De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ervaring met of warmte bij de Sony DVP-NS930V dvd speler?

    Hoe zit het met de warmteontwikkeling van de SONY DVP-NS930V speler?
    Ik heb destijds de Philips 957 dvd speler gekocht waarvan de schijfjes nogal warm worden en er waren toen veel mensen die er problemen mee kregen.

    Nu las ik net op Kieskeurig.nl dat er ook een warmteontwikkeling is bij deze Sony speler. Klopt dat? Ik heb liever niet dat dat zo warm wordt als bij mijn Philips (speler werkt overigens nog steeds prima).

    Of heeft iemand ervaring met deze sony dvd?

    Alvast bedankt.

    (lijkt me overigens een aantrekklijke speler ook nav de goede recensies van o.a. what video. Misschien ook als vervanging van mijn cd speler.)
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat warm worden moet in principe geen kwaad kunnen.
    Ik zal er dan ook geen probleem van maken of heb je er slechte ervaringen door ?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Dat warm worden moet in principe geen kwaad kunnen.
    Ik zal er dan ook geen probleem van maken of heb je er slechte ervaringen door ?
    Ik weet niet of het type dvd speler kent ik die nu bezit (Philips 957/952/954/955?)? Waarschijnlijk niet, op dit forum zijn er vele mensen geweest waarbij de speler het loodje legde waarschijnlijk door de sterke warmteontwikkeling in de speler. Ik heb geluk gehad met deze speler die het nog steeds goed doet.

    Het hoeft namelijk niet dat warm worden, er zijn genoeg spelers waarbij de schijfjes gewoon koel blijven of niet echt warm worden.

    Heeft iemand deze sony 930 speler? Waarschijnlijk niet. Daar gaat het mij ook om. Dus liever reacties van een gebruiker van dit type zelf.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  4. #4

    Standaard

    ik zit er ook over te denken om deze speler aan te schaffen...maar nu wacht ik even op het antwoord.
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  5. #5

    Standaard

    Nog een review gevonden:
    Het enige echte minpunt was het matige loopwerk. zie: http://www.cineforhome.de/tests/dvd-...DVP-NS930V.htm
    En What Video: http://www.whatvideotv.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=3023]Sony dvp ns 930 review[/url] gaf 5 sterren.

    Andere minpunten (kunnen zijn):
    - geen hoofdtelefoonaansluiting (had ik wel op mijn philips, van de tv is toch minder (heb geen receiver))
    - geen jpeg weergave (zou handig voor foto's zijn geweest)


    Over de warmte:
    Ik weet niet eens of de schijfjes ook daadwerkelijk echt warm worden. Ik heb het niet goed gelezen. Wat er op kieskeurig stond was dit:
    x1: Vraag aan de medebezitters: De speler voldoet prima, ik merk alleen op dat hij behoorlijk warm (niet heet) wordt na verloop van tijd. De kwaliteit gaat niet achteruit, maar ik vroeg me af of het normaal was of exemplarisch?
    reactie hierop:
    x2: Dat is heel normaal, ik heb de DVP-NS905 (de voorloper) en die wordt ook warm. Zorg wel voor voldoende afkoeling ! (08-04-2004)
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    op dit forum zijn er vele mensen geweest waarbij de speler het loodje legde waarschijnlijk door de sterke warmteontwikkeling in de speler. .
    Dat komt alleen voor bij extreme warmte ontwikkeling maar ik snap nu wel wat je bedoel ja en dat kan inderdaad een probleem zijn.

  7. #7

    Standaard

    Waarom per se de keuze voor de Sony? De Pioneer 565 schijnt ook een leuk spelertje te zijn die dan ook nog eens DVD-A afspeelt...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Waarom per se de keuze voor de Sony? De Pioneer 565 schijnt ook een leuk spelertje te zijn die dan ook nog eens DVD-A afspeelt...
    Ja, waarom Sony, waarom pioneer... etc. Voor mij is dit de beste keuze gelet op ervaring met diverse merken dvd spelers en nav goede berichten over deze speler. Pioneer heb ik ook een keer kunnen proberen, maar vond het toch niet zo mijn merk qua beeld en geluid, de kleuren van sony vind ik mooier. Het karakter van een merk blijft wel zo'n beetje hetzelfde, dus kies ik voor sony. Daarmee wil ik niet zeggen dat de pioneer slecht zal zijn, de ene kiest voor dit de ander voor dat.

    Graag hier verder reacties over de sony.

    (ps dvd-a vind ik niet zo belangrijk, sa-cd wel)
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Waarom per se de keuze voor de Sony? De Pioneer 565 schijnt ook een leuk spelertje te zijn die dan ook nog eens DVD-A afspeelt...

    hahaha daar heb ik lang tussen getwijfeld..maar omdat er niet zo erg veel verschil was tussen die twee, ik al goede ervaringen heb met sony, de pioneer duurder was (en ik ook nog een MD speler moest hebben), en omdat de sony DVD+R ook slikt zal het waarschijnlijk toch de sony worden.
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb hem besteld en binnengekregen van een postorderbedrijf. Ik kan zeggen dat het beeld heel goed is en het geluid heel helder klinkt, maar in vergelijk met mijn philips (van 1200 gulden) niet zo veel verschil in beeldkwaliteit. De schijfjes worden wel warm, maar denk ik niet zo heet als bij de philips. Op mijn audioset: mp3 klinkt erg goed lijkt zelfs beter dan de cd-functie ervan, die wel helder klinkt maar niet zo aanstekelijk klinkt als mijn rotel. Dus als cd speler niet een verbetering (maar dat mag je ook niet verwachten van een dvd speler).

    Ondanks dat het beeld er erg goed uit ziet, lijken de kleuren wat minder vol (ook geprobeerd met andere instellingen) dan bij de philips (wat ik niet verwachtte) en een minpunt; bij het begin van de road of eldorado viel me op dat getekende randen aardig kartelig zijn (artifacten?) die ik niet goed wegkrijg. Verder lijkt het me een uitstekende dvd speler vooral als je nog geen dvd speler hebt of een minder exemplaar. Zelf vind ik de verschillen en het voordeel boven mijn philips te klein om hem daadwerkelijk te houden/aan te schaffen, ondanks dat je hier mp3 en sacd (das wel jammer) mee afgespeeld kunnen worden.

    Voor mezelf kan ik beter een goede cd speler aanschaffen met sacd.
    (ps een nieuwe cd-speler omdat mijn rotel heeft erg veel moeite om een track te vinden en soms een cd niet eens ziet)

    Bedankt voor de reacties.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  11. #11

    Standaard

    i.c.m. welke TV/Scartkabel?
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    i.c.m. welke TV/Scartkabel?
    Tv en scartkabel zijn voor mij i.i.g. goed genoeg. Thomson wx 410 breedbeeld met 100 hz en Profigold pgv7000 (a +/- 45 euro, voor mij goed genoeg). Geeft samen erg goed beeld.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •