De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke boxen raden jullie me aan bij yamaha RX-V650RDS?????

    http://canton.de/www/index.php4?pg_id=13,30,le107,2,nl
    http://canton.de/www/index.php4?pg_id=13,30,le207,2,nl
    http://www.bwspeakers.com/index.cfm/...l%20DM602%20S3

    Ik zit te twijfelen tussen deze drie speakers voor Yamaha RX-V650RDS

    wat denken jullie ervan??
    andere iedeeën misschien?



    @nick ik blijf toch maar bij de yamaha ik ben niet zo proffesioneel om het verschil te horen tussen harman kardon (ik heb ze vandaag gezien, een RING!! als volume knop..) die gewoon oerlelijk is of denon en marantz (die beiden minder optische ingangen hebben, yamaha heeft er vier en twee coaxiaal) bovendien is mijn muziek toch niet zo fijntjes. Ik moet er gewoon een ijzersterke dvd/cd speler bij nemen

    graag uw meningen dus.
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooie receiver maar ik zal dan toch wat grotere speakers van B&W nemen zoals de 603 ofzo tenzij die te ver boven je budget gaan natuurlijk.
    Dit vanwege het wat vollere laag van de 603.
    Maar aan de ander kant schijnen de Cantons ook niet verkeerd te zijn maar die kan ik persoonlijk niet.
    Wat wellicht ook een mooie optie voor je kan zijn zijn speakers van Magnat.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Mooie receiver maar ik zal dan toch wat grotere speakers van B&W nemen zoals de 603 ofzo tenzij die te ver boven je budget gaan natuurlijk.
    Dit vanwege het wat vollere laag van de 603.
    Maar aan de ander kant schijnen de Cantons ook niet verkeerd te zijn maar die kan ik persoonlijk niet.
    Wat wellicht ook een mooie optie voor je kan zijn zijn speakers van Magnat.
    om eerlijk te zijn komt het spul in een kamer van 9 vierkante meter maar daar blijf ik natuurlijk niet me hele leven zitten...
    Ik vond die canton zelf iets mooier omdat ik die statieven echt waardeloos vindt...dan heb ik liever eentje die in een keer staat en die canton207 is me misschien net iets te iel maar ik moet nog gaan luisteren.

    nog een vraagje ik hoor van alles over clipping (als de speakers meer aankunnen en als de versterker beter is dan 'blaas' je je spul op) als je nu een versterker hebt van 100W en speakers van 100W gaat dan bij 15% versterker vermogen ook al complicaties optreden of stuurt ie dan toch gewoon 100 W?
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  4. #4

    Standaard

    heeft er echt niemand ideeën?
    ik ga vrijadg luisteren in verschillende zaken (o.a. hifi audio city) naar welke speakers moet ik vragen??
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  5. #5

    Standaard

    Als ik in jouw situatie zat, kocht ik voor films een leuk sub-sattelietsetje, d.w.z. de Canton Movie MX10 II (goede testen!!!) Prijstip: Magnat Metric 5.1. (niet meer in productie maar ze worden her en der nog weleens aangeboden voor EURO 175,00 inclusief een dijk van een actieve subwoofer!!!). Zover ik kan bepalen is de Magnat set meer op films afgestemd en zal de Canton Movie met muziek ook ietwat verfijnder omgaan mede dankzij de wat subtielere subwoofer en de zo op het eerste oog ietwat verfijndere componenten/behuizing. Echter daar je op jouw A/V versterker meen ik A/B aansluitingen heb zitten zou ik voor de Magnat gaan, en tijdens je luistersessies op zoek gaan naar een mooi stel stereospeakers naar jouw smaak!!! 5.1 setjes van een redelijk tot goed merk klinken altijd naar mijn mening altijd goed, indrukwekkend dus (mits voorzien van een ACTIEVE subwoofer met minimaal een 8" woofer).
    GOED IN DE ZIN VAN FILMGELUID DAN he. Vandaar dat ik je aanraadt om je zoektocht met name te richten op de stereospeakers, daar je op dit gebied (MUZIEKGELUID), op je eigen gehoord afgaand, veel grotere kwaliteitsverschillen qua geluid zult aantreffen (mijn visie) in vergelijking tot FILMGELUID (denk ik). Succes ermee!!!

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    ok bedankt
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    naar welke speakers moet ik vragen??
    Vraag gewoon naar verschillende speakers in de prijsklasse die jij wilt/kunt betalen.
    Wie weet hoor je een merk die lekker klinkt en die je anders nooit zou hebben gekozen. :wink:

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    naar welke speakers moet ik vragen??
    Vraag gewoon naar verschillende speakers in de prijsklasse die jij wilt/kunt betalen.
    Wie weet hoor je een merk die lekker klinkt en die je anders nooit zou hebben gekozen. :wink:
    Vraag dan ook naar speakers die net een tikkeltje boven je budget liggen, wie weet vind je 't dan de moeite waard om nog ff iets door te sparen...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    naar welke speakers moet ik vragen??
    Vraag gewoon naar verschillende speakers in de prijsklasse die jij wilt/kunt betalen.
    Wie weet hoor je een merk die lekker klinkt en die je anders nooit zou hebben gekozen. :wink:
    Vraag dan ook naar speakers die net een tikkeltje boven je budget liggen, wie weet vind je 't dan de moeite waard om nog ff iets door te sparen...
    Ik zou op zich niet door hoeven sparen...maar ik heb die zooi starks in een klein kamertje en als beginner hoef ik niet gelijk proffesionele spullen te hebben kan later altijd nog upgraden dit is gewoon om maar es mee te beginnen.
    ik heb vandaag geluisterd in een paar zaken en ben uitgekomen op:
    Ik heb de canton boxen beluisterd samen met jamo en JBL boxen en ik vond Jamo en JBL veel te dof en 'wollig' de canton daarentegen waren erg zuiver en open niet echt veel bas..maar ik had de le 207 te pakken (40-20k Hz) en de le 107 begon al bij 25 Hz...misschien ooit nog sub erbij.

    waarschijnlijk wordt dit het:





    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  11. #11

    Standaard

    ik moet alleen nog ff een meubeltje ergens opduiken...waar haal je zoiets??? gamma, karwei, plusmarkt of ander soort winkels....
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    ik moet alleen nog ff een meubeltje ergens opduiken...waar haal je zoiets??? gamma, karwei, plusmarkt of ander soort winkels....
    Ikea wellicht

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    naar welke speakers moet ik vragen??
    Vraag gewoon naar verschillende speakers in de prijsklasse die jij wilt/kunt betalen.
    Wie weet hoor je een merk die lekker klinkt en die je anders nooit zou hebben gekozen. :wink:
    Vraag dan ook naar speakers die net een tikkeltje boven je budget liggen, wie weet vind je 't dan de moeite waard om nog ff iets door te sparen...
    nick je hebt me toch wel een beetje overtuigd van de kwaliteiten van ene denon, ik heb liever niet dat mn dierbare niet zo goedkope speakertjes eraan gaan door clipping van yamah bij 34W ik neem aan dat je er wel verstand van hebt en dat het dus echt zo is maar welke denon is dan goed?? beetje tot 500 euro zeg maar

    ik zag de denon AVR 1804 staan en die lijkt me ook wel mooi, wat vindt je daarvan?? is dat een goede vervanger voor die yamaha en wat zijn de minpunten??

    tevens heb ik het idee dat de goedkopere modellen niet zo goed zijn als de goedkopere modellen van yamaha (denons zijn in zelfde prijsklasse lichter, mindere voeding dus..en minder wattage, waar ik eigenlijk niet naar moet kijken)


    EN zie ik in 'Audio' (duits blad dat jullie wel kennen) dat de denon 1803 iets lager scoort dan de yamaha 750 dus wat zijn nog meer voordelen


    (maandag ochtend ga ik naar de hifi audiocity in enschede om weer es te luisteren)

    ik wil me toch niet vergissen...
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    nick je hebt me toch wel een beetje overtuigd van de kwaliteiten van ene denon
    Hohoho...ik probeer je er niet van te overtuigen dat bv Denon beter is dan yamaha...ik probeer je ervan te overtuigen dat er ook andere goede merken zijn yamaha. Ik probeer je er gewoon voor te behoeden dat je een overhaaste aankoop gaat doen, omdat een meneer jou een yamaha aanraad :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    (maandag ochtend ga ik naar de hifi audiocity in enschede om weer es te luisteren)

    ik wil me toch niet vergissen...
    En dat is ook t beste wat je kan gaan doen...veel luisteren...het is immers een behoorlijke zak geld wat je op tafel legt... dan kan je beter weloverwogen keuzes maken, zodat je er lang plezier van zult hebben.
    Aan de andere kant is t ook weer niet zo'n goed idee.... [spoiler:05629b7a49]Ze zijn dicht op maandag [/spoiler:05629b7a49]En aangezien je een beetje muzikale receiver wilt...vraag dan naar een marantz, NAD en ook al vind je hem lelijk een H/K. Ik denk dat je toch versteld zult staan van het geluid van een H/K.
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    nick je hebt me toch wel een beetje overtuigd van de kwaliteiten van ene denon
    Hohoho...ik probeer je er niet van te overtuigen dat bv Denon beter is dan yamaha...ik probeer je ervan te overtuigen dat er ook andere goede merken zijn yamaha. Ik probeer je er gewoon voor te behoeden dat je een overhaaste aankoop gaat doen, omdat een meneer jou een yamaha aanraad :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caveman
    (maandag ochtend ga ik naar de hifi audiocity in enschede om weer es te luisteren)

    ik wil me toch niet vergissen...
    En dat is ook t beste wat je kan gaan doen...veel luisteren...het is immers een behoorlijke zak geld wat je op tafel legt... dan kan je beter weloverwogen keuzes maken, zodat je er lang plezier van zult hebben.
    Aan de andere kant is t ook weer niet zo'n goed idee.... [spoiler:e38350700b]Ze zijn dicht op maandag [/spoiler:e38350700b]En aangezien je een beetje muzikale receiver wilt...vraag dan naar een marantz, NAD en ook al vind je hem lelijk een H/K. Ik denk dat je toch versteld zult staan van het geluid van een H/K.

    ik zag dat ie dicht was ja en ik bedoel idd niet alleen denon maar ook idd de ander merken behalve yamaha.

    Pioneer?
    So weak, so hollow-minded
    the primat flock responds
    the jester race submits...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •