Pagina 26 van 37 EersteEerste ... 1622232425262728293036 ... LaatsteLaatste
De resultaten 626 tot 650 van 912 worden weergegeven.
  1. #626

    Standaard

    Wat ook vaak vergeten wordt is dat je bij bijvoorbeeld Amazon.com zelf je inklaring kunt doen, krijg je niet de hoge kosten van de TPG er over heen.....
    En dan is het ook nog eens zo dat je wettelijk verplicht bent ingevoerde spullen in te klaren. Dat die wetten er zijn door goed lobbyen van grote bedrijven of door de keuze van de kiezer, tsja dat is weer wat anders.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #627

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Tja is misschien wel zo. Maar gelukkig heb ik het nog niet aan de hand gehad, maar ik blijf het toch het treiteren van de kleine man noemen. Je mag in dit land (natuurlijk ook de andere) gewoon niet een financieel voordeel hebben.
    En de kleine man staat vervolgens wèl voorop de barricades als het bedrijf waar hij werkt wordt gesloten omdat de productie naar een lagelonenland wordt verplaatst (maar wil zelf ook niet teveel betalen voor auto, cd of waspoeder). Uiteindelijk zijn die importbarrières er om de eigen productie te beschermen, dat is inderdaad een politieke keuze. Afschaffen kan zeker, leidt tot lagere prijzen maar wel minder werkgelegenheid in Nederland.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #628

    Standaard

    Waar zie je dan nog "made in holland" op staan? Dat is een achterhaald verhaal, het beschermt nu vooral de importeurs.

  4. #629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan-Kees Bekijk bericht
    Waar zie je dan nog "made in holland" op staan? Dat is een achterhaald verhaal, het beschermt nu vooral de importeurs.
    Made in EU zie je nog vaak genoeg staan. Kijk maar eens op cd- en dvd-doosjes. Holland is met de komst van EU achterhaald, is onderdeel van één economische ruimte zonder interne importbarrieres.
    Laatst aangepast door Oakey : 11-01-2010 om 11:25
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat ook vaak vergeten wordt is dat je bij bijvoorbeeld Amazon.com zelf je inklaring kunt doen, krijg je niet de hoge kosten van de TPG er over heen.....
    En dan is het ook nog eens zo dat je wettelijk verplicht bent ingevoerde spullen in te klaren. Dat die wetten er zijn door goed lobbyen van grote bedrijven of door de keuze van de kiezer, tsja dat is weer wat anders.....
    kan dit ook met de goedkoopste manier van verzenden ? of moet je dan de veel duurdere variant kiezen ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  6. #631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    kan dit ook met de goedkoopste manier van verzenden ? of moet je dan de veel duurdere variant kiezen ?
    Dat durf ik niet te zeggen, heb zelf die optie ook nooit gebruikt, ik houd wel van een 'gokje'
    Was met Planet Earth in 2007, volgens mij rekende TPG toen nog geen 12,50 maar een vriendelijker bedrag. Was iig veel goedkoper dan dat de box hier zou gaan kosten met een releasedatum van een maand of 3 later......
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #632

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    TNT rekent een vast tarief voor inklaringskosten, namelijk € 12,50. Dit is een vergoeding voor de administratieve afhandeling (douaneaangifte en innen van verschuldigde invoerbelastingen) die door TNT wordt verricht.
    Klopt het als je onder de € 22 grens blijft (dus geen BTW en geen invoerrechten door douane) er NOOIT inklaringskosten worden aangerekend?

    Inklaringskosten worden normaalgezien in rekening gebracht voor de administratieve afhandeling die het postorderbedrijf (TNT, ...) aan de douane moet betalen.
    Wanneer er geen BTW en invoerrechten door de douane verrekend worden, dan mogen de postorderbedrijven in principe dus ook niks meer aanrekenen?

    Dit is hetgeen wat ik afleid uit de theorie en de reacties op het forum, maar is dit altijd zo in de praktijk?

    Geldt deze regelgeving trouwens ook voor België?
    Op de website van de Belgische douane lees ik ongeveer hetzelfde:
    Ontvangt u goederen uit een derde land buiten De Europese Unie ? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met het volgende:
    Er moet een douaneaangifte worden gedaan en een douanebestemming worden gegeven aan de zending (bijvoorbeeld : betaling van de belastingen bij invoer)
    In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.
    Het post- of koeriersbedrijf kan u een rekening sturen voor:
    - inklaringskosten
    - afhandelingskosten
    - de eventueel te betalen belastingen
    http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

    Het staat er niet expliciet in, maar ik zou dus afleiden dat een bestelling van €22 nooit inklaringskosten met zich kan meebrengen...

  8. #633

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Klopt het als je onder de € 22 grens blijft (dus geen BTW en geen invoerrechten door douane) er NOOIT inklaringskosten worden aangerekend?

    Het staat er niet expliciet in, maar ik zou dus afleiden dat een bestelling van €22 nooit inklaringskosten met zich kan meebrengen...

    Dat heb je goed gezien. Weet iemand overigens ook waarom er die vrijstelling is van € 22,00? Wellicht omdat anders de afhandeling meer gaat kosten, dan dat de inklaring etc. oplevert?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  9. #634

    Standaard

    Ik ben van plan om bij Amerikaanse webstore een bestelling te doen voor 35€. Hoe gaat dan alles in zijn werk (normaal blijf ik onder 22€).

    Hoe moet je die douanekosten betalen?

    Is dat per overschrijving? Of onmiddellijk bij aflevering?

    Ik laat m'n pakjes bij de ouders aankomen aangezien die gepensioneerd zijn. M'n ouders zouden het niet leuk vinden als ze onverwachts 20€ moeten ophoesten bij koerierdienst
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 20-04-2010 om 20:49 Reden: .

  10. #635

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Ik ben van plan om bij Amerikaanse webstore een bestelling te doen voor 35€. Hoe gaat dan alles in zijn werk (normaal blijf ik onder 22€).

    Hoe moet je die douanekosten betalen?

    Is dat per overschrijving? Of onmiddellijk bij aflevering?

    Ik laat m'n pakjes bij de ouders aankomen aangezien die gepensioneerd zijn. M'n ouders zouden het niet leuk vinden als ze onverwachts 20€ moeten ophoesten bij koerierdienst
    Als je geluk hebt hoef waarschijnlijk niks bij de betalen. Als het niet een super groot opvallend pakket is.

    Anders (tenminste in NL) Moet je direct aan de deur betalen. Of gaat naar poskantoor waar je dan kan betalen mij weleens gebeurd toen ik geen geld in huis had.
    Als het inderdaad via een koerier wordt verstuurd is de kans vele malen hoger dat je bij moet betalen ,omdat die meestal zelf dat soort zaken regelen. Als via gewone post gaat is het afwachten. Duurt het lang ligt waarschijnlijk bij de douane kun je alvast geld klaar leggen bij je ouders .

    Maar of in Belgie ook zo werk??

  11. #636

    Standaard

    Denk wel dat België zelfde werkwijze heeft. Er is al een pakje aangekomen. Reeds na 2 weken uit US (tweede keer al zo snel), was etiketje met "Gift" opgeplakt

    Veiliger om steeds maar 1 cd / blu ray te bestellen, als de verzendkosten niet extreem hoog zijn ...

  12. #637

    Standaard

    Help me please ...

    Ik ontving vandaag een pakje van ebay-particulier uit USA. Helaas geeft die niet "gift" aangeduid bij verzenden maar "Other (Merchandise)".

    Nu was er een briefje opgeplakt dat ik 10€ moet betalen aan de douane bij "in ontvangst nemen van het document".

    De postbode geeft het pakje afgegeven zonder innen van die 10€ ...

    Moet ik die 10€ nu nog betalen. Hoe? Aan wie?

    Of kan ik doen of ik dit niet gezien heb?
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 12-07-2010 om 16:50 Reden: .

  13. #638

    Standaard

    Ik zouw het gewoon zo laten en doen dat je niets gezien hebt.
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  14. #639

    Standaard

    Ok, bedankt.

    Moet de postbode hier niet voor opdraaien dan?

    Anders betaal ik liever wel ... Geen zin dat hij achteraf wraak neemt op m'n pakjes

  15. #640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Ok, bedankt.

    Moet de postbode hier niet voor opdraaien dan?

    Anders betaal ik liever wel ... Geen zin dat hij achteraf wraak neemt op m'n pakjes
    Of hij het zal moeten voor opdraaien? Dat weet ik niet. Misschien wel een verwittiging.
    Indien hij de komende dagen het geld niet vraagt, dan zou ik niets zeggen. Anders zou ik wel betalen. Want met eerlijkheid raak je het verste.

  16. #641

    Standaard

    Heb dan toch maar betaald.

    Het is een wonder dat ik het zelf gezien heb.

    Kan best zijn dat ik al keer een pak met dergelijke brief weggesmeten heb, zonder er erg in te hebben (kijk enkel naar de inhoud).

    Kan de douane dit natrekken? Krijg je dan een herinnering?

  17. #642

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Kan de douane dit natrekken? Krijg je dan een herinnering?
    Je krijgt niet alléén een herinnering maar ook een gevangenisstraf omdat je een misdader bent

    Voor hun is de zaak gesloten omdat de postbode niet kan bewijzen dat je de bestelling ontvangen hebt. Normaal, als je iets betaalt moet je iets tekenen. In jou geval heb je niets getekend en kan hij dus niet bewijzen dat je iets ontvangen hebt. Het kan wel zijn dat de postbode wel last kan hebben.

  18. #643

    Standaard

    Ik zou er maar niet zo bij stil staan. Als je douanekosten had moeten betalen had je dat al aan de deur moeten doen. Zo niet, een vergissing wellicht. Of misschien krijg je later nog eens een acceptgiro. Ik zou er verder geen werk van maken.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  19. #644

    Standaard

    Ik dacht dat je tot 150 euro gratis mocht laten overkomen uit Amerika.

    Laatste paar maanden verschillende grote pakketten zonder probleem aangekomen, vandaag een kleiner pakketje moest ik 21 euro bij betalen. Vond het vreemd.
    Waarde van de dvd was 50 euro en verzendkosten heb ik ook al betaald van 25 euro. En dan nu nog eens 21 euro. Beetje jammer.
    **** me gently with a chainsaw.

  20. #645

    Standaard

    Een vraagje, dat hier zeker reeds beantwoord is maar ik vind het niet zo onmiddellijk terug:

    Zijn er Amerikaanse internetwinkels die hun (R1) DVDs opsturen naar Europa an het pakketje als "gift" bestempelen en als waarde onder de 22 euro opgeven?
    Of zijn er Europese internetwinkels die R1 DVDs zelf importeren en die verzenden vanuit Europa zodat er geen last is van de douane?

    (Ik denk er immers aan om een grote R1 complete series-box te bestellen.)

  21. #646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lotman Bekijk bericht
    Een vraagje, dat hier zeker reeds beantwoord is maar ik vind het niet zo onmiddellijk terug:

    Zijn er Amerikaanse internetwinkels die hun (R1) DVDs opsturen naar Europa an het pakketje als "gift" bestempelen en als waarde onder de 22 euro opgeven?
    Of zijn er Europese internetwinkels die R1 DVDs zelf importeren en die verzenden vanuit Europa zodat er geen last is van de douane?

    (Ik denk er immers aan om een grote R1 complete series-box te bestellen.)
    Je kunt eens bij axelmusic.com kijken, die hebben het zo geregeld dat je geen douanekosten en BTW hoeft te betalen. Zet wel de prijs op dollars, want je kunt daar niet meer in euro's betalen en hun wisselkoers is niet altijd even juist.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #647

    Standaard

    Niemand bladert blijkbaar meer terug in het topic, maar dit is hoe het zit:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lotman Bekijk bericht
    Zijn er Amerikaanse internetwinkels die hun (R1) DVDs opsturen naar Europa an het pakketje als "gift" bestempelen en als waarde onder de 22 euro opgeven?
    De Gift-optie is een broodje aap. Ook bij cadeaus ter waarde van >€22 (waar je de verzendkosten bij moet rekenen) moet je gewoon BTW e.d betalen. Sterker nog, het labeltje 'gift' wekt alleen maar meer interesse bij de douane. Zij kennen echt wel alle trucjes die mensen hanteren om belasting te ontduiken bij invoeren van buiten de EU. Het opgeven van een lagere waarde bij zendingen naar het buitenland is voor de Amerikaanse wet een federal offence, dat doen de meeste bedrijven dus niet. En ook hierbij geen garantie; douane weet uiteraard welke bedrijven dit systematisch doen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Ik dacht dat je tot 150 euro gratis mocht laten overkomen uit Amerika.
    Idem voor de €150-grens, wordt ook vaak gedacht, maar die grens geldt voor douanerechten. Die hoef je onder de 150€ inderdaad niet te betalen (maar dat is ook maar 3,5% voor cd's/dvd's). Waar het hier steeds om gaat hier om BTW (19%) en inklaringskosten die de vervoerder in rekening mag brengen voor de administratieve en fysieke handelingen om die BTW te innen (€12,50 per zending bij TNT). Die ben je verschuldigd vanaf een waarde van €22 bij aankopen van buiten de EU (waar ook bijv. Zwitserland en de kanaaleilanden onder vallen, waar play, hmv, zavvi e.d. vanaf versturen).

    Dus als je bij play.com een bluray van €23.99 bestelt loop je altijd kans op een naheffing van meer dan €17. Je kunt natuurlijk het risico nemen, maar als het een keer raak is kun je niet gaan zeuren dat je het niet wist, dat het oneerlijk is, boevenpraktijken etc.

    http://www.douane.nl/particulier/int....html#P28_2318
    Laatst aangepast door Oakey : 29-07-2010 om 19:38
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #648

    Standaard

    Bedankt voor de axelmusic-tip. Natuurlijk, die doen dat wel legaal dus zitten de importkosten al inbegrepen in de prijs. Misschien is het dan interessanter om het gewoon te riskeren via Amazon - als ik douanekosten moet betalen komt het toch op hetzelfde neer ongeveer, veronderstel ik. Maar met zo'n complete serie box hang ik er sowieso wel aan veronderstel ik.

    Ik weet dat 'gift' een broodje aap is (wat een geweldige uitdrukkingen hebben jullie Nederlanders toch ), maar het gaat me natuurlijk voornamelijk op de waarde lager dan 22 euro zetten.

    Excuses overigens voor het niet doorlezen van deze thread - heb dat ooit wel al es gedaan maar was 't meeste vergeten en heb er geen tijd voor gevonden.

  24. #649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lotman Bekijk bericht
    Bedankt voor de axelmusic-tip. Natuurlijk, die doen dat wel legaal dus zitten de importkosten al inbegrepen in de prijs. Misschien is het dan interessanter om het gewoon te riskeren via Amazon - als ik douanekosten moet betalen komt het toch op hetzelfde neer ongeveer, veronderstel ik. Maar met zo'n complete serie box hang ik er sowieso wel aan veronderstel ik.

    Ik weet dat 'gift' een broodje aap is (wat een geweldige uitdrukkingen hebben jullie Nederlanders toch ), maar het gaat me natuurlijk voornamelijk op de waarde lager dan 22 euro zetten.

    Excuses overigens voor het niet doorlezen van deze thread - heb dat ooit wel al es gedaan maar was 't meeste vergeten en heb er geen tijd voor gevonden.
    Vaak maken de administratiekosten en/of inklaringskosten van de vervoerder alles veel duurder, maar ook bij amazon.com kun je van te voren de heffingen betalen en dan krijg je ook geen administratiekosten en/of inklaringskosten van de vervoerder.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #650

    Standaard

    Ik deed onlangs een bestelling bij cdjapan (totale waarde ongeveer 45€), op het pakje stond er "personal use" aangeduid. Heb geen kosten moeten betalen.

    Nu wil ik een grotere bestelling doen bij Japanse webshop (gewoon omdat afzonderlijke kleine bestellingen verzendkosten ook oplopen). Ik zou voor een bedrag van ongeveer 300€ willen bestellen.

    Tot hoeveel kunnen de douanekosten (voor België of Nederland) oplopen?

    Heb nog maar 2 keer douanekosten hoeven betalen, telkens 10€.

    Heb al op verschillende sites opzoekingen gedaan, maar kan nergens exact vinden hoe "het heffen van tax op goederen" in zijn werk gaat.

    Is er een vast bedrag?

    vb. 10€ voor aankoop van 100€, 20€ voor aankoop van 200€,...

    Welke "soort bestelling" heeft meeste kans om onderschept te worden door douane: standaard, via koerierdienst,...
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 15-08-2010 om 18:03

Pagina 26 van 37 EersteEerste ... 1622232425262728293036 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •