Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 67 van 67 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    ik vindt dat geluid heel persoonlijk is.
    wat de een misschien mooi vind kan de ander helemaal ruk vinden .

    dus er is bijna geen 1 merk slecht te noemen
    of het moet heel slecht zijn afgewerkt en rammelen enz.

    maar verder gaat het allemaal om een persoonlijke smaak en niet wat anderen zeggen wat goed of slecht.

    advies is natuurlijk ook nooit slecht maar uiteindelijk gaat het om wat JIJ wil
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  2. #52
    Pipo de kloon
    Guest

    Standaard

    Ik heb zelf de tannoy saturn s- sub 15.Nogal grote kist en behoorlijk zwaar.Iemand ook ervaring met deze sub?
    Oja,heb pas de denon AVR-1804 aangeschaft en nu is mijn vraag,bij mij speelt de subwoofer niet mee met dolby prologic 2.Is dit een instelfout mijnerzijds of is dit normaal?

  3. #53

    Standaard

    Ook ik heb voor dezelfde keus gestaan en heb het afgelopen half jaar dat ik gezocht heb, dat er bijna niets zo persoonlijk is als een subwoofer. De een vindt een snelle harde bas mooi, weer een ander zoals hardstyle fans gaan uit hun dak bij een Yamaha Yst-SW800 met volume en crossover vol open (beukmachine!!) ikzelf ga voor de snaarstrakke, ingetogen en ultralage bas. Nu vond de REL modellen van de ST-serie werkelijk subliem in de allerlaagste registers, maar ze waren vanaf 1200 euro pas echt wat ik zocht. Van 639 voor 399 stond er toen plots een Magnat Omega 300, die mij verbaasde met bijna de bas die ik zocht (Ok, rel en B&W 750 waren nog beter) en dan voor dit bedrag. Voor die prijs is de diepgang echt goed. Vanaf 80 Hz vind ik hem niet mooi meer overigens. Ik hoefde niet meer lang na te denken!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    ik zal zeker eens Bij aurus kijken
    ik heb er nog nooit van gehoort maar ja zoek en gij zult vinden he?

    en ik vind als ze goede service leveren dan mogen ze ook wel wat meer vragen want het is wel erg fijn als je een vraag of een probleem hebt dat je ook op een goede manier wordt geholpen :P
    Waar was je dan gaan kijken?! Dat is de enigste normale A/V winkel in heel Deventer. Verder hebben ze alleen expert (maar die is nu over de kop) en dat was al niet helemaal toppie. Anders moet je een keer de tijd nemen en naar Enschede rijden.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #55

    Standaard

    in deventer zit er ook 1 tegenover waar vroeger de expert heeft gezeten in 1 van die grote huizen daar hij is heel moeilijk te vinden want er staat alleen een heel klein naampje op 1 van de ramen(naam kan ik me niet meer herinneren)

    verder is er nog STERK maar daar hebben ze helaas niet zo heel veel.

    en in enschede ben ik ook al een aantal winkels binnen geweest (al wel een tijdje geleden want toen was ik niet echt naar iets op zoek) en daar zitten ook zeker mooie winkels.

    maar ik probeer nu weer zo ver mogelijk van de winkels vandaan te blijven want telkens als ik zo'n winkel binnenloop scheint me dat weer geld te kosten
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    in deventer zit er ook 1 tegenover waar vroeger de expert heeft gezeten in 1 van die grote huizen daar hij is heel moeilijk te vinden want er staat alleen een heel klein naampje op 1 van de ramen(naam kan ik me niet meer herinneren)

    verder is er nog STERK maar daar hebben ze helaas niet zo heel veel.

    en in enschede ben ik ook al een aantal winkels binnen geweest (al wel een tijdje geleden want toen was ik niet echt naar iets op zoek) en daar zitten ook zeker mooie winkels.

    maar ik probeer nu weer zo ver mogelijk van de winkels vandaan te blijven want telkens als ik zo'n winkel binnenloop scheint me dat weer geld te kosten
    Daar zat vroeger Audio Videocenter maar die is allang faillit. Dat is nu overgenomen door Aurus en die zitten nu dus in de nieuwsstraat in een nieuw pand.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #57

    Standaard

    Tis wel moeilijkl om te zeggen ,maar zeg het toch maar

    Amsterdam heeft wel een paar leuke zaken RAF in de Rijnstraat zeer uitgebreide keuze en 4 flinke luister ruimtes van goedkoop naar duurder spul.

    HQ in de muiderstraat (Daar heb ik al mijn spul gekocht) was vroegahh wel leuk om er eens te komen nu werken er ook wat andere mensen

    Maar als je een fijne verkoper wilt vraag dan of Rik er is (Y)

    Zwolsman heb je ook nog is ook redelijk verkoopt Tannoy en ook REL dus goeie zaak :P hehehhe
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  8. #58

    Standaard

    is misschien wel interessant om hier een paar winkels te posten die je zelf kan aanraden door goeie ervaringen, maar dan moet je er natuurlijk ook bij zetten waar die winkel zit (in welke stad en dergelijke)

    want voor veel mensen is het volgens mij best wel lastig om een goeie hifi winkel te vinden tussen alle bcc's en alle expert's.

    maar dan bedoel ik wel winkels die goeie adviezen geven en je ook naar de apparatuur laat luisteren in een aparte luisterkamer.

    het hoeven natuurlijk niet alleen winkels te zijn waar ze super duur spul hebben staan maar gewoon wikels waar je op je gemakje een keertje kan luisteren en advies kan krijgen zonder dat de verkoper de hele tijd naast je staat met euro tekens in zijn ogen
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    is misschien wel interessant om hier een paar winkels te posten die je zelf kan aanraden door goeie ervaringen, maar dan moet je er natuurlijk ook bij zetten waar die winkel zit (in welke stad en dergelijke)
    Ik denk dat je dan t beste een nieuwe thread kan openen, aangezien t anders misschien iets teveel off-topic wordt..en daar zal de crew niet zo blij mee zijn :wink: [spoiler:caae67038f]Zelf kom ik graag bij Hifi Studio City te Enschede. Mensen met kennis van hun vak en ook vriendelijke bediening[/spoiler:caae67038f]
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  10. #60

    Standaard

    is goed zal ik doen
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  11. #61

    Standaard

    YES, hij is eindelijk (naar 6 weken ) binnen.
    ik ben nu dus de gelukkige eigenaar van een rel q150emk2 hobo special edition.

    en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben zowel met muziek als met films en het mooiste is dat je hem voor muziek niet de lfe uitgang van je versterker hoeft te gebruiken en dat maakt toch echt wel verschil uit in het soort bas dat je krijgt.

    maar hij is nu 2 dagen zo'n beetje aan het inspelen en het geluid is gigantisch veranderd want als je hem voor het eerst aanzet is het geluid echt (om het maar op mijn goeiste nederlands te zeggen) klote.

    nu alleen nog maar goed afstellen (wat ook niet echt gemakkelijk gaat )
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  12. #62

    Standaard

    Mijn TMA had ik na een maand pas naar mijn zin ingeregeld.... Neem er de tijd voor dus en vooral veel verschilllende DVD's en CD's beluisteren. De opname-verschillen kunnen enorm zijn!

    Succes en veel plezier!

  13. #63

    Standaard

    Leuk om te lezen dat mede Rel eigenaren hetzelfde ervaren. Ik heb vorige week een quake gekocht en na 6 dagen veel muziek draaien en films kijken heb ik het idee dat hij steeds mooier gaat klinken.

    In die tijd heb ik hem steeds afgeregeld aan de hand van diverse geselecteerde CD's en fragmenten uit films. Het geluid is niet te vergelijken met 6 dagen geleden, hij klinkt nu echt stukken beter.

  14. #64

    Standaard

    Dat is niet alleen maar iets van Rel hoor Dat is het inspelen van een speaker. Of het nou een front, center, surround of een sub is, die krengen moeten inspelen Dat kan inderdaad rustig 100 uur duren. Dus met een beetje normaal luisterniveau kan dat inderdaad een maandje duren ja

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dat is niet alleen maar iets van Rel hoor Dat is het inspelen van een speaker. Of het nou een front, center, surround of een sub is, die krengen moeten inspelen Dat kan inderdaad rustig 100 uur duren. Dus met een beetje normaal luisterniveau kan dat inderdaad een maandje duren ja
    Misschien beetje domme vraag maar maakt het nou uit hoe hard je het in het begin zet? Spelen ze dan sneller in omdat ze meer uitrekken en dus sneller flexibel zijn of juist niet, scheuen ze makkelijk, is het net als bij een auto dat je het later merkt hoe er in het begin mee om is gegaan etc.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #66
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL

    Misschien beetje domme vraag maar maakt het nou uit hoe hard je het in het begin zet?
    Gewoon op normaal nivo zoals je normaal ook zal spelen.
    Spelen ze dan sneller in omdat ze meer uitrekken en dus sneller flexibel zijn of juist niet
    Het zal er dus niet sneller door gaan.
    scheuen ze makkelijk, is het net als bij een auto dat je het later merkt hoe er in het begin mee om is gegaan etc.
    Nee.
    Het is tevens niet alleen voor het woofer materiaal maar ook voor de electonica die erin is verwerkt.
    Inspelen gaat dus in feite vanzelf wanneer je de spullen normaal gebruikt zoals je altijd zal doen.
    Je kunt dit wel versnelen door 24 uur per dag een muziekje te laten spelen.

  17. #67

    Standaard

    ik heb de woofer nu zo'n 3 weken en moet zeggen dat het een wereld van verschil is met de yamaha die ik had.
    ( ik had namelijk de fout gemaakt om een te goedkope sub te gebruiken.)

    Vooral met cd's is het een wereld van verschil want het laag is nog nooit zo diep en laag geweest zonder dat het overheerste het is echt geweldig vooral als je veel rock luistert want nu hoor je echt de basgitaar in plaats van dat je wat laag hoort hoor ik nu verschillende tonen laag ( weet niet of ik dat correct heb geschreven maar ik hoop dat jullie me snappen)

    en met films voel ik het nu echt in mijn maag dit had ik echt nog nooit eerder meegemaakt. behalve dan op de vad show waar ze bij elke speaker een rel q200 hadden staan.

    maar om nu een soortgelijk effect bij mij thuis te hebben is echt geweldig.

    het lijkt wel of mijn hele systeem is opgewaardeert naar nog een stapje hoger ( ik had echt nooit gedacht dat een goede sub zo veel verschil uit kon maken )
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •