens mijn dvd's op alfabet zetten. Kijken hoe me dat bevalt.
    als jij dat eventjes gaat doen, hoeveel dvd's heb jij er dan ?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 20 van 28 EersteEerste ... 10161718192021222324 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •