Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Longest Day, The (D-Day 60th Anniversary Edition) [DVD]

    Longest Day, The (D-Day 60th Anniversary Edition) [DVD]

    Fascinerende waarheidsgetrouwe film over de geallieerde invasie in Frankijk op 6 juni 1944.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Wow, prima recensie. Dit wordt (mede door deze recensie) zeker een aanschaffertje.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  3. #3

    Standaard

    Gisteren blind aangeschaft (ik heb hem zelf nog nooit gezien, maar toen mijn vader zei dat deze film vroeger in militaire dienst verplichte kost was moest ik hem kopen...), ben benieuwd...

  4. #4

    Standaard

    Jammer dat de reviewer niet vermeldt of deze DVD een meerwaarde geeft aan de vorige versie van deze film.
    Want hier spreekt hij van opgeknapt beeld en geluid, wel, ik denk dat de vorige versie deze features ook had ... of ben ik nu helemaal mis ?

  5. #5

    Standaard

    Blijf het toch jammer vinden dat de versie niet ingekleurd is, al is het alleen maar om een rustiger en voller beeld te creëren dan heb je zelf de mogelijkheid om hem in zw/w te bekijken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Blijf het toch jammer vinden dat de versie niet ingekleurd is, al is het alleen maar om een rustiger en voller beeld te creëren dan heb je zelf de mogelijkheid om hem in zw/w te bekijken.
    De ingekleurde versie komt niet echt natuurlijk over. Ik ben net blij dat ze een SE van de zwart/wit film hebebn gemaakt :wink:

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Wow, prima recensie. Dit wordt (mede door deze recensie) zeker een aanschaffertje.
    Absoluut. Ik wou deze film zeker ooit eens aanschaffen maar dat gaat nu in versneld tempo gebeuren. Fascinerend stukje cinema!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Jammer dat de reviewer niet vermeldt of deze DVD een meerwaarde geeft aan de vorige versie van deze film.
    Want hier spreekt hij van opgeknapt beeld en geluid, wel, ik denk dat de vorige versie deze features ook had ... of ben ik nu helemaal mis ?
    Gelukkig heb ik dat probleem niet. :wink:

    Ik heb nog geen 1 versie,deze ga ik volgende maand aanschaffe gelijk met The dirty dozen die ook vandaag is uitgekomen!

    Maar eerst nog 2 andere oorlogfilms erbij:A bridge too far en The great escape .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Blijf het toch jammer vinden dat de versie niet ingekleurd is, al is het alleen maar om een rustiger en voller beeld te creëren dan heb je zelf de mogelijkheid om hem in zw/w te bekijken.
    De ingekleurde versie komt niet echt natuurlijk over. Ik ben net blij dat ze een SE van de zwart/wit film hebebn gemaakt :wink:
    Volledig mee eens M@drox. Ik heb jaren terug de ingekleurde versie gezien en die kwam toen inderdaad vrij onnatuurlijk over. Het origineel was zwart/wit dus gelukkig is dat bij deze SE gerespecteerd.

  10. #10

    Standaard

    Deze ga ik zeker ook aanschaffen,ik had ook liever ingekleurde versie gehad,ben eigenlijk niet zo dol op zwart/wit,ze hadden net als bij "The man who wasnt there"zowel kleur als zwart wit versie moeten doen,dan kan men zelf beslissen welke versie je wilt zien.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Jammer dat de reviewer niet vermeldt of deze DVD een meerwaarde geeft aan de vorige versie van deze film.
    Want hier spreekt hij van opgeknapt beeld en geluid, wel, ik denk dat de vorige versie deze features ook had ... of ben ik nu helemaal mis ?
    Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=21784 . De meerwaarde t.o.v. de oude editie lijkt minimaal te zijn: enkel de extra (korte) docu en een andere verpakking. Beeld en geluid zouden verder gewoon hetzelfde moeten zijn en die waren bij de vorige editie al piekfijn in orde.

  12. #12

    Standaard

    dikke aanrader!
    heb hem al besteld

    de ingekleurde versie is lelijk en komt onnatuurlijk over by the way
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  13. #13

    Standaard

    Wonderbaarlijk dat zoveel mensen toch nog een ingekleurde versie preferen!
    Dat is toch heiligschennis?
    "Jezus aan een kruis? Ik heb hem liever aan een boom!"

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekke Dirkie
    Wonderbaarlijk dat zoveel mensen toch nog een ingekleurde versie preferen!
    Dat is toch heiligschennis?
    "Jezus aan een kruis? Ik heb hem liever aan een boom!"
    Ach ja. Je moet de tread van de recentie van Schindlers List maar eens doorlezen. Zwart-wit is kennelijk maar iets raars voor veel zogenaamde 'filmfans'.

  15. #15

    Standaard

    gekke dirkie, ga je mond spoelen!

    maar effe on topic, de meerwaarde van deze uitvoering is marginaal.
    In het 12 pagian boekje staat 2 x dezelfde teskt, 1 x in het nederlands, 1 x in het frans, dus dat mag je al halveren...

    Of je die ingekleurde versie nou mooi vindt of niet, ze hadden die er toch bij kunnen zetten?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wally
    gekke dirkie, ga je mond spoelen!

    maar effe on topic, de meerwaarde van deze uitvoering is marginaal.
    In het 12 pagian boekje staat 2 x dezelfde teskt, 1 x in het nederlands, 1 x in het frans, dus dat mag je al halveren...

    Of je die ingekleurde versie nou mooi vindt of niet, ze hadden die er toch bij kunnen zetten?
    Er valt wel wat voor te zeggen. Als ze er nou echt de 'definitieve set' van hadden willen maken dan hadden ze dat inderdaad gewoon moeten doen. Met E.T., Almost Famous, Cinema Paradiso, Legend, The Goldrush en Brazil hebben ze dat al eens eerder gedaan dus er is niets nieuws onder de zon. Je zult zien dat er over een paar jaar WEER een nieuwe release opduikt waarin WEL beide versies te vinden zijn. Ik zeg niets meer..

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekke Dirkie
    Wonderbaarlijk dat zoveel mensen toch nog een ingekleurde versie preferen!
    Dat is toch heiligschennis?
    "Jezus aan een kruis? Ik heb hem liever aan een boom!"
    Ben ik het niet mee eens, en heeft niets te maken of je nou een echte filmfanaat ben of niet, het gaat er hier alleen om dat je de mogelijkheid hebt om zelf te bepalen. Zetten jullie de 5.1 dan ook op mono want dat is ook heiligschennis of heb ik dat mis. :wink:

  18. #18

    Standaard

    Ik heb de kleurversie nog op video lggen, is ooit een keer op tv geweest
    De kleuren zijn wat aan dew fletse kan, maar ik vond het best acceptabel, al ging de inkleuromputer met name bij scenes waar de soldaten op het strand door de rook liepen, wat over de zeik.

    Kij...dat je kleuren uitvoeringen van Laurel &Hardy verafschuwd, daar kan iik inkomen omdat je hele perceptie van die tijd op zwart-wit is gebaseerd.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekke Dirkie
    Wonderbaarlijk dat zoveel mensen toch nog een ingekleurde versie preferen!
    Dat is toch heiligschennis?
    "Jezus aan een kruis? Ik heb hem liever aan een boom!"
    Ben ik het niet mee eens, en heeft niets te maken of je nou een echte filmfanaat ben of niet, het gaat er hier alleen om dat je de mogelijkheid hebt om zelf te bepalen. Zetten jullie de 5.1 dan ook op mono want dat is ook heiligschennis of heb ik dat mis. :wink:
    Van mono naar 5.1 kan mits een zorvuldige restauratie waarbij geen extra ADR sounds zijn opgenomen. Dit verstoort nergens het beeld dat de filmmaker had ten tijde van de opnamens. De beeldrestauratie dient met dezelfde criteria rekening te houden. Het beeld mag dus best opgepoetst worden door omdat de tand des tijds deze heeft aangetast, zodat het beeld dus m.a.w. er net zo uitziet als bij de release van de film. Het beeld van z/w naar kleur omzetten heeft niets met restauratie of het technisch perfectioneren van de persoonlijke visie van de filmmaker maar is heiligschennis. Net zoals een pan & scan versie releasen van een breedbeeldfilm enz...

  20. #20

    Standaard

    Toch wel een hele mooie uitgave die ik wel ga inruilen voor mijn oude versie. 8)
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21

    Standaard

    ik heb de vorige versie (ook 2cd) liggen denken dat het echt de moeite is om hem te vervangen?

  22. #22

    Standaard

    het is in zwart wit gefilmd om een docu-achtige film te verkrijgen dus bekijk je hem dan toch zo?

    je gaat toch ook niet schindler's in kleur eisen..

    het is juist de bedoeling,het zwart wit.
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  23. #23

    Standaard

    kwa beeld en geluid maakt het dus niks uit want de oude versie is nou overal goedkoper.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom van Abeelen
    kwa beeld en geluid maakt het dus niks uit want de oude versie is nou overal goedkoper.
    Maakt volgens mij wel veel uit, dit is de originele release, niet de onnatuurlijk ingekleurde versie

  25. #25

    Standaard

    Ik heb interesse in de oude versie...
    IS het ook met 5.1 geluid eigenlijk?

    Geen probleem als het geluid wordt verbeterd naar 5.1 als het maar natuurgetrouw blijft.
    Dus het moet niet eens een soundtrack als de matrix krijgen of zo met dance muziek etc als ze het strand bestormen.

    Zeker geen probleem mee dat er LFE subbass bij is gekomen.

    Kleur vond ik toch minder...ik vind het inkleuren gewoon niet mooi En de film zelf is in Zwartwit echt top qua beeld.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •