Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 106 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe goede DTS receiver

    Ik ben op zoek naar een goede reciever, met als belangrijkste eis dat hij in multikanaals veel power heeft (vaak staat er altijd wel 5x100 watt maar in de praktijk valt dat altijd bij sommige merken bij meerkanaals omlaag) en het hoog moet goed scherp klinken en het laag lekker strak en diep. Ik heb als speakers 2 mission 733i zuilen (slurpen enorm veel power) en ben van plan om het misschien ooit nog als ik dus een goede reciever heb aan te vullen met center en rears en sub.

    Ik heb hier vijf receivers staan die mij wel wat lijken (anderen zijn geen optie):

    Marantz SR5400
    Pioneer VSX912
    Onkyo TX-SR601
    Denon AVR1804
    Yamaha RX-V740RDS

    Welke van deze vijf heeft dus enorm veel power bij 5.1 geluid en klinkt daarnaast ook nog eens goed helder en met zware bas?

  2. #2

    Standaard

    Gebruik jij je Receiver veel voor audio?
    Zelf vind ik Marantz erg fijn klinken, vooral op audio gebied. Zelf luister ik nl. meer audio dan dat ik films kijk en 5.1 draai.

  3. #3

    Standaard

    Naar mijn idee focus jij je veel te veel op specs van versterkers terwijl dit helemaal niets zegt of hij wel goed klinkt. Je wilt multikanaals veel power en hebt maar 2 mission 733 luidsprekers die echt niet veel slurpen hoor..!? Weet je zeker dat je naar de 5.1 wilt want goede luidsprekers die de 5.1 / 7.1 versterkers uit je rijtje eer aan doen kosten ook nogal wat..... Persoonlijk vind ik scherp hoog dodelijk voor een ht.. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    Ik luister behoorlijk wat muziek maar kijk vooral veel films. Ik ben overigens een niet al te rijk studentje dus dure receivers zijn niet echt een optie. Wat hier staat is echt het maximum. (ongeveer 600 euro)

    Overigens zuipen die missions echt wel behoorlijk. Ik heb ze nu aan een niet kinderachtige stereo marantz versterker staan van 2x 30 watt en die marantz trekt het echt bijna niet meer.

    Die pioneer lijkt mij ook wel wat maar hij schijnt maar tot 100hz te gaan qua bassmanagement settings. Lager gaat hij niet, is dat nadelig? En hoe klinkt pioneer in vergelijking tot die marantz en onkyo? Qua klankkleur en toonbeeld? Ik heb altijd het idee dat pioneer muf en wollig klinkt en marantz heel zwaar en warm en dat onkyo heel schel klinkt en bijna geen laag. Is dat zo? of zit het anders? En is het goed als je je reciever met een osd op je tv kan instellen, of is dat een overbodige feature (aangezien de pioneer dat niet heeft volgens mij)?

  5. #5

    Standaard

    Marantz klinkt meestal wel warm en zou mijn persoonlijke voorkeur zijn uit dit rijtje. Maar volgens mij slurpen je zuilluidsprekers toch echt niet zo veel hoor.
    Zelf ben ik ook student dus weet dat je budget gelimiteerd is. Denon's klinken ook altijd wel lekker, maar de combinatie Receiver luidspreker is belangrijk!

  6. #6

    Standaard

    Dus wat zou dan een goeie zijn voor een stel behoorlijk warm (maar ook agressief) klinkende mission zuilen?

  7. #7

    Standaard

    Ik weet niet hoe een H/K klinkt maar is dit niks voor jou?
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  8. #8

    Standaard

    is 50 watt niet ietwat weinig? Kunnen jullie me trouwens iets vertellen over dat lijstje van vijf met betrekking tot de klankkleur van die merken? hoe klinken ze? En hoeveel power hebben ze als je 5.1 gaat draaien met 2 flinke zuilen, rears, center en een subwoofer?

  9. #9

    Standaard

    het aantal watt zegt niet zo heel erg veel hoor... de meeste fabrikanten overdrijven een beetje met hun wattages en H/K houdt t meestal heel laag aan... Ik denk dat deze H/K goed in staat zal zijn om jou Missions (en je toekomstige uitbreidingen) aan te sturen...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    is 50 watt niet ietwat weinig? Kunnen jullie me trouwens iets vertellen over dat lijstje van vijf met betrekking tot de klankkleur van die merken? hoe klinken ze? En hoeveel power hebben ze als je 5.1 gaat draaien met 2 flinke zuilen, rears, center en een subwoofer?
    Je kijkt echt veel te veel naar specs... dit zegt geen ene malle moer!!HK 50 watt kun je rustig naast een Pioneer 110watt ht versterker zetten. Liever goed klinkende ht met 5x75 watt dan een slechte met 5x200 watt...
    Die hk kan die Mission 733 van jou met gemak aan hoor!! zijn gewoon 8ohm 89db speakers... Zelfs een goede 20 watter kan die wel hebben! :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Je kijkt echt veel te veel naar specs... :
    Dit idee heb ik inderdaad ook ja maargoed, uit het aangegeven rijtje zal ik voor de Yamaha gaan.
    Reden..........het is gewoon een hele goede receiver (waarmee ik niet zeg dat de rest slecht is hoor).

  12. #12

    Standaard

    Mijn broer draaid met de 640 en dat is al een klasse bak!! zeker een aanrader....en snowshard die moet hele grote Elac zuilen aansturen.... Dat doet de yamaha met twee vingers in de neus... gewoon erg goed dus!!



    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Ik wil gewoon een receiver waarop je 2 fast 2 furious kan kijken op een manier dat als de auto's langs suizen dat je dat dan ook echt goed voorbij kan horen gaan, dus niet dat het eerst op de achterspeakers is en dan ineens op de voorspeaker. En dat bij actiefilms de geweerschoten goed klinken maar ook met het nodige basje eronder. (dus niet droog: tikketikketik, mag wel wat zwaar klinken) En bijvoorbeeld met lord of the rings diepe cleane(maar niet whoozerige) bassen die tot in je ruggegraat doordringen maar tegelijkertijd moeten de zwaarden ook goed zuiver kletteren (galm en echo enz)

    Bij muziek (Zoals joe jackson) moet de basedrum lekker strak en laag klinken en de bekkens lekker scherp, en de piano sprankelend en vooral niet irritant schel aan de oren.

    Dit alles met voldoende power zodat mijn speakers bij stevige volumes geen bijgeluiden gaan maken.

    Welke uit dit lijstje zal daar het meest aan tegemoet komen?:

    Marantz SR5400
    Pioneer VSX912
    Onkyo TX-SR601
    Denon AVR1804
    Yamaha RX-V740RDS

    Ik weet natuurlijk ook niet of ik dan het met deze mission 733i zuilen het wel bij het rechte eind heb (hoewel in alle reviews ze bekend staan om hun snelle en basvolle geluid). Maar nu gaat het dus om een receiver van ongeveer 600 euro die het voorheen geschetste klankbeeld uit deze zuilen kan laten komen. Tenzij het echt blijkt dat deze 733i zuiltjes daar misschien helemaal niet geschikt voor zijn maar dat lijkt mij sterk.

  14. #14

    Standaard

    Hmmm, je hebt nogal stevige eisen wat betreft geluid en dat allemaal voor een heel beperkt budget. Natuurlijk zijn die Mission leuke zuilen maar met beperkingen maar welke versterker je ook uit het lijstje zal nemen, allemaal halen ze het maximale uit de Missions. Ook ontkom je door jou omschrijving van het gewenste geluid niet aan een volledige setup van 6 of meer luidsprekers. Voor het budget dat jij hebt lukt het niet om heel mooi stereo en ht in een te krijgen.... je zult dus tot een compromis moeten komen.... heel goed ht met leuk stereo of Goed stereo met aardig ht.... respectievelijk bv yamaha / pioneer / denon / onkyo vs Marantz. Later kun je altijd nog voor beter luidsprekers gaan kijken..... Maar zelf gaan luisteren.... geluid is erg persoonlijk immers

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    die 6 kanaals setup is wel de planning, die 600 is gewoon wat ik maximaal voor een receiver over heb, voor de rest heb ik ook bedragen vastgelegd. Dus.. Nog adviezen dan? Welke receiver zorgt samen met deze mission 733 voor een leuk ht wat een beetje in de richting komt van mijn klankwensen? (sub rears, etc komen later wel)

  16. #16

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Ik wil gewoon een receiver waarop je 2 fast 2 furious kan kijken op een manier dat als de auto's langs suizen dat je dat dan ook echt goed voorbij kan horen gaan, dus niet dat het eerst op de achterspeakers is en dan ineens op de voorspeaker. En dat bij actiefilms de geweerschoten goed klinken maar ook met het nodige basje eronder. (dus niet droog: tikketikketik, mag wel wat zwaar klinken) En bijvoorbeeld met lord of the rings diepe cleane(maar niet whoozerige) bassen die tot in je ruggegraat doordringen maar tegelijkertijd moeten de zwaarden ook goed zuiver kletteren (galm en echo enz)

    Bij muziek (Zoals joe jackson) moet de basedrum lekker strak en laag klinken en de bekkens lekker scherp, en de piano sprankelend en vooral niet irritant schel aan de oren.

    Dit alles met voldoende power zodat mijn speakers bij stevige volumes geen bijgeluiden gaan maken.

    .
    Hetgeen wat jij allemaal wilt bereik je niet alleen met een goede receiver.
    Dat bereik je met het samenspel van receiver, speakers en subwoofer en misschien wel het belangrijkste, het hangt af van hoe de soundtrack op de dvd is. :wink:

  18. #18

    Standaard

    Ik wil gewoon een receiver waarop je 2 fast 2 furious kan kijken op een manier dat als de auto's langs suizen dat je dat dan ook echt goed voorbij kan horen gaan, dus niet dat het eerst op de achterspeakers is en dan ineens op de voorspeaker. En dat bij actiefilms de geweerschoten goed klinken maar ook met het nodige basje eronder. (dus niet droog: tikketikketik, mag wel wat zwaar klinken) En bijvoorbeeld met lord of the rings diepe cleane(maar niet whoozerige) bassen die tot in je ruggegraat doordringen maar tegelijkertijd moeten de zwaarden ook goed zuiver kletteren (galm en echo enz)
    Dit zijn inderdaad hele stevige eisen die je stelt zoals eerder hier vermeld, lijkt me een opgave die niet haalbaar is met je huidige budget, draai zelf met een set die plusminus 7000 euri's (alleen audio apparatuur )heeft gekost en dan kom je aardig in de richting met het geen wat jij wilt, je eisen liggen veel te hoog om een zo homogeen geluid te willen,je zal een topreciever moeten aanschaffen en topspeakers en een hele vette sub, die staan wel op je verlanglijsje maar die heb je nu nog niet en uit je mission's zal je met alle respect overginds nooit een laagweergave krijgen die je ruggengraat kietelt zoals jij wil :wink: en met een versterker van 600 euro ook niet het door jou gewenste geluid krijgen, ok je kan er een vette sub aanhangen en die zal best je ruggengraat kietelen maar of de rest mooi en homegeen is betwijfel ik, stel je eisen bij of spaar door voor een topreciever en speakers die het geluid geven wat jij wilt, maar met je huidige budget en speakers zal het helaas niet lukken ben ik bang voor.
    Grtz Ron

  19. #19

    Standaard

    Ok, zet dan maar eens neer met wat voor spul ik dat dan wel bereik.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Ok, zet dan maar eens neer met wat voor spul ik dat dan wel bereik.
    http://home.zonnet.nl/garmtz/thuisbio.htm

    dit bijvoorbeeld

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Ok, zet dan maar eens neer met wat voor spul ik dat dan wel bereik.
    Om even een serieus antwoord te geven,

    Denon AVR-AS1SR / AVR-AS10SR / AVR-3803

    4X B&W 703
    1X B&W HTM7 center

    REL Stadium sub of B&W ASW750.

    Dat is bijelkaar denk ik wel tussen de 7 en 10 duizend euro. Voor minder kom je niet bij de topkwaliteit die jij nu verlangt. Zeker met de AVR-1SR ben je vele duizenden euro's kwijt (reciver alleen is al dikke 4 duizend euro). Spaar dus nog goed door en blijf goed upgraden.

    :EDIT: kom ik net op stassen.nl zie ik daar net (ongeveer) deze set staan.

    703 voor, 704 achter, HMT7 center, AS1SR van denon met projector en zonder sub voor €12399, als je dan projector weg denk, dikke sub erbij zul je rond de €10.000 euro uit, het is niet anders! :/edit:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  22. #22

    Standaard

    Voor €15.000 koop je ook geen nieuwe Ferrari met alle nieuwste snufjes :wink:
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  23. #23

    Standaard

    Ja maar op een gegeven moment moet je gewoon een grens voor jezelf trekken hoeveel je eraan uit geeft, iedereen wil een porsche maar er zijn maar weinig mensen die daar het geld voor hebben. Stel dat ik een uiterste stel van 5000 euro, wat valt daarvoor in elkaar te knutselen?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Ja maar op een gegeven moment moet je gewoon een grens voor jezelf trekken hoeveel je eraan uit geeft, iedereen wil een porsche maar er zijn maar weinig mensen die daar het geld voor hebben. Stel dat ik een uiterste stel van 5000 euro, wat valt daarvoor in elkaar te knutselen?
    Natuurlijk is het persoonlijk maar als ik zoveel mooie centjes had zou het uitgaan naar:

    Reciver: Sony STR-VA555es €1200
    DVD speler: SOny DVP-NS905 €400

    Houd je nog €3400 over voor speakers.

    2X B&W 604-S3 €1300
    2X B&W 603-S3 €800
    REL STORM III €1430

    Zitje er ietsjes overheen. Je moet ook nog rekning houden met 10% voor kabels, maar houd er ook rekening mee dat je 10% korting kan afdingen!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowshard
    Ja maar op een gegeven moment moet je gewoon een grens voor jezelf trekken hoeveel je eraan uit geeft, iedereen wil een porsche maar er zijn maar weinig mensen die daar het geld voor hebben. Stel dat ik een uiterste stel van 5000 euro, wat valt daarvoor in elkaar te knutselen?
    Natuurlijk is het persoonlijk maar als ik zoveel mooie centjes had zou het uitgaan naar:

    Reciver: Sony STR-VA555es €1200
    DVD speler: SOny DVP-NS905 €400

    Houd je nog €3400 over voor speakers.

    2X B&W 604-S3 €1300
    2X B&W 603-S3 €800
    REL STORM III €1430

    Zitje er ietsjes overheen. Je moet ook nog rekning houden met 10% voor kabels, maar houd er ook rekening mee dat je 10% korting kan afdingen!
    Dan neem ik aan dat je zelf al een Center hebt? anders zou je beter 4 keer een 603-S3 kunnen nemen + de bijbehorende Center :wink:
    Maar wat ik zelf zou doen? Ik heb geen id...Denon 3805? Speakers? Tannoy Sensys DC-2 + C?
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •