De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard wat zijn de voord/nad van DENON AVR1804 i.v.m. yamaha 650???

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    naar welke speakers moet ik vragen??
    Vraag gewoon naar verschillende speakers in de prijsklasse die jij wilt/kunt betalen.
    Wie weet hoor je een merk die lekker klinkt en die je anders nooit zou hebben gekozen. :wink:
    Vraag dan ook naar speakers die net een tikkeltje boven je budget liggen, wie weet vind je 't dan de moeite waard om nog ff iets door te sparen...
    nick je hebt me toch wel een beetje overtuigd van de kwaliteiten van ene denon, ik heb liever niet dat mn dierbare niet zo goedkope speakertjes eraan gaan door clipping van yamah bij 34W ik neem aan dat je er wel verstand van hebt en dat het dus echt zo is maar welke denon is dan goed?? beetje tot 500 euro zeg maar

    ik zag de denon AVR 1804 staan en die lijkt me ook wel mooi, wat vindt je daarvan?? is dat een goede vervanger voor die yamaha en wat zijn de minpunten??

    tevens heb ik het idee dat de goedkopere modellen niet zo goed zijn als de goedkopere modellen van yamaha (denons zijn in zelfde prijsklasse lichter, mindere voeding dus..en minder wattage, waar ik eigenlijk niet naar moet kijken)


    EN zie ik in 'Audio' (duits blad dat jullie wel kennen) dat de denon 1803 iets lager scoort dan de yamaha 750 dus wat zijn nog meer voordelen

    En hoe vinden jullie de canton le 107 bij deze denon passen?? kan de denon deze boxen wel aan (boxen zijn 100/150 watt) of gaat ie tich weer clippen??


    (maandag ochtend ga ik naar de hifi audiocity in enschede om weer es te luisteren)

    ik wil me toch niet vergissen...
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  2. #2

    Standaard

    De yamaha is namelijk 12.5kg en de denon 11.9 daarom dacht ik dat ik voor het zelfde geld minder kwaliteit krijg bij denon maar dat denon uiteindelijk wel beter modellen heeft (de duursten) of is dat niet zo..??



    bij hoeveel watt begint deze denon te clippen??
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: wat zijn de voord/nad van DENON AVR1804 i.v.m. yamaha 65

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    ik heb liever niet dat mn dierbare niet zo goedkope speakertjes eraan gaan door clipping van yamah bij 34W
    Als die gegevens al juist zijn van de 34 watt dan is dat zeker ruim voldoende.
    Je zult dus echt niet merken dat je "maar" met 34 watt in de weer bent en je zet die receiver zeker niet vol open want dan ren je zeker naar buiten vanwege het lawaai.
    Kortom, ruim voldoende dus.

    Overigens zijn de Yamaha receivers op ht gebied één van de toppers.
    Neem ze dus zeker mee in de keuze wanneer je gaat beluisteren. :wink:

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    De yamaha is namelijk 12.5kg en de denon 11.9
    Dit sis dus een verschil van niks.
    daarom dacht ik dat ik voor het zelfde geld minder kwaliteit krijg bij denon maar dat denon uiteindelijk wel beter modellen heeft (de duursten) of is dat niet zo..??
    Nee dat is niet zo.
    De top modellen van Denon zijn zeker zeer goed maar dat zijn de top Yamaha,s ook.
    Ze doen niet onder van elkaar en het komt dus meer op persoonlijke smaak aan.
    bij hoeveel watt begint deze denon te clippen??
    Maak je overigens niet te druk om dat clippen.
    Bij normaal gebruik zul je dit waarschijnlijk nooit mee gaan maken dat het spul gaat clippen en dan kun je zeer luid ook best onder normaal bestempelen.
    Wil het spul gaan clippen dan ben je gewoon extreem bezig en je hoort hert min of meer aan komen door vervorming in het geluid.
    Niet te druk om maken dus. :wink:

  5. #5

    Standaard

    ik bebn dus wezen luisteren vandaag bij hifi studio city e daar zeiden ze dat NAD, Pioneer en Marantz de besten waren, yamaha bleef er ver achter (zelfde prijsklasse) Denon leek op pioneer en Harman kardon hadden ze niet meer want die gingen steeds minder voor kwaliteit.

    Ik ga nu waarschijnlijk voor de pioneer en wel deze
    http://www.pioneer.nl/nl/product_det...onomy_id=62-98
    ik vind hem zelfs ook nog mooier dan de yamaha.

    tevens heb ik naar wat speakers geluisterd maar aangezien ik niet echt audiofiel ben hoorde ik niet echt veel verschil (cliffs of clipps en chairo of zoiets waren hele goeie volgens die kerel) maar ik ben er wel achter dat de boekenplank speakertjes het niet halen bij de zuilen aangezien daar echt geen fatsoenlijke bas in zit

    ik ga dus voor de zuilen...nu nog ff de laatste dingen uitzoeken en dan ......
    [spoiler:3c68171420]KOPEN!! [/spoiler:3c68171420]
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    ik bebn dus wezen luisteren vandaag bij hifi studio city e daar zeiden ze dat NAD, Pioneer en Marantz de besten waren, yamaha bleef er ver achter (zelfde prijsklasse) Denon leek op pioneer en Harman kardon hadden ze niet meer want die gingen steeds minder voor kwaliteit.
    Beetje vreemde mening houden ze er daar op na in die zaak.
    Zo zit Yamaha ongeveer op hetzelfde nivo als Marantz alleen verschillen ze van eigenschappen.
    Ook wat Harman/Kardon betrefd zitten ze er naast of weten ze niet wara ze over praten.
    Ze verdienen waarschijnlijk te weinig op de H/K modellen.
    Het is wel zo dat H/K enige jaren gelden een dipje heeft gehad en dat de kwaliteit inderdaad wat achteruit ging en daarnaast veranderde ook de geluids eigenschappen een beetje ten nadele van de H/K fans.
    Dit is overigens al een aantal jaren weer voorbij en zit H/K weer op een goed nivo.
    Beetje onzin dus wat die gasten daar lopen te beweren.
    Ik ga nu waarschijnlijk voor de pioneer
    Is geen verkeerde keuze (maar ik persoonlijk zal hem niet meer bij die winkel kopen vanwege de onzin en verkoop praatjes die ze blijkbaar graag uitkramen).

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Is geen verkeerde keuze (maar ik persoonlijk zal hem niet meer bij die winkel kopen vanwege de onzin en verkoop praatjes die ze blijkbaar graag uitkramen).
    daar koop ik em ook niet...op ik heb zo mn connecties...
    en ik kan die zooi krijgen bij een kerel uit rijssen (gewoon bedrijfje heeft ie hoor) waar ie net iets boven de internet prijzen zit.



    die yamaha kwam er echt niet eens in de buurt!! zei ie en met die h/k kun je weleens gelijk hebben want ook met denon zei ie dat terwijl ik van een betrouwbaar persoon van dit forum :wink: hoorde dat ze geen denon meer hadden omdat ze daar een beetje problemen mee hadden..
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  8. #8

    Standaard

    Wat een gelul in de ruimte allemaal. Het ene merk is niet 'veel beter' dan het andere. Tegenwoordig zijn alle merken goed. Er zijn verschillen in features en in de klank, maar het is persoonlijk wat je beter vindt... Een hifi-zaak die het ene merk 'veel beter' vindt dan het andere kun je maar beter heel ver vandaan blijven, want die proberen je de modellen te verkopen waar ze het meest op verdienen.

    Ik heb zelf nauwkeurig geluisterd naar het verschil tussen een Yamaha 740 en een Onkyo (weet niet meer precies het model, maar was in dezelfde prijsklasse als de Yamaha). De verschillen zijn wel hoorbaar, maar zeer subtiel. Het is niet te zeggen wat beter klinkt, dat hangt er maar net vanaf wat jij prettig vindt.

    Zo heeft Marantz de naam om 'warm' te klinken. Muziekliefhebbers vinden dat vaak prettig, waardoor een Marantz al gauw de naam krijgt 'beter te zijn' dan een ander merk. Dat is natuurlijk onzin. Persoonlijk hou ik helemaal niet van een warme klank, geef mij maar zuiver, kristalhelder geluid.

    En dat meer gewicht garant staat voor betere kwaliteit is natuurlijk kolder. Dan zouden alle hifi-bladen en tests een beetje overbodig zijn, neem gewoon een weegschaal

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan
    Wat een gelul in de ruimte allemaal. Het ene merk is niet 'veel beter' dan het andere. Tegenwoordig zijn alle merken goed. Er zijn verschillen in features en in de klank, maar het is persoonlijk wat je beter vindt... Een hifi-zaak die het ene merk 'veel beter' vindt dan het andere kun je maar beter heel ver vandaan blijven, want die proberen je de modellen te verkopen waar ze het meest op verdienen.

    Ik heb zelf nauwkeurig geluisterd naar het verschil tussen een Yamaha 740 en een Onkyo (weet niet meer precies het model, maar was in dezelfde prijsklasse als de Yamaha). De verschillen zijn wel hoorbaar, maar zeer subtiel. Het is niet te zeggen wat beter klinkt, dat hangt er maar net vanaf wat jij prettig vindt.

    Zo heeft Marantz de naam om 'warm' te klinken. Muziekliefhebbers vinden dat vaak prettig, waardoor een Marantz al gauw de naam krijgt 'beter te zijn' dan een ander merk. Dat is natuurlijk onzin. Persoonlijk hou ik helemaal niet van een warme klank, geef mij maar zuiver, kristalhelder geluid.

    En dat meer gewicht garant staat voor betere kwaliteit is natuurlijk kolder. Dan zouden alle hifi-bladen en tests een beetje overbodig zijn, neem gewoon een weegschaal
    die pioneer is maar 10 kg maar die is hier überragend: http://www.areadvd.de/hardware/pioneervsxd912.shtml

    dit is echt wel een kwaliteit receiver denk ik
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman



    die yamaha kwam er echt niet eens in de buurt!!
    Beoordeel dit zelf maar eens en je zult zien dat ze onzin praten.
    en met die h/k kun je weleens gelijk hebben want ook met denon zei ie dat terwijl ik van een betrouwbaar persoon van dit forum :wink: hoorde dat ze geen denon meer hadden omdat ze daar een beetje problemen mee hadden..
    Lijkt me duidelijk in wat voor soort winkel je bent geweest.

  11. #11

    Standaard

    Ik volg al een aantal jaren het HIFI- en HomeTheater-gebeuren, en kom er steeds meer achter dat er wel een aantal globale richtlijnen zijn, maar dat het vooral gaat om eigen smaak en op welk "luister-nivo" iemand zit. De één houdt van een warm geluid en de ander van een analytisch geluid. Het hangt er ook van af wat je uit wilt geven en voor welk doeleinde je de apparatuur gebruikt (film, muziek). Zo heeft Yamaha toch een zekere naam opgebouwd in het HomeTheater-gebeuren en zullen echte HiFi-liefhebbers eerder Marantz en Denon aanschaffen. De verschillen zijn echter vaak zeer klein. Mijn ervaring is, dat de verschillen bij luidsprekers veel groter zijn, maar ook hier is eigen smaak doorslaggevend. Zo heb ik zelf gekozen voor kleine Mission luidsprekers (772) in combinatie met een suboofer van REL. Ik persoonlijk vind zuilluidsprekers vaak tegenvallen, en zo niet, dan zijn ze vaak een stuk duurder. Daarom heb ik zelf die combinatie gekozen: de Missions voor een helder en precies hoog/midden en de REL voor het fundament.

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D. Smid
    Mijn ervaring is, dat de verschillen bij luidsprekers veel groter zijn.
    Dat is absoluut waar ja.

  13. #13

    Standaard

    Tja...Tijd dat ze die gast weer gaan ontslaan dan na zn 1e werkdag...ik heb het andere personeel nog nooit zulke dingen horen uitkramen
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •