Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ervaring Aldi Medion pc

    Iemand al ervaring met deze pc's?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb er vorig jaar 1 gekocht en ik moet zeggen dat ik niets te klagen heb. 1 keer is mijn geheugen kappot geweest maar na een belletje kwam iemand hem ophalen en de volgende dag had ik mijn computer weer terug. Zeker een goede service.

    Nix op aan te merken dus

  3. #3
    KAY
    Guest

    Standaard

    Ik werk zelf bij medion,


    heb hem hier staan om te testen, is een mooi ding, kwaliteit versus prijs vind ik erg goed.

    het enigste minpunt is power cinema software,

    maar ja wie ben ik.

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KAY
    maar ja wie ben ik.
    Volgens mij ben jij degene die bij Medion werkt

    Volgens mij zijn het idd leuke systeempjes als je geen verstand van pc's hebt. Wil je wat professionelers zou ik eerder zelf een pc gaan bouwen. Dan weet je wat je eventuele upgrade mogenlijkheden zijn in de toekomst en dat er alleen maar A producten in je pc zitten. Dit werkt natuurlijk ook weer perfect samen voor de stabiliteit en de snelheid van de pc.

    mijn mening blijft nog steeds dat er niks gaat boven zelfbouw!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door KAY
    maar ja wie ben ik.
    Volgens mij ben jij degene die bij Medion werkt

    Volgens mij zijn het idd leuke systeempjes als je geen verstand van pc's hebt. Wil je wat professionelers zou ik eerder zelf een pc gaan bouwen. Dan weet je wat je eventuele upgrade mogenlijkheden zijn in de toekomst en dat er alleen maar A producten in je pc zitten. Dit werkt natuurlijk ook weer perfect samen voor de stabiliteit en de snelheid van de pc.

    mijn mening blijft nog steeds dat er niks gaat boven zelfbouw!
    Als je echt dag en nacht omgaat met PC's kan ik het begrijpen. Voor degene die er zo nu en dan op zit lijkt een Medion systeem mij goed genoeg (nu we het toch over Medion hebben ). Medion heeft uitstekende service en goede producten
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #6
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Ik heb hem hier staan, was wel weer toe aan iets nieuws na 4.5 jaar geen nieuwe pc te hebben gekocht.

    Mooi ding, heb wel direct z'n geheugen uitgebreid (waren nog 2 slots vrij). Zijn niet veel PCI slots vrij (heb er direct 1 moeten gebruiken voor een nieuwe wireless network card, aangezien de ingebouwde bijna geen signaal kan ontvangen.), kan nog wel makkelijk 2 stations (harddrive/disk) ingebouwd worden, zo te zien.

    Heb de tv tuner nog niet geprobeerd, zal dan toch echt een tv kabel er in moeten stoppen. Begrijp van andere forum dat er problemen zijn met de geïnstalleerde software en de kabel in NL/B, maar dat kan ik niet bevestigen.

    Het bijgeleverde wireless toetsenbord is heel prettig, maar de wireless muis is niet optical en dus, voor mij als gamer, niet bruikbaar.

    Voor de rest een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Je krijgt hetzelfde bij een ander merk voor zeker 500 euro meer... Absolute aanrader...

  7. #7

    Standaard beetje hulp met gloednieuwe aldi medion pc

    Hoi iedereen,

    ik heb net een nieuwe medion pc gekocht in een aldi-keten. Alles werkt perfect en ik heb geen echte problemen, alleen zou ik graag wat info krijgen over het aansluiten van de tv op de computer. Ik las dat er hier een werknemer van medion zit, dus ik dacht: waag je kans 8) :P

    Ik weet eerlijk gezegd niet echt veel van computers, enkel de basis. Het zou mij dus tenzeerste helpen als jullie eens konden uitleggen hoe het aansluiten van de tv op de pc juist in zijn werk gaat. Bij mijn nieuwe pc werd er ook een surround sound system geleverd, wat ik zonder problemen kon installeren, het afspelen van muziek en dvd gaat dan ook vlot. Ik zou alleen graag vernemen welke aansluitingen ik moet gebruiken, en welke kabels ik moet aanschaffen. Nuttige tips zijn ook altijd welkom!

    Alvast bedankt!

    Groetjes van een newbie 8)

  8. #8

    Standaard

    ik heb zelf die van januari gekocht

    echt een top pc
    een mooi kwaliteitje
    voor spelletjes al helemaal super ATI RADEON 9800 PRO

    duss aanradertje

    gr bas

    p.s. jullie hebben het over a producten maar er zitten echt wel a producten in deze pc. sony dvd-rom, pioneer dvd brander bovengenoemde ati dus klagen hoor je mij niet, voor dit bedrag stel je hem ook niet zelf samen duss.

  9. #9
    mrdeath
    Guest

    Standaard HELP

    kan iemand mij helpen, ik heb nu een packard bell amd processor, en heb er constant problemen mee. ik heb weleens een medion gehad en nooit problemen mee gehad. weet iemand waar je nog meer medion pc's kan kopen, behalve de aldi dan.

    mail me plz, ik kan echt niet zonder een pc!

  10. #10

    Standaard

    Bij de Makro schijnen ze tegenwoordig ook spullen van Medion te verkopen, maar heb geen idee of daar ook PC's tussen zitten.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  11. #11
    sepped
    Guest

    Standaard

    ik heb ook een medion pc gekocht in de aldi. ik ben niet echt handig met computers en ik zit nu met een probleem: vroeger had ik geen probleem om tv te kijken via de computer, maar dan heb ik eens door een virus heel wat moeten wissen en als ik nu via powercinema tv probeer te kijken, krijg ik als antwoord dat er geen tv-tuner is gevonden. kan iemand me helpen?

  12. #12

    Standaard

    Sepped,

    Als het goed is heb je bij die Medion rescue cd's gekregen waarmee je de software c.q. de fabrieksinstellingen kunt herstellen. Wellicht moet je dat pad even nalopen in de bijbehorende documentatie.

    Grtn

    Babbel

  13. #13

    Standaard

    Ff over de thread,

    Ik heb een Medion een jaar geleden gekocht. Op zich zitten de masjientjes qua componenten goed in elkaar, meeste componenten zijn A, alleen die kasten die die gasten erbij leveren, waardeloos, als je erin moet zijn om wat bij te plaatsen, moet je zowat de hele pc uit elkaar slopen anders kom je door ruimtegebrek nergens bij.

    En nog een minpuntje is schuifklepjes met veertjes e.d. Gaat op een bepaald moment lekker resoneren, dus bij mij heb ik de front er al af gehaald.

    Storingen in het afgelopen jaar:

    - na 2 dagen de VGA fan die dacht dat ie een koffiemolen was, binnen 5 dagen opgelost.
    - jaartje later deed de voeding ook een karaokeversie van een koffiemaler na, Het duurde maar liefst 3,5 week voor dat de reparatiedienst van Medion ( ISS oid ) tijd voor me had.


    Maar goed, ik kan puteren 8)

    Grtn

    Babbel

  14. #14

    Standaard TV -> PC -> TV

    Ik heb vorig jaar de MD8008 XL gekocht en ben er erg blij mee.
    Sluit alles, muis, grafisch tablet, TV, Fotocamera, externe Hdd, ADSL, zonder problemen, plug&play aan.

    Voor wie van PC -> TV wil is de onderstaande site een aanrader:

    De kabels: (heb zelf een Marmitek draadlose video set, super geen gedoe met kabels door je huis)
    http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php

    Tv kaart instellen: voor ATI
    http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_ati.php

    Van TV -> PC:
    Gewoon een Coax 75 ohm kabel van TV antenne (eventueel met antenne splitter) naar TV kaart aansluiten.


    En voor wie ook een MD8008 heeft, is dit een interessante site:
    http://www.md8008.de.vu/

  15. #15

    Standaard

    Leuk zo een Medion van Aldi ik heb 2 jaar terug heb ik ook er een PC van gekocht vol met elektronische troep want wat anders kan ik het niet noemen.
    Binnen het eerste jaar harde schijf kapot, PC opgestuurd naar Losser en wat denk je hij komt nog meer kapot terug als hij al was.
    Daarbij kreeg ik zelf ook nog de schuld van meneer dit heeft u zelf gedaan en valt niet onder de garantie. Lekkere jongens zijn dat daar in losser. Een service van niks dus bij Medion.
    Maar neem een goede raad van me aan koop nooit iets van Medion en ik ben heus niet de enige die dat is overkomen. Mensen die ooit een camera kochten van Medion hebben dezelfde ervaringen Multimediatroep.
    Van de resterende componenten heb ik een andere PC samengesteld het enige wat daar nu nog van over is ... wat denk je de harde schijf.
    Zouden ze bij reparatie dan toch nog er wat betere elektronica erin stoppen. Waarom niet gelijk een goed product samenstellen vraag ik me af. Ik heb mijn lesje wel geleerd een dure les dat wel.
    Maar ja goedkoop is duurkoop en dat geld zeker voor een Medionproduct.
    Ik heb zelfs mijn woordenboek erop aangevuld Medion: Multimediatroep uit duitsland.
    En daarbij als er nu een aanbieding bij de Aldi is van een Medionproduct je hoeft niet meer in de rij te staan smorgens, 1 week later staat de winkel nog steeds vol met die troep. De mensen beginnen al wat wijzer te worden.

  16. #16

    Standaard

    In reactie op bovenstaande reactie: wie koopt er in godsnaam een Medion camera? Dat is gewoon bagger. Het lensje is net een borrelglaasje. Camera's van Trust/Medion (zelfde hardware, ander merk) zijn gewoon troep! Geef mij maar mijn Canon; zit tenminste een fatsoenlijke lens in, en je kunt er mooie foto's mee maken. Waarom willen mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  17. #17

    Standaard

    Vergelijk het een beetje met auto's: Als je tevreden bent met een auto als een Fiat Panda of Suzuki Alto, dan is volgens mij een Medion Camera een goede keus. Mijn vriendin heeft er een en die bevalt prima voor huis, tuin, keuken en vakantie kiekjes.
    Echter als je meer fotografische eisen hebt zoals sportfotografie, macro opnamen, spelen met scherpte/diepte etc. dan voldoet een goedkope Medion Camera gewoon niet. Daar kwam ik al heel gauw achter toen ik opnamen maakte van een sportevenement.
    Voor heel veel mensen zal een Medion Camera en in het algemeen een Medion Product uitstekend voldoen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Gozeling
    Echter als je meer fotografische eisen hebt zoals sportfotografie, macro opnamen, spelen met scherpte/diepte etc. dan voldoet een goedkope Medion Camera gewoon niet.
    En niet alleen voor die extra functies zou ik zo'n camera niet kopen. Geloof me: er is een reden waarom je voor een Canon/Olympus/Sony camera meer geld moet betalen.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  19. #19

    Standaard

    Precies die reden is er kwaliteit betaal je nu eenmaal betere elektronica en betere lenzen.

  20. #20
    resmeyer
    Guest

    Standaard Re: ervaring Aldi Medion pc

    Citaat Oorspronkelijk gepost door promat
    Iemand al ervaring met deze pc's?
    Ja ik heb ook via Aldi 2 jaar geleden een Pentium 4 + 19 Inch monitor van Medion gekocht. Werkt perfect en is ook ALLEEN een MULTIMEDIA PC,
    maar desondanks kan er alles op gedraaid worden en werkt het perfect. Dus geen klachten. Ook de helpdesk werkt prima. De videokaart is een GForce3-Ti2 en werkt perfect en zonder problemen. De Radion kaarten waarmee zoveel concurentie met de NVidea GForce kaarten geleverd word, zijn de Radion kaarten een "blunder" want deze kan niet alle spellen goed weergeven waaronder de Flight Simulator 2002/2004. Het blijft een probleem. Lees maar eens in de nieuwesgroepen hoeveel problemen er ontstaan worden door de Radion kaarten.

    Dus houd de Aldi in de gaten met nieuwe producten. HOEWEL deze bedrijven op de vingers getikt zijn omdat zulke producten binnenkort niet meer verkocht mogen worden. Het gaat hier niet alleen om de Aldi maar ook alle andere grote bedrijven die een "extra" winst willen maken omdat het product wat ze aanbieden ver onder de originele prijs liggen en verkocht worden. Dus eerst aanbieden en dan weer verbieden, echt Nederland hoor. Puinhoop ons land.

    Maar daar heb ik geen boodschap aan. Laat ze het maar uitzoeken, in de tussentijd heb ik een goed werkend product voor weinig geld.

    Reactie op dit bericht graag naar mijn email adres op: robentertainer@chello.nl Subject: ALDI COMPUTER
    Bedankt en succes,
    Rob E
    Webmaster for Sophia Loren op www.rantinsofamadwoman.com/

  21. #21

    Standaard

    Heel mooi voor jou resmeyer en daar ben ik ook blij dat jij teminste een van de weinigen bent die geen vervelende ervaring heeft met een ALDI product. En toch vind ik het goed dat ze dit in nederland gaan verbieden een winkel als ALDI moet gewoon kruidenier blijven en doen waar ze goed in zijn m.a.w schoenmaker blijf bij je leest. Ik heb nu een PC met een Radeonkaart dus geen Radionkaart en die werkt vlekkenloos bij alle software. Dus ik kan het niet vaak genoeg zeggen koop geen Medion producten meer maar als je geen prijs steld op kwaliteit of goede service moet je dat beslist wel doen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KAY
    Ik werk zelf bij medion,


    heb hem hier staan om te testen, is een mooi ding, kwaliteit versus prijs vind ik erg goed.

    het enigste minpunt is power cinema software,

    maar ja wie ben ik.
    Het is idd een heel mooi ding. Maar die power cinema zuigt de pan uit, dat werkt totaal niet

  23. #23
    bohjaaa
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door naaper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door KAY
    Ik werk zelf bij medion,


    heb hem hier staan om te testen, is een mooi ding, kwaliteit versus prijs vind ik erg goed.

    het enigste minpunt is power cinema software,

    maar ja wie ben ik.
    Het is idd een heel mooi ding. Maar die power cinema zuigt de pan uit, dat werkt totaal niet
    Hoezo?? wat werkt er niet dan? Ik heb ook laatst die 8038 PC gekocht bij de Aldi, en bij mij werkt dat Power Cinema gebeuren zeer goed.
    OK, het heeft niet zo'n superveel mogelijkheden en het is bagger dat je de tvc zenders niet handmatig kan instellen, maar voor de rest werkt het.

    Ik heb later nog de engelse media center edition van XP erop geïnstalleerd, maar die remote die erbij zit werkt helaas niet, vandaar dat ik maar powercinema blijf gebruiken.
    Ik heb er al van alles mee gedaan: TV opgenomen, DVD bekeken, Playlisten van MP3 aangemaakt en beluisterd, foto's bekijken. Ik vinnut verrekte handige software.
    Maar wie ben ik?? Niet iemand die bij Medion werkt iig.

    En voor de rest gebruik ik de PC toch best wel heftig. Ik zit soms de hele dag Aziatische DVD's te subben, waardoor hij toch wel vaak flink aan het rekenen is, een herstart is zelden nodig. PC wordt ook niet overdreven warm, en het gaat best snel.

    Zo, dat zijn mijn ervaringen met medion.....................






    ....maar ik heb hem net 3 maanden :P

  24. #24
    Pieter Broers
    Guest

    Standaard Re: beetje hulp met gloednieuwe aldi medion pc

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alexbaby866
    Hoi iedereen,

    ik heb net een nieuwe medion pc gekocht in een aldi-keten. Alles werkt perfect en ik heb geen echte problemen, alleen zou ik graag wat info krijgen over het aansluiten van de tv op de computer. Ik las dat er hier een werknemer van medion zit, dus ik dacht: waag je kans 8) :P

    Ik weet eerlijk gezegd niet echt veel van computers, enkel de basis. Het zou mij dus tenzeerste helpen als jullie eens konden uitleggen hoe het aansluiten van de tv op de pc juist in zijn werk gaat. Bij mijn nieuwe pc werd er ook een surround sound system geleverd, wat ik zonder problemen kon installeren, het afspelen van muziek en dvd gaat dan ook vlot. Ik zou alleen graag vernemen welke aansluitingen ik moet gebruiken, en welke kabels ik moet aanschaffen. Nuttige tips zijn ook altijd welkom!

    Alvast bedankt!

    Groetjes van een newbie 8)
    Ik ben nu al een hele lange tijd bezig uit te zoeken hoe ik het mooiste plaatje op m'n LCD televisie van Philips (33PF9975) vanaf m'n nieuwste pc van Medion kan krijgen. Ik heb de scartkabel op de televisie aangesloten. Ik had een keer beeld maar de kwaliteit was abobiminabel.
    Zou iemand mij wat tips kunnen geven?

    Pieter Broers

  25. #25
    basaz1
    Guest

    Standaard

    ten eerste:

    Bij de powercinema software is de tv kanelen overregens weldegelijk handmatig intestellen je moet eerst de zenders aytomatisch laten scannen en dan klun je bij kanalen de zenders makkelijk handmatig hernoemen en ook kun je voorkeuze zenders intellen.

    ten tweede:

    Ik wel een hardware matig probleem zeer regelmatig als ik mijn dvd speler of brander gebruik loopt windows vast gemiddeld paak een beet een keer 10 perweek of tijdens de instalatie van software vanaf cd\dvd en bij het branden ook.

    ICC is hier al twee keer voor langgeweest en heeft het moederbord vervangen bij de eerste keer en daarna de dvd-speler.
    Komende week komen ze weer (helaas loopt nog steeds vast) en nu komen ze de harde schijf de voeding en zoveel mogelijk andere onderdelen vervangen ( in feite wordt het systeem volledig opnieuw opgebouwd,vraagje aan die medewerker van medion als toch alle onderdelen in het syteem vervangen worden waarom dan niet meteen een kompleet nieuw systeem neerzetten lijkt mij veel makkelijker.)

    In een dubbelen afspraak zodat ze ook het systeem volledig kunnen testen en zo kijken of de fout er uit is.
    Op zich is de service verder goed en word er door medion goed gereageerd, wat anders dan bij bedrijven als dell en hp waar ze vewel moelijker doen.het is alleen jammer de de hardware fout nog niet gevonden is maar als het goed is worden komende alle onderdelen vervangen en moet dus ook de hardware fout erin zitten.

    En wat de prijs betreft hat je hetzelfde systeem bij Dell, HP of sky (Dixons) gekocht was je meer dan €2000,- kwijtgeweest met een belabberde service .

    Groeten Bas de Rijck

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •