De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVDeo rip programma.

    Hoi vandaag een media markt krantje gehad.
    er stond een software programma in om dvd-films tekunnen copieren op een CD-r.

    Wie weet hoe dit werkt en of BV ook DD5.1 mee gecopieerd wordt.
    op de hoes van het doosje staat dat er 2 uur film op 1 cd-r past.
    het lijkt me dat er veel ingepakt moet worden wat tenkoste gaat van beeld en geluid.

    wie weet hier meer over tevertellen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij is dit gewoon een programma'tje wat de film omzet naar Div-X...

    En het geluid en beeld gaan dan stukken achteruit!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  3. #3

    Standaard

    Er is een formaat dat c-dvd heet, maar er past maar 17 minuten video op:
    "It combines the high quality, full screen video and audio content of DVDs with the interactivity of the internet (link directly to your website). It allows computers equipped with CD-ROM drives only to play back DVD content. Up to 17 minutes of DVD content can fit on a regular CD-ROM. The CD comes with enhanced DVD software which will facilitate your regular CD-ROM drive to play back DVD content. "

    Maar dat is volgens mij niet wat jij bedoelt Martin...

  4. #4

    Standaard

    DVDeo gebruikt DIVX. Je hebt er dus niets aan voor je stand-alone dvd-speler.
    meer info: denda

  5. #5

    Standaard

    Wat betreft DivX : de beste methode om een kwalitatief goede rip te produceren is volgens de Nandub-SBC oplossing. Zie hiervoor http://rippen.cjb.net/ . Ga minimaal uit van 2 cdr's, en dan benader je DVD-beeldkwaliteit en heb je normaliter MP3-geluidskwaliteit op een vaste bitrate (128 of 160 kbit). Wil je Dolby Digital geluid, dan worden het zeker 3 cdr's.

  6. #6

    Standaard

    Het zal dus niet de kwaliteit behalen als de orginele dvd-film.

    oke ik weet genoeg.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  7. #7

    Standaard

    Mag ik iedereen het afraden om DVD’s te rippen. Mensen roepen tegen mij dat de zogenaamde Div-X zo mooiekwaliteit heeft en dat het met DVD vergelijkbaar is.

    Nou, schiet mij maar lek. Het is regelrecht bagger. Het idee is goed, om een film van circa 8 GB terug te zetten naar 700MB.
    Maar het is niet wat het lijkt; het geluid word van 6 kanalen terug gebracht naar stereo, en dat op MP3 kwaliteit. Vervolgens alle pixels die langer dan zoveel honderdste seconde stilstaan worden verwijderd.

    De techniek is misschien wel OK maar het resultaat is rond uit slecht. Nou moet ik hier bij wel toevoegen dat mensen die hier geen waarden aanhechten en gewoon een film willen zien. Is dit natuurlijk een perfecte uitvinding is. Maar voor mij is het een belediging voor het medium d at DVD heet!

    Groetjes

  8. #8

    Standaard DvDeo nog in de kinderschoenen

    In de rubriek Multimedia van het Groninger Dagblad van vorige week stond een uitgebreid artikel over dit programma. De testers/gebruikers daarvan waren nog niet zo positief. Het programma zit volgens hen nog vol kinderfouten.

    Het bewuste artikel is in te zien in het Groninger Dagblad http://www.groningerdagblad.nl.

    De verwijzing staat naar DvDeo is te vinden onderaan de bladzijde in het overzicht van de eerder opgenomen bijdragen.

  9. #9

    Standaard

    natuurlijk is DivX slechter dan DVD... je hebt het ook over een een paar gigabyte aan informatie verlies.

    Een goede DivX DVD rip is echter wel de mooite waard om te kijken indien je bereid bent om een film op je PC monitor te kijken. Het is ten slotte gratis of kost slechts 1 lege CD.

    Andere koek is een VCD, of nog beter een SVCD!
    SVCD heeft ongeveer de helft van de beeldlijnen van een DVD en is in 44,1 Khz stereo. Het omzetten levert 3 CD's op met een zeer redelijke beeld en geluidskwaliteit. Deze zijn op de meeste moderne DVD spelers te bekijken.

    Je moet wel twee keer van disc wisselen het beeld is iets minder, en het geluid is slechts Dolby Surround, geen Digital 5.1. En vaak moet je genoegen nemen zonder ondertiteling.

    Ik ben ik een filmfanaat met een beperkt budget. De echte toppers koop ik op DVD, maar films die ik anders alleen zou huren kopieer ik, of ik leen ze. Met connecties in de US zie ik films die hier nog in de bioscoop moeten uitkomen in betere kwaliteit dan VHS en goedkoper dan een huurfilm.

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Het zal dus niet de kwaliteit behalen als de orginele dvd-film.

    oke ik weet genoeg.
    Een DivX, komt nooit in de buurt van DVD kwaliteit, het geluid is vele male slechter. Wat het programma betreft, ik vind het niet echt een geweldig programma, omdat je niet goed de instelling kunt instellen die jij wilt. Mijn voorkeur gaat uit naar EastDivX.

  12. #12

    Standaard EastDivX ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog


    Een DivX, komt nooit in de buurt van DVD kwaliteit, het geluid is vele male slechter. Wat het programma betreft, ik vind het niet echt een geweldig programma, omdat je niet goed de instelling kunt instellen die jij wilt. Mijn voorkeur gaat uit naar EastDivX.

    EastDivX... , waarschijnlijk bedoel je EasyDivX

    Mijn persoonlijke favoriet is Vidomi , veel minder buggy en veel stabieler als EasyDivX...
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb nu "Don't Say A Word" DivX draaien op m'n TV.
    Beeldkwaliteit ZEER goed , scheelt echt niet veel met DVD.
    En geluid is Dolby Digital.Film staat op 1 cdr van 700MB.

    Natuurlijk is DVD nog beter , maar om de nieuwste releases zo te bekijken = Geweldig.

    Straks op de planning : Monster's Inc , Ocean 11 ( nieuwe versie ).

    Dit is misschien off-topic , maar ik wou het toch melden.

  14. #14

    Standaard DVDEO

    DVDEO is misschien leuk om mee te beginnen als je wilt rippen.
    Maar als je echt fatsoelijke rips wil maken dan moet je toch echt met SBC encoding aan de gang

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •