Pagina 16 van 22 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 541 worden weergegeven.

Discussie: Sin City

  1. #376

    Standaard

    top pokalapoketl!

    normale versie (met txt) is ook goed btw

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pokalapoketl
    Hup als nieuwe ringtone op mijn GSM spanx
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #378

    Standaard

    Afgelopen vrijdag de film voor het eerst gezien. Mijn eerste indruk is: erg VET, iik vindt de stijl echt super, ik vind het echter te ver gaan om dit de nieuwe Pulp Fiction te noemen zoals sommigen. Het is gewoon een ander soort film. Het sporadische gebruik van kleuren vind ik erg goed, het benadrukt een aantal zaken. Ondanks het vele geweld komt de film niet bloederig over (niet echt verrassend), wat ik een sterk punt vindt. Daarnaast wordt door bijna alle acteurs een sterke prestatie neergezet. Het mooie van deze film vondt ik toch het schizofrene/gestoorde/verwarde element van vele karakters, echt heerlijk, vooral dat stuk tussen Clive Owen en Benicio del Toro in de auto vondt ik erg gaaf.
    Ik kan begrijpen als mensen niet van zo'n soort film houden, het komt toch een beetje vreemd over allemaal.
    Ik vond hem in ieder geval top!
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #379

    Standaard

    Gister gezien en oei oei oei wat een geweldige film zeg echt super origineel. Alle acteurs goed bezig (Elijah wood freakie )
    Lekker COOLE sfeer ook ,echt super
    9,5/10
    Impressive MOST Impressive!

  5. #380

    Standaard

    Gister ben ik dan eindelijk naar Sin City geweest en ik moet zeggen dat het een zeer stijlvolle film is . De sfeer kwam in het begin erg vreemd over, maar dat was gewoon een kwestie van 'vertrouwd raken' met de stad Sin City en haar bewoners.

    Veel geweld en humor en lekker dik aangezette personages, die voiceovers waren ook erg stoer 8). Clive Owen was geweldig als Dwight, ik ben blij dat we hem in Sin City 2 terug mogen zien . Rourke was overigens ook fantastisch en Willis ook zeker wel, maar zijn verhaallijn vond ik wel duidelijk de minste van de drie.

    Dat weerhoudt me er van om Sin City een 9 als cijfer te geven, maar een dikke vette 8 is hij zeker waard.

  6. #381

    Standaard

    Gisteren had ik eindelijk tijd om hem te zien. Net even geschreven wat mijn mening erover is (verveelde me op het werk )

    ,,Ze is een pot”, zegt straatvechter Marv (Mickey Rourke) over zijn reclasseringsagente. ,,God mag weten waarom, met haar lichaam kan ze iedere kerel krijgen die ze wil.” Welkom in de wereld van Sin City, waar de stereotypes regeren. De mannen zijn ruwe macho’s met een voorliefde voor bruut geweld en gevatte oneliners, de vrouwen zijn verleidelijke danseressen of prostituees. Dat was zo in de comics van tekenaar Frank Miller en zo is het ook in de verfilming van regisseur Robert Rodriguez (‘Desperado’, ‘Spy Kids’).

    In de promotiecampagne werd ‘Sin City’met enige regelmaat geïntroduceerd als de nieuwe ‘Pulp Fiction’, vooral omdat Quentin Tarantino de regie van enkele scènes voor zijn rekening nam en vanwege het meespelen van Bruce Willis en Michael Madsen, acteurs uit eerdere Tarantino-films. Dit zijn dan ook de enige overeenkomsten tussen beide films, of het moet zijn dat ook bij ‘Sin City’ verschillende verhaallijnen in elkaar overlopen. Het werk van Rodriguez en Miller (die als co-regisseur vermeld staat) is qua vormgeving nog het best te beschrijven als een moderne film-noir. Een extreem gewelddadige, dat wel. Ledematen worden afgehakt, hoofden in stukken geslagen en mannelijke geslachtsdelen aan flarden geschoten. De gruwelijkheden zijn het ene moment bijna cartoonesk in beeld gebracht, in de volgende scène zijn de martelingen tot in het fijnste detail te zien. Bij zulke beelden wordt wel even duidelijk waarom ‘Sin City’ het predikaat ’16 jaar en ouder’ heeft meegekregen.

    In de film zijn drie verhaallijnen op ingenieuze wijze in elkaar vervlochten. Terwijl Marv wraak probeert te nemen op de moordenaars van het hoertje Goldie, probeert detective Hartigan (Willis) een jong meisje te redden van een wrede kinderverkrachter en moordenaar. En dan is er ook nog de onderkoelde Dwight (Clive Owen), die een bendeoorlog moet zien te voorkomen wanneer de corrupte agent Jackie Boy (Benicio del Toro) wordt vermoord. Ogenschijnlijk hebben al deze personages niets met elkaar te maken, maar tegen het eind van de film valt de puzzel in elkaar. Toch is het vooral de bijzondere vormgeving die ‘Sin City’ onderscheidend maakt. Het werk van Rodriguez, voornamelijk voor een green screen opgenomen, is namelijk van oogverblindende schoonheid. De stad en omgeving zijn in een sfeervol zwart-wit vormgegeven, waarbij verschillende fel ingekleurde details de aandacht trekken. Op visueel gebied is ‘Sin City’ vernieuwend, trendzettend misschien wel.

    Dat de verschillende personages de diepgang hebben van een roeiboot, maakt daardoor eigenlijk weinig uit. De casting van de acteurs en actrices is perfect (let ook op fraaie rollen van onder meer Elijah Wood, Michael Clarke Duncan en onze eigen Rutger Hauer) en de voice-overs die de hoofdrolspelers hebben meegekregen pakken wonderwel goed uit. ‘Sin City’ is een interactief stripverhaal, precies zoals Rodriguez en Miller het voor ogen moeten hebben gehad. De explosies van geweld waarmee bijna iedere scène eindigt zal niet iedereen kunnen waarderen, maar de film is ontegenzeggelijk een juweeltje. Dat vonden de makers ook: aan deel twee wordt al druk gewerkt.

  7. #382

    Standaard

    Nette review.

    Quinten tarantino heeft 1 dag naast rodriguez in de stoel gezeten (waar hij overigens 1 dollar voor betaald heeft gekregen) maar hij heeft verder zogoed als geen invloed op de film gehad. De gehele film is tot op de puntjes identiek aan de strip. Zelfs de "camera"standpunten komen overeen.

    De shots die tarentino heeft gedaan zijn die van clive en del toro in de auto en een paar kleine shots eromheen. Hoewel dit een briliante scene is heeft tarantino niets bijgedragen aan de tekst of de uitdrukkingen, dus hij zal hooguit wat tips hebben gegeven over de manier van uitspraak. Ik zag nog een stukje op MTV waar tarantino in eerste instantie die scene in een echte auto wilde filmen, maar daar later toch vanaf zag.


    Maar over de film, ik vond em echt brilliant. Ik heb 2 april gelijk een bootleg gekeken (geen geduld). Maar in de bioscoop is het natuurlijk een heel ander verhaal!

    Nu is het wachten op Sin City 2 (2006) (met A Dame To Kill For, geruchten zijn dat george clooney een grote rol gaat bekleden) en Sin City 3 (2008) (maar dit deel staat nog op losse voegen)

  8. #383

    Standaard

    Clooney als een bad guy daarin issie meesterlijk

    vrij naar Seth__Gecko
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #384
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Gisteren eindelijk gezien. Lekkere film, mooie stijl en goed acteerwerk.

    Enige puntje van kritiek is voor mij dat er in de tweede verhaallijn in ene korte periode iets teveel informatie gegeven wordt waardoor je even door de bomen het bos niet meer ziet. Maar dat is op zich niet zo verrassend in een film van Rodriguez.

    Money shot moment: [spoiler:978e0bf2b9]Als die gozer met het hakenkruis op zijn voorhoofd een pijl door zich heen gejast krijgt en alleen maar verbaasd "hey?" kan roepen.[/spoiler:978e0bf2b9]
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  10. #385
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Clooney als een bad guy daarin issie meesterlijk

    vrij naar Seth__Gecko
    Dat zou wel goed zijn.

    [spoiler:610e0f71a9]Ik vond het zo'n meesterlijk moment in "From Dusk till dawn"als hij recht in de camera kijkt met z'n pistool in de hand en dan zegt:"Do you think I'm fuckin' playing
    with you, asshole?
    Do you want this little girl to
    die?
    Or that little girl? Or your bosom
    buddy with the badge? Or yourself?
    I don't wanna do it, but I'll turn
    this fuckin' store into the Wild
    Bunch if I even think you're
    fuckin' with me.[/spoiler:610e0f71a9]
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bravestarr
    Money shot moment: [spoiler:4a36487569]knip[/spoiler:4a36487569]
    De hele zaal lag dubbel op dat moment, heel droog stukje.

  12. #387

    Standaard

    Dat was inderdaad een geweldige scène, naderhand ook nog veel lol om gehad

  13. #388

    Standaard

    Geweldige film 8) niet meer woorden nodig 8)

  14. #389

    Standaard

    Ik wou sin city bestellen maar nu krijg ik 4 verschillende titels:

    Sin City (Hartugan & Nancy) $ 27.98 CAD
    Sin City (Dwight & Gail) $ 23.98 CAD
    Sin City (Marv & Goldie) $ 23.98 CAD
    Sin City (Jackie Boy & Shellie) $ 23.98 CAD

  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Ik wou sin city bestellen maar nu krijg ik 4 verschillende titels:

    Sin City (Hartugan & Nancy) $ 27.98 CAD
    Sin City (Dwight & Gail) $ 23.98 CAD
    Sin City (Marv & Goldie) $ 23.98 CAD
    Sin City (Jackie Boy & Shellie) $ 23.98 CAD
    Heb je het over pre-orders van de DVD of over de strips?
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Ik wou sin city bestellen maar nu krijg ik 4 verschillende titels:

    Sin City (Hartugan & Nancy) $ 27.98 CAD
    Sin City (Dwight & Gail) $ 23.98 CAD
    Sin City (Marv & Goldie) $ 23.98 CAD
    Sin City (Jackie Boy & Shellie) $ 23.98 CAD
    Heb je het over pre-orders van de DVD of over de strips?
    De pre-orders...

  17. #392

    Standaard

    ohw nee he, allemaal verschillende hoezen
    dit gaat me een hoop geld kosten....

  18. #393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    De pre-orders...
    Waarschijnlijk allemaal Limited Edition uitgaves met verschillende hoezen zoals Sicco al zegt. Ga ze echter niet allemaal halen sinds dat gewoon gekkenwerk is net als die Limited Edition Reservoir Dogs.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  19. #394

    Standaard

    Sin City (Hartugan & Nancy) $ 27.98 CAD is nu net verlaagd door dvdsoon ook naar 23,98 CAD.

    Heb er maar 2 verschillende hoesjes in de pre-order geplaatst :rol:

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    ohw nee he, allemaal verschillende hoezen
    dit gaat me een hoop geld kosten....
    me2 8)
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  21. #396
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Ik wou sin city bestellen maar nu krijg ik 4 verschillende titels:

    Sin City (Dwight & Gail) $ 23.98 CAD
    Dat zal mijn keuze worden 8)
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  22. #397

    Standaard

    heb me goed vermaakt met deze film, erg vaak moeten lachen ook.

    blijf wel met een vraagje zitten waar de experts misschien een antwoord op weten,

    [spoiler:bb4401dd02]Hartigan krijgt in zijn cel bezoek van de zoon van Roarke (die gele lelijkerd bedoel ik dus) en zegt dan dat hij heel erg stinkt, dit zegt Hatrigan ook weer een keer als hij hem neergeschoten heeft en bij de plek vanhet ongeluk staat.

    hoe kan het dan dat hij hem niet ruikt als die gele lelijkerd achter in hun auto zit? of heb ik dat verkeerd gezien?[/spoiler:bb4401dd02]

    Lex

  23. #398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lex
    heb me goed vermaakt met deze film, erg vaak moeten lachen ook.

    blijf wel met een vraagje zitten waar de experts misschien een antwoord op weten, [....]
    Hier heb je wel gelijk in inderdaad... zal wel ter goede van de film zijn en dan maar hopen dat het niemand opvalt

  24. #399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lex
    blijf wel met een vraagje zitten waar de experts misschien een antwoord op weten
    Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij merkte hij toen ze [spoiler:e432562690]bij het hotel aankwamen nog op dat de stank nog niet weg was. Ik denk dat hij ervan uitging dat de geur nog in z'n neus zat, of dat de geur nog niet helemaal van z'n hand afgeveegd was, of de kofferbak is tamelijk goed afgesloten, of de geur van benzine camoufleert de stank enigszins, etc.[/spoiler:e432562690].

    Maar het kan natuurlijk ook een slordigheidje zijn. In de commentaar-track op de dvd van Desperado heeft Rodriguez het op een gegeven moment over continuïteitsproblemen. Hij merkt op dat hij zich liever op andere zaken concentreert dan energie te verspillen aan dit soort relatieve onbenulligheden. Het kan zijn dat hij net zo onverschillig staat tegenover het eventuele slordigheidje dat jij nu noemt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lex
    blijf wel met een vraagje zitten waar de experts misschien een antwoord op weten, *knip*
    [spoiler:e3654129f0]Als je er logisch over nadenkt is het eigenlijk heel simpel, Yellow Bastard's zijn bloed stinkt gewoon zo erg dat de geur hun steeds bij blijft, en hij zei ook al dat zijn bloed nog erger stinkt dan hemzelf, en op een gegeven moment had die wat bloed aan zijn vingers en veegde het op zijn jas uit. Misschien dat hij dacht dat het daaraan lag.[/spoiler:e3654129f0]
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

Pagina 16 van 22 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •