De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: van pc naar tv

  1. #1

    Standaard van pc naar tv

    hoi iedereen,

    heb net een nieuwe pc gekocht (medion). Was echt een koopje en in de prijs zat ook een pc surround system. Mijn vraag is simpel. Kan iemand eens uitleggen welke kabels ik precies nodig heb om via mijn pc een dvd op de tv te bekijken? Een beetje uitleg over hoe ik het dan precies allemaal aansluit is ook steeds welkom. Ben hier niet zo ervaren in, dus hou het simpel :wink: :wink:

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    denk dat je met een S-video kabeltje al een heel eind bent.

    weet niet wat je precies wilt en hoe ver de pc van de tv staat, maar in principe zit er alles op die medeon pc's om dvd+5.1 geluid met je tv aan te kunnen...
    Red het regenwoud, eet meer specht...
    mijn dvd-profiler

    www.prikstok.nl : prikkelend scherpzinnig!

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor je reactie! Wel, de afstand tussen tv en pc is ongeveer anderhalve meter. Ik heb wel al een scartkabel (is dat nodig??). Dus als ik het goed begrijp, hoef ik enkel een SV video kabel aan te schaffen...die ik dan moet aansluiten op de tv? Ben er nog niet helemaal uit...

    Nogmaals bedankt.

    o ja, heb je enig idee van de prijs van zo'n SV video kabel en kan ik er makkelijk aan geraken?

  4. #4

    Standaard

    nog iets, de bedoeling is de dvd die ik afspeel op de pc eigenlijk te bekijken op de tv, kwestie van een groter beeld te hebben.

  5. #5

    Standaard

    Een scartkabel heb je niet nodig. Alleen hebben de meeste tv's geen s-video ingang. Je kunt dan wel een verloopstekker van s-video naar scart kopen, zoals op dit plaatje:

    http://www.aideonline.com/images/art...ontv/adapt.jpg
    (S-video is de 3e aansluiting van links)

    Een kabel is niet zo duur, ik denk een euro of 5.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!! Was een grote hulp, echt waar. :wink: :wink: :wink:

  7. #7

    Standaard

    ok hier mijn vraag ik heb ook een medion pc maar gebruik geen svideo kabel geeft deze wel of geen beter beeld dan als je de gewone kabled gebruikt want nu is mijn beeld op de pc brak

    alvast bedankt

  8. #8

    Standaard

    Als het goed is zit er op die niewste Medion pc een Scart aansluiting achter op de pc. Je zegt dat je een scart kabel hebt dus hoef je ook geen scart blokkie te kope en geen svhs kabel te kope. Je hebt namelijk kans dat als je svhs gebruikt dat je dan zwart/wit beeld krijgt als je tv het niet goed ondersteunt.

    En als het goed is kan je dan hier http://www.yankees.myadsl.nl/tv&monitorinstellingen.JPG de boel instelle

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad,

    ik had geen S video kabel nodig! Heb gewoon die scart aangesloten, heb wel ff moeten zoeken in de handleiding van de tv hoe ik het pc beeld dan kon zien :wink: Maar het lukt perfect! Geen zwart beeld, zelfs heel goede kwaliteit! Heel erg bedankt hoor!

    toedels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •