Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 50 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ht met goede stereo voor weinig

    Als student zijnde heb ik het natuurlijk niet al te breed, maar ik wil natuurlijk wel iets dat kwalitatief redelijk is (goed kost namelijk meer dan ik me kan veroorloven)

    Ik wil een nieuwe set samenstellen en kom van een jvc HT setje (de th-5) Ik wil graag kunnen genieten van zowel stereo als surround. Om te beginnen had ik het volgende in mijn hoofd (na veel andere opties bedacht te hebben):

    dvd speler
    av receiver
    centre speaker
    2 frontspeakers

    (kan ik later altijd nog een subwoofer en 2 surround back speakers aanschaffen)

    Mijn Budget is ongeveer 700 euro (idd niet veel maar ja ben student )

    Mijn gehoor is prima maar ik ben geen audiofiel en ik wil wel degelijk spul hebben.
    Vandaar dat ik ook hoop dat ik (als blinde ) middels jullie advies mijzelf een weg kan banen door de schemerwereld tussen stereo en surround (wel een goedkope ticket moet ik toegeven, maar zalm wil mijn rekening niet meer spekken! )

    Ergo: PLEASE HELP BECAUSE I'M CONFUSED!!!!
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  2. #2

    Standaard

    Denon 1705 receiver - 1710 DVD-speler - Canton Movie MX10 5.1. speakerset bij TQS, ben je voor 749 euro helemaal klaar!!! Overschrijdt je budget wel met 49 euro maar dan heb je wel kwaliteit!!!
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

  3. #3

    Standaard

    klinkt goed, maar ja wil graag goeie audio hebben en dan kom ik toch op twee zuilspeakers en een centre uit!

    of vergis ik me nu heel erg?
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  4. #4

    Standaard

    HT met goede stereo voor weinig is onmogelijk.
    Wil je kwaliteit hebben zul je moeten betalen. Het leven is hard, maar het is helaas wel waar. De Denon is een leuke amp, maar voor stereo zal die waarschijnlijk niet heel erg lang zijn wat je zoekt. Zeker niet als je bedenkt dat receivers niet meteen bekend staan om hun muzikaliteit in stereo.
    Over de zuilen: je hebt zeer zeker geen zuilen nodig voor goede stereo. Persoonlijk heb ik liever een setje Sonus Faber standmounts dan een setje B&W 604's Ondanks dat laatstgenoemde toch echt zuilen zijn.
    Wat is je totale budget eigenlijk voor je komende HT?

  5. #5

    Standaard

    Oeps. Zie nu dat je voor 700 euro klaar wilt zijn.
    Dan zou ik echt voor een stereoversterer gaan met daaraan een paar normale boxen. Kun je altijd doorsparen voor een receiver en de bijbehorende boxen. En zelfs dan ga je het nog moeilijk krijgen voor 700 euro Dan heb je leuk spul, maar boxen zijn nu eenmaal duur. Kijk ook echt in de 2e hands sector

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Wat is je totale budget eigenlijk voor je komende HT?
    Ik dacht toch echt ergens 700 euro te lezen


    EDIT:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Oeps. Zie nu dat je voor 700 euro klaar wilt zijn.
    Oeps... Ik zie nu dat jij nu ook al zag wat ik zag...

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Zoals ik al zei ben ik geen audiofiel, maar ik heb bijvoorbeeld de volgende setup gevonden en ik wil wel eens weten wat men er van vind (binnen mijn kale budget natuurlijk)

    receiver: Yamaha RX-V550
    dvd speler: Yamaha S-550
    speakerset: Yamaha P430
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J@BO
    Zoals ik al zei ben ik geen audiofiel, maar ik heb bijvoorbeeld de volgende setup gevonden en ik wil wel eens weten wat men er van vind (binnen mijn kale budget natuurlijk)

    receiver: Yamaha RX-V550
    dvd speler: Yamaha S-550
    speakerset: Yamaha P430

    verwacht geen spectaculaire dingen maar een fatsoenlijk geluid zal het zeker leveren.
    Met een beperkt budget zul je er tevreden mee moeten zijn. :wink:

    yamaha levert allersinds redelijk tot goede sets.

    alleen degelijke stereo-weergave in deze prijsklasse kun je helaas wel vergeten.

  10. #10

    Standaard

    Wat kost dat speakerpakket van Yamaha?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Wat kost dat speakerpakket van Yamaha?
    zo rond de 200 euro dacht ik. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Klopt je budget met 100 euro op, en je kunt 2 keer de Tannoy Mx2 kopen. Of voor dit budget 2 keer de Tannoy Mx1.
    Allebei prettige speakers waarbij de 2 wel de betere zal zijn. Ik draai er nu zo'n 1.5 jaar al met tevredenheid mee.

  13. #13

    Standaard

    Wat dacht je hiervan?

    NAD T743 receiver (naast 5.1 zeer goed in stereo voor dat geld)

    Prijs: € 499,- (bij diverse dealers in aanbieding nu)
    -=[ link NAD site ]=-

    NIC Silver Shadow 5.0 Luidsprekerset

    Prijs: € 349,-
    -=[ link review ]=-

    ff kort...

    - een simpele dvd-speler van € 50,- voldoet dan wel denk ik (later kan je een betere kopen)
    - NAD receivers staan bekend om hun goede stereoweergave
    - de speakerset is prima voor een starter
    - heb jij je zuilen
    - subwoofer kan je later altijd nog erbij nemen
    - wel boven je budget helaas (€ 150,-)
    - ik weet alleen niet of de combinatie lekker klinkt

  14. #14

    Standaard

    ziet er idd mooi uit!!
    Maar ja wel wat boven budget en geen dvd speler. Dan vraag je je toch even af: Kan ik een maand op ravioli leven?
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J@BO
    ziet er idd mooi uit!!
    Maar ja wel wat boven budget en geen dvd speler. Dan vraag je je toch even af: Kan ik een maand op ravioli leven?
    Let wel dat een veelvoud van speakers ZEKER GEEN beter geluid garanderen.

    Ik ken menig simpele 2-wegspeaker die 3-en meerwegspeakers er met gemak uitblazen. :wink:

    het aantal units in een speaker zegt absoluut niets over de geluidskwaliteit. :wink:

    Ik durf er best een gokje op wagen, gezien mijn ruime audio-ervaringen, dat het geheel toch vrij vlak zal klinken. :wink:

  16. #16

    Standaard

    Dat is begrijpelijk, liever mee met minder (wil de ruimte ook niet volbouwen. Maar als ik dan toch je aandacht heb. Wat voor speakers (in het lage budget kader) zou jij me aanraden? Wil dus het liefst twee zuilen en een centre speaker!
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  17. #17

    Standaard

    Aangezien je blijkbaar niet weg bent te slaan van het idee om zuilen te willen: hoe groot is je kamer?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J@BO
    Dat is begrijpelijk, liever mee met minder (wil de ruimte ook niet volbouwen. Maar als ik dan toch je aandacht heb. Wat voor speakers (in het lage budget kader) zou jij me aanraden? Wil dus het liefst twee zuilen en een centre speaker!
    Hmmm, alleen 2 zuilen en een center heb je niets aan de center. Een goede front is b.v. B&W 602, geen zuilen maar boekplank (dus tussen sataliet en zuil in) maar daar komt ook nog goed veel bas uit (we hebben er thuis ook 2). Ze vragwen wel weer een flinke versterker en voor die versterker houd je nog maar €200 over. Niet veel dus. Je zou kunnen kijken naar deze set:



    Kun je al bestellen voor €347, dan kun je er nog wel een goede reciver bij kopen. Ik heb alleen nooit Pioneer ehoord op een ander merk van Pioneer dus ik weet niet met welk merk ze lekker klinken. Dat s ook nog een grote persoonlijke voorkeur. Als ik jou was zou ik gaan kijken bij de grote bekende merken als Sony, Pioneel, Denon, NAD, Phillips etc etc etc.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

    Standaard

    mijn kamer is 4,5 bij 5 (woonkamer, jaja wel student maar toch een tweekamer appartement voor maar 160 euro per maand kaal)
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  20. #20

    Standaard

    Misschien dat de door mij snel uitgekozen speakerset niet het beste is wat je voor dat geld kan krijgen. Echter, als we het over recievers hebben dan kan ik die NAD T743 je echt aanbevelen. Voor dat geld absoluut top. En niet te vergeten voor dat geld zeker ongeëvenaard in stereo. Dat was immers een van je wensen. De NAD kan CDs ook afspelen in de zogenoemde EARS mode waardoor je volledige 5.1 wordt gebruikt. Het geluid zal je verbazen, mij althans wel. Een receiver en speakers kan je overigens ook makkelijk 2ehands kopen. Heb ik zelf ook gedaan. De set uit mijn sig heeft mij € 2.400,- gekost (deels 2ehands, deels nieuw met aanbieding). De nieuwprijs in de winkel is echter € 5.500,-. Dit zeg ik niet om je te laten duizelen van geldbedragen maar om aan te geven dat je waanzinnig geluid kan krijgen voor een goedkope prijs als je goed rondsnuffelt op zoek naar koopjes en 2ehands spul.

    En oja, met ff doorsparen is natuurlijk ook niets mis.

  21. #21

    Standaard

    maar om even terug te komen op die NAD receiver. Ik kan hem nergens vinden voor de prijs die jij aangaf!!!!
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J@BO
    Zoals ik al zei ben ik geen audiofiel, maar ik heb bijvoorbeeld de volgende setup gevonden en ik wil wel eens weten wat men er van vind (binnen mijn kale budget natuurlijk)

    receiver: Yamaha RX-V550
    dvd speler: Yamaha S-550
    speakerset: Yamaha P430
    Yamaha levert ook zeer leuke en aantrekkelijk geprijsde AVPACK's, maar die zijn bijna alleen maar verkrijgbaar bij de BCC, ik raadt je dan ook aan daar eens te kijken. In zo'n avpack zit een reciever, dvd speler en speakerset. AVPACK204 ligt bij BCC al voor 699 euri geloof ik, precies jouw budget en je hebt alles.
    TIP: Vervang wel de bijgeleverde kabels voor degelijke kabels (oehlbach 2x2.5, 10meter op een spindle voor 17,99 euri bij de MM of 1,99 per strekkende meter, andere kabel kan uiteraard ook).

  23. #23

    Standaard

    Hmm, kan die set namelijk via duitsland krijg voor 770 euro!
    en dan bedoel ik de set die ik eerder vermelde. Daar zitten dan de 550 ipv 450 receiver bij en de 430 speakerset ipv de 240. Betere koop neem ik aan!
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J@BO
    maar om even terug te komen op die NAD receiver. Ik kan hem nergens vinden voor de prijs die jij aangaf!!!!
    www.audiogallery.nl en dan bij de zomeraanbiedingen kijken!

  25. #25

    Standaard

    gezien, maar ligt toch buiten mijn budget!
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •