Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 106 van 106 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ik vind mijn speakers best lekker klinken maar ik weet dat het veel beter kan. Een kennis van me heeft precies dezelfde, aangesloten op een yamaha 440 receiver en daar klinkt het al veel lekkerder. Zoals ik al eerder had vermeld zit ik met een brakke oude marantz stereo versterker met een storend rechterkanaal en meer mankementen.

    http://www.classic-audio.com/marantz/1070.html

    Ik heb overigens laatst via marktplaats de mission 73c en twee mission 73 surround speakers (klinken enorm stevig voor 30cm hoge dingetjes, beide zijn al genoeg om op redelijk volume met best goede bas een film te kijken, klinkt alleen ook wat wooferig) aangeschaft. Ik had dus al de 733i zuilen en nu is qua speakers mijn setup compleet. (voor info: http://www.fl-electronic.de/neuklang/mission73.html)

    Ik vind mijn speakers best goed klinken maar er zijn dus zoals ik al zei dingen die beter kunnen:

    De bas mag wat strakker, gecontroleerder en zuiverder wezen. het geheel whoemt nogal erg. Opzich ben ik totaal als aktiefilmfreak niet vies van bas, en ik vind het juist heel belangrijk als er een lekkere stevige diepe bass aanwezig is, maar dan moet het wel diep en gecontroleerd wezen en geen whoomperig zootje. Dus 100% zeker dat de versterker de flessenhals is want zoals ik al zei: bij die kennis klinken zijn 733tjes op die yamaha al een flink stuk beter. Kun je dus nagaan met wat voor slappe versterker ik zit.

    Wat wel lekker is en wat ook in onderstaande review stukjes te lezen is, is dat het inderdaad geluid is wat echt voor je staat. Daar zijn ze heel goed in en dat wil ik ook behouden. Het geluid blijft niet muf in de box rondhangen maar komt op je af en muziek en films lijken in je kamer plaats te vinden. Dat levendige wil ik heel graag behouden.

    Als ik films draai met behoorlijke bas erin, zoals bij de matrix als de helicopter ontploft dan schieten mijn woofers (vooral de rechter) van mijn speakers als stuiterballen in en uit mijn zuilen en hoor je een flubberend geluid. Die 733 zuilen van die kennis die ik even thuis heb gehad deden precies hetzelfde op mijn versterker dus het ligt echt aan mijn versterker. En bij die kennis word het geheel gewoon krachtig en zuiver weergegeven zonder rare uitschieters van woofers en andere gekke bijkomstigheden. Je zou dan kunnen zeggen: neem dan die yamaha maar ik weet dat er heel wat beters te halen is dan een yamaha 440rds.

    Voor de rest enkele stukjes uit reviews van deze zuilen, let wel dat het in deze reviews gaat om de gewone 733 zuilen, ik heb de 733i. De 733i heeft een andere tweeter, bi-wiring optie en zandvulruimte en een herzien filter van tonen. (ik heb ze vergeleken, die van die kennis zijn de gewone 733 zuilen) De 733i klinkt wat muzikaler en is iets warmer en wolliger dan zijn voorganger, de gewone 733 heeft scherp hoog en een wat dieper gaand laag maar weinig midden en mid hoog:

    Like other mission speakers, the 733s are both crisp and attacking wich makes listening to classical music exciting. The power of the orchestra is well portrayed if occasionally a bit fierce in treble. The 733s also create a glorious soundstage, the sort that reaches out and touches you on each shoulder. the clarity and openness of voices is also impressive.

    The 733 has real get up and go. It's a breathtakingly fast rocker that grabbed my attention from the first few bars of Primal Scream's Rocks. Fulsome, lithe bass lines, a good kick from drums, plus a great sense of midband clarity that has singers out of the mix and into the open, made for a vivid presentation.

    They cut in hard, raucous and jangling before the lead singer's gutteral vocals fought their way out of the increasingly intese wall of sound. many loudspeakers throw a fit with this sort of material, but the 733s lapped it up.Down in the lower bass and deep bass regions the speakers are lightly damped, making them quick and vigorous in bass output, but also a little boomy.

    The sudden entry of chellos and even violins in Rachmaninov's Piano Concerto No. 2, Opus 18, had the box adding a distinct whoomph, wich i found disconcerting. A degree of plastic quack was apparent with violins, plus a little nasality, just enough to add character.

    It was those 25Hz heartbeats at the start of Pink floyd's Dark Side of the Moon that showed the 733's bass/midrange unit could reach its end stops at relatively low volume and this, i suspect, is why orchestral climaxes in Rimsky Korsakov's Sherherazade, backed by powerful timpany, pushed the 733s into muddle.

    Their very enthusiasm tempts you to turn up the volume, but this can easily push the speakers past orderliness.

  2. #102
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Een kennis van me heeft precies dezelfde, aangesloten op een yamaha 440 receiver en daar klinkt het al veel lekkerder.
    Eerst is Yamaha wel wat, dan weer niet en nu geef je weer aan dat het wel lekker klinkt in jouw oren.

    neem dan die yamaha maar ik weet dat er heel wat beters te halen is dan een yamaha 440rds.
    Als je het al weet waarom is je keuze dan nog zo moeilijk.
    Op welke punten zoek je nog verbetering ?
    de gewone 733 heeft scherp hoog en een wat dieper gaand laag maar weinig midden en mid hoog:
    Dat mid is schijnbaar een lastig onderdeel van een speaker daar dit al snel een minpunt bij een speaker is.
    Toch is het wellicht één van de belangrijste punten om een speaker op te beoordelen in combinatie met de gebruikte tweeter.

  3. #103

    Standaard

    Anders neem je gewoon die amp/receiver waar ze die zuilen mee hebben getest in die review :wink:
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  4. #104

    Standaard

    Die yamaha klonk aardig ja maar dat betekent niet dat marantz of denon stukken beter kan zijn. het getuigt alleen maar van het feit dat de versterker die ik nu heb gewoon bagger is. en wat die versterker uit die review betreft, ik zoek een 5.1 receiver en geen dure stereoversterker. Maar goed, als iemand dus nog wat weet op dat verhaal van mij met de daarin door mij aangedragen punten wat verbetering kan krijgen door middel van bijvoorbeeld marantz of denon of wat anders dan hoor ik het graag.

  5. #105
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Die yamaha klonk aardig ja maar dat betekent niet dat marantz of denon stukken beter kan zijn..
    Dat is waar maar wie zeg dat Marantz of Denon beter zijn dan de Yamaha. :wink:

    Er is voor jouw echt maar één oplossing en dat is echt gaan luisteren anders heb je over een jaar nog geen keuze kunnen maken.

  6. #106

    Standaard

    Ik denk ook dat je op deze manier niet echt ver komt...Elke set klinkt overal anders, vanwege de inrichting van je kamer, de accoustiek in je kamer etc etc...het is dus niet zo makkelijk om aan te geven welke versterker jou net die verbeteringen geeft, ook al vanwege t feit dat wij niet precies kunnen beoordelen hoe het spul op dit moment bij jou thuis klinkt...
    Wat ik mij nu o.a. afvraag is: Wat ben jij van plan te gaan doen, als wij bv de Denon aanprijzen en dat jij hem op basis van onze adviezen koopt en hij voldoet niet aan je verwachtingen? Ik denk dat jij elke receiver die jij opnoemde een grote stap voorwaarts zal maken en dat je alleen zelf kan beoordelen (beluisteren) welke het beste in JOUW situatie past. Wij kunnen hier wel over dooremmeren, maar we komen op deze manier echt geen steek verder. Wij kunnen gewoon niet echt een expliciet antwoord geven op jou vraag...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •