Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.

Discussie: Wie weerhoudt mij?!

  1. #1

    Standaard Wie weerhoudt mij?!

    Hi!

    Een absolute hifi analfabeet zo zou je mij kunnen omschrijven. Ik dacht dat de aanschaf van de BOSE home cinema set wel een aardige koop was.
    Goede naam...wel een pittige prijs maar, ja..
    Nu ik jullie kritiek hoor over de kwaliteit, begin ik te twijfelen.

    Graag goede alternatieven in de prijsklasse van rond 1500,- euro. Wie kan me paar voorbeelden noemen!
    Wat moet ik nemen voor voor DVD kijken en CD/DVD luisteren. Ik ben geen muziekfreak maar als Bose gewoon niet goed is en te duur dan wat anders....maar inderdaad niet mij hele huis vol snoeren en kasten!

    Bij voorbaat dank voor suggesties, Diego

  2. #2

    Standaard

    Hallo

    Ik heb deze set.

    Hij is draadloos en dus geen meters kabel door de huiskamer heen.
    Ik heb er 699 €uro voor betaald.
    En ben er zeer tevreden over.


  3. #3

    Standaard

    Ziet er gelikt uit, maar is ie wel DD 5.1 of DTS

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Gozeling
    ... is ie wel DD 5.1 of DTS

    leg ff uit?

  5. #5

    Standaard

    In de specificatie staat: Dolby Prologic II. Dus volgens mij heeft ie geen versterking voor 5 aparte kanalen (1 midden, 2 voor + 2 achter) en Subwoofer kanaal. Dit zou nl. wel 5.1 of DTS zijn.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dobly Digital en DTS zij twee geluids formaten/(de)coderingen.
    Beide zijn op digitale basis en zowel een speler als versterker/receiver moet met dit signaal overweg kunnen willen ze het kunnen weergeven.
    Maar vrijwel alle verkrijgbare apparatuur heeft dit inmiddels wel aan boord momenteel.

    Maar zoek je nu alleen speakers of ook de rest ?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Maar zoek je nu alleen speakers of ook de rest ?
    Ik zoek een kwalitatief goede HT set, kant en klaar mag
    maar aparte componenten mag ook.
    Maar ben je dan niet duurder uit dan de Bose set van 1500,- euro?
    Trouwens als je deze met 4 speakers installeert heb je dan geen goed surround geluid?

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diego
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Maar zoek je nu alleen speakers of ook de rest ?
    Ik zoek een kwalitatief goede HT set, kant en klaar mag
    maar aparte componenten mag ook.
    Maar ben je dan niet duurder uit dan de Bose set van 1500,- euro?
    Trouwens als je deze met 4 speakers installeert heb je dan geen goed surround geluid?
    1500 is vrij weinig voor een complete set incl. versterking en speler.
    Voor speaker zal je kunnen kijken bij Tannoy, Mission, Mordaunt Short of B&W om maar eens wat te noemen.

    Speakers van B&W die zeker al vele malen beter zullen klinken dan de Bose

  9. #9

    Standaard

    off topic: wow staat er nog een ht-set daar boven?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Gozeling
    Ziet er gelikt uit, maar is ie wel DD 5.1 of DTS
    Yep, DD 5.1 en DTS

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Gozeling
    In de specificatie staat: Dolby Prologic II. Dus volgens mij heeft ie geen versterking voor 5 aparte kanalen (1 midden, 2 voor + 2 achter) en Subwoofer kanaal. Dit zou nl. wel 5.1 of DTS zijn.
    Zoals ik dus zei, hij heeft DD 5.1 en DTS.
    Waarom men dat niet op de site zet is mij ook een raadsel.
    De surround speakers hebben een eigen versterker en ontvanger en moeten op het lichtnet worden aangesloten..
    De front, center en subwoofer zijn wel via kabels aan de versterker aangesloten.

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    off topic: wow staat er nog een ht-set daar boven?
    Geen idee, is mijn huis niet

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    off topic: wow staat er nog een ht-set daar boven?
    Geen idee, is mijn huis niet
    rechtsboven staat in ieder geval nog wel een andere speaker.


    persoonlijk ben ik meer een voorstander van sets met kabel.
    die draadloze sets hebben altijd last van achtergrond ruis! zelfde euvel als de draadloze hoofdtelefoons e.d.
    daar komt nog bij dat je je geluidskwaliteit eventueel kunt verbeteren door een betere kabel te nemen! :wink:

  14. #14

    Standaard

    Neem een receiver van ongeveer 600 euro van bv Yamaha, Onkyo, Harman/Kardon, Denon, of een ander gerenommeerd merk.

    Koop daarbij een luidsprekerset van 5 satellieten en een subwoofer in de prijsklasse 500-700 euro, maar ga die wel eerst beluisteren. Er is namelijk een hoop rommel op de markt. Ik kan de Mordaunt Short Premiere van harte aanbevelen.

    Vervolgens neem je een dvd-speler van ongeveer 200 euro, liefst eentje van hetzelfde merk als je versterker omdat dat er het mooist uitziet. Er is echter geen enkel technisch bezwaar om een van een ander merk te kopen.

    Ben je voor 1500 euro klaar en je zult verbaasd staan over het geluid!

    Luister je voornamelijk muziek en is film een bijzaak, dan ben je waarschijnlijk beter af met twee 'normale' frontluidsprekers. Voor film koop je dan de bijbehorende center- en achterspeakers (mits beschikbaar). Een subwoofer is dan niet beslist nodig. Afhankelijk van de speakers die je kiest (LUISTEREN) ben je dan waarschijnlijk iets duurder uit.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan
    Een subwoofer is dan niet beslist nodig. Afhankelijk van de speakers die je kiest (LUISTEREN) ben je dan waarschijnlijk iets duurder uit.
    Een goeie subtiele sub zou zeker wel een aangename toevoeging zijn...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  16. #16

    Standaard

    Ga aub niet voor de bose 1.2.3 set.....wat slecht. Kun je beter een receiver kopen en 2 fronts en later uitbreiden. Die Bose geeft erg slecht geluid, helemaal als je er van plan bent om er muziek mee af te spelen.
    Dat voor 1500 Euro.....echt VEEL TE DUUR.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Ga aub niet voor de bose 1.2.3 set.....wat slecht. Kun je beter een receiver kopen en 2 fronts en later uitbreiden. Die Bose geeft erg slecht geluid, helemaal als je er van plan bent om er muziek mee af te spelen.
    Dat voor 1500 Euro.....echt VEEL TE DUUR.
    Als je bij gerenomeerde audiozaken het merk BOSE noemt gaan ze meteen over hun nek! sterker nog, je wordt er bijna uitgetrapt!
    dit zegt genoeg lijkt mij. :wink:

    bose is meer een merk voor mensen die stijl boven audio-kwaliteit verkiezen. zelfde geldt voor bang en olufsen(min of meer- B&O is in iedergval stukken beter dan BOSE).

    als je toch stijl wilt ga dan voor sets van nakamichi of iets dergelijks. helaas zijn deze ook vele malen duurder als de bose sets.

    on topic:

    ga zoveel mogelijk naar sets luisteren in jouw prijsklasse. alleen dan kun je tot een goede keuze komen. advies e.d. is allemaal leuk en aardig maar uiteindelijk moet het setje voor JOUW goed klinken.

  18. #18

    Standaard

    Tjonge jonge, wat een boute uitspraak: "BOSE is slecht".
    Wellicht vind jij BOSE niet goed of mooi of niet lekker klinken, maar dat is en blijft altijd een persoonlijke mening. Iets meer nuance graag!!

    Ik kocht in 1989 de beroemde "melkpakjes". Deze draaien nu nog steeds dagelijks tot groot genoegen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Tjonge jonge, wat een boute uitspraak: "BOSE is slecht".
    Wellicht vind jij BOSE niet goed of mooi of niet lekker klinken, maar dat is en blijft altijd een persoonlijke mening. Iets meer nuance graag!!

    Ik kocht in 1989 de beroemde "melkpakjes". Deze draaien nu nog steeds dagelijks tot groot genoegen.
    het feit dat vooraanstaande echte audiozaken zo over BOSE denken zegt mij in iedergeval al genoeg. dit hoor ik niet van 1 zaak maar van meerdere!

    tja, dat jij ze wel goed vindt klinken is jouw eigen probleem zou ik zeggen.
    ik kan voor hetzelfde geld in iedergeval wel beter klinkende materiaal krijgen. Ik mag op dit forum mijn mening uiten. als je daar problemen mee hebt is het echt jouw probleem. :wink:

    er zijn ook genoeg mensen die beweren dat merken die ik bezit niet goed zouden zijn. ik kan daar in iedergeval niet wakker van liggen!

    link naar een andere bose trash thread :
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22478

  20. #20

    Standaard

    Ik kan me de blik in de ogen van de mensen van een goede audiozaak nog goed voor de geest halen toen kenissen riepen dat ze wel draadloos of Bose wilden.
    Heb er na afloop hartelijk om gelachen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ik kan me de blik in de ogen van de mensen van een goede audiozaak nog goed voor de geest halen toen kenissen riepen dat ze wel draadloos of Bose wilden.
    Heb er na afloop hartelijk om gelachen.
    dat zijn inderdaad de reacties die ik bedoel.
    :wink:

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Tjonge jonge, wat een boute uitspraak: "BOSE is slecht".
    Wellicht vind jij BOSE niet goed of mooi of niet lekker klinken, maar dat is en blijft altijd een persoonlijke mening. Iets meer nuance graag!!

    Ik kocht in 1989 de beroemde "melkpakjes". Deze draaien nu nog steeds dagelijks tot groot genoegen.
    trouwens,
    JIJ bent de enige die het woord "slecht" in de mond neemt!

  23. #23

    Standaard

    Het gaat er mij om dat je best enige nuance kan aanbrengen in dat geieremier over "merken". Zo maar een waardeoordeel geven over bepaalde merken is makkelijk, maar wordt nergens door gestaaft. Nogmaals, maat, smaak is persoonlijk. ook dat moet een "goede" audiozaak jou verteld hebben!! En verder laat ik het hierbij.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Het gaat er mij om dat je best enige nuance kan aanbrengen in dat geieremier over "merken". Zo maar een waardeoordeel geven over bepaalde merken is makkelijk, maar wordt nergens door gestaaft. Nogmaals, maat, smaak is persoonlijk. ook dat moet een "goede" audiozaak jou verteld hebben!! En verder laat ik het hierbij.
    kwaliteit heeft niets te maken met klankkleur/smaak!

    daar houd ik het bij.

    daarnaast zijn er meer mensen in deze thread die het woord slecht gebruiken en ik in mijn mail dus niet!
    beetje lame dat JIJ MIJ daar persoonlijk op aanvalt! zoals gezegd richt je post op de mensen die het woord slecht hebben gebruikt, inclusief jezelf!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Het gaat er mij om dat je best enige nuance kan aanbrengen in dat geieremier over "merken". Zo maar een waardeoordeel geven over bepaalde merken is makkelijk, maar wordt nergens door gestaaft. Nogmaals, maat, smaak is persoonlijk. ook dat moet een "goede" audiozaak jou verteld hebben!! En verder laat ik het hierbij.
    kwaliteit heeft niets te maken met klankkleur/smaak!
    als je zelf een beetje "smaak" had gehad had je zeker geen BOSE gekozen.

    daar houd ik het bij.

    daarnaast zijn er meer mensen in deze thread die het woord slecht gebruiken en ik in mijn mail dus NIET!
    beetje lame dat JIJ MIJ daar persoonlijk op aanvalt! zoals gezegd richt je post op de mensen die het woord slecht hebben gebruikt, inclusief jezelf! (zie post roberto corleone b.v.)
    dus, persoonlijk voel ik mij niet eens aangesproken!

    zoals eerder gezegd;
    mensen die een beetje in de audio-scene zitten mijden BOSE!
    dit zal toch echt wel een reden hebben!
    ik heb genoeg BOSE gehoord in luistersessies om te weten dat ik er met een grote boog omheen moet lopen.

    een GOEDE audiozaak verkoopt GEEN BOSE!!!!!!!!!

    heb je trouwens de link naar de andere thread al gebruikt? nee zeker!
    dan zul je nog meer ongenuanceerde uitspraken tegenkomen! die wel gestaafd worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ga in die thread je miskoop maar lekker afreageren!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •