Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 106 worden weergegeven.
  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    REL STORM III €1430!
    Een sub van SVS kost zo,n €400 tot €700,- minder (afhankelijk van model) dan die Rel maar is wel beter dan een Rel als we het puur over het LFE kanaal hebben.
    Dat geld kan je dan weer mooi bij je overige speakers stoppen en wellicht in de 700 serie van B&W kijken ipv de 600.
    Dan benader je alweer een stukje meer hetgeen wat jij graag wilde. :wink:
    Overigens zou ik zelf bij Marantz, Pioneer of Yamaha kijken ipv Sony als je zoveel geld gaat uitgeven. (hiermee zeg ik dus niet dat die Sony niets is.) :wink:

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    REL STORM III €1430!
    Een sub van SVS kost zo,n €400 tot €700,- minder (afhankelijk van model) dan die Rel maar is wel beter dan een Rel als we het puur over het LFE kanaal hebben.
    Dat geld kan je dan weer mooi bij je overige speakers stoppen en wellicht in de 700 serie van B&W kijken ipv de 600.
    Dan benader je alweer een stukje meer hetgeen wat jij graag wilde. :wink:
    Overigens zou ik zelf bij Marantz, Pioneer of Yamaha kijken ipv Sony als je zoveel geld gaat uitgeven. (hiermee zeg ik dus niet dat die Sony niets is.) :wink:
    Tuurlijk is het altijd smaak gebonden, ik moet toegeven dat ik SVS nog nooit heb gehoort en dat ik er dus ook niet over kan oordelen. De center was ik idd nog vergeten, dat was niet zo heel erg slim :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    De center was ik idd nog vergeten
    Een beetje center ben je ook al snel €500,- of meer kwijt.

  4. #29

    Standaard

    Goed maar eventjes weer on topic graag!

    Aangezien jullie zeggen dat ik mij niet op functies en specs moet richten zou wel eens willen weten namelijk wat voor klankkleuren de merken typeert.
    Dus om wat voor soort geluid de merken bekend staan. Ik hoor vaak dat harman/kardon bijvoorbeeld erg warm en muzikaal klinkt.

    Hoe zit dat bij:

    Yamaha
    Pioneer
    Onkyo
    Marantz
    Denon

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Goed maar eventjes weer on topic graag!
    Je vroeg zelf wat wij voor €5000 in elkaar zouden zetten :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Aangezien jullie zeggen dat ik mij niet op functies en specs moet richten zou wel eens willen weten namelijk wat voor klankkleuren de merken typeert.
    Dus om wat voor soort geluid de merken bekend staan. Ik hoor vaak dat harman/kardon bijvoorbeeld erg warm en muzikaal klinkt.

    Hoe zit dat bij:

    Yamaha
    Pioneer
    Onkyo
    Marantz
    Denon
    Heb je trouwens al zelf een keer een aantal van die receivers beluisterd? Geluid is namelijk heel persoonlijk. Wat de een heel warm vind klinken vind jij misschien niet warm genoeg. En hij klinkt overal anders vanwege verschillende factoren, b.v. de gebruikte speakers, inrichting van de kamer, grootte van de kamer, etc etc...
    Het beste advies is dus: Ga zelf eens luisteren wat jou lekker in de oren klinkt. Heb je eenmaal je oog (oor) ergens op laten vallen, dan mag je hem bij een goede hifi-zaak meestal wel ff thuis uitproberen.
    Wij kunnen hier op het forum bep. merken helemaal uitkakken, terwijl jij bij een luistersessie zelf denkt van: Hé, zo verkeerd is dat nog niet...
    Volg dus vooral eerst je eigen oren...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  6. #31

    Standaard

    Ik heb zelf ook al wat dingen beluisterd. Ik vond pioneer wel wat aangenaam klinken en ook Yamaha vind ik prima klinken. Maar ik ben dus benieuwd wat anderen ervan vinden want de luister condities waarin ik dus heb kunnen luisteren waren nou niet bepaald goed.

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zeker voor HT doeleinden zijn zowel Pioneer en zeker Yamaha hele sterke merken.

  8. #33

    Standaard

    Ik heb momenteel de pioneer 912 op het oog, maar die heeft een cross over instellingsmogelijkheid die maar tot 100hz gaat en niet lager. Is dat erg nadelig? Kan ik dan beter een yamaha nemen? Of een Denon? Ik ben ook benieuwd wat nou de verschillen zijn in klankkarakter tussen die merken. Ik weet wel dat denon erg warm en rustig is maar hoe zit dat met de rest?

  9. #34

    Standaard

    Anders neem je die Pioneer op proef thuis...bevalt ie niet dan ruil je hem in tegen de Yamaha...bevalt ie ook niet dan neem je de Denon toch :wink: Mediamarkt heeft dacht ik alle 3 de merken...en daar kan je binnen een week ofzo ruilen?
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  10. #35

    Standaard

    Trouwens de klankkleur is natuurlijk ook afhankelijk van de speakers die je gebruikt...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  11. #36

    Standaard

    Ik heb mission 733 zuilen die perfect bevallen. En ik weet ook best dat je zelf moet luisteren en dat doe ik ook regelmatig. En ik weet natuurlijk ook wel dat die de klankkleur beinvloeden maar het gaat mij er dus nu uitsluitend om waar volgende receivers (of merken) om bekend staan qua klankkarakter en hoever je de volumeknop moet opendraaien voordat je een beetje redelijk kamervullend volume heb:

    Denon AVR-1804
    Yamaha RX-V740RDS
    Pioneer VSX-D912-S
    Onkyo TX-SR601
    Marantz SR5400

    Ik heb dus alleen interesse in deze types (Prijsklasse 500-600 euro) en geen zin om 2e hands te kopen of om duurdere modellen te kopen.

  12. #37

    Standaard

    Denon AVR-1804
    Een goede allrounder. Goede kwaliteit voor films en audio

    Yamaha RX-V740RDS
    Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van Yamaha. Ik ben wezen luisteren naar de V1400RDS en de V2400RDS en had sterk het idee dat er meer features op zitten dan kwaliteit in zit. Maar dat is erg persoonlijk (zie ook beneden).

    Pioneer VSX-D912-S
    Ken ik niet

    Onkyo TX-SR601
    Onkyo is over het algemeen super op het gebied van audio, maar laat de nodige steken vallen op het gebied van films. Dit blijkt overigens ook uit de testen van Engelse Hifi en HT bladen. Ik vond de 601 wat minnetjes, maar de 701 was wel top (ook op het geboed van films)

    Marantz SR5400
    Ik heb zelf de Marantz SR7400 en die klinkt goed (naar mijn bescheiden mening het beste uit zijn prijsklasse). De SR5400 heb ik ook beluisterd en vond deze net niet krachtig en stabiel genoeg voor de speakers die ik heb (KEF Q5). Wellicht dat hij i.c.m. jouw Mission speakers wel goed klinkt.

    Kom ik op mijn eindoordeel: Ga luisteren en luister naar alle versterkers die je zelf noemt! Geen voortuidige keuze maken, maar luister. Speakers kunnen echter het grote verschil maken. Wil je dus die Missions houden, zorg er dan voor dat je luistert naar de versterker i.c.m. (jouw) Mission speakers. Je legt immers wel rond de E 600 neer, hetgeen wel even 1320 gulden is (sorry ik kon het even niet laten).

    Als allerlaatste, veel verkopers hebben mij gezegd dat als een HT receiver goed klinkt in stereo, hij meestal (95% van de gevallen) ook goed klinkt in Surround (Doldy Digital, DTS; whatever). Na de vele luister tests die ik heb gedaan (en het zijn er heel wat geweest) deel ik die mening.

    Als aller allerlaatste: Je krijgt hier meningen van personen te horen (lezen). Jouw smaak kan echter heel anders zijn. Mijn voorkeur zou liggen bij de SR5400 in vergelijking met de anderen, maar dat komt omdat ik meer audio afspeel dan dvd. Neem de ervaringen ter harte en laat jouw smaak bepalen wat je koopt (en neem de ervaringen mee in je beslissing; dat heb ik ook gedaan).

    Nog even een opmerking: Hoe ver je de volumeknop moet opendraaien om een kamervullend geluid te krijgen hangt van vele factoren af. Als jouw woonkamer 100m2 groot is, dan kan het zijn dat alle versterkers jouw wens niet halen. Als jouw woonkamer 30m2 is, dan is geen van de door jouw aangehaalde versterkers te "klein". BGovendien is vermogen niet alles. De speakers spelen hier ook een grote rol bij. Het is net als bij een auto. Een Ferrari met 175R17 radiaal banden zal minder snel wegkomen dan dezelfde auto met 255R17 banden. Simpelweg omdat er meer rubber is om het vermogen aan af te geven. Dus, zet dat ding maar eens onbeschoft hard in een luisterruimte die ongevver even groot is als jouw woonkamer.

    Success met je koop

    Groeten
    Guy
    Exit: Light; Enter: Night; Take my Hand
    We're off to never never land

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Ik heb mission 733 zuilen die perfect bevallen. En ik weet ook best dat je zelf moet luisteren en dat doe ik ook regelmatig.
    En wat is t probleem dan precies? Zit je heel erg te twijfelen tussen bepaalde types? Als je regelmatig luistert dan lijkt mij dat je dan misschien een kleinere selectie kan maken dat rijtje van 5? Dat je er misschien al een paar door kan strepen? Of vind jij ze alle 5 even mooi klinken? Ik snap het probleem waar jij mee zit eigenlijk niet zo...Dus als je jou probleem wat duidelijker kan formuleren? Wat nou precies t punt is waar jij niet helemaal uitkomt :wink: dan kunnen wij je misschien wat gerichter helpen.
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  14. #39

    Standaard

    Het is ook iets persoonlijk. Ik heb nu sinds een paar maanden een Denon en daar ben ik meer dan tevreden over. Maar ook Onkyo vind ik geweldig, vooral de 701

  15. #40

    Standaard

    ...met die af te dingen korting zou ik uiteraard GEEN rekening houden, want als 't niet lukt klopt je hele begroting niet meer...

  16. #41

    Standaard

    Mijn missions zijn opzich best goed. Ze klinken een beetje hetzelfde als de bekende m73 (Ik heb de 733i) maar dan heel iets agressiefer. Ik heb het idee dat ik bij films nog teveel laag en teveel hoog mis. Pistool schoten klinken net wat te afwezig (alsof er een deken voor hangt) en ontploffingen gaan niet erg diep. Het midden is wel heel goed. Ik gebruik een marantz 1070 2x30 watt stereo versterker (die zeer zeer hard moet werken om mijn missions bij te benen.) Muziek klinkt geweldig maar ook hierbij mag het laag nog een tikkeltje dieper en zuiverder. Momenteel is het laag nogal wooomerig en gaat het niet echt diep.

    Ik heb mijn missions al eens bij mijn broer op een best goede NAD stereo versterker gehad en daar klonken ze al veel beter op, dus ik weet zeker dat mijn oude marantz stereobakkie het niet echt meer trekt.

    Mijn probleem is vooral dat in mijn omgeving maar een paar hifiwinkels aanwezig zijn en lang niet allemaal hebben ze de receivers die ik hier heb staan. Ook bieden ze niet de gelegenheid om te luisteren en zijn ze ook nog eens erg duur.

    Guy soudant, ik ben het voor een groot deel met je eens. Ik had ook al best wel een oogje op die marantz en die denon en had eigenlijk die onkyo al een beetje laten vallen. Wat yamaha en pioneer betreft ben ik er dus nog niet helemaal uit omdat over beiden weinig bekend is. Verder ben ik dus ook benieuwd welke van de 2 (Marantz of denon) krachtiger is. Ik heb een kamer van 3 bij 5 vandaar mijn keuze voor een wat minder dure receiver, ook vanwege het feit dat ik 18 jaar ben, geen vast inkomen heb en nog naar school ga. Eerder in dit topic raadden mensen mij hele dure receivers aan maar dat kan ik gewoonweg niet betalen en dat is ook niet mijn doel, ik moet immers nog geld overhouden voor andere dingen. Daarom heb voor mijzelf gewoon een budget gesteld met daarin een 5tal receivers die mij voor die prijs wel wat lijken.

    Ik luister best veel muziek. Als ik muziek luister moet het mooi vol klinken met veel detail en vooral niet wollig.

    Films moeten lekker agressief klinken met veel laag maar wel gecontroleerd laag.

    Ik denk dat dus die onkyo al afvalt.

    Yamaha denk ik ook wel misschien omdat ik inderdaad al meer gehoord heb dat yamaha puur veel dsp opties biedt en niet echt lekker geluid.

    De pioneer lijkt mij wel enorm interessant omdat ik ook een pioneer 464s dvd speler heb en qua uiterlijk past dat natuurlijk perfect, maar klinkt deze receiver ook goed?

    Deze kwam ik laatst voor 430 euro tegen, het design is niet echt zo mooi maar wat zou het klankkarakter zijn van deze Harman/Kardon AVR 3550?

    Dus nu gaat het nog om:

    Pioneer VSX-D912-S
    Marantz SR5400
    Denon AVR-1804
    Harman/Kardon AVR 3550

  17. #42

    Standaard

    Je kunt de review eens bekijken op de volgende URLs:

    http://www.homecinemachoice.com/fram...?reviewid=3637

    en

    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=3691

    Ik hoop dat de links werken.

    Deze reviews bieden een redelijk inzicht in de technische mogelijkheden (let vooral op de kadertjes aan de linker zijde).

    In mijn optiek klinken de Mission speakers (ik heb er niet bijster veel gehoord, maar die ik heb gehoord hebben dit allemaal) erg scherp en bieden weinig bas. Ik denk dat een subwoofer dan ook aan te bevelen is (ik denk dat het jouw probleem van te weinig laag zal oplossen; voor films in ieder geval). Ik weet niet welke speakers je in gedachten had/hebt, maar die zullen het eind resultaat ook danig beinvloeden.

    Het is wel jammer dat er in de buurt alleen maar winkels liggen die duur zijn. Houd er wel rekening mee dat de prijzen van internet winkels niet of nauwelijks haalbaar zijn voor normale winkels. Daar staat tegenover dat garantie kwesties makkelijker kunnen worden afgehandeld bij normale winkels. Maar ook dit is weer persoonlijk. Ik weet ook niet waar je woont, dus ik kan je ook niet aangeven bij welke winkels je moet zijn, maar je kunt eens kijken op de volgende link voor een overzicht van Hifi winkels. Wellicht dat daar nog niet ontgonnen gebieden bij staan:

    http://www.hifi.nl/winkels.php

    De kamer die je hebt zal geen enkel probleem zijn voor de Marantz, de Denon en de Pioneer. Naar de Harman Kardon heb ik ook gekeken, en die komt ook goed uit de testen. Waarom ik dan geen HK heb gekozen. Tja, dat is persoonlijk. Ik weet wel dat ze de HK bij MediaMarkt hebben en dat hij daar redelijk geprijst is, maar daar kun je weer niet luisteren.

    Het klankprofiel van al deze versterkers is goed (van de Pioneer weet ik dit echter niet), maar zal toch verschillen in de details. De ene versterker zal iets meer hoog genereren, de ander iets meer hoog. En daarom zou ik proberen te gaan luisteren. Kan dit niet, dan zou ik voor de Denon gaan die een heel neutraal geluid biedt op zowel audio als film gebied. De Marantz heeft net iets meer gecontroleerde bas en een net iets scherper hoog; kortom een iets ruimer spectrum. De Harman Kardon heeft in mijn optiek een net iets te blikkerig karakter (qua geluid). Maar nogmaals, ik denk niet dat je je een buil zult vallen aan 1 van deze drie. Iemand anders nog ervaringen met de Pioneer?

    Ik denk dat al de versterkers die je opnoemt jouw een hele hoop plezier zullen bieden en zeker een grote stap voorwaarts zullen zijn.



    Nogmaals succes
    Exit: Light; Enter: Night; Take my Hand
    We're off to never never land

  18. #43

    Standaard

    Ik heb vroeger ooit de HK3550 gehad. Heb hem destijds o.a. vergeleken met een Marantz sr5300 en vond de HK veel beter. Krachtiger, mooier laag etc. etc. Hij klinkt echt ontzettend goed in stereo en is in mijn ogen in zijn prijsklasse de beste receiver. Maar goed smaken verschillen. Ik ben het trouwens absoluut niet eens met de degene die hierboven aangeeft dat de HK een blikkerig karakter heeft. In tegendeel zelfs. Lees anders eens o.a. deze review:

    http://www.areadvd.de/

    * hardware -> av-receiver
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Ik heb vroeger ooit de HK3550 gehad.
    "vroeger ooit"
    Je bent 'm net een paar maanden kwijt... :wink:


    Ik zie in je sig dat je een Rotel amp en Marantz cd gekocht hebt?
    Dus toch geen Onkyo na de lange wachttijd?

    Hoe bevalt het?


    Sorry voor off-topic btw...



    Maar de Harman Kardon lijkt ook mij voor Snowshard een zeer goede keuze! 8)
    Arrivederci

  20. #45

    Standaard

    Die harman kardon vind ik inderdaad ook geen optie aangezien het design mij niet aanstaat en ik heb hem ook gehoord bij mediamarkt en ik vond het geluid echt hollywoodachtig. Wel een perfecte match voor warm klinkende infinity's maar niet voor mijn missions.

    Dus harman strepen we maar door, blijft over:

    Pioneer VSX-D912-S
    Marantz SR5400
    Denon AVR-1804
    Onkyo TX-SR601 (toch maar erbij gezet aangezien ik gelezen heb dat deze wel 192/24bits DA converters heeft, lijkt mij wel handig, nu nog weten of het ook klinkt.)

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guy Soudant
    Onkyo is over het algemeen super op het gebied van audio, maar laat de nodige steken vallen op het gebied van films. Dit blijkt overigens ook uit de testen van Engelse Hifi en HT bladen.
    Dit heb ik echt nog nooit gehoord!
    Het is imo juist het tegenovergestelde...
    Dat is niet alleen mijn persoonlijke mening (heb al een tijd een Onkyo receiver) maar dit lees ik ook veel in reviews en ervaringen van andere Onkyo gebruikers.
    Onkyo klinkt juist super met films!
    Zeer gedetailleerd en natuurgetrouw met erg veel dynamiek. Precies zoals een film moet klinken.
    Ik mag dan wel de instapper hebben van Onkyo maar geloof me, als ik het volume op 2/3 zet bij een film, is het echt erg vet, wordt je zowat je stoel uitgeblazen en vliegen de kogels je om de oren. De surround beleving is echt erg goed.

    Met muziek daarentegen valt het allemaal wat tegen -het gaat bij hogere volumes schel/scherp klinken en ook is er weinig detail- maar dit kan ook zeer goed aan mijn speakers (JBL zuilen) liggen.
    Arrivederci

  22. #47

    Standaard

    Dus de Onkyo TX-SR601 zou wel wat wezen? Komt deze qua klank een beetje overeen met de Pioneer VSX-D912-S ?
    Of klinken de Marantz SR5400 en de Denon AVR-1804 misschien wat beter?

  23. #48

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met Pioneer, maar wat ik gelezen heb denk ik dat Pioneer en Onkyo best een vergelijkbare klank hebben.
    Allebei erg goed met HT, en minder bij muziek.
    Marantz en Denon zijn volgens mij weer wat beter met muziek maar leveren weer iets in wat betreft HT.


    Het blijft erg moeilijk; ik zit zelf ook al een tijd met een vergelijkbaar dilemma, dus ik weet hoe moeilijk het is.
    Arrivederci

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard

    Pioneer VSX-D912-S
    Marantz SR5400
    Dan zal ik persoonlijk een keuze maken uit deze twee.

  25. #50

    Standaard

    Dit heb ik echt nog nooit gehoord!
    Dit is mij inderdaad opgevallen in twee winkels en ja, ik had dit ook nooit gehoord, maar ik denk dat je gelijk hebt door te zeggen dat dit waarschijnlijk aan de speakers lag. In beide winkels heb ik het geluid gehoord via Mordaunt Short luidsprekers. Dit is meteen ook het jammere. Mensen hier kunnen hun ervaringen wel delen, maar het hangt zoveel af van de speakers. De ene versterker klinkt super bij de ene set speakers, terwijl de andere set speakers het geluid helemaal verknalt.

    Dus het devies is luisteren luisteren luisteren

    Groet
    Guy
    Exit: Light; Enter: Night; Take my Hand
    We're off to never never land

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •