Pagina 1 van 47 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1162 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Portable audio / MP3 spelers

    Ik zit er over te denken om later dit jaar een vervanger voor m'n huidige Minidisc-speler te kopen. Ik ben gek op dat ding en ik heb hem in de afgelopen 3 jaar HEEL intensief gebruik (ik kan me eigenlijk geen dag herinneren dat ik hem niet binnen handbereik heb gehad) maar nu er allerlei nieuwe soorten audiospelers op de markt komen zit ik toch heel erg te twijfelen over welk apparaat ik nou als vervanger zou moeten kiezen. Aan de ene kant heb je natuurlijk de 'klassieke' MP3-spelers (met vast geheugen), de iPOD-achtigen (met harde schijf) en de CD-achtige MP3-spelers maar er komt ook nog zoiets aan als de Hi-MD (de opvolger van de huidige MD met schijfjes waar 1Gb op past: http://www.minidisc.org/hi-md_faq.html ) en de Sony PSP zou ook allerlei mogelijkheden voor het afspelen van audio moeten hebben. Ik ben erg verslingert aan Minidisc vanwege alle voordelen die je daarmee hebt (losse schijfjes, het heel erg shockproof zijn, laag batterijgebruik en de uitgebreide opname-mogelijkheden) maar ik wilde toch graag van jullie horen: wat voor portable audio-spelers hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb sinds twee jaar een Philips Expanium 301, toendertijd gekocht voor 230 euri

    Werkt perfect, gewoon cdtje branden en spelen maar; toppunt van gebruiksgemak.

    Ik zit er ook over te denken om een Ipod te kopen, maar ze zijn zo duur en ik vind het zonde om een goed werkend apparaat te vervangen.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb een Archos AV340 sinds vorig najaar. Zeer lekker, en het belangrijkste, het kan naast mp3 ook films op het lcd display of een tv afspelen! Hmmm...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cheek
    Ik heb een Archos AV340 sinds vorig najaar. Zeer lekker, en het belangrijkste, het kan naast mp3 ook films op het lcd display of een tv afspelen! Hmmm...
    Je bedoelt deze? Die ziet er geweeeeeldig uit maar hij is ook wel redelijk aan de prijs helaas.

    Wow, je kunt er wel echt zo'n beetje alles mee. Hmmm... dillema..

  5. #5

    Standaard

    Jup, heb em toen geïmporteerd uit Canada. Je moet er inderdaad wat voor over hebben, maar dan heb je wel wat ja. Eind dit jaar komt de opvolger. Waarschijnlijk wil ik die dan, maar het is even afwachten of het andere mensen ook lukt om linux op de huidige versie te krijgen (avos > leuk project).
    De volgende versie ondersteunt (zegt men nu i.i.g.) DVD kwaliteit video (dus ff kopieëren van je DVD en je kunt je DVD in de trein bekijken) en alle PDA toepassingen. Met een 3,5" 704 x 480 pixels touch screen. :kwijl:
    Maar ik merk alweer dat ik afdwaal...

    Die Archos Gmini's zijn ook leuke spelertjes en veel minder prijzig. Geen video, maar wel 20GB aan ruimte en je kunt nog wat foto's bekijken e.d. Tja, tis maar wat je er voor over hebt...

  6. #6

    Standaard

    De iPod Mini die later dit jaar uit gaat komen lijkt me toch ook wel een heel mooi ding. Qua capaciteit (4 Gb) is ie ruim voldoende voor wat ik nodig zou hebben en het formaat lijkt me ideaal (niet zo heel veel groter dan m'n huidige minidisc-speler). Nadelen zijn alleen wel de accu-duur (8 uur i.p.v. de huidige 48 uur van m'n MD-speler ALHOEWEL je de iPod natuurlijk wel makkelijk kunt opladen omdat de accu ingebouwd is) en het feit dat het wel ff wennen zijn dat de media niet verwisselbaar is (dus: geen losse schijfjes). Als de prijs een beetje concurrerend is dan heeft deze toch wel een beetje mijn voorkeur, ondanks het feit dat het toch wel een heel ander soort speler is als dat wat ik heb.

  7. #7

    Standaard

    Als ik zoiets zou gaan kopen dan zou het de nieuwe mini ipod worden, geweldig ding!
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  8. #8

    Standaard

    Ik wilde net zeggen: 4Gb, maar opeens zag ik dat het aangepast was

    Ipod mini is een erg leuk dingetje, ik heb hem nu een maandje, en hij bevalt me enorm


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Ik wilde net zeggen: 4Gb, maar opeens zag ik dat het aangepast was

    Ipod mini is een erg leuk dingetje, ik heb hem nu een maandje, en hij bevalt me enorm
    Ik was je net voor ja.

    Ik zat btw nog eens te meten maar zo'n mini is toch nog weer een stukje kleiner dan m'n minidisc-speler (3,6 x 2 inch terwijl mijn MD-speler ongeveer 3,5 x 3,5 is). Dat klinkt me als muziek in de oren.

  10. #10

    Standaard

    als ik jou was,trouw blijven aan de minidisc...

    prachtig spul,werkt goed,en Hi-MD zou compatible worden met o.a je pc bijvoorbeeld!RW van 1 gb...

    ik gebruik mijn portable MD zelfs nu nog eens,heb een MD voor in mijn auto(die er totdat ie verrot is inblijft,eerst wel weer eigen auto hebben )en mijn MD deck werkt nog altijd!!

    tis gewoon superspul,als t nie te duur is ga ik miss wel overstappen op Hi-MD...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    als ik jou was,trouw blijven aan de minidisc...

    prachtig spul,werkt goed,en Hi-MD zou compatible worden met o.a je pc bijvoorbeeld!RW van 1 gb...

    ik gebruik mijn portable MD zelfs nu nog eens,heb een MD voor in mijn auto(die er totdat ie verrot is inblijft,eerst wel weer eigen auto hebben )en mijn MD deck werkt nog altijd!!

    tis gewoon superspul,als t nie te duur is ga ik miss wel overstappen op Hi-MD...

    mazzel,niels
    Nou ik vindt Minidisc (bijna) ideaal vanwege de redenen die ik eerder noemde en bijv. vanwege het feit dat je er wat makkelijker zelf opnamen mee kunt maken. Alleen: qua muziekcapaciteit en qua gebruiksvriendelijkheid is een MP3-speler wel iets fijner denk ik. Hi-MD klinkt al erg goed maar voor dagelijks gebruik zou zoiets als een iPod Mini toch misschien net iets handiger zijn. Het is een moeilijke keuze moet ik eerlijk zeggen. De prijs en de 'coolheidsfactor' zal misschien uiteindelijk de doorslag geven. Wat betreft dat laatste heeft de iPod momenteel wel een duidelijk voordeel.

    Er is wel een duidelijk pluspunt voor Minidisc: met een MD-speler doe ik soms een paar maanden met EEN penlight en hoef ik me, zolang ik een of meerdere reservebatterijen in m'n spelertasje bewaar, NOOIT zorgen te maken over het 'zonder power komt te staan'. Da's toch wel een heel groot voordeel dat me ook wel wat waard is: zover zijn ze met MP3-spelers nog lang niet.

  12. #12

    Standaard

    Nou het gaat toch gebeuren: ik ga een iPod kopen. Geen 'mini' maar eentje van 15 Gb. Als iemand toevallig actuele prijzen kent dan hoor ik ze graag.

  13. #13

    Standaard

    Jullie weten dat ik retro ben :wink: en dus weinig tot niks van iPods e.d. afweet, dus bij deze:
    Hoeveel MP3s kun je inladen op zo'n ding van 15 gigabyte?
    en dan ben ik net als Richard benieuwd naar de prijs!

  14. #14

    Standaard

    Een mp3 is zo'n 4mb (192 kbps).15 gigabyte is ongeveer 15000 mb.
    Simpel rekensommetje 15000:4 = 3750 nummertjes.
    Prijs ligt volgens mij zo rond de $300

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Jullie weten dat ik retro ben :wink: en dus weinig tot niks van iPods e.d. afweet, dus bij deze:
    Hoeveel MP3s kun je inladen op zo'n ding van 15 gigabyte?
    en dan ben ik net als Richard benieuwd naar de prijs!
    Ik heb ff zitten rekenen en ik schat dat je bij een 'gemiddeld' 192 kbps nummer van rond de 3,5 of 4 minuten op iets van 2800 a 3000 nummers moet kunnen komen.

    Het is wel heel veel (veel meer als ik nodig heb) maar het is toch ook wel weer handig om in ieder geval nooit meer problemen met wel of niet genoeg ruimte te hebben. Ik twijfelde of ik misschien de mini moest gaan halen maar ik denk dat het prijsverschil klein genoeg is om de keuze voor het 15 Gb model te verantwoorden.

    Ik had trouwens nog een tweede vraag naast dat van de prijs: word het 15 Gb model nog steeds standaard geleverd met docking station? Toen ie net uit was wel maar nu hoor ik verschillende berichten.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wav[e
    ]Een mp3 is zo'n 4mb (192 kbps).15 gigabyte is ongeveer 15000 mb.
    Simpel rekensommetje 15000:4 = 3750 nummertjes.
    Prijs ligt volgens mij zo rond de $300
    thnx!
    300? voor 3750 nummers?
    en die dingen zijn gewoon in Nederland te koop (omdat je $ vermeld)

    Als er na mn vakantie nog geld over is, is dat zeker een idee!

  17. #17

    Standaard

    Ik heb zelf de Creative Zen Xtra 30 Gb Die kost ook rond de 300 euro en bevalt mij goed.

  18. #18

    Standaard

    Ja ze zijn ook in nederland te koop

    een paar plaatsen waar je hem kunt halen:

    http://www.mp3man.nl/product/2934
    http://www.elektronicastore.nl/vshop...roducts_id=360
    http://www.pixmania.com/nl/nl/38843/...html?srcid=102

    Die 3750 nummers kloppen natuurlijk niet precies.Aangezien 15 gigabyte niet precies gelijk is aan 15000 mb
    Zou het zo schatten op 3000 - 3500 nummertjes aangezien de ene mp3 wat groter is dan de ander.
    Je zou er ongeveer 130 albums op kwijt kunnen (1 cd = 100 mb)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wav[e
    ]Ja ze zijn ook in nederland te koop

    een paar plaatsen waar je hem kunt halen:

    http://www.mp3man.nl/product/2934
    http://www.elektronicastore.nl/vshop...roducts_id=360
    http://www.pixmania.com/nl/nl/38843/...html?srcid=102

    Die 3750 nummers kloppen natuurlijk niet precies.Aangezien 15 gigabyte niet precies gelijk is aan 15000 mb

    OMFG
    dit is extreem 8)
    mn eerste nieuwe grote aankoop wordt dit....
    dacht altijd dat je maar 50 nummers ofzo kwijtkon....
    dat heb je he! als je retro bent :wink:

  20. #20

    Standaard

    Ik heb gister de Dyne Tuny 256 mb gekocht

    tot nu toe erg tevreden met het ding (voice recorder, direct encode etc)

    en ook belangrijk: strak design en erg klein

  21. #21

    Standaard

    Mijn Sony Discman nog steeds mijn favoriet.


  22. #22
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik heb zelf een Creative ZEN NX 30gb mp3 hdd speler. Perfect dingetje!

    Hij is tekoop btw

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Ik heb zelf een Creative ZEN NX 30gb mp3 hdd speler. Perfect dingetje!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Hij is tekoop btw
    Deze twee uitspraken vindt ik een beetje met elkaar in tegenspraak.

  24. #24

    Standaard

    Wanneer komt de ipod mini eigenlijk naar Nederland?
    Iemand die dat weet?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Wanneer komt de ipod mini eigenlijk naar Nederland?
    Iemand die dat weet?
    De precieze datum is nog steeds onbekend maar er is aangekondigt dat het medio juli zou worden. Ik kreeg vandaag een mailtje in de bus waarin stond dat je vanaf nu kunt voorbestellen. Ik schat daardoor dat het waarschijnlijk wel eens begin volgende maand zou kunnen worden voordat ie echt in de winkels ligt.

Pagina 1 van 47 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •